سلامت و تندرستی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این کمک هزینه امروز سه شنبه طی مراسمی با حضور دکتر دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا ماتئو کاردار سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران. جلال نائلی معاونت روابط بین‌المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا کرد.

تحت این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای گسترش ظرفیت کووید-19 کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی استان های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می شود. نماینده سازمان جهانی بهداشت مسئول تمام مراحل آماده سازی، تحویل و آموزش آنها خواهد بود.

دکتر گفت. جعفر حسین با تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن که موجب بهبود نظام سلامت کشور در پرتو کووید 19 می شود، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلاری به واکنش موثر دولت به نظام اسلامی کمک کرد. جمهوری ایران به اپیدمی کووید-19 به ویژه در زمینه تشخیص و درمان کمک خواهد کرد. «دستگاه های MRI خریداری شده توسط سازمان بهداشت جهانی نه تنها به این کمک هزینه برای کووید-19 پاسخ خواهند داد، بلکه در طولانی مدت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برای سایر بیماری ها.

ماتسئو، مسئول امور سفارت ژاپن در ایران گفت: “عفونت کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر انداخته است.” از ابتدای شیوع این بیماری، دولت ژاپن یک واکنش فوری را برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن اثرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری ضروری در نظر گرفته است.»

وی گفت: من معتقدم این شش دستگاه MRI با تشخیص و درمان عفونت کرونا در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کرونا کمک خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارتش است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان مراسم، دکتر. نایلی – معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت، با تشکر از کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران، امیدوار است این همکاری ها جاری و آینده باشد تا به کسانی که در این زمینه هستند کمک شود. نیاز. دارند کمک می کنند، دارند کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کووید-19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان بر این چالش فائق آید. این یک بیماری همه گیر ایجاد می کند.

از زمان ورود کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن حدود 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل، از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، کمک کرده است. توسط سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر. تا به امروز، کمک های مالی ژاپن شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزرهای گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه آنژیوگرافی دو هواپیما و یک سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز از واکسن آسترازنکا ژاپنی را از طریق مکانیسم کوواکس در اختیار ایران قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا