سلامت و تندرستی

“افزایش ظرفیت “کیفی استاندارد” یا افزایش “اسمی و کاغذی” مسئله این است؟

"افزایش ظرفیت "کیفی استاندارد" یا افزایش "اسمی و کاغذی" مسئله این است؟

امروزنگار/ سمنان رئیس کل نظام پزشکی کشور با اشاره به رشد پزشکی در کشورمان در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: از آنجایی که 5 هزار پزشک خارجی در ایران داشتیم امروز به جایی رسیده ایم که سالانه 4 هزار بیمار برای درمان به ایران می آیند. یا بیش از 6000 دانشجوی پزشکی خارجی در کشور حضور دارند.

دکتر محمد رئیس زاده در سفر به شاهرود در تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: عده ای سعی دارند مردم و جامعه پزشکی را در مقابل هم قرار دهند.

وی با بیان اینکه اهمیت کیفیت آموزش در رشته های پزشکی به اندازه جان انسان است، تصریح کرد: افزایش بی کیفیتی نیروهای متخصص بزرگترین ظلم به سلامت مردم است و هرکس مرتکب ظلم شود این ظلم است. ضامن تا روز. از قضاوت

وی با انتقاد از تصمیم افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی گفت: دوقطبی فعلی بین افزایش یا عدم افزایش ظرفیت پزشکی نیست، بلکه دوقطبی افزایش ظرفیت کیفی بر اساس استانداردهای جهانی و ظرفیت اسمی و افزایش اوراق است. .

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و جامعه پزشکی هیچگاه مخالف افزایش ظرفیت به دلیل افزایش جمعیت و افزایش سن نیستند، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت ها تا حد امکان بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی و ملی آموزشی افزایش یابد. .

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به وی گفت: نباید در هر شهر و روستایی دانشکده ای باز کنیم و در آنجا بدون ملاقات با استاد و بیمار دانشجو تربیت کنیم و فردا به آنها گواهی بدهیم. اینجوری تغذیه شده؟

دکتر رئیس زاده با بیان اینکه نوع سیاست حاکمیتی رفتار جامعه پزشکی را کنترل می کند، تاکید کرد: اینکه من از رکود 40 ساله در حوزه پزشکی صحبت کردم ربطی به عمر یک ساله دولت سیزدهم ندارد. اما این روندی است که از قبل شروع شده است و ما اکنون اثرات آن را می بینیم.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تنها وزیری است که چند سالی معاون آموزشی بوده و با عمیق شدن این موضوع به فکر چاره است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: هشدار من به این معناست که پزشک عمومی جوان نخبه به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما به سمت رشته های تخصصی نمی روند. تعداد قابل توجهی نیروهای متخصص دارد، اما وارد حوزه های فوق تخصصی نمی شوند.

دکتر رئیس زاده گفت: ما فقط هشدار می دهیم اما خودمان تشخیص می دهیم و راه حل می یابیم زیرا اگر حرفی بزنیم تضاد منافع ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: شما با عنوان افزایش ظرفیت در ذهن خود شاه بیت غزل هستید و فکر می کنید تمام مواردی که من می گویم با این کار حل می شود و اگر 100 برابر ظرفیت را افزایش دهید پزشکان را باز هم می کنید. . بدون مراجعه به متخصصین جراحی قلب و اطفال

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور جامعه پزشکی و مردم را در کنار هم دانست و گفت: عده ای مردم و جامعه پزشکی را در مقابل هم قرار می دهند و به نظر می رسد هر مشکلی که بر سر مردم گذاشته می شود مقصر است. دکترها.

دکتر. رئیس زاده: پیامدهای این کار ناامیدی، ناامیدی و سیل مهاجرت جامعه پزشکی و مشکلی است که دیگر پزشکان برای جراحی های سخت داوطلب نمی شوند.

وی نظام سلامت را یکی از سلاح های قدرتمند جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این بازوی قدرتمند دشمنان خود را دارد، بنابراین هجمه هایی که هر از چند گاهی توسط جریان های مختلف به جامعه پزشکی وارد می شود، کار مردمی است که این امر را دارند. جزء قدرت در برابر.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: عده ای دانسته و ندانسته با جامعه پزشکی در بوق دشمنان می دمند و حیف است که برخی مسئولان در دام این جریان غلط بیفتند.

رئیس زاده با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه کیفیت آموزشی و درمانی گفت: اکنون نه تنها نیاز به اعزام پزشک و بیمار خارجی به خارج از کشور نداریم، بلکه 6 هزار و 500 نفر اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی با هزینه خود نیاز داریم. در دانشگاه های علوم پزشکی ایران تحصیل می کنند.

وی گفت: این ظرفیت کمی نیست چرا که پنج هزار پزشک خارجی داشتیم تا به جایی برسیم که سالانه بالغ بر چهار هزار بیمار خارجی در کشورمان درمان شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا