اقتصادیمعرفی کسب و کار

ویژگی های بهترین کارت ویزیت طلافروشی

چگونه طراحی کارت ویزیت طلا فروشی را انجام دهیم؟

طلا فروشی یکی از انواع کارت ویزیت هایی محسوب می‌شود که بررسی آن می‌تواند چندین نکته مهم نه تنها برای صاحبان کسب و کار طلا فروشی بلکه برای تمامی صاحبان کسب و کارها داشته باشند. امروز در این مقاله با بررسی طراحی کارت ویزیت طلا فروشی می‌توانیم به نکاتی برسیم که بسیاری از طراحان و حتی صاحبان کسب و کارها نسبت به آن‌ها بی تفاوت هستند.

مسئله مهمی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی وجود دارد این است که برای بررسی باید آن را به دو بخش اساسی تقسیم کنیم. اول این که این طراحی به چه مواردی بستگی دارد و دوم این که بهترین حالت طراحی کارت ویزیت طلا فروشی چه می‌تواند باشد. در ادامه قصد داریم بر اساس این دو بخش اساسی موضوع طراحی کارت ویزیت طلا فروشی و کارت ویزیت عینک فروشی را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

خودتان را جای مخاطب بگذارید

مسئله مهمی که باید قبل از طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به آن بپردازیم این است که شما تعاریف و طراحی‌های مختلف را بر چه اساسی می خواهید انجام دهید؟

در واقع اگر بخواهیم با مثال بیان کنیم، اگر بخواهیم مفهوم طلا فروشی را مورد بررسی قرار دهیم شما از چه زاویه دیدی به آن پاسخ می‌دهید؟ احتمالا شما از دید خودتان به عنوان صاحب کسب و کار طلا فروشی سعی می‌کنید این شغل را تعریف کنید در حالی که طراحی کارت ویزیت طلا فروشی برای مخاطب است.

پس در ساده ترین حالت ممکن اگر بخواهیم بگوییم، شما باید سعی کنید تمام اتفاقات را از زاویه دید مخاطب خود نگاه کنید. در واقع بسیاری از ما به عنوان یک فعال اقتصادی آنقدر در دل اقتصاد گیر می کنیم که یادمان می‌رود انسان‌ها در حال معامله هستند. در کلام ساده تر یادمان می‌رود که انسان‌ها قادر هستند هرکاری انجام دهند و بر اساس ذهن خودشان تصمیم می‌گیرند. تمام ابزارها و جداول و قیمت‌ها و … تنها ابزارهایی برای تحلیل و پیش بینی هستند و اصل داستان همین انسان هاست. پس در نظر داشته باشید که در ادامه مسیر سوالات و مفاهیم پرسیده شده را بر اساس زاویه دید جدید که از نظر مخاطبان می‌باشد مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنان با ما همراه باشید، داستان تازه شروع شده است!

طلافروشی چه نوع کسب و کاری است؟

اولین سوالی که برای رسیدن به طراحی کارت ویزیت طلا فروشی باید به آن پاسخ درستی بدهیم این است که بدانیم عملا طلا فروشی چه نوع کسب و کاری محسوب می‌شود. از دید یک مخاطبی که هیچ ایده‌ای در مورد کسب و کار طلافروشی ندارد و کل برخورد او با این تجارت تنها از طریق چند خرید و فروش با طلا فروشان بوده است می‌توان گفت که طلافروش کسب و کاری پر سود محسوب می‌شود که بر اساس قیمت روز طلا در حال خرید و فروش هستند.

بنابراین عملا می‌توان گفت که یک مخاطب از کسب و کار شما این انتظار را دارد که شما را همیشه پر رونق و پر سود ببیند. در حالی که شاید پشت پرده داستان چیز دیگری باشد. اما به هر حال آن چیزی که در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی برای ما اهمیت دارد نوع تفکر مخاطبی به نام انسان است.

از طرف دیگر مخاطب شما انتظار دارد همیشه مغازه شما را پر از طلا و … ببینید و به نوعی تصور او این است که طلافروشان در میان طلاها زندگی می کنند. این ها تمام تصورات ساده، شاید کمی غلو شده انسانی است که به عنوان مخاطب از طلافروشان دارد.

در ضمن کمتر مخاطبی به خاطر دارد که طلافروشی اقدام به تبلیغات کرده باشد. بنابراین عملا این تصور وجود دارد که طلا فروشی همیشه کسب و کاری محسوب می‌شود که مشتری دارد و نیازی به انجام تبلیغات خاصی نیست. این ها مجموعه‌ای از تصورات مشتریان شما در هر گروه است. یعنی یک انسان فقیر با یک مخاطب غنی در این نوع تصورات نسبتا مشترک می‌باشند و همیشه معتقد هستند که طلافروشی یکی از بهترین شغل‌های جهان است.

طراحی کارت ویزیت طلا فروشی و شناخت مشتریان

اما نکته دیگری که باید در مورد طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به آن اشاره کنیم این است که با وجود این که طلا فروشی در همه جای دنیا یک سنت خاص دارد اما این دلیل نمی‌شود که گروه مشتریان متفاوت نباشد. در واقع بسته به نوع محل کسب و کار و نوع محصولات و ده ها مورد دیگر شما گروه مشتریان مختلفی را سمت خود جذب می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که شناسایی ویژگی‌های مشترک مشتریان شما باعث می‌شود که شما بتوانید گروه های مشتری های خاصی برای خود مشخص کنید. هر چه شناخت شما نسبت به این گروه مشتریان بیشتر باشد و بتوانید نکات مشترک خاص‌تری پیدا کنید عملا گروه دقیق‌تری برای خود پیدا کرده اید. معمولا هدف‌های تجاری و آینده شغلی بر اساس این گروه ها چیده می‌شود. برخی در ادامه مسیر دوست دارند که گروه غالب مشتری کنونی را کنار بگذارند و سراغ باقی گروه ها بروند و برخی دیگر تصمیمات مجزای مختلفی بر اساس شرایط کسب و کاری خودشان می‌گیرند.

نکته مهمی که در اینجا برای ما مهم است این موضوع است که گروه مشتریان و ویژگی آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیار عمیق و مستقیمی در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی داشته باشد. به طور مثال شما تصور کنید گروه مشتریان غالب شما این ویژگی‌ها را داشته باشند:

  • خانم باشند
  • ثروتمند باشند
  • دنبال مدل روز باشند
  • کلاس و مد برای آن‌ها بسیار اهمیت داشته باشد
  • و …

در این حالت مسلما شما نباید حرفی از فروش قسطی و … بزنید. بلکه برعکس باید در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به نوعی رفتار کنید که افراد و گروه مشتریان شما نسبت به آن چیزی که می‌خواهند مطمئن باشند. این مهمترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید.

تاثیر کارت ویزیت در شغل طلا و جواهر

کارت ویزیتی که می خواهید برای طلافروشی طراحی کنید، با رعایت تمامی نکات و ظرافت های خاص طراحی می تواند تاثیرات زیر را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد:

  • افزایش اعتبار برند شما
  • جلب اعتماد مشتریان
  • ایجاد پل ارتباطی و دسترسی راحت مشتری
  • اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان
  • ایجاد فرصت تبلیغات غیر مستقیم توسط مشتریان
  • برای تاثیرگذاری بیشتر این کارت ویزیت لازم است موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:
  • فونت و متن مناسب
  • ابعاد و جنس کارت ویزیت

فونت و متن مناسب کارت ویزیت طلا فروشی

یکی از نکات مهمی که باید در طراحی کارت ویزیت طلا فروشی مدنظر قرار دهید فونت و متنی است که برای آن انتخاب می کنید. به هیچ عنوان زیاده گویی نکنید، ارائه اطلاعات کلی که می تواند به عنوان پل ارتباطی مشتری با شما باشد کفایت می کند. این نکات در کنار لوگو و نام طلافروشی بهترین محتوایی است که می توانید برای کارت ویزیت انتخاب کنید. فونت انتخابی نیز باید کاملا خوانا و ساده باشد. نیازی نیست از فونت های پیچیده و ناخوانا برای خاص بودن استفاده کنید.

فونت هایی مانند بی نازنین، بی هما، بی یکان و ایران سنس بهترین گزینه برای کارت ویزیت طلا فروشی است.

ابعاد و انواع جنس کارت ویزیت طلا فروشی و جواهری

نکته مهم دیگری که در کارت ویزیت برای فروش طلا و جواهر باید مورد توجه قرار گیرد، ابعاد و جنسی است که برای آن انتخاب می کنید. به طور مثال اگر می خواهید کارت ویزیت سلفون براق داشته باشید باید پس از انتخاب جنس ابعاد آن و شکلی که برای آن در نظر دارید را انتخاب کنید. جزییات بیشتر انتخاب ابعاد و جنس کارت ویزیت طلا و جواهر در ادامه مورد توجه قرار می گیرد:

ابعاد

کارت ویزیت در ابعاد مختلفی طراحی می شود که ابعاد آن باید مطابق استانداردهای آن باشد. برای این منظور باید ابعاد زیر را برای اشکال مختلف کارت ویزیت برای طلافروشی انتخاب کنید:

  • مستطیل: 8.5 در 4.8
  • مستطیل دورگرد: 8.5 در 5.5
  • مربع: 5.5 در 5.5 یا 5.9 در 5.6
  • دایره: با قطرهای مختلف 3، 4، 5.5 و 7.5
  • پروانه ای: 8.5 در 5.5

انواع جنس

انواع کارت ویزیت های گلاسه با روکش های لمینت و سلفون مات و براق یا چاپ کارت ویزیت کتان می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد. برای اینکه کارت ویزیت قصابی شیک و لاکچری داشته باشید می توانید از چاپ کارت ویزیت لمینت مات که جلوه ای خاص و کیفیت بالایی دارد استفاده کنید. انتخاب این موارد کاملا تابع سلیقه شما است. اینکه چه جنسی برای کارت انتخاب کنید بر قیمت آن نیز تاثیر دارد به طور مثال قیمت چاپ کارت ویزیت لمینت براق کمتر از نوع لمینت می باشد.

دکمه بازگشت به بالا