سلامت و تندرستی

نظر مشاورعالی وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا

نظر مشاورعالی وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا
دسته بندی: زتاب‌‌نیوز:

دکتر گفت. محمد اسماعیل اکبری: “واکسیناسیون با فناوری RNA اولین بار در جهان است و این فناوری بسیار قدرتمند است ، اما شما می بینید که یک فرد بی سواد یا افراد عادی در مورد واکسن مدرن و واکسن Pfizer صحبت می کنند.” ما نباید فریب بخوریم. اینها تبلیغات تجاری است. سلامتی همیشه دو دشمن جهل و تجارت بوده است. چگونه این فکر در ذهن ما ایجاد شد که اگر ما پول بدهیم و واکسن Pfizer را بخریم ، نجات خواهیم یافت؟ شما می دانید که روسای جمهور در این مورد صحبت می کنند. اینها بحثهای فنی نیست.

وی تأکید کرد: بحث های فنی باید در دانشکده برگزار شود. وقتی این مسائل را در جامعه برملا می کنند ، سعی می کنند دیگران را مجبور به کاری کنند. شما دیدید که دولت ما مورد انتقاد قرار گرفت که گفت 20 میلیون می خرد و حتی برخی از افراد نزدیک به حوزه مدیریت شکستند. من این کلمات را دوست ندارم اینها دلالهای علمی هستند که بعضی اوقات ناآگاهانه آنها را انجام می دهیم ، یعنی جهل.

مشاور كل وزیر بهداشت در پاسخ به این س thatال كه كارگزاران علمی در حوزه مدیریت وزارت بهداشت گفتند: “زمینه های مدیریت ملی”. این یک برنامه پخش شده از شبکه بهداشت و فیلمی بود که فکر کردم یک گزارش تبلیغاتی درباره واکسن های خارجی است. مرحله واکسن خارجی چیست؟ اکنون وارد تلقیح عمومی شده است زیرا وقتی به مرحله انسانی می رسیم ، چند نفر می آیند ، مثلاً 30 ، 50 ، 60 نفر. ما جوانان ، بیماران را بدون هیچ مشکلی از مردم جدا می کنیم. در جایی این تزریقات را انجام می دهیم و سه ماه صبر می کنیم زیرا واکسن معکوس نشده است ، باید چند سال صبر کنیم.

وی گفت: این قانون اجازه می دهد تصمیمات قبلی گرفته شود. در عرض سه ماه ، مگر اینکه عوارضی ایجاد کند ، می گوییم سالم است. اگر اثبات ایمنی باشد ، می گوییم دارای قدرت ایمنی است ، اما سه ماه است. متعاقباً ، طبق قانون و با حمایت سیاسی ، آنها مجبور شدند که وارد مرحله تلقیح بیشتر شوند ، که باید از چند میلیون نفر تشکیل شود و از یک قومیت دیگر باشد. واقعیت این است که می بینید برخی از واکسن ها به گروه های قومی مانند چینی یا روسی ، اماراتی یا بحرینی تزریق شده اند و ترکیه از چین ، عراق آمپول های دیگری را وارد و تزریق می کند ، زیرا این مقالات را جمع آوری کنید. هنگام تأیید واکسن ، این موارد هنوز جمع آوری نشده اند. ما نمی توانیم بدن انسان را به مدت سه ماه مورد ضرب و شتم قرار دهیم و سیستم ایمنی بدن او را تحریک کنیم.

اکبری گفت: در ایران 100 سال است که واکسن می زنیم. چه واکسنی برای سرخک ، سرخچه ، دیفتری و کزاز خود داده اید؟ واکسن ساخت ایران. مردم ما نیز به همان اندازه ایمن هستند. سازمان بهداشت جهانی به ما جزوه ای نداد. اگرچه آنها می دانند که ما کاملا ایمن هستیم. اکنون ما یک بروشور از جهان و سازمان بهداشت جهانی در اختیار داریم که حتی اگر ایالات متحده و اروپا این کار را نکردند ، سرخک را کنترل کردیم. ما تولید نشده ایم.

وی گفت: آنها واكسن ما را خریده و به كشورهای دیگر دادند اما آنها به ما گواهی ندادند ، هنوز آنها را نداده اند. اکنون وی به ما تأیید کرده است که ما بر سرخک کنترل داریم ، اما به ما گواهی تولید نداده است. در ایران خوشبختانه با تلاش جوانان ، انواع مختلف واکسن را طراحی کردند. بیشتر آنها از واکسن 100 ساله که باعث ضعیف شدن ویروس شده پشتیبانی می کنند. در سلامت و ایمنی آن شک نکنید. قبلاً وارد مرحله انسان شده است.

مشاور ارشد به وزیر بهداشت گفت: “من پیر هستم و دیابت و فشار خون دارم ، بنابراین به من تزریق نکردند ، اما به خدا قسم در تزریق واکسن ایرانی شک ندارم. البته ، منظور من مرحله تحقیق است ، یعنی مرحله اول ، برای همه تزریقات بعدی. آنها این کار را می کنند. مدیر بهداشت باید بداند چه اتفاقی می افتد وقتی FDA ایالات متحده اعلام کند که آنها در واکسن ما درگیر نیستند MRNA ، با وجود شش مورد مرگ و نوروپاتی محیطی کامل. وقتی مو را از ماست می کشید. آنچه از شبکه بهداشت شنیدم و من بنیانگذار این شبکه هستم ، یعنی مثل خانه من می ماند ، این است که او گفت که ما احترام زیادی برای مردم خود قائل هستیم و مردم ما را دوست دارند ، ما باید واکسینه شویم ، باید خرید کنیم و باید انجام دهیم بیایید کاری انجام دهیم.

وی گفت: همچنین می توانم بگویم که این واکسن نخواهد آمد و شما آن را در تاریخ معینی خریداری خواهید کرد. همان کاری که ما کردیم ، ما در شبکه بین المللی ثبت نام کردیم و به آنها پول دادیم تا آن را برای ما بیاورند. اما این تبلیغات مردم را تحت فشار قرار می دهد تا تصمیمات درست نگیرند. ما باید به دنبال مشتری خوبی که برای آن واکسن ها هستیم باشیم.

اکبری ، که در برنامه امضا صحبت می کرد ، گفت: “من در حین عمل یک دستگاه رادیوتراپی دارم.” من این دستگاه را در بیمارستان شهدای تجریش دارم و ساخت شرکت زایس آلمان است. صد در صد سلامتی. بیمار من مبتلا به سرطان است و تحت رادیوتراپی است و ما هزینه این دستگاه را پرداخت کردیم. هر زمان که ما ایمیل ارسال می کنیم ، شما هرگز نمی دانید که آنها چقدر در مورد انسانیت و انسانیت صحبت می کنند و ما قانون بشریت را برای حل مشکلات شما دنبال می کنیم. این به وضوح شعر آمریکایی است. درباره اون هیچ شکی نیست. کاملاً واضح است که برخی از موارد به راحتی از آمریکا وارد می شوند ، آنها از جنرال الکتریک به اینجا می آیند ، اما ماده اولیه X که می توانم در اینجا فرمول بندی کنم و اینجا درست کنم به من نمی رسد.

دکمه بازگشت به بالا