عمومیمعرفی کسب و کار

3cx چیست و چه قابلیت هایی دارد؟ سیستم تلفنی 3cx

3cx  چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

3cx یک سیستم تلفنی هوشمند است که با استفاده از آن، می توان بر روی سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و … تلفن های سخت افزاری معمولی را شبیه سازی نمود. با استفاده از این تلفن نرم افزاری، می توان بدون اینکه نیاز به خرید تلفن های معمول باشد، تماس های داخل شبکه و یا خارج از شرکت را برقرار نمود. از نرم افزار 3cx برای برقراری تماس های تلفنی سیستم VOIP و مرکز تلفن های  IPنیز استفاده می شود. در مورد نرم افزار3cx  باید اشاره کنیم که این نرم افزار از قابلیت تنظیمات داخلی با پروتکل SIP نیز برخوردار است و به راحتی می‌ توان از آن بر روی سیستم های تلفنی استریسک و الستیکس استفاده نمود. پس از اینکه این نرم افزار بر روی سیستم عامل نصب می‌ شود و شماره داخلی به آن معرفی می‌ گردد، به مرکز تلفن ویپ و یا IPPBX متصل می گردد. در مرحله بعدی تنظیمات و اطلاعات سیستم مرکزی توسط این نرم افزار دریافت می‌ شود. به طوری که وقتی با مرکز تلفن تماسی برقرار می شود، مشابه با یک گوشی تلفن عمل می‌کند و می‌ توان از طریق آن به تماس پاسخ داد. برای آشنایی با ویژگی های کلیدی سیستم تلفنی 3cx در ادامه با ما همراه شوید.

3cx  چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

به صورت مختصر، می ‌توان گفت که 3cx یک سیستم تلفنی خیلی پیشرفته است. برای آشنایی دقیق با مفهوم 3cx، بهتر است در ابتدا با مفهوم سیستم‌ های تلفنی و ویپ آشنا شویم.

با روی کار آمدن شبکه های تلفنی، سیستم‌ های تلفنی مبتنی بر شبکه های کامپیوتری و یا IP نیز به وجود آمدند که امروز تحت عنوان سیستم های تلفنیVoIP  یاVoice Over IP  شناخته می شوند که در معنی لغوی به معنای انتقال صدا بر بستر شبکه های کامپیوتری است.

در زندگی امروزی، تمامی افراد به صورت خواسته و یا ناخواسته از سیستم های مختلف ویپ استفاده می کنند. خیلی از اپلیکیشن هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌ گیرند، بر همین اساس کار می کنند. در این میان نرم افزارهایی نیز وجود دارند که بر روی کامپیوتر نصب می‌ شوند و می توان با استفاده از آن ها، یک سیستم تلفنی ویپ را برای یک شرکت و یا سازمان راه اندازی کرد. در این زمینه نرم افزارهای زیادی وجود دارند، اما در ادامه قصد داریم به قابلیت هایی که نرم افزار قدرتمند 3cx دارد، بپردازیم.

سیستم تلفنی 3cx اولین بار توسط ” Nick Galea ” و در سال 2005 برنامه نویسی شد و در یک نسخه رایگان در اختیار دیگر افراد قرار گرفت. این نرم افزار، اولین سیستم تلفنی در جهان است که در آن سیستم جلسات ویدیویی با سیستم تلفنی تلفیق شد. کم کم این نرم افزار پیشرفت کرد، به طوری که امروزه به دلیل قابلیت ‌ها و کاربردهای متنوعی که دارد، شناخته می‌ شود. در ادامه پیرامون برخی از مهم ‌ترین و کاربردی ‌ترین قابلیت‌ های نرم افزار 3cx توضیحاتی را آورده ایم.

لایسنس 3CX

سیستم تلفنی 3cx

لایسنس 3CX به شکل لایسنس سالانه توسط نماینده رسمی 3CX عرضه می شود و هر ساله نیازمند تمدید است.

لایسنس های سالانه از 4 تماس همزمان شروع می شوند. این لایسنس ها به غیر از هزینه لایسنس هیچ هزینه دیگری در طی سال در بر ندارند و محدودیتی بابت ویژگی ها ، تعداد داخلی ها یا خطوط ورودی خروجی یا حتی تعداد صف ها و پاسخگوهای هوشمند ندارند. برای خرید لایسنس 3cx با همکاران ما در تماس باشید و علاوه بر مشاوره رایگان از تعرفه و قیمت لایسنس 3cx هم با خبر شوید.

پنل مدیریتی آسان و کاربردی

در نظر داشته باشید که پنل مدیریتی نرم افزار 3cx ساده و آسان هست؛ به طوری که با استفاده از پنل مدیریتی این نرم افزار، به راحتی می توان به داخلی ها و حتی تلفن های رومیزی دسترسی داشت و آن ها را از داخل پنل مدیریت کرد.

از طریق پنل مدیریتی که برای این نرم افزار طراحی شده است، موارد زیر امکان پذیر هستند:

  • قابلیت تغییر اطلاعات کاربری یک داخلی
  • امکان دادن دسترسی به وب کلاینت برای یک داخلی خاص
  • فعال یا غیرفعال کردن پیام گیر صوتی
  • فعال و یا غیرفعال کردن ضبط تماس ها
  • محدود کردن دسترسی ها به مخاطبین و یا داخلی های دیگر
  • مسدود کردن خروجی بعد از ساعت کاری
  • محدود کردن اتصال به داخلی از خارج از سازمان
  • و …

امکان گروه بندی داخلی ها و محدودیت در دسترسی ها

طراحی نرم افزار 3cx به گونه ای است که در آن می توان داخلی ها را گروه بندی کرد. همینطور سطح دسترسی برای هر گروه را نیز مشخص نمود. امکان انتخاب مدیر برای هر گروه وجود دارد و می توان برای هر گروه نیز مدیر تعیین کرد؛ به طوری که اطلاعات تماس مرتبط با هر گروه فقط به مدیر همان گروه نشان داده شود. این نرم افزار برای گروه بندی داخلی ها، دارای قابلیت های بسیار زیادی است.

مدیریت خطوط ورودی و خروجی

در صورتی که از نرم افزار 3cx استفاده کنید، در ازای تعداد خطوط ورودی به سیستم و نوع خطوط ورودی، با محدودیتی مواجه نیستند. این نرم افزار از تمامی انواع خطوط و دستگاه های مخابراتی که بر پایه SIP هستند، پشتیبانی می کند و قابلیت برقراری ارتباط با آن ها را دارد.

پیام رسانی و چت

سیستم تلفتی 3cx دارای قابلیت پیام رسانی و چت نیز هست؛ به طوری که از قابلیت اتصال به پیام رسان های مختلف برخوردار می باشد. بنابراین از طریق این نرم افزار می توان پاسخگوی پیام ها و چت های مشتریان نیز بود.

پاسخگویی هوشمند به تماس ها

ُسیستم تلفنی

با استفاده از نرم افزار و سیستم تلفنی 3cx، امکان پاسخگویی هوشمند تلفنی نیز وجود دارد؛ به طوری که برخی تماس ها به صورت برنامه ریزی شده و خودکار پاسخ داده می شوند. با استفاده از سیستم پاسخگویی هوشمند 3cx، می توان یک پیام را پخش کرد و یا تماس را به یک داخلی و یا صف تماس منتقل نمود. این قابلیت قابل برنامه ریزی است.

تنظیمات صف های تماس

می توانید با استفاده از نرم افزار 3cx از صف های تماس استفاده کنید. به طوری که مشتریان به صف های تماس هدایت شوند تا کارشناسان به آن ها پاسخ دهند. با استفاده از این قابلیت می توان یک پیغام را پیش از رفتن صف انتظار برای مشتریان اعلام کرد؛ یا در زمانی که مشتری در صف انتظار است، یک موسیقی را برای او پخش نمود.

امکان تغییر حداکثر زمان مجاز برای انتظار مشتریان، تماس خودکار با مشتری در صورت از دست رفتن تماس و … نیز وجود خواهد داشت.

گزارش گیری پیشرفته

با برخورداری سیستم تلفنی 3cx از گزارش گیری پیشرفته، می توان بر اساس پارامترهای مختلفی شامل داخلی، صف تماس، شماره تماس گرفته شده، شماره تماس گیرنده، ساعت، تاریخ و … گزارش دقیق دریافت کرد.

امنیت بالا

یکی از قابلیت های قابل ذکر نرم افزار 3cx، بهره مندی از چندین ویژگی امنیتی است. به طوری که تضمین کننده امنیت سیستم تلفنی شما خواهد بود. در این نرم افزار از یک فایروال محافظ 3 لایه استفاده شده است که بهینه سازی شده برای سیستم های تلفنی است و هر گونه خطر را تشخیص داده و تماس تلفنی مربوطه را مسدود می کند.

ضمن اینکه در این سیستم تلفنی از قابلیت تانلینگ داخلی ها نیز استفاده شده است؛ به همین سبب می توان یک ارتباط با هر نقطه در دنیا را برقرار کرد. البته شما با این نرم افزار قادر به محدودسازی کشورها برای دریافت خدمات و برقراری تماس نیز هستید.

این سیستم تلفنی، در صورتی که هر گونه خطری را شناسایی کنید، آی پی منبع را به لیست سیاه اضافه می کند؛ با این حال برای مدیر سیستم نیز ایمیلی که حاوی آی پی است، ارسال می کند.

سایر قابلیت های نرم افزار 3cx

  • با استفاده از سیستم تلفنی 3cx می‌ توانید از قابلیت وب کلاینت استفاده کنید؛ به طوری که تمامی قابلیت‌ های داخلی سیستم تلفن را فقط با یک مرورگر در اختیار داشته باشید.
  • در صورت تمایل می‌ توانید از نرم افزار 3cx بر روی گوشی موبایل و یا ویندوز خود استفاده کنید.
  • در سیستم تلفنی 3cx، امکان استفاده از کدهای دسترسی سریع وجود دارد. کدهای دسترسی در این نرم افزار قابل برنامه ریزی هستند.
  • نرم افزار 3cx از کدک های صوتی بسیاری از جمله کدک هایPCMU ، PCMA ، G729، G722 و OPUS  پشتیبانی می کند.
  • این سیستم تلفنی از فکس نیز پشتیبانی می‌ کند و دارای یک فکس سرور برای دریافت خودکار فکس ها است. به طوری که بعد از دریافت فکس، آن را به آدرس تنظیم شده در این نرم افزار، ایمیل می کند.
  • نرم افزار 3cx دارای دفترچه تلفن یکپارچه ای است که می توان دسترسی به آن توسط کارکنان را محدود کرد.
  • نرم افزار 3cx از قابلیت پشتیبان گیری خودکار نیز برخوردار است؛ با تعداد دفعات مشخص و در زمان های مشخصی، می توان یک نسخه را بر روی هارد سرور و یا یک ذخیره ساز FTP یا SFTP و … ذخیره نمود.

برای دانلود نرم افزار 3cx شما می توانید از وب سایت رسمی 3cx به آدرس 3cx.com و همچنین وب سایت آوای نوید استفاده کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال 3cx چیست و چه قابلیت هایی دارد، بپردازیم. این نرم افزار دارای قابلیت‌ های منحصر به فردی است که برای اغلب کسب و کارها، کاربردی تلقی می شود. در صورتی که بخواهیم قابلیت های نرم افزار 3cx را با دیگر سیستم های تلفنی ویپ مقایسه کنیم، باید بگوییم نرم افزار 3cx تمامی رقیبان را شکست خواهد داد و قابلیت های بسیار متنوعی را ارائه می دهد.

در صورتی مایل به تهیه نرم افزار 3cx و استفاده از آن برای ارتقای سطح کسب و کارتان هستید، حتما به مراکزی که نماینده رسمی 3cx  هستند، مراجعه کنید. از همراهی شما تا انتهای این مقاله متشکریم.

دکمه بازگشت به بالا