سلامت و تندرستی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که ظاهراً سعی کرده از او استفاده کند فدیه نرم افزار حمله به شرکت فناوری در آمریکا. طبق اطلاعات ارائه شده توسط FBI به کاربران ، شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو ، 27 ساله ، در ماه ژوئیه به ایالات متحده آمد و با یک کارمند روسی در تسلا در تماس بود.

حمله سایبری به تسلا

این کارمند که ویزای اقامتی ایالات متحده نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از ملاقات هر دو ، کریچکو خواستار اقدام شد. وی در ازای آلوده کردن رایانه های تسلا به باج افزار موجود ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو استخراج کلیه اطلاعات تسلا و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از این شرکت ، ارائه کلیه اطلاعات دریافتی در اختیار کاربران فضای مجازی بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. به دنبال این مسائل ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

شیوع اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

مأموران FBI گفتند که کریچکو قبلاً به چندین شرکت حمله کرده است اما اسامی این شرکت ها را اعلام نکرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، شرکت دیگری نیز به همین ترتیب حمله کرده و 4.5 میلیون دلار برای ترغیب Krychko ، کلاهبردار روسی پرداخته است. اگر یک کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را به این شرکت ارائه نمی داد ، سرنوشت مشابهی از قدرت در دنیای وسایل نقلیه الکتریکی حاصل می شد.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده معمول است ، همانطور که در اوایل ماه جاری توسط شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین متحمل شدند. Travellex مبلغ 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. براساس FBI مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان جدیدترین حملات سایبری را دریافت کرده اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا