سلامت و تندرستی

زالی: شیب پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی تهران رو به افزایش است

زالی: شیب پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی تهران رو به افزایش است

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران ، از شیب ملایم افزایش پذیرش بیمار کرونا در تهران خبر داد و گفت: در صورت تکرار همین الگوی در روزهای آینده ، باید هشدارهای لازم به رنگ شهر اعلام شود. .

به گزارش امروزنگار ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، علیرضا زالی روز شنبه (4 فوریه) در مورد ایالت کرونا در استان تهران اظهار داشت: تعداد موارد جدید پذیرفته شده در 24 ساعت گذشته 252 مورد بوده و حدود 252 مورد از آنها 90 مورد است. در بخش مراقبت های ویژه بودند. آنها مخصوصاً در بیمارستان هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل بیماران در تهران 1966 بیمار است و در هفته گذشته به کمتر از 1800 نفر رسیده ایم. از این تعداد ، 777 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری می شوند.

زالی با بیان اینکه “170 بیمار طی 24 ساعت گذشته مرخص شده اند” ، افزود: آمارها با شیب نسبتاً ملایم در بخش سرپایی و بخش سرپایی عمومی در بیمارستان بیمارستان تهران با ما در حال رشد هستیم.

وی تأکید کرد: با ادامه این روند ، قطعاً محدودیت های بیشتری نیز باید اعمال شود ؛ با توجه به اینکه نوسانات آماری زیادی در Teran وجود دارد ، اگر در روزهای آینده همین الگو تکرار شود و روند پذیرش بیمارستان در حال افزایش باشد ، باید هشدارهای لازم برای تغییر رنگ شهر اعلام شود.

وی یادآور شد: تجربه تاج سوم در تهران نشان داد که پر شدن بیمارستان ها و افزایش تعداد بیمارستان های روزانه در کمتر از 10 روز اتفاق افتاده و در یک دوره 10 روزه به اوج رسیده است. بنابراین ، ما حدس می زنیم که اگر افزایش جدیدی در Teran رخ دهد ، می توانیم شاهد افزایش تعداد بیماران در بیمارستان سریعتر از هر زمان دیگر و در فواصل بسیار کوتاه تر باشیم.

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا در منطقه کلان شهر تهران گفت: “وضعیت تهران مانند گذشته شکننده و ناپایدار است.” “اگر آینده افزایش یابد ، آمار روزانه در مدت زمان بسیار کمتری به صورت تصاعدی افزایش می یابد.”

زالی به وی گفت: “دو مسئله بیماری کرونا قلب وجود دارد ؛ یکی ریشه کنی این بیماری است که تا به امروز تقریباً در عرصه جهانی ریشه کن شده است و در هیچ کجای دنیا صحبت از ریشه کن کردن کرونا قاطع وجود ندارد. استدلال کاهش جدی در آمار است به گونه ای که ویروس را از مردم معکوس می کند. در حال حاضر ، هیچ یک از این حوادث در Teran یا در کشور اتفاق نیفتاده است ؛ کاهش قطعی این بیماری در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر رخ داده است ، تصمیمی خیلی زود برای اینکه فکر کنیم به انتهای تاج رسیده ایم.

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا قلب در شهر تهران گفت: “در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی افراد به انتهای تاج می رسند ، زیرا این ویروس برخلاف اسلاف خود سقط نمی کند. زنده ماندن در محیط طبیعی آن “

زالی با تأکید بر لزوم خودداری از هرگونه ساده سازی در زیر تاج ، گفت: “طبق گزارشات دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران ، 3.72 درصد با رعایت کامل اقدامات بهداشتی محقق شده است که نشان دهنده کاهش نسبت به 80 درصد است هفته گذشته “

وی گفت: متأسفانه در تهران علی رغم رعایت بسیاری از پروتکل ها ، مهمترین عامل گیج کننده پارامترها مسئله گسترش اجتماعی به ویژه در مناطق عمومی ، در مرکز شهر و به ویژه در حمل و نقل عمومی است که هنوز هم جدی است. و مسئله ای غیرقابل حل. “شاید مهمترین قسمت تهران تغییر و ارائه دلیلی برای افت شدید ما باشد ، مسئله فاصله اجتماعی حمل و نقل عمومی ، به ویژه مترو.

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران با ابراز نگرانی از تجمع و ازدحام بیش از حد در سطح شهر ، گفت: بین تجمع و افزایش نمایی بیماری کرونا قلب رابطه بسیار مستقیمی وجود دارد.

زالی گفت: “برای یک سال گذشته انتظار می رود که از استفاده از روش های مدرن مجازی جلوگیری شود.” “جمعیت در خطوط مترو تهران به طور مساوی توزیع نشده و در برخی از جمعیت بیش از دیگران بود.” مرز طبیعی اتفاق می افتد و این مسئله نگران کننده است.

وی تأکید کرد: باید در زمینه خدمات ، اجتماعی و اقتصادی الگوی بیولوژیکی متفاوتی به شهروندان تهرانی ارائه دهیم. کرونا اکنون با ما خواهد بود و باید الگوی بیولوژیکی جدیدتری را تجربه کنیم.

زالی ادامه داد: در چند روز گذشته بین 20 تا 25 درصد بار ترافیکی بیشتر از هفته های گذشته مشاهده کرده ایم که همه عوامل نگران کننده ای هستند که می توانند به ادامه شیوع و زندگی ویروس کمک کنند.

وی در پایان با اشاره به تأثیرات برنامه شهید سلیمانی برای به حداقل رساندن گردش ویروس کرونا در تهران اظهار داشت: این جمعیت ممکن است ویروس خاموش را احیا کرده و باعث عود مجدد ویروس با شدت بیشتری شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 7703 MR

دکمه بازگشت به بالا