سلامت و تندرستی

درمان سرگیجه خوش خیم با مصرف کلسیم و ویتامین D

دسته: زتاب‌ننیوز: سرگیجه خوش خیم را با کلسیم و ویتامین D درمان کنید.

سرگیجه پشتی یک اختلال در گوش داخلی یک تشنج خوش خیم یا غیر طبیعی است (BPPV) که در آن تغییر در موقعیت سر باعث ایجاد احساس چرخش یا حرکت می شود. سرگیجه خلسه ای سرگیجه خوش خیم یا غیر طبیعی (BPPV) پیچیده ای است که در آن بیمار از سرگیجه کوتاه مدت بعد از حرکات سر یا تغییرات سریع وضع حمل شکایت می کند.

علائم غیر قابل توضیح به خصوص هنگام حرکت به طرف دیگر هنگام خواب یا با خم شدن سر به عقب بروز می کند. معمولاً پس از از بین رفتن علائم ، فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد و علائم عصبی یا شنوایی دیگری در ارتباط با این بیماری نیست. لازم به ذکر است که هر حمله حدود یک دقیقه طول می کشد و با حالت تهوع همراه است.

برای درمان ناهنجاری ها ، پزشکان یک سری حرکات سر را روی بیماران انجام می دهند تا ذرات داخل گوش را تغییر دهند که باعث ایجاد احساس می شوند ، اما این علائم اغلب عود می کند. کارشناسان تخمین می زنند که حدود 86 درصد از مبتلایان به اختلال دوقطبی احساس می کنند که این شرایط زندگی آنها را مختل می کند و آنها را بیمار می کند و به همین دلیل قادر نیستند برای چند روز به سر کار بروند.

در این مطالعه ، محققان کره ای بیش از 950 بیمار مبتلا به این بیماری را که قبلاً با تکنیک حرکت سر انجام شده بودند ، آزمایش کردند. محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. افراد در یک گروه مکمل ها را مصرف کردند و گروه دیگر برای کنترل شرایط داروهایی مصرف کردند. محققان سپس گروه اول از 445 نفر را كه مكمل ، ویتامین D و كلسیم را مصرف می كردند ، تجویز كردند كه باید دو بار در روز مصرف كنند. در مقابل ، 512 نفر در گروه دیگر حتی هیچکدام از این مکمل ها را مصرف نکردند. محققان دریافتند افرادی که این مکمل را مصرف کرده اند بعد از متوسط ​​یک سال کاهش سرگیجه قابل توجهی دارند.

محققان گفتند که این مطالعه نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D و کلسیم برای مبتلایان به سرگیجه یک روش ساده و کم خطر برای جلوگیری از عود سرگیجه است. اگر در ابتدا ویتامین D کم باشد ، بسیار مؤثر است. در حقیقت ، افرادی که با ویتامین D کمتر از 10 نانوگرم در میلی لیتر شروع کرده اند ، 45٪ کاهش در میزان عود سرگیجه داشتند ، در حالی که فقط افرادی که با ویتامین D شروع به مصرف می کردند حدود 10-20 نانوگرم در میلی متر مشاهده کردند. 14٪ کاهش یافته است

دکمه بازگشت به بالا