سلامت و تندرستی

تفاهم‌ سازمان انتقال خون برای تأمین خون پیش بیمارستانی در اورژانس ۱۱۵

تفاهم‌ سازمان انتقال خون برای تأمین خون پیش بیمارستانی در اورژانس ۱۱۵

جلسه امضای تفاهم نامه تامین بانک خون اضطراری 115 با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و رئیس سازمان اورژانس کشور در تاریخ 20 مرداد 1401 در سازمان انتقال خون ایران برگزار شد. .

به گزارش امروزنگار، در جلسه امضای تفاهم نامه در خصوص تامین بانک خون اورژانس پیش بیمارستانی 115، دکتر عباس صداقت – مدیرکل دفتر مدیرعامل و همکاری های بین المللی و سخنگوی سازمان انتقال خون کشور این رویکرد را مورد توجه قرار داد. اتفاقی ارزشمند در نظام سلامت کشور که می تواند جان جانباختگان بسیاری از تصادفات را نجات دهد و از صدمات جسمی بسیاری از هموطنان در صدمات ناشی از تصادفات جلوگیری کرد.

همچنین در این جلسه دکتر میادفر – رئیس سازمان اورژانس کشور: کشور ما کشوری حادثه خیز است و همکاران ما هر دقیقه در معرض تصادفات به ویژه تصادفات جاده ای و حوادث غیرمترقبه هستند. البته در زمان شیوع بیماری کرونا، سفرها کاهش چشمگیری داشت، اما پس از رفع محدودیت‌های کرونا و افزایش سفرها، حوادث 9 درصد افزایش یافت. بنابراین، در دسترس بودن خون یا فرآورده های خونی در صحنه تصادف می تواند تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر یا عوارض ناشی از تصادفات داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 50 پایگاه اورژانس هوایی در کشورمان وجود دارد که عمدتاً در بیمارستان های دارای بانک خون مستقر هستند که از انتقال بیماران به اورژانس بیمارستان می توان با انتقال خون به مصدومان اقدام کرد. زخم های بزرگ و خونریزی دهنده که نیاز به خون در محل حادثه دارند که باعث کاهش آسیب به اندام های حیاتی ناشی از جراحات می شود.

به گزارش امروزنگار، در ادامه این جلسه دکتر جمالی – مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور: در نتیجه بهره‌گیری از منابع موجود، هم افزایی توانمندی‌های بخش‌های مختلف نظام سلامت در ارائه خدمات تخصصی‌تر به وجود می‌آید. برای حفظ و ارتقای سلامت کشورمان».

به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی گفت: گسترش امکانات پزشکی موجود در حوزه سلامت یکی از ابعاد عدالت در توزیع خدمات بهداشتی و درمانی است و همه ما متعهد و موظف به انجام آن هستیم. آن را حتی چند دقیقه تسریع در انتقال خون به مصدومان حوادث و سوانح می تواند از بروز شوک در صدمات جدی یا مرگ و صدمات ناشی از جراحات جلوگیری کند. بر این اساس لازم است تدوین و دستورالعمل اجرایی این برنامه حیاتی و حیاتی با تشکیل کارگروه فنی مشترک در اسرع وقت اجرایی شود.

جمالی تاکید کرد: باید از تمامی امکانات طرفین تا زمانی که این ماموریت با بالاترین استاندارد اجرا شود استفاده شود و هیچ چیزی مانع یا مانع اجرای آن نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا