سلامت و تندرستی

اهدای مدال فلورانس نایتِنگل به پرستاران و ماماهای دربند

امسال کمیسیون مدال بلبلین فلورانس مدال جهانی مشترک را به کلیه پرستاران و ماماها که از کار بشردوستانه محروم شده اند اهدا خواهد کرد.

به گزارش امروزنگار براساس اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در ژنو ، مدال فلورانس بلبل به افتخار پرستارانی که از خطرناک ترین شرایط برای مراقبت از دیگران رنج می برند ، در سال 2020 اهدا شد.

امسال کمیسیون مدال بلبلین فلورانس مدال جهانی مشترک را به کلیه پرستاران و ماماها که از کار بشردوستانه محروم شده اند اهدا خواهد کرد. این مدال معتبر بالاترین عنوان افتخاری بین المللی پرستاری است. امسال برخلاف سنت اعطای این مدال دوسالانه به پرستاران برجسته ، همه پرستاران این جایزه را برای احترام متقابل خود دریافت می کنند.

پیتر مورر ، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) گفت: “پرستاران از قهرمانان مبارزه با Quaid-19 بودند.” آنها فرشتگان نگهبان یک جامعه سالم هستند ، بنابراین به دلیل فعالیت های پزشکی نمی توان مورد حمله و ربوده شدن قرار گرفت. تصمیم برای اعطای مدال بلبل فلورانس به هر پرستار دربند ، گواهی بر عشق و احترام ما به آنها و چقدر دلشان برایشان تنگ شده است.

با وجود تماس های مکرر برای حمایت و حمایت از کارکنان مراقبت های بهداشتی در هنگام درگیری طبق قوانین بین المللی بشردوستانه ، ما همچنان به بمب گذاری ، حمله به کارمندان پزشکی و تحویل تجهیزات پزشکی به افراد نیازمند نگاه می کنیم. “بار دیگر ، ما از همه طرف های درگیر می خواهیم تا هرچه ممکن است برای محافظت از کارکنان پزشکی و کسانی که جان خود را به خطر انداخته اند ، انجام دهند تا به دیگران کمک کنند.”

مدال بلبلین فلورانس معمولاً هر دو سال یکبار به منظور ادای احترام به نمونه شجاعانه و فداکاری پرستاران برای قربانیان درگیری مسلحانه یا بلایای طبیعی اعطا می شود. همچنین پایه ای برای حمایت از خدمات نمونه یا ایفای نقش اصلی در آموزش های عمومی یا پرستاری اعطا می شود.

12 ماه مه 200مین سالگرد تولد فلورانس بلبل ، بنیانگذار پرستاری مدرن است.

علاوه بر این ، مجمع جهانی بهداشت به عنوان سال پرستاران و ماماها تعیین شده است.

وی گفت: “پرستار بودن بسیار مهم است ، مراقبت از مجروحان ، معالجه افراد مبتلا به Covid-19 ، یا اینکه در آخرین لحظات زندگی با آنها باشد”. ژاک چاپوز ، رئیس کمیسیون مدال های بلبل فلورانس گفت. ما می خواهیم از تمام پرستارانی که برای یک دنیای سالم تر کار می کنند تشکر کنیم. امسال به ویژه از پرستارانی که از آزادی خود محروم شده اند تقدیر می شود. فلورانس بلبل ، تمام محدودیت ها در وقت خود را برای پیگیری حرفه پرستاری شکست.

نایتلینگ پس از نجات سربازان زخمی در جنگ کریمه در دهه 1850 ، به انگلیس بازگشت و بقیه عمر خود را برای بهبود مدیریت بیمارستان سپری کرد ، رسمیت در خدمات پزشکی نظامی در انگلستان ، و ارتقاء آموزش پرستاری

وی در نوشته های الهام بخش خود بر اهمیت پیشگیری ، بهداشت و آموزش حرفه ای تأکید می کند. نوشته های فلورانس دونینگیل الهام بخش هنری دونان ، بنیانگذار کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) بود که نظرات خود را در مورد “گروه های پرستار داوطلبانه” برای نجات سربازان زخمی در میدان کمپین بیان کرد.

به مناسبت بزرگداشت بلبل ، کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در سال 1912 مدال فلورانس بلبل را به توصیه مجلس نمایندگان در هشتمین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ تأسیس کرد. این مدال ، بالاترین عنوان افتخاری بین المللی برای پرستاران ، معمولاً به پرستاران برجسته معرفی شده توسط انجمن های صلیب سرخ یا هلال احمر اهدا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا