معرفی سامانه پیامک تبلیغاتی برای انتخابات و جذب مردم
همانطور که در مطلب راهنمای کامل و بروز به اهمیت بسیار زیاد ارسال پیامک و خرید سامانه پیامکی اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم به شکل ساده و کامل، دربارهی شیوههای تأثیرگذار اس ام اس انتخاباتی بخوانیم. در ابتدا بهتر است با مفهوم ارسال پیامک تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم.
ارسال پیامک تبلیغاتی در انتخابات چگونه است؟
بر طبق آمارها، در دورههای پیشین انتخابات ، به طور میانگین بیش از 200,000,000 (دویست میلیون) پیامک در هر دوره ارسال شده است. این عدد حاکی از تأثیر بسیار بالای این روش تبلیغاتی است. شما در ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی جهت تبلیغات انتخاباتی به تعداد بالایی کاربر (مثلا بیش از 50 هزار نفر) پیام ارسال میکنید. این پیام میتواند در سطوح حرفهای تر، برای گروه خاصی از مخاطبین ارسال شود.
مثلا:
- ارسال از روی نقشه گوگل و موقعیت جغرافیایی
- ارسال براساس منطقه و کد پستی ( مثلا منطقه 4 تهران)
- ارسال براساس مشاغل و اصناف
- ارسال به افرادی که 7 روز گذشته، از یک منطقه عبور کرده اند
- و..
شما به کمک هر یک از روشهای بالا که در ادامه درباره هرکدام بیشتر صحبت میکنیم، میتوانید طیف گستردهای از مخاطبین را برای ارسال اس ام اس در ایام انتخابات مورد هدف قرار دهید.
چه مواردی را در پیامک اطلاع رسانی میکنیم؟
کاندیداهای دارای برنامه تبلیغات، معمولا برای اطلاع رسانی انتخاباتی با این اهداف پیامک ارسال میکنند:
اطلاع رسانی حضور در انتخابات | بیان اهداف |
اعلام رسمی ائتلافها و همکاریها | آگاهیبخشی درباره برنامههای اجرایی بعد از پیروزی در انتخابات |
یادآوری کد انتخاباتی و نام در روزهای پایانی | دعوت به عضویت در گروههای تلگرامی و واتس اپی انتخاباتی |
اطلاع رسانی پیامکی حضور در انتخابات 1400 معمولا با یک پیامک اولیه آغاز میشود:
شهروند گرامی، در این دوره انتخابات، توفیق خدمت به شما را دارم.
اسم و فامیل ؛ کد انتخاباتی
در مرحلهی دوم، کاندیدا پس از چند روز، میتواند برنامهی خود را به مخاطبین ارائه کند:
شکوفایی استعداد کودکان شهرمان به کمک برنامهی مدون « اسم و فامیل »
در این پیامک نامزد انتخاباتی در واقع مخاطب را به یک صفحهی دیگر منتقل میکند. این صفحه میتواند یک کانال/گروه تلگرامی یا واتس اپی و یا به صورت حرفهایتر، یک صفحه اینترنتی باشد.
اگر شما امکان طراحی سایت ندارید، میتوانید به کمک رپرتاژ آگهی در خبرگزاریها، برنامهی خود را به مخاطبین ارائه کنید.
لینک یکی از مطالب منتشر شده در خبرگزاری، در پیامک دوم میتواند قرار بگیرد.
پیامک بعدی میتواند ائتلاف شما با دیگر کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا را اطلاع دهد:
همشهری عزیز؛ تصمیم بر آن شد که با کاندیداهای «اسامی کاندیداها» یک ائتلاف تشکیل دهیم تا در اجرای برنامههای آینده، یکصدا و همراستا باشیم.
لیست تمامی اعضای این ائتلاف را از لینک زیر ملاحظه کنید:
خدمتگزار شما » اسم و فامیل بهمراه کد انتخاباتی
چرا باید به شکل جدی از سامانه پیامک انتخابات 1400 استفاده کنید؟
ماندگاری بالا. همچنین پیامکهای ارسالی شما، تا روز رأیگیری، در تلفن همراه مخاطب باقی میماند. این یعنی اگر به میزان کافی جذاب بوده باشید، حتما زمان رأیگیری کد انتخاباتی شما را از داخل پیامک، یادداشت خواهد کرد. قیمت پایین در برابر حجم بالای ارسال! نرخ ارسال پیامک، در مقایسه با تبلیغات کلیکی، یا تبلیغات در شبکههای اجتماعی، بسیار پایین است. این مزیت را در مقابل نرخ باز شدن بالای 98% قرار دهید. چرا نباید از این روش به شکل جدی و گسترده استفاده نکنید؟!
روش های مهم موثر تبلیغات پیامکی در انتخابات
ارسال به کمک نقشهی گوگل – روشی خلاقانه و موثر!
شما برای ارسال پیامک تبلیغاتی برای انتخابات نیاز به روشی هوشمندانه دارید. در این روش، شما براساس یک محدودهی خاص جغرافیایی، میتوانید به مخاطبین خود، پیامک انبوه ارسال کنید. ارسال از نقشه گوگل برای چند شهر بزرگ شامل شهرهای ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، زنجان، دزفول، شیراز، قم، کرج و مشهد مشخص شده است.
شما می توانید با انتخاب منطقه مورد نظرتان از بین شماره های موجود، تعداد مناسب ارسال خود را انتخاب نمایید. در این قسمت از ارسال می توانید چندین منطقه را انتخاب نمایید. روش کار به این صورت است که روی منطقه مورد نظر خود کلیک می کنید، در باکس باز شده تعداد کل شماره های موجود در آن منطقه به شما نمایش داده می شود.
ارسال اس ام اس انتخاباتی براساس منطقه و کد پستی
از آنجایی که نمایندگان انتخابات 1400، مناطق مختلف شهر خود را تفکیک کرده و در هر منطقه، برنامههای تبلیغاتی اجرا میکنند، این ویژگی از سامانه ارسال پیامک انتخاباتی فرصت بسیار خوبی است که هرچه هدفمندتر اطلاعیههای خود را به مخاطبین ارسال کنید. در هنگام استفاده از این قابلیت، شما دسترسی کامل به شهرهای بزرگ دارای کد پستی و همچنین تمام شهرها و بخش های یک استان را دارید. همچنین می توانید بر روی ارسال خود فیلتر شماره موبایل مورد نظرتان را نیز اعمال نمایید برای مثال می توانید مشخص کنید تنها شماره های ۹۱۵ کد ۱۳۰ پیام شما را دریافت کنند.
در هر بار ارسال فقط می توانید یک منطقه را انتخاب نمایید.
در این قسمت ، ابتدا متن پیامک را بنویسیدو دکمه مرحله بعد را بزنید.
فعالان شغلهای مختلف؛ هدفمندی هوشمندانه انتخاباتی
برخی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا 1400، برای ارسال پیامک انبوه و تبلیغات در انتخابات، نیاز به دستهبندی مخاطبین براساس شغلهای مختلف دارند.
مثلا نمایندهی فرضی، در خود، توجه ویژهای به ساخت و ساز و موارد مرتبط به آن داشته است. او برنامههای تازهای را برای بهبود وضعیت ساخت و ساز در شهر خود ارائه کرده است.
او برای اطلاعرسانی به مشاورین املاک، به کمک این ویژگی، میتواند پیام شخصیسازیشدهی زیر را ارسال کند:
همشهری گرامی؛ سلام و احترام
اگر توفیق خدمت به شما را داشته باشم، وضعیت اختصاص مجوز ساخت و ساز در منطقهی 4 را بهبود چشمگیری خواهم داد. برنامهی اجرایی من را میتوانید از لینک زیر مطالعه فرمایید:
نماینده شما در انتخابات 1400
اسم و فامیل ؛ کد انتخاباتی
تصور کنید که شاغلین فعال در این حوزه با دریافت این پیامک، چه احساس مثبتی خواهند داشت! قطعا هدفمندیهای این چنینی شما را به بیش از دیگران، نزدیک خواهد کرد.
ارسال دکل ایرانسل؛ اطلاعرسانی به عابرین در خیابان
تصور کنید یکی از برنامههای تبلیغاتی شما، پخش شام در منطقهای از شهرتان است. شما در آن ناحیهی خاص، بنر و استند قرار داده و تیم شما ضمن معرفیتان به شهروندان، غذا پخش میکنند.
عابران غذا را دریافت کرده و یک مرتبه اسم شما را میشوند. حتی ممکن است بروشور تبلیغاتی شما را نیز دریافت کنند.
حال شما در 3 روز آینده میتوانید به یاری سامانه پیامک ویژه انتخابات پیامک سفید، با ارسال پیام به کسانی که از آن ناحیه عبور کردهاند، در خاطرشان تا روز انتخابات، باقی بمانید.
مثلا چنین متنی را ارسال میکنید:
شهروند گرامی سلام؛ امیر حبیبی هستم نماینده انتخابات 1400
لطفا جهت بهبود وضعیت تأمین مرغ و گوشت شهرمان، به من فرصت خدمتگزاری دهید.
منتظر دیدار شما در پای صندوقهای رأی در روز 28 خرداد هستم
کد انتخاباتی : 3846754
نکات طلایی برای موفقیت بالا در ارسال پیامک در انتخابات
ما بعد از 10+ سال سرویسدهی با کیفیت به کاندیداهای محترم انتخاباتی، نکات مهم و کلیدی زیر را برای شما گردآوری کردهایم تا کمپین هرچه موفقتری را داشته باشید:
- در پیامک حتماً به نام و نام خانوادگی و کد نامزد انتخاباتی اشاره کنید.
- به ساعات ارسال پیامک خود دقت کنید. ساعات انتهایی روز از ساعت 4 به بعد، احتمال به اشتراک گذاری نظرات فرد با خانواده را بیشتر کرده و ساعات ابتدایی روز (ساعت 9 صبح)، شانس اشتراک گذاری نام نماینده با دوستان و همکاران را بیشتر میکند.
- در نوشتن متن پیامک به فرهنگ ها، علایق و سبک زندگی مردم شهر آن نماینده دقت کنید. تا نماینده به نیک نامی یاد شود.
- سعی کنید از خط پیامکی با حداکثر 10 الی 12 رقم استفاده کنید. طبیعی است هر چه خط پیامکی شما کوتاه تر باشد اعتبار بیشتری در ذهن دریافت کننده خواهید داشت.
- برای بازخورد بیشتر پیامک، می توانید ارسال از همان روزهای اول مهلت تبلیغات انتخاباتی شروع کرده و در انتهای این مدت زمان نیز اقدام به ارسال مجدد پیامک برای یادآوری نام و کد نماینده نمایید.
- در هنگام خرید به قیمت پیامک ارایه شده، اپراتور پیامکی و ارزش افزوده نهایی دقت داشته باشید و از گزارش درست پنل مطمئن شوید. به یاد داشته باشید در گزارش ارسال پیامک، اطمینان از صحت ارسال بویژه در حجم ارسال بالا، مورد بسیار دشواری است.
سوالات متداول:
چرا ارسال پیامک انتخاباتی این میزان تأثیرگذار است؟
در ۲ دوره اخیر انتخابات، بطور میانگین ۲۰۰ میلیون پیامک ارسال شده است. بسیاری از نمایندگان فعلی، در زمان انتخابات از ارسال پیامک کمک گرفتهاند. چرا؟ مقاله را بخوانید
آیا هزینهی ارسال اس ام اس در ایام انتخابات گران است؟
به هیچ وجه! اگر بین روشهای مختلف تبلیغاتی، مقایسهی دقیقی داشته باشد، به این نتیجه میرسید که ارسال پیامک انبوه در کنار تأثیرگذاری بسیار بالای آن، بسیار بسیار به صرفه است. ضرب و تقسیم کنید تا به شما ثابت شود!
فعال سازی سامانه پیامکبا نزدیکتر شدن به انتخابات 1400 شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری 1400 ، احساس نیاز کردیم در این صفحه و مقالات جانبی، راهنمای کاملی را برای تبلیغات شورای شهر و ریاست جمهوری کاندیداهای محترم فراهم کنیم.
در سال 1400 نیاز است به شکل کاملا حرفهای و آگاهانه تبلیغات انتخاباتی انجام دهید، پس پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب از پیامک سفید را بخوانید.