عمومیمعرفی کسب و کار

۴ روش از بین بردن لکه و چربی از سرامیک و سطوح

باید بدانید که لکه می تواند نمای تمیز و شفاف کاشی های دیوار یا زمین را خراب کند. علاوه بر این، کاشی ها معمولاً سرامیکی هستند، بنابراین تمیز کردن آنها همیشه آسان نیست. کاشی‌ها به دلیل دوام آن، معمولاً یک ماده عالی برای مکان‌های پرتردد مانند آشپزخانه، حمام و اتاق‌های خشک‌شویی هستند. اما یکی از سوالات متداول این است که چگونه لکه های مختلف را از روی آنها پاک کنیم.

اول از همه، برای انتخاب بهترین و آسان ترین روش برای تمیز کردن کاشی بدون آسیب رساندن به آن، باید نوع کاشی و نوع لکه را مشخص کنید. در این مقاله سعی شده است تا روش های عملی مختلفی را برای از بین بردن انواع لکه های کاشی از جمله کپک زدگی، زردی، روغن گرفتگی و ایجاد لکه های سفت و سخت و … است که درباره از بین بردن آنها توضیح خواهیم داد. فراموش نکنید که تمیزی کاشی و سرامیک تاثیر بسزایی دارد در نمای خانه یا محل کار دارد، پس توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

آشنایی با روش های مختلف نظافت کاشی و سرامیک

بدون شک کاشی و سرامیک یکی از بهترین و رایج ترین انواع کفپوش برای هر خانه ای است و همانطور که می بینیم تمایل به استفاده از این نوع کفپوش ها روز به روز در حال افزایش است. از آنجایی که کف خانه یا هر محیط دیگری دائماً در معرض لکه، کثیفی و جرم است، بسیار مهم است که این آلودگی ها را به خوبی تمیز کنید، به خصوص اگر کف آن سرامیک باشد. امروزه سرامیک ها براقیت و جلوه خاصی دارند به طوری که کوچکترین لکه و آلودگی را به وضوح منعکس می کنند و اگر خوب تمیز نکنید ظاهر ناخوشایندی خواهند داشت.

مراحل لکه گیری کاشی یا سرامیک

وقتی لکه‌هایی را روی کاشی‌های سرامیکی می‌بینید، پاک کردن برخی از آنها بسیار دشوار است. به جای اینکه به سادگی برخی از لکه ها را پاک کنید، ممکن است سایه ای از لکه برای شما باقی بماند. معمولاً در مرحله اول، یک پارچه نخی با آب برای تمیز کردن بیشتر لکه های سرامیک و کاشی مناسب است، اما برای همه چیز جواب نمی دهد.

همچنین، قبل از انجام هر کاری برای از بین بردن لکه، باید بررسی کنید که روش تمیز کردنتان به کاشی‌هایتان آسیبی نرساند. اگرچه کاشی ممکن است غیرقابل نفوذ به نظر برسد، اما بدون نگهداری مناسب ممکن است آسیب ببیند. قبل از تمیز کردن، روش حذف لکه را بر روی یک منطقه نامحسوس از کاشی را آزمایش کنید.

اگر کاشی های سرامیکی شما علائم اولیه لکه شدن و کپک زدگی را نشان می دهند، یا اگر به دنبال این هستید که جان تازه ای به کاشی های سرامیکی قدیمی خود بدهید، ما نکات و ترفندهایی را برای کمک به حذف و جلوگیری از لکه ها ارائه کرده ایم. روش هایی در دسترس است که آنها را در ادامه ارائه دادیم.

ترکیب آب و سرکه

سرکه و آب را در قسمت های مساوی مخلوط کنید. سرامیک را در محلول به دست آمده بریزید و پس از چند دقیقه تغییر را احساس کنید. سرکه به دلیل خاصیت اسیدی خود قادر است روغن ها را به خوبی از بین ببرد. پس از از بین رفتن لکه ها، سرامیک ها را با آب تمیز بشویید و خشک کنید.

پودر لباسشویی و آب

از ترکیب پودر لباسشویی و آب داغ برای از بین بردن لکه های سرسخت استفاده کنید. از آنجایی که پودر لباسشویی باعث کدر شدن سرامیک می شود، لکه ها را فقط با این محلول پاک کنید. برای این کار محلول را با کمک پارچه یا دستمال کاغذی روی سطح مورد نظر پخش کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در همان حالت باقی بماند سپس با یک برس نرم آن را بکشید و در نهایت تمام سطح را با آب گرم بشویید. در صورت لزوم، این عمل را چندین بار تکرار کنید.

استفاده از بخار آب داغ با فشار بالا

یکی دیگر از روش هایی که لکه های سختی که با آب از بین نمی روند، استفاده از بخار آب داغ همراه با فشار است. این روش که بیشتر برای لکه های سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد با استفاده از بخارشوی یکی از روش های از بین بردن لکه ها است.

می توانید با استفاده از بخارشوی و یا دیگ بخار کارواش، بخار مورد نیاز خود را برای این لکه های روغنی یا لکه های سرسخت استفاده کنید.

مایع ظرفشویی و آب

اگر احساس کردید سطح سرامیکی روغنی است، آب گرم و کمی مایع ظرفشویی چاره کار است. سرامیک را با مخلوطی از آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. پس از تمیز کردن سطح سرامیک، اجازه دهید تا خشک شود و روی سرامیک تمیز شده پا نگذارید. زمان لازم برای خشک کردن سرامیک حدود 20-30 دقیقه است اگر با این روش هم نتوانستید تا لکه ها را از بین ببرید فشار بخار داغ چاره ساز است، می توانید با استفاده از بخار کارواش و استفاده از بخار داغ این لکه ها را به آسانی از بین ببرید.

 با استفاده از این 4 روش سخت ترین لکه ها را هم می توانید از بین ببرید مگر اینکه لک یا خرابی روی کاشی به وجود آمده باشد که با شستشو برطرف نشود.

دکمه بازگشت به بالا