اقتصادیمعرفی کسب و کار

بررسی و تجربه شخصی من از لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360: از زیبایی تا چالش ها!

معرفی و بررسی لپ تاپ استوک دل 13.3 اینچ XPS 13 9360

مقدمه

این روزها خرید لپ تاپ‌ استوک برای بسیاری از افراد یک انتخاب به‌صرفه و هوشمندانه محسوب می‌شود. در این بین برند دل با سری XPS خود جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران حرفه‌ای دارد. امروز می‌خوام تجربه شخصی خودم از خرید و استفاده از یک لپ تاپ استوک دل XPS 13 9360 رو با شما در میان بذارم. اگه دنبال یک لپ تاپ خوش‌ساخت سبک و قدرتمند هستید حتماً با من همراه باشید.

چرا لپ تاپ استوک؟

شاید این سوال براتون پیش بیاد که چرا من به جای خرید لپ تاپ نو سراغ استوک رفتم. دلایل زیادی هست اما مهم‌ترینشون قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول محصولات استوک بود. ضمن اینکه لپ تاپ‌های استوک اکثراً مدل‌های قدرتمند و پرچمدار قدیمی‌تر هستند که به دلیل تغییر نسل و ورود مدل‌های جدیدتر به بازار با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند.

لپ تاپ استوک

مشخصات

توضیحات

اندازه صفحه نمایش

13.3 اینچ

رزولوشن

3200×1800 (QHD+)

وزن

1.22 کیلوگرم

پردازنده

Intel Core i7-7560U

حافظه رم

16 گیگابایت

حافظه داخلی

512 گیگابایت SSD

گرافیک

Intel Iris Plus Graphics 640

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ XPS 13 یکی از بهترین‌هاست. کیفیت QHD+ با وضوح بالا و رنگ‌های زنده تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش در کارهای روزمره و حتی تماشای فیلم به شما می‌ده. یکی از ویژگی‌های برجسته این نمایشگر حاشیه‌های فوق‌العاده باریکش هست که باعث می‌شه صفحه نمایش نسبت به اندازه کلی لپ تاپ بزرگ‌تر به نظر برسه. از طرفی نور و روشنایی صفحه کاملاً برای کار در محیط‌های پرنور مناسبه.

عملکرد پردازشی

این لپ تاپ با پردازنده Core i7-7560U از نسل Kaby Lake اینتل و 16 گیگابایت رم از پس هر کار سنگینی برمیاد. از برنامه‌های روزمره مثل وبگردی و کار با اسناد گرفته تا کارهای نیمه‌حرفه‌ای مثل ادیت عکس با فتوشاپ رو بدون هیچ مشکلی هندل می‌کنه. حافظه SSD هم کمک زیادی به سرعت سیستم می‌کنه و لپ تاپ رو در کمتر از 10 ثانیه بوت می‌کنه.

باتری

یکی از بزرگترین نقاط قوت XPS 13 باتری فوق‌العاده‌اش هست. با استفاده معمولی مثل تماشای ویدئو یا وبگردی تا 10 ساعت به‌راحتی شارژ نگه می‌داره. البته اگر کارهای سنگین‌تری مثل ویرایش ویدئو یا بازی انجام بدید این زمان به 6-7 ساعت کاهش پیدا می‌کنه. در هر صورت باتری این لپ تاپ از هر نظر رضایت‌بخش بود و برای استفاده روزمره مناسب.

مشکلات و چالش‌ها

خب بیاید از واقعیت‌ها صحبت کنیم! همه‌چیز خوب بود تا وقتی که بعد از چند ماه استفاده به یک مشکل عجیبی خوردم. لپ تاپ یهو شروع کرد به خاموش شدن ناگهانی بدون هیچ هشداری. اول فکر کردم شاید مشکل از داغ شدن بیش از حد باشه اما بررسی دقیق‌تر نشون داد که مشکل از باتریه.

راه‌حل:

اینکه باتری لپ تاپ بعد از مدتی دچار مشکل بشه به‌ویژه برای لپ تاپ‌های استوک کاملاً معمولیه. به‌خاطر همین بعد از یه جستجوی کوچیک باتری جدیدی سفارش دادم و خودم به راحتی تعویضش کردم. البته بهتره که اگر دانش کافی ندارید این کار رو به یک متخصص بسپارید.

پورت‌ها

با اینکه اندازه لپ تاپ خیلی جمع‌وجوره اما دل تونسته مجموعه مناسبی از پورت‌ها رو روی این دستگاه قرار بده. دو پورت USB 3.0 یک پورت Thunderbolt 3 و کارت‌خوان microSD از جمله ورودی‌هایی هستن که خیلی به درد بخورن. اما یک نکته منفی اینه که خبری از پورت HDMI نیست و برای اتصال به مانیتور یا تلویزیون باید از مبدل استفاده کنید.

نقاط ضعف

  • فن و صدا: وقتی کار سنگین با لپ تاپ انجام می‌دید فن‌ها کمی سروصدا می‌کنن. البته صدای فن‌ها آزاردهنده نیست ولی اگر حساسی ممکنه اذیت بشی.
  • دوربین: جای دوربین در حاشیه پایینی صفحه نمایش قرار گرفته و زاویه نامناسبی داره. کیفیت دوربین هم در سطح متوسطه و برای تماس‌های تصویری خیلی ایده‌آل نیست.

پرسش‌های متداول

  1. آیا XPS 13 9360 برای کارهای گرافیکی مناسبه؟ بله تا حدی مناسبه. برای ویرایش عکس و ویدیوهای سبک مشکلی نخواهید داشت اما برای کارهای گرافیکی سنگین‌تر بهتره به گزینه‌های دیگری فکر کنید.
  2. آیا امکان ارتقای رم وجود داره؟ نه متاسفانه رم به مادربورد لحیم شده و قابل ارتقا نیست. بهتره در هنگام خرید به این نکته توجه کنید و مدلی با رم کافی انتخاب کنید.
  3. آیا این لپ تاپ برای برنامه‌نویسی مناسبه؟ قطعاً بله! پردازنده قوی و حافظه SSD سرعت خوبی برای برنامه‌نویسی فراهم می‌کنه.

دکمه بازگشت به بالا