اقتصادی

وزارت ارتباطات دلیل قطعی اینترنت همزمان با قطعی برق را توضیح دهد

وزارت ارتباطات دلیل قطعی اینترنت همزمان با قطعی برق را توضیح دهد

با نگرانی از خشکسالی ، تغییرات آب و هوایی و کمبود آب در ایران ، یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ، دولت و دانشمندان را به ارائه راه حل برای مشکلات و درک شرایط دعوت کرد.

علی اکبر علیزاده برامی در گفت وگو با امروزنگار ، درباره کمبود آب در مناطق مختلف ایران اظهار داشت: باید برخی واقعیت ها را کنار هم بگذاریم. میزان بارندگی ایران در سال گذشته در مقایسه با پنجاه سال پیش کاهش یافته است. در برخی مناطق شاهد کاهش 80 درصدی بارندگی هستیم. به طور متوسط ​​در سال گذشته میزان بارندگی در کشور ما 54 درصد کاهش یافته است.

نماینده خانواده دامغان در مجلس یازدهم ادامه داد: چاپ دوم هوا را گرم می کند. دانشمندان در سراسر جهان گرم شدن کره زمین را یک بحران جهانی می دانند اما در ایران به طور متوسط ​​دما نسبت به سالهای گذشته 1.8 تا 4 درجه افزایش یافته است. بنابراین ، ما با دو بحران بی سابقه ، یعنی کمبود آب و گرما روبرو هستیم. این دو بحران دست به دست هم داد و باعث قطع آب در بسیاری از شهرهای ایران شد. البته این موضوع در مسئله قطعی برق تأثیرگذار است.

وی در مورد علت مکرر قطعی برق گفت: دولت ما در برنامه ششم توسعه به ویژه در زمینه نیروگاه ها اقدامی نکرده است. دولت دوازدهم ، بدون موافقت پارلمان ، توافق نامه پاریس را تصویب کرده است ، پیمانی که سازمان ملل متحد در مورد تغییر اقلیم اعلام کرده است. بر اساس این توافق نامه ، ما موظف هستیم از سوخت های فسیلی کمتری استفاده کنیم که این امر منجر به کمبود و قطع برق کشورمان شده است.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: “دولت باید از مردم بخواهد پس انداز کنند.” از طرف دیگر ، آنها باید دانشمندان را جمع کنند و از آنها راه حل بخواهند. دانشمندان می گویند آب و هوای زمین در حال تغییر است و این تغییر آب و هوا باعث ناسازگاری های زیادی می شود. به عنوان مثال ، در ایران ، در اواسط تابستان ، ما در جایی خشکسالی و در جایی سیلاب را تجربه می کنیم. دانشمندان باید هنگام درک و گزارش وضعیت ، راه حل های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را درک کنند.

یک نماینده از خانواده دامغان در مجلس تضعیف آنتن های مرکزی و اینترنت را بی ارتباط با قطعی برق دانست و گفت: آنچه روی آنتن ها تأثیر می گذارد هیچ ارتباطی با قطعی برق ندارد زیرا باتری های قابل شارژ دارای برج آنتن هستند و غالباً دارای قدرت هستند. نقض احراز می شود. ما غالباً قطعی برق داریم اما نه برای مدت طولانی. وزارت ارتباطات و اطلاعات باید دقیقاً پاسخ دهد که چرا از اینترنت قطع می شود؟ قطع و اختلال برق در آنتن ها هیچ ارتباطی با قطعی برق ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا