عمومیمعرفی کسب و کار

طراحی داخلی برای استارتاپ‌ها

از دید خیلی از افراد، چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کار ساده‌ای است و تنها با سلیقه افراد پیش می‌رود، اما این طور نیست و نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید، بهترین استفاده را از فضای منزل خواهید داشت و به زیبا‌‌‌‌‌ سازی هرچه بیشتر خانه کمک خواهید کرد. گاهی با پیروی از این قوانین، طراحی دکوراسیون برای شما کم هزینه تر و سریع تر انجام می‌شود و جلوه ویژه و خاصی در منزل شما ایجاد می‌شود و خانه شما را به یک فضای مطبوع و گرم‌تر و دلپذیرتر تبدیل می‌کند.

ازین رو با توجه به همه گیر شدن و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی، دیگر طراحی دکوراسیون محدود به خانه‌های مسکونی نیست و در دفاتر کاری، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و غیره هم از قوانین مختلف طراحی دکوراسیون داخلی امروزه استفاده می‌شود. برای همین تصمیم گرفتیم  ۵ تا از بهترین استارت آپ‌ها در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

همانطور که می‌دانید هر خانواده سبک زندگی متفاوتی دارد و با توجه به این سبک زندگی، باید سبک خانه مناسبی داشته باشد. در این زمینه می توانید حساب باز کنید. همانطور که گفته شد اگر متخصص ساختمانی با تجربه‌ای هستید و نمونه کارهای خوب و مشتریان راضی دارید، می‌توانید عضو شبکه متخصصین شوید.

دومین وب‌سایتی است که در زمینه دکوراسیون ادارات همینطور خانه به شما به صورت آنلاین و سریع خدمات می‌دهد. برای خرید راحت و آنلاین میز،خرید صندلی اداری ، لوازم خانگی و دکوری، مبلمان و تمام تجهیزات مورد نیاز برای چیدمان یا دیزاین دکوراسیون می‌توانید را انتخاب کنید.

با جمع کردن معتبرترین برندهای تولیدکننده و عرضه کننده در زمینه دکوراسیون خانه یا ادارات تجربه لذت بخش خرید اینترنتی را به شما ارائه می‌دهد تا خرید آسان در کوتاه‌ترین زمان انحام شود و در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود. شما در فروشگاه اینترنتی  می‌توانید انواع مبلمان اداری را از برترین برندهای تولیدکننده مبلمان اداری ایران مانند نیلپر، هلگر، اروند، نظری، لیو و غیره مشاهده و خریداری کنید. در امکان مشاهده تعداد بسیار زیادی کالا، مطالعه و تماشای محتوای تخصصی و بالاخره خریدی سریع تنها با چند کلیک از سراسر ایران امکان پذیر است. خوب است بدانید  امکان خرید اقساطی بدون ضامن، بهره‌مندی از انواع تخفیف ویژه، استفاده از سرویس ارسال رایگان و دریافت مشاوره تخصصی برای طراحی و تجهیز پروژه ها را نیز به مشتریان و همراهان خود عرضه کرده است.

فرض کنید در استارتاپ دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود را دیزاین کردید و کابینت‌ها را هم بازسازی کردید، در مرحله بعد می‌رسیم به انتخاب پرده و فرش و سرویس‌های جذاب برای آشپزخانه، هال، پذیرایی و اتاق خواب. برای همین در این قسمت به شما یومی خانه را معرفی می‌کنیم.

همینطور در این سایت می‌توانید درباره مواردی همچون:

همچنین چیدمان دکورهای مناسبتی، اطلاعات کسب کنید و ایده بگیرید. حتی اگر صاحب کسب وکار مرتبطی هستید، از جمله صنایع دستی یا اکسسوری‌های دکوراتیوی، می‌توانید در یومی خانه محصولات خود را به نمایش بذارید.

یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای شماست تا اگر به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی و طراحی چیدمان خانه، محل کار و فضای زندگی خود هستید، برای شما این کار را آسان می‌کند. شما سبک طراحی و سلیقه‌ای که بیشتر می‌پسندید را انتخاب نموده، بودجه مورد نظرتان را تعیین می‌کنید. سپس بر‌اساس نیاز و سلیقه شما معماران و طراحان به شما ایده می‌دهند.

سبک طراحی و سلیقه‌ای که بیشتر می‌پسندید را انتخاب نموده و آنگاه بر‌اساس خواسته های شما و طرح های انتخاب شده، چند ایده اولیه توسط معماران و طراحان ارائه می‌شود. پس از تایید طرح، یک لیست خرید و یک لیست قیمت به همراه مشخصات فروشندگان را دریافت خواهید کرد تا در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود.

در شما می‌توانید برای تغییرات دکوراسیون اداره یا خانه‌تان انواع پوسترها را تهیه کنید. دکورپرینت در طراحی و تولید به آفرینش زیبایی می‌اندیشد چرا که مخاطبان امروزی خواهان سفارشی شدن تولیدات همراه با حس هنر می‌باشند. در کنار جنبه هنری، کیفیت نیز از نظر دور نمانده است و در راستای تحقق اهدافشان رضایت مشتریانشان را سر لوحه کار خود قرار دادند.

در این مقاله ۵ نمونه از استارتاپ‌های حوزه طراحی دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کردیم. یک بازار آنلاین خدمات جامع بازسازی خانه است، که در زمینه فروش تجهزات دکوراسیون اداری و خانگی، که در زمینه وسایل دکوراتیو مثل مبلمان و پرده و فرش،  که در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی و که در زمینه چاپ انواع استیکر و کاغذ دیواری و … فعال است. امیداوریم که این استارتاپ ها بتوانند در ساختن یک خانه رویایی به شما کمک کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟

این روزها استارتاپ‌ها در سراسر جهان به خصوص در کشور خودمان ایران رو به افزایش است. از این رو صاحبان کسب و کار برای بالا بردن راندمان کاری، باید به دنبال راه حل مناسبی برای طراحی فضای کار اشتراکی کارکنان خود باشند. معمولا استارتاپ‌ها کار خود را در فضاهایی با متراژ کوچک یا دفاتر خانگی شروع می‌کنند. اما این امر نباید باعث شود که طراحی داخلی فضای کار خود را نادیده بگیرند. در این مطلب قصد داریم تا ۳ ایده مهم و کاربردی در طراحی فضای داخلی کار استارتاپی، که باعث می‌شود فضایی کارامد و مناسبی داشته باشیم بپردازیم.

استفاده از نور طبیعی و نحوه نورپردازی در فضا

با توجه به تفاوت سلیقه‌ افراد در محیط کار، باید دانست که برخی نیروها توانایی تمرکز در نور زیاد و برخی دیگر قدرت تحمل و تفکر در فضایی با نور کم را دارند. با توجه به این موضوع باید نورپردازی محیط در حالتی ملایم و متعادل باشد تا رضایت تمامی افراد را جلب کند. بخش مهمی از به نور طبیعی وابسته است. نور طبیعی باعث می‌شود تا همه چیز، واقع گرایانه و بهتر دیده شوند. دید انسان با نور طبیعی تنظیم می‌شود. تحقیقات نشان داده که نور طبیعی تاثیر زیادی در سلامت روان آدم‌ها دارد و کار کردن افراد در معرض نور طبیعی باعث هوشیاری بالا و در نور مصنوعی باعث کسالت و خواب آلودگی می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم برای بالا رفتن راندمان کاری از بازتاب نور طبیعی به فضا حداکثر استفاده را داشته باشیم.

اگر استفاده از نور طبیعی در فضا برای شما مقدور نیست، بهتر است از ترکیب نور مهتابی و آفتابی در فضا استفاده کنید. هم چنین در اتاق‌های جلسات و قرارداد و … که میز بزرگی دارند، بهتر است در بالای میز از نور سفید با شار نوری بالاتری استفاده کنید.

چیدمان میز و صندلی در دکوراسیون فضای کار اشتراکی

مهم‌ترین نقش در طراحی و انتخاب میز و صندلی اداری، ارگونومی بودن محصولات است. شرکت ارگو بر پایه اصول مهندسی، بررسی آناتومی بدن انسان در حالت‌های مختلف و الگوریتم رفتار مشتری، محصولات خود را در سبک و سلیقه فضای شما طراحی و ساخت می‌کند.

در طراحی و چیدمان میز و صندلی فضای کار اشتراکی، تا حد ممکن سعی کنید از طراحی پلان باز استفاده کنید. یعنی اکسسوری‌ها را با فاصله مناسبی از یکدیگر جانمایی کنید تا فضای رفت و آمد کارکنان سهل و آسان باشد. به طور کلی سعی کنید مبلمان فضای کارتان به گونه‌ای باشد که امکان تغییر و جابجایی برای افراد وجود داشته باشد. مبلمان قابل تنظیم به افراد مالکیت بیشتری می‌دهد و باعث می‌شود حس تسلط و کنترل بر روی کارهایشان بیشتر شود.

رنگ شناسی محیط کار

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی فضای اداری استفاده از پالت رنگی در فضاهای مختلف کار است. تحقیقات نشان داده همواره رواشناسی رنگ یکی از موثرترین راه‌های انگیزشی در روحیه افراد خواهد بود. ما می‌توانیم از ترکیب رنگ‌ها برای تغییرات مثبت در فکر و ذهن و جسم افراد در محیط کار استفاده کنیم.

نکاتی برای دکوراسیون داخلی اداری استارت آپ‌ ها

طراحی داخلی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بهره‌وری کارکنان به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمی‌شود. این نکته به خصوص برای استارت‌آپ‌ها که خود را گونه‌ای مدرن از سازمان می‌دانند اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با چهار توصیه برای بهبود دکوراسیون داخلی اداری استارت‌آپ‌ها آشنا شوید. تعداد زیادی از کسب‌و‌کار‌های موفق در زیرزمین و پارکینگ شروع شده‌اند و بعد از کسب سرمایه و در مرحله‌ی رشد به محیط‌های اداری بزرگ‌تر رسیده‌اند. با این حال روحیه‌ی استارتاپی خود را حفظ کرده‌اند و محیط کاری جدید خود را نیز صمیمانه طراحی می‌کنند.

نتایج یک تحقیق توسط انجمن طراحان داخلی آمریکا نشان می‌دهد که طراحی اداری یکی از سه عامل موثر بر کارایی و رضایت شغلی به حساب می‌آید. همچنین ۳۱ درصد افرادی که از شغل خود رضایت داشتند در محیط کاری خوبی کار می‌کردند و ۵۰ درصد افرادی که به دنبال یک شغل جدید بودند کار ایده‌آل خود را همراه با محیط اداری مناسب می‌دانستند. این تحقیق بازگو کننده‌ی آن است که تا چه حد محیط کاری برای کارکنان اهمیت دارد.

طراحی فضای اداری با همکاری تمام کارمندان

زمانی که به دنبال اداری استارتاپ خود هستید از تمامی کارکنان و همکاران خود استفاده کنید و ایده‌ها و نظرات آن‌ها را جویا شوید. در بیشتر مواقع این افراد به دلیل درگیری دایمی با کار، دانستن دقیق فرآیند‌های کاری و نیاز‌های فعلی و آتی خود پیشنهادات خیلی خوبی ارائه می‌دهند. بنابراین در جلسات brain storm یا نظرسنجی می‌توان از حضور تمام کارمندان بهره برد. طراحی فضای کاری نباید تنها ایده‌ی یک نفر باشد. فضای کار جایی است که تمامی افراد با فرهنگ خودشان در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشخص کار می‌کنند. تشویق به کار و ایجاد روحیه‌ی نشاط آور از اهداف اصلی طراحی فضای اداری است.

نیازمندی‌های آتی استارت آپ

در سال ۱۹۹۸ مجموعه استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۶۳ درصد سود سالیانه دست پیدا کردند و در سال ۲۰۱۴ نرخ رشد مرکب سالانه‌ی استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۸۵ درصد بود. این آمار نشان می‌دهد که استارت‌آپ‌ها معمولا فرآیند رشد بسیار چشم‌گیری دارند و در این فرآیند مسلما نیاز به نیروی انسانی هم یک امر مهم تلقی خواهد شد. بنابراین علاوه بر نیازهای فعلی در طراحی محیط اداری باید به نیا‌ز‌های آینده هم نگاه کرد. استارت‌آپ جالبی در آمریکا به وجود آمده که ایده‌ی مبلمان به عنوان سرویس، FaaS، را به دنیای محصولات اداری وارد کرده است. هدف Swivelfly کاهش هزینه‌های مبلمان و تجهیزات اداری استارت‌آپ‌ها است. شرکت‌ها در سال چندین بار هزینه‌های مبلمان و طراحی داخلی پرداخت می‌کنند، این گروه با شناسایی این نیاز با راه‌اندازی سرویس خود، مبلمان را به استارت‌آپ‌ها اجاره می‌دهد. بنابراین استارت‌آپ‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را در مقاطع زمانی مختلف مدیریت کنند.

طراحی  داخلی فضای اداری باید در راستای اهداف کلی استارت‌آپ باشد

هدف نهایی دکوراسیون داخلی اداری رسیدن به کارایی در محیط کاری است اما نباید از ویژگی‌های دیگر محیط که بازگو کننده‌ی فرهنگ، عادات، رسوم و داستان برند شماست به سادگی گذشت. با این کار نیرو‌های جدید به سرعت با محیط جدید آشنا می‌شوند و فرآیند آموزش آن‌ها احتمالا کمتر طول بکشد.

انعطاف‌پذیری

فرآیند رشد یک استارت‌آپ تنها محدود به فروش و افزایش مشتری‌ نیست، طی این فرآیند هر شرکت از نظر ابعاد نیز افزایشی را تجربه می‌کند و باید نیرو‌های انسانی بیشتری را به خود جذب کند. همچنین استارت‌آپ‌ها باید پذیرای تغییرات مداوم برای رسیدن به بهره‌وری بالاتری باشند. فضای داخلی باید طوری باشد که نوآوری را در فرد تشویق کند تا مسائل جدید و پیچیده را حل کند. به علاوه فضای کاری باید چالش‌های بیشتری را برای فرد رقم بزند تا روش‌های کاری خود را متفاوت‌تر انجام دهد. در خیلی از استارت‌آپ‌ها اتاق‌ها حذف و مدیریت در کنار دیگر کارمندان به کار مشغول می‌شود.

منبع: youtube.com  / pinterest.com

دکمه بازگشت به بالا