سلامت و تندرستی

تبعات اقتصادی کرونا و خطر سوءتغذیه / لزوم کنترل قیمت محصولات لبنی

تبعات اقتصادی کرونا و خطر سوءتغذیه / لزوم کنترل قیمت محصولات لبنی

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: گسترش کرونا ویروس پیامدهای اقتصادی در هر جامعه ای دارد که می تواند امنیت غذایی مردم را به خطر بیندازد. وی گفت: کاهش درآمد و افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه در مناطق کم درآمد می تواند به مشکلات امنیت غذایی منجر شود و عدم امنیت غذایی می تواند خود را به عنوان سوء تغذیه جلوه دهد.

به گزارش امروزنگار ، 2 دکتر. زهرا عبداللهی در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران ، درباره نحوه تغذیه در اثر بحران کورنا و بعد از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: “یک توصیه و نکته کلی در مورد مصرف شکر ، شیرینی ، چربی زیاد ، نمک و نمک است. و سرخ شده به طور خلاصه ، وقتی میزان مصرف شکر ، نمک و چربی زیاد باشد ، عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن است و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری انعقادی 19 را از نظر تغذیه ای افزایش می دهد.

مصرف قند ، نمک و چربی را محدود کرده و کرونا ویروس را درمان کنید

وی اظهار داشت: بنابراین توصیه کلی این است که میزان مصرف قند ، شیرینی ، غذاهای پر نمک ، پر چرب ، سرخ شده و پرچرب خصوصاً در شرایط فعلی محدود شود تا عملکرد عادی باقی بماند. سیستم ایمنی بدن و مقاومت در برابر آن. ” مقابله با بیماری کرون. پیشنهاد دیگر در نظر گرفتن استفاده از آنتی اکسیدان هایی است که به تقویت سیستم ایمنی در تغذیه روزانه کمک می کنند.

نیاز به سرو سالادهای بسته بندی شده و بهداشتی در رستوران ها

عبداللهی ادامه داد: بنابراین قطعاً مصرف روزانه و کافی سبزیجات و میوه توصیه می شود. در عین حال ، با افتتاح رستوران ها ، اگر افراد می خواهند به رستوران بروند بهتر است نکاتی را رعایت کنید. خوردن میوه و سبزیجات در خانه برای تأمین آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند از اهمیت بسیاری برخوردار است ، اما در شرایط فعلی در رستوران ها اگر سالاد بسته بندی شده و دارای مجوز باشد باید آن را میل کرد.

“باید توجه داشت که هرچه اصول تغذیه صحیح را رعایت کنیم ، سیستم ایمنی بدن ما قوی تر خواهد بود.” با اتخاذ یک رژیم متعادل و متنوع از تمام غذاها و رعایت بهداشت مواد غذایی ، می توانید در این راستا قدم بردارید. لازم به ذکر است که اگر افراد می خواهند به رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی مراجعه کنند ، به مکان هایی بروید که از پروتکل های بهداشتی پیروی می کنند و در عین حال سعی کنید غذاهای کم چرب ، کم چرب و کم چرب میل کنید.

عبداللهی در پاسخ به این سؤال که درباره وضعیت تغذیه در کشور وجود دارد ، گفت: “رسالت اصلی ما در دفتر بهبود تغذیه جامعه نظارت و نظارت بر وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جامعه است.” به عبارت دیگر ، بخش تغذیه ای رژیم برای یک فرد بخشی از تغذیه جامعه است و ما باید برنامه ها ، سیاست ها و اقدامات لازم را دنبال کنیم تا در نهایت مشکلات تغذیه ای در جامعه کنترل شود و امنیت غذایی و تغذیه ای بهبود یابد. . مردم عمل می کنند

پیامدهای اقتصادی کورونا و خطر سوء تغذیه

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که گسترش تاج در همه جوامع عواقب اقتصادی داشته که می تواند امنیت غذایی مردم را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین با کاهش درآمد و افزایش قیمت مواد غذایی به خصوص در دهک های پایین ، امنیت غذایی می تواند مشکل ساز باشد و این عدم امنیت غذایی در قالب سوء تغذیه تجلی پیدا می کند.

نگرانی در مورد سوء تغذیه در بحران کرونا

عبداللهی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم امنیت غذایی ، دو مطالعه را از طریق برنامه های کاربردی طراحی شده با همکاری موسسه ملی تحقیقات تغذیه و شعبه علوم تحقیقات در دانشگاه آزاد برای رفع مشکلات فعلی انجام می دهیم. دیدن.” آنها با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

حمایت تغذیه ای از مادران مجرد و فرزندان زیر 5 سال در مناطق محروم

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما هنوز شاهد سوء تغذیه در مناطق کم آسیب دیده کشور هستیم. مباحثی از قبیل تنگی نفس ، کاهش وزن در کودکان زیر 5 سال و مادران باردار و غیره و به همین دلیل سعی می کنیم برای مادران باردار و کودکان زیر 5 سال سوء تغذیه در خانواده های نیازمند و در مناطق محروم برنامه های حمایتی ارائه دهیم. . ما کشورها هستند. با توجه به شرایط فعلی ، کرونا می تواند در وضعیت بدتری قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات و اولویت ها این است که این گروه ها که از سوء تغذیه رنج می برند و در معرض خطر هستند ، از سازمان های پشتیبانی و پشتیبانی دولتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) کمکی دریافت می کنند تا دچار سوء تغذیه نشوند. یا سوء تغذیه. ” تشدید نشود.

عبداللهی ادامه داد: مطالعات در این زمینه نیز طی یک دوره سه تا پنج ساله انجام می شود. به عنوان مثال ، عوامل خطر بیماریهای واگیر هر سه سال یکبار مورد بررسی قرار می گیرد و قرار بود امسال تکرار شود. یكی از مواردی كه در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است. عوامل تغذیه ای که می توانند به عنوان عوامل خطر در بیماریهای غیر واگیر در نظر گرفته شوند.

اضافه وزن و چاقی در 60٪ از افراد بالای 18 سال وجود دارد

وی اظهار داشت: براساس جدیدترین مطالعات انجام شده در این زمینه ، تقریبا 60 درصد از جمعیت 18 سال به بالا در کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند که این مهمترین عامل خطر برای بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت ، سرطان است. و … و … برای ما مهم است.

مصرف شیر و لبنیات و کمبود کلسیم را کاهش دهید

پوکی استخوان کمتر از 30 سال است

عبداللهی اظهار داشت: “مطالعه مصرف مواد غذایی که هر 10 سال یک بار انجام می شود ، سال گذشته نیز انجام شده است.” براساس این مطالعه ، به دلیل کمبود شیر و لبنیات به عنوان منبع اصلی کلسیم ، کمبود کلسیم در کشور وجود دارد. مصرف کم شیر و لبنیات یکی از دلایل اصلی پوکی استخوان در کشور است که تراکم استخوان در سنین جوانی کاهش می یابد. بنابراین پوکی استخوان در کشور کمتر از 30 سال است.

شیوع پوکی استخوان در کشور حتی در سنین جوانی

نیاز به کنترل قیمت محصولات لبنی

عبداللهی گفت: “چند روز دیگر روز جهانی شیر و لبنیات است.” لازم به ذکر است که مصرف لبنیات و لبنیات در کشور ما به دلایل مختلف کم است و شیوع پوکی استخوان در کشور حتی در سنین جوانی ادامه دارد. در نتیجه مهم است که در برنامه ها و خط مشی های خود برای تهیه این محصولات لبنی از طریق یارانه یا کمک های غذایی یا کنترل قیمت ها برنامه ریزی کنیم تا کمبود کلسیم نباشد. همچنین کمبود ریز مغذی ها مانند روی و آهن وجود دارد و مصرف محدود منابع پروتئین حیوانی و شیر و لبنیات می تواند این نواقص را تشدید کند.

ادامه داد

دکمه بازگشت به بالا