سلامت و تندرستی

احتمال ورود محموله جدید واکسن؛ چهارشنبه/ واکسیناسیون مشاغل پرخطر؛ اواسط مرداد

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اعلام گروه سنی جدید برای واکسیناسیون ویروس کرونا ، دلیل ازدحام در برخی از مراکز تلقیح واکسن در تهران ، تقاضای فروش واکسن به سازمانهایی مانند به عنوان سازمان مهندسی سیستم و غیره

در مصاحبه ای با امروزنگار ، دکتر جعفر صادق تبریزی وی در مورد روند اعلام گروه سنی جدید برای واکسن کرونا گفت: تزریق برای گروه سنی جدید منوط به ورود و تأمین واکسن است. هر زمان واکسن در همان گروه سنی موجود باشد و اطمینان حاصل کنیم که می توان هر دو واکسن را تزریق کرد ، تبلیغ خواهیم کرد تا در هفته های اخیر دچار بی نظمی نشویم.

فرصت ارسال واکسن جدید ؛ چهار شنبه

تبریزی گفت: “این واکسن اکنون عمدتا از خارج از کشور تأمین می شود و در واکسن داخلی ، بنیاد برکت هنوز واکسن مورد نیاز ما را تأمین نکرده است. ما باید تا زمانی که مطمئن شویم واکسن به دست ما رسیده است ، اقدام کنیم”. واکسن ها احتمالاً روز چهارشنبه وارد کشور می شوند و اگر چنین شود ، ما انشاالله گروه سنی جدید 65 تا 69 سال را برای هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

واکسیناسیون 50 سال به بالا برای 4 استان به شرط تهیه واکسن

تبریزی در مورد واکسیناسیون گروه سنی 50 سال در استانهایی که درگیری بالایی دارند از جمله سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استانهای پرخطر منوط به تشخیص شیوع بیماری از نوع دلتا هستند. استان های سیستان و بلوچستان ، کرمان ، بوشهر و هرمزگان محسوب می شوند. اگر واکسنی برای این مناطق در دسترس باشد ، ما یک گروه سنی دیگر را برای درخواست واکسن اعلام خواهیم کرد. در واقع ، ما 2 گروه سنی را تبلیغ خواهیم کرد ، مشروط بر اینکه واکسن هایی برای استان های ذکر شده ارائه شود.

داستان ازدحام بیش از حد در مراکز تلقیح واکسن

وی همچنین درباره مشکل ازدحام در مراکز تلقیح واکسن تصریح کرد: مشکل ازدحام واکسن ها فقط در 5 مرکز از 80 مرکز واکسیناسیون فعال در استان تهران رخ داده است ، یعنی 75 پایگاه ما شلوغ بوده و ترتیباتی برای آنها در نظر گرفته شده است. 5 مدال حسینیه ارشاد ، ما بلافاصله پایگاه دیگری را قبل از او ایجاد کردیم ، اما دوباره مردم مقابل سکه قبلی جمع شدند. بسیاری از مردم می خواستند نیمه خالی را ببینند ، اما ما 75 ته دیواره دیگر را در Teran و حتی مراكزی در مناطق دیگر كشور كه ​​مردم به طور منظم واكسن می زدند ، می خواستیم.

برنامه ریزی الکترونیکی در حال انجام است

وی تأکید کرد: زمانبندی الکترونیکی از طریق سیستم salamat.gov.ir انجام می شود و عوارض ناشی از دریافت دوز اول واکسن و تعیین وقت افرادی که باید دوز دوم را تزریق کنند چیست.

وظیفه کسانی که نمی خواهند دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند!

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درباره برنامه وزارت بهداشت برای افرادی که از دریافت دوز دوم واکسن کرونا خودداری می کنند ، گفت: ما برای این افراد یک برنامه آموزشی و توجیهی داریم و امیدواریم استقبال مردم کم نشود “” آنها کمتر در بیمارستان بستری می شوند و نیازی به واکسیناسیون در دوز اول یا دوم نیست.

فروش واکسن به سازمان نظام مهندسی سیستم!؟

وی همچنین در پاسخ به س aboutالی درباره فروش واکسن به سازمانهایی مانند سازمان نظام مهندسی سیستم ، با تأکید بر اینکه واکسن ویروس کرونا از طریق سازمان غذا و دارو به شرکتها و سازمانهایی مانند سازمان نظام مهندسی سیستم و غیره فروخته می شود ، پاسخ داد: سازمان غذا و داروها او در هر جایی حتی یک واکسن با پول نداده و نمی دهد.

واکسیناسیون 6.7٪ از جمعیت هدف کشور تا به امروز

گروه های شغلی پر خطر را از اواسط ماه اوت واکسینه کنید

وی گفت: ما حدود 6 میلیون واکسن اندی تزریق کردیم و دوز اول حدود 4 میلیون و دوز دوم واکسن حدود 2 میلیون بود و دوز دوم برخی از افرادی که واکسن آسترازنیکا را دریافت کرده اند هنوز نرسیده است. هنوز هم ، و اگر در حال تزریق دوز دوم هستیم و 6.7٪ از جمعیت گروه هدف ما (61 میلیون نفر) واکسن و منبع واکسن دریافت کرده اند ، گروه سنی بعدی و به امید خدا ، واکسیناسیون بالا – گروه های شغلی را از اواسط ماه آگوست آغاز کنید ما کار خود را با معلمان ، مدیران مدارس و اساتید دانشگاه آغاز خواهیم کرد و سپس به سایر گروه های شغلی حساس خواهیم رفت.

تبریزی همچنین در پاسخ به س ISال امروزنگار درباره مشکلات بینندگان امروزنگار هنگام ثبت نام گروه های سنی تبلیغ شده در سیستم salamat.gov.ir ، از جمله دریافت پیام هایی از جمله “شما قبلاً واکسینه شده اید” و … گفت: سیستم و شماره موبایل برای اولین بار در سیستم ثبت شده است و شما قبلاً ثبت نام نکرده اید ، سایت نمی تواند پیام خطا بدهد. سیستم بهداشتی به کد ملی و تاریخ تولد وارد شده حساس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا