اقتصادیمعرفی کسب و کار

معرفی سیستم تلفن 3CX

سیستم تلفن 3CX یک مرکز تلفن خودکار VoIP است که برای جایگزینی فرمت PBX آنالوگ قدیمی طراحی شده است. سیستم تلفن 3CX از تلفن های نرم افزاری و سخت افزاری استاندارد SIP، خدمات VoIP و خطوط تلفن عمومی سنتی پشتیبانی می کند. رابط کنترل IP PBX از طریق اینترنت قابل دسترسی است که مدیریت را آسان می کند.

درباره سیستم تلفن 3CX بیشتر بدانید

هزینه سانترال سیستم تلفن 3CX بسیار کمتر از سانترال آنالوگ سنتی است و با اتصال به یک ارائه دهنده خدمات VoIP می توان به کاهش بیشتر هزینه های تلفن دست یافت. سانترال 3CX نیاز به خطوط تلفن را از بین می برد و به کاربران این امکان را می دهد که گوشی خود را به هر کامپیوتری متصل کنند.

مزایای سیستم تلفن 3CX:

  • ارائه سوئیچینگ تماس، مسیریابی و صف بندی
  • قیمت خرید به طور قابل توجهی کمتر از هزینه یک PBX آنالوگ سنتی است
  • قابلیت توسعه: تعداد نامحدود داخلی و خطوط تلفن اضافی بدون نیاز به ماژول های توسعه سخت افزار اضافی
  • پیکربندی و نشان دادن وضعیت از طریق اینترنت – کارکرد آسان
  • Unified Messaging: امکان دریافت پست صوتی به آدرس ایمیل
  • منشی خودکار (به عنوان مثال، 1 – بخش فروش، 2 – بخش پشتیبانی فنی، و غیره)
  • صرفه جویی در تماس های بین شهری و درون سازمانی
  • استفاده از تلفن های SIP استاندارد
  • نداشتن سیم کشی و تحرک تلفن

شکل 1. توسعه سیستم تلفن و صنعت فناوری اطلاعات

3CX یک سانترال کاملا نرم افزاری است نه یک دستگاه!

عدم پیشرفت و نوآوری عمدتاً به این دلیل است که سیستم‌های تلفن سنتی بر روی سیستم‌عامل‌های اختصاصی و از نظر عملکردی محدود اجرا می‌شوند که دارای ابزارهای توسعه قدیمی هستند. یک سانترال مبتنی بر ویندوز از جدیدترین سیستم عامل و محیط‌های توسعه مدرن مانند دات‌نت بهره می‌برد تا توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا از ویژگی‌ها استفاده مجدد کنند و به سرعت ویژگی‌های جدید را به PBX اضافه کنند.

حدود 3CX

3CX توسعه دهنده 3CX Phone System است، یک پلت فرم ارتباطی یکپارچه باز برای ویندوز که با تلفن های SIP کار می کند و جایگزین هر PBX اختصاصی می شود. مدیریت سیستم تلفن 3CX نسبت به سانترال‌های استاندارد بسیار ساده‌تر است و در عین حال، بهره‌وری را بهبود می‌بخشد. شرکت ها و سازمان های بزرگ در سراسر جهان از پلت فرم سیستم تلفن 3CX، از جمله بوئینگ، تیم فرمول 1 کاترهام، هتل ها و استراحتگاه های بین قاره ای، هارلی دیویدسون و MIT استفاده می کنند.

CRN در سال 2011 و 2012 3CX را به عنوان یکی از امیدوارترین فروشندگان فناوری اطلاعات (Emerging Vendors) معرفی کرد و همچنین در سال 2013 به برنامه شریک 3CX امتیاز پنج ستاره را اعطا کرد. علاوه بر این، 3CX جوایز گواهینامه سرور ویندوز، طلایی Windowsnetworking.com، بهترین محصول Windows IT Pro 2008، بهترین خرید خریدار کامپیوتر را دریافت کرد. 3CX دفاتری در بریتانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، هنگ کنگ، استرالیا، آفریقای جنوبی، قبرس و مالت دارد.

نکته کلیدی این است که سانترال ویندوز بر روی یک سیستم عامل پرکاربرد و تجاری پشتیبانی می شود که یک مدیر معمولی به راحتی می تواند آن را مدیریت کند. بنابراین، نباید دستگاه دیگری باشد که یک بیلد سفارشی لینوکس را اجرا می کند! مدیران می خواهند از شر جعبه های سیاه خلاص شوند، به ویندوز بروند و کنترل همه چیز را در دست بگیرند!

10 مزیت برتر 3CX

  • استفاده از سخت افزار موجود یا مجازی سازی و صرفه جویی!
  • به راحتی دروازه ها، ترانک ها و تلفن ها را مستقیماً از 3CX پیکربندی و مدیریت کنید.
  • کاهش هزینه سانترال و ارتباطات به طور کلی.
  • در دسترس بودن گوشی های نرم افزاری (نرم افزاری) برای ویندوز، مک، اندروید و iOS.
  • اهرم تحرک و افزایش بهره وری.
  • امکان مدیریت مستقل شماره های داخلی، عملکرد PBX و خطوط تلفن!
  • سانترال ویندوز مقیاس بهتری دارد!
  • استقلال از تجهیزات و تامین کنندگان – هیچ تعهدی برای یک سازنده خاص وجود ندارد!
  • برای بهبود بهره وری و خدمات مشتری، به راحتی با برنامه های کاربردی خط تجاری ادغام شوید.

در اینجا به توضیح مزایای 3CX می پردازیم.

  1. مدیریت ویندوز بسیار ساده تر از لینوکس یا یک دستگاه است

مدیریت یک PBX نرم‌افزار مبتنی بر ویندوز بسیار ساده‌تر از راه‌حل‌های مبتنی بر لینوکس یا بدتر از آن، یک دستگاه است. این فقط یک برنامه دیگر در سرور ویندوز است، بنابراین نیازی به یادگیری نحوه به روز رسانی و عیب یابی جعبه سیاه دیگری نیست.

به سرعت وصله های امنیتی سیستم عامل را اعمال کنید

اکثر مدیران سیستم با ویندوز آشنا هستند و می توانند به راحتی سیستم عامل را از جمله تنظیم تنظیمات امنیتی و اعمال وصله ها حفظ کنند. سیستم‌های لینوکس برای اعمال وصله‌های لینوکس به مهارت‌های مدیریت سیستم عامل نیاز دارند، که همیشه کار ساده‌ای نیست. اگر شرکت شما سیستم های دیگر مبتنی بر لینوکس و همچنین مدیرانی که این سیستم عامل را می شناسند ندارد، بهتر است ویندوز را انتخاب کنید.

https://danotech.ir/security-on-the-3cx-telephone-system/

بدترین راه حل دستگاهی است که یک نسخه سفارشی لینوکس و یک PBX منبع باز را ترکیب می کند. نگهداری نسخه‌های سفارشی لینوکس دشوار است و فروشندگان به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم را منتشر نمی‌کنند، که این سیستم‌ها را در برابر حملات احتمالی آسیب‌پذیر می‌کند.

ارتقاء آسان سیستم تلفنی 3cx

در سیستم تلفن 3CX، به روز رسانی به نسخه جدیدتر فرآیند بسیار ساده ای است، زیرا فایل های دانلود شده به طور خودکار در عرض 5-10 دقیقه روی سیستم اعمال می شوند. این مورد در مورد “دستگاه ها” یا سایر سیستم های منبع باز که نیاز به مدیریت اضافی و افزایش زمان خرابی دارند، صادق نیست.

مانیتورینگ PBX

در یک PBX مبتنی بر ویندوز، می‌توانید از کنترل‌های آشنا برای راه‌اندازی مجدد خدمات، مشاهده گزارش‌ها و بررسی سلامت استفاده کنید. 3CX اطلاعات مدیریتی حیاتی را با استفاده از رابط های معروف ویندوز نمایش می دهد.

مدیریت ویندوز بسیار ساده تر از لینوکس یا یک دستگاه است.

وضعیت، بار CPU و استفاده از حافظه خدمات 3CX را نظارت کنید.

  1. امکان راه اندازی مجدد خودکار خدمات.

مجازی سازی با 3CX

3CX Phone System تنها PBX مبتنی بر نرم افزار است که از مجازی سازی کامل پشتیبانی می کند. 3CX را می توان به عنوان یک نمونه مجازی با استفاده از Microsoft Hyper-V یا VMware اجرا کرد. Hyper-V یا VMware پلتفرم های مجازی سازی عالی با عملکرد I/O برتر هستند که به شما امکان می دهند PBX خود را حتی برای نصب های بزرگتر مجازی سازی کنید. با Hyper-V و نسخه های خاص ویندوز سرور، می توانید از هزینه های اضافی مجوز جلوگیری کنید. 3CX با VMware و Microsoft برای اطمینان از قابلیت همکاری کامل و پشتیبانی تضمین شده شریک شده است.

  1. پیکربندی و مدیریت آسان دروازه ها، ترانک ها و تلفن های IP به طور مستقیم از 3CX

سیستم تلفن 3CX نه تنها مدیریت ساده و راحت را ارائه می دهد، بلکه به طور خودکار تلفن های IP محبوب، ترانک های SIP، دروازه های VoIP، تلفن های نرم افزاری و کلاینت های تلفن همراه را پیکربندی می کند و امکان استقرار سریع و صرفه جویی در زمان را در راه اندازی سخت افزار جدید فراهم می کند. توجه به این نکته ضروری است که به روز رسانی خودکار سیستم عامل تلفن های IP در سیستم موجود است که باعث کاهش زمان خرابی و صرفه جویی در هزینه می شود. این ویژگی به شما امکان می دهد زمان صرف شده برای مدیریت را کاهش دهید، زمان خرابی را حذف کنید و هزینه های شرکت را کاهش دهید.

  1. کاهش هزینه سانترال و ارتباطات به طور کلی به دلیل قیمت های رقابتی 3CX

هزینه سیستم 3CX بسیار کمتر از یک PBX سنتی یا سایر سانترال های IP است. جدول 2 هزینه یک دستگاه Digium و یک PBX IP 3CX را مقایسه می کند. دیجیوم چهار برابر قیمت دارد و این فقط قیمت اولیه خرید است! در مرحله‌ای از کسب‌وکارتان، دستگاه موجود خود را «بیشتر» خواهید کرد و باید یک سیستم تلفن جدید خریداری کنید. خرید یک PBX نرم‌افزار ارزان‌تر است و تعداد زیادی عملکرد دارد (سرور فکس داخلی، امکان اتصال دفاتر از راه دور و موارد دیگر).

علاوه بر هزینه پایین خرید و نگهداری سانترال، 3CX دارای یک Session Border Controller (SBC) داخلی است که نه تنها استفاده از برنامه های افزودنی را برای کاربران نهایی آسان می کند، بلکه کار مدیر را نیز آسان می کند. و صرفه جویی زیادی در هزینه های تلفن همراه و رومینگ را فراموش نکنید!

  1. در دسترس بودن تلفن های نرم افزاری (نرم افزار) برای ویندوز، مک، اندروید و iOS

مزیت مهم IP-PBX امکان استفاده از تلفن های نرم افزاری بر روی کامپیوتر و گوشی های هوشمند است. 3CX شامل تلفن های نرم افزاری برای همه سیستم عامل های اصلی بدون هزینه اضافی است. علاوه بر این، همه تلفن های نرم افزاری به طور خاص برای 3CX طراحی شده اند، استفاده از آنها آسان است، از تمام ویژگی های Unified Communications پشتیبانی می کند، و مدیریت آن ها از کنسول مدیریت اصلی آسان است.

آماده سازی و پیکربندی خودکار پارامترها از کنسول مدیریت 3CX

در 3CX، مدیران به راحتی می توانند تلفن نرم افزاری را از راه دور پیکربندی کنند، از جمله تغییر تنظیمات کاربر و رمز عبور. ویژگی راحت تغییر رمز عبور به تضمین امنیت سیستم کمک می کند. ویژگی تدارک و سفارشی‌سازی خودکار تلفن نرم‌افزار شما می‌تواند در زمان استقرار و پیکربندی نرم‌افزار برای کاربران نهایی، زمان زیادی را در میز پشتیبانی شما صرفه‌جویی کند.

  1. تحرک را افزایش دهید و بهره وری را با عملکرد منحصر به فرد SBC افزایش دهید

مشکل اصلی VoIP و SIP نحوه دور زدن فایروال ها است. پیکربندی فایروال ها از راه دور یا حتی مسدود کردن عمدی ترافیک VoIP توسط اپراتورها می تواند یک دردسر واقعی برای مدیران باشد. این مورد در مورد 3CX نیست.

ویژگی یکپارچه Session Border Controller (SBC) مشکلات فایروال را از بین می برد و امنیت را بهبود می بخشد

3CX SBC را در PBX و تلفن های نرم افزاری ادغام می کند تا مشکلات فایروال و اپراتور را از بین ببرد. علاوه بر این، تمام ترافیک برای امنیت بیشتر رمزگذاری شده است. با 3CX و عملکرد داخلی SBC، کاربران می توانند تماس های ساده و ایمن را از هر کجای دنیا برقرار کنند. این ویژگی به تنهایی برای توجیه خرید 3CX، صرفه جویی در زمان پشتیبانی و بهبود قابلیت اطمینان و امنیت تماس ها کافی است.

بنابراین، کاربران شماره داخلی 3CX می توانند در هر کجا تماس بگیرند و دریافت کنند، به این معنی که می توانند در کار خود بهره وری بیشتری داشته باشند.

7. امکان مدیریت مستقل شماره های داخلی، عملکرد PBX و خطوط تلفن!

3CX شامل یک کنسول مبتنی بر وب بصری و با استفاده آسان است که به مدیران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های افزودنی، صف تماس، ترانک SIP و موارد دیگر را ایجاد و پیکربندی کنند. بدون نیاز به تماس با متخصص و پرداخت تعرفه های گزاف!

مدیریت بر اساس نقش

علاوه بر این، سیستم مدیریت مبتنی بر نقش به مدیران این امکان را می‌دهد تا عملکردهای پیکربندی اولیه را به روسای بخش یا مدیران جوان واگذار کنند و در زمان زیادی برای مدیران ارشد صرفه‌جویی کنند.

8.3CX به راحتی به بیش از 1000 تماس همزمان در هر سرور مقیاس می شود

یک مزیت مهم سیستم VoIP مبتنی بر نرم افزار مانند 3CX این است که می تواند آسان تر از یک PBX یا دستگاه سنتی مقیاس شود. یک PBX نرم افزاری را می توان با استفاده از سخت افزار سرور مدرن تا ظرفیت تقریباً نامحدود افزایش داد. مهمتر از آن، 3CX دارای یک معماری مدرن است که می تواند بیش از 1000 تماس همزمان را روی یک سرور انجام دهد.

از سوی دیگر، دستگاه ها به دلیل تعداد پورت های تلفن و همچنین قدرت پردازنده و حافظه موجود محدود هستند. منابع PBX ممکن است هنگام اضافه کردن خطوط، تلفن و استفاده از ویژگی‌های CPU فشرده مانند کنفرانس ناکافی باشند. در این مورد، شما باید یک دستگاه جدید “بزرگتر” بخرید. علاوه بر این، سیستم تلفن 3CX برای تعداد نامحدودی از برنامه های افزودنی مجوز دارد – شما می توانید سیستم را به هزاران برنامه افزودنی بدون هیچ گونه هزینه مجوز اضافی گسترش دهید!

  1. استقلال از تجهیزات و تامین کنندگان – هیچ تعهدی برای یک سازنده خاص وجود ندارد!

سیستم 3CX مبتنی بر استانداردها و مستقل از تولید کنندگان و تامین کنندگان است. از آنجایی که از استاندارد SIP باز استفاده می کند، لازم نیست به یک سازنده یا فروشنده خاص وابسته باشید. شما می توانید هر تلفن IP و دروازه و همچنین ارائه دهندگان SIP Trunk را انتخاب کنید.

  1. ادغام آسان با برنامه های کاربردی تجاری برای بهبود بهره وری و تجربه مشتری

یکی دیگر از مزایای عمده سیستم 3CX یکپارچه سازی آن با برنامه های تجاری مبتنی بر ویندوز است. این یک جعبه سیاه در گوشه ای نیست که از برقراری ارتباط با سایر دستگاه های موجود در شبکه امتناع کند. این ادغام به شما امکان می دهد عملکرد را اضافه کنید و عملکرد را بهبود بخشید.

دکمه بازگشت به بالا