تبلیغات پیامکی برای آرایشگاه زنانه با کمتر از 100 هزار تومان
چه تبلیغاتی برای شلوغ و شلوغتر کردن آرایشگاه جواب میدهد؟
این مقاله دربارۀ نکات ارسال پیامک انبوه و راهکارهای تبلیغاتی برای جذب و حفظ مشتری آرایشگاه است. فرقی نمیکند که آرایشگاه مردانه داشته باشید یا زنانه، بههرحال بعد از خواندن این مقاله میتوانید راهکارهای ارائهشده را در کسبوکارتان بهکار بگیرید و شاهد رشد چشمگیر فروشتان باشید. اما قبل از اینکه وارد بحثهای بازاریابی و تبلیغات آرایشگاه بشویم، میخواهم داستانی را برایتان تعریف کنم از مزایای ساخت سامانه پیامکی رایگان.
داستان بازاریابی یک آرایشگر موفق
داستان من و حمید (قسمت اول): یکی از افتخارات عجیب زندگی من این است که از دهسال پیش تا الان فقط و فقط به یک آرایشگاه رفتهام (که البته ممکن است زیاد حرف درستی نباشد، چون مکان آرایشگاهم مدام عوض شده اما آرایشگرم نه)، خب شاید این قضیۀ مضحکی باشد که کسی به چنین چیزی افتخار کند. اما شاید هم آرایشگرِ من آنقدر خاص باشد که بهخاطرِ داشتنش به خودم افتخار کنم. گیج شدید؟ بگذارید برایتان از یک رازِ مهم در کسبوکارِ حمید (آرایشگرم) پردهبرداری کنم:
اولینباری که حمید موهایِ مرا کوتاه کرد شاگرد مغازه بود و بعد مغازهاش را جدا کرد و آرایشگاهِ مستقلی را در دورترین نقطهی شهر ساخت، بعد از آن هم در پنج سال، ششبارِ دیگر مکان مغازهاش را عوض کرد، و به تدریج به مرکز شهر رسید و یک سالن آرایش مجهز به راه انداخت، چنین پیشرفتی از یک شاگرد ساده، به یک استادکار که چندتا شاگرد زیردست خودش دارد، برای خیلی از ما آرزوست، اما حمید چطور توانست خیلی زود به آن برسد؟ احتمالاً میگوییم کارش خوب بوده، بله کارش واقعاً خوب است، اما همۀ ما خیلیها را هم میشناسیم که کارشان خوب است و پیشرفت نمیکنند. چرا؟
جواب صحیح بسیار ساده است، او شماره موبایلِ من را همان روزِ اول گرفت، و از آن پس به محضِ تغییر مکان یا اضافهکردن امکانات جدید به آرایشگاه یا حتی کمبود نوبت در مواقع خاصی از سال، یک پیامکِ اطلاع رسانی به من ارسال میکرد، اینطوری توانسته بود کلی از مشتریهایش را به خودش وابسته کند. حمید کلاً یکی از آن آدمهای بهروز و خلاق است، وقتی کامپیوتر و اینترنت خرید، ایمیلم را گرفت و مدام برای مسائل مختلف ایمیل ارسال کرد، کمکم هم یک سایت اختصاصی برای آرایشگاهش راه انداخت و حالا حتی در شبکههای مجازی هم دست از سر مشتریهایش برنمیدارد.
اما حمید چگونه موفق به این کار شده بود؟
او فقط با آزمون و خطا، و اندکی هم شانس فهمیده بود اگر با کمک راههای ارتباطی تکنولوژی به مشتریها خودی نشان دهد، آنها ممکن است به او وفادار بمانند و هرجایی که رفت دنبالش کنند. حالا مسئله اصلی این است که اگر او، فقط بر حسب شانس و کمی هم خوشذوقی و خلاقیت، توانسته بود در مدتِ کوتاهی اینقدر پیشرفت کند، پس چرا ما نتوانیم با آرایشگاهمان چنین کنیم؟ مخصوصاً اگر بهطورِ تخصصی راجعبه آنچه او انجام داده بود بدانیم و بتوانیم به کارش بگیریم.
مقاله پیشنهادی: مزایای ارسال پیامک به خطوط بلک لیست
تبلیغات برای آرایشگاه: چرا و چگونه؟
فرض کنیم ما یک آرایشگاه بسیار مجهزیم داریم که در طبقه سوم برجی واقع شده. خب خدمات ما کجاست؟ پشتِ یک سری دیوار، که سه طبقه از زمین فاصله دارد. اما مشتریِ ما کجاست؟ قسمتِ اعظمی از آن کفِ خیابان در حال رفتوآمد است. حالا ما چهطوری مشتری را از این آگاه کنیم که یک سالنِ آرایش بهشدت مجهز بالای سرش است؟ احتمالاً همان کاری که همه میکنند: یک تابلو پایین در ساختمان که مشتریها را به سمت شما راهنمایی کند. خب این کوچکترین ابعاد برای تبلیغات آرایشگاه زنانه یا مردانه است که فقط مشتریهای بالقوهای را هدف قرار میدهد که در خیابان ساختمان شما واقع شده باشند. اما مشتریهای شما خیلی بیشترند.
اگر یک آرایشگاه زنانه دارید احتمالاً متوجه شدهاید که خانمها به سالنهای آرایش مختلفی میروند و یکی از دغدغههایشان پیدا کردن آرایشگاه خوب است، به همین دلیل هم اکثراً به آرایشگاههایشان وفادار نیستند. اینطوری مشتریهای شما به اندازه تمام خانمهاییاند که مدام دارند در آینه به صورت و مویشان نگاه میکنند و در این فکرند که ای کاش یک آرایشگاه بهتر پیدا میکردم. آنوقت شما میتوانید با تبلیغات برای آرایشگاه زنانه خودتان آنها را به سمت خودتان بکشید، و زمانی که آنها آمدند این شمایید که باید آنها را نسبت به خود وفادار کنید.
حتی اگر آرایشگاه مردانه هم دارید باز قضیه چندان تفاوتی نمیکند، با تبلیغات برای آرایشگاه مردانهتان مشتریهای شما هم به اندازه تمام کسانیاند که میتوانند در مدت زمان معقولی به شما دسترسی پیدا کنند یعنی: کل شهر. اما چگونه باید همه این آدمها را روی صندلیهای آرایشگاهمان بنشانیم؟ جواب روشن است باید بهطور تخصصی رویِ بخش بازاریابی آرایشگاه تمرکز کنیم. میتوانید برایِ آشنایی دقیقتر مقالۀ بازاریابی چیست؟ تعریف مارکتینگ از نگاه ۱۵ متخصص را بخوانید.
در ادامه چند روش بازاریابی آرایشگاه را که ممکن است شما کمتر با آن آشنا باشید و احتمالاً بیش از هر روش دیگری برایِ چنین کسبوکارهایی (سالنهای آرایشگاه) پربازدهاند را معرفی میکنیم.
پیش از هرچیزی میتوانید یک سایت بسازید
در عصر امروز حتی اگر آنقدر پول داشته باشید که هزینه هنگفت بزرگترین بیلبورد شهر را هم در شلوغترین خیابان آن را بدهید و آن را تصرف کنید و از طریقش سعی کنید اطلاعاتی از کسبوکار خودتان را به مشتری عرضه کنید، باز هم ممکن است شکست بخورید. باز هم ممکن است هیچکدام از آدمهایی که دارند در آن خیابان شلوغ قدم میزنند به آن توجه نکنند.
چرا؟ چون بیلبوردها اکثراً در مناطق مرتفع واقع شدهاند که قابل رویت برای حجم عظیمی از رهگذران باشند، و برایِ همین نمیشود دیدشان. نه اشتباه نکنید، دلیل ندیدنشان این نیست که هوا در اکثر مواقع سال آنقدر آلوده است که چشم هم چشم را نمیبیند، بلکه به دلیلی سادهتر: حالا همه مردم به گوشیهای موبایلشان چشم دوختهاند.
آنها نه تنها در خیابان، در ماشین، در مترو، در صف، در کلاس درس به گوشی موبایلشان چشم دوختهاند؛ حتی در خانهشان هم به تنها چیزی که توجه میکنند همان صفحهی پنج تا شش اینچیست. اما واقعاً به چهچیز نگاه میکنند؟ ممکن است به نتایجِ سرچ گوگلشان برای یافتن یک آرایشگاه نگاه کنند. سوال مهم این است که آیا شما در میان آنان هستید؟ اگر سایت نداشته باشید، چنین چیزی ممکن نیست.
اما احتمالاً با خودتان فکر میکنید: «سایت درست کردن که به این سادگیها نیست». درست است، حتی من هم تا بهحال موفق به ایجاد یک سایت صفر تا صدی نشدهام، با این حال روشها و ابزارهایی را میشناسم که میتوانید با استفاده از آن موفق به انجام این کار شوید. (هرچند با تمام این اوصاف شما باز هم میتوانید تبلیغات آرایشگاه زنانه یا مردانهتان را روی بیلبورد برای کسبوکارتان استفاده کنید).تبلیغات پیامکی آرایشگاه
تولید محتوای خوب یعنی یک سایت خوب
حالا شما یک سایت برای آرایشگاهتان دارید، اما باید بدانید با آن چهکار کنید؟ اصلاً باید چهچیزی در آن بنویسید که مشتریها را جذب سالنتان کند؟ راه انداختن یک سایت خوب که مشتری جذبکن هم باشد، کار سادهایست که باید برای آن کمی وقت صرف کنید. سایتهای متفاوت برای اینکه به درجه خوب بودن برسند از یک سری شیوهها استفاده میکنند که همگی به تولید محتوا ختم میشود. یعنی اگرچه مهم است طراحی و شکلوشمایل سایت شما تا درجه زیادی قابل قبول باشد، اما کاربران اینترنت اگر در آن محتوای مفیدی که به آنها کمک کند پیدا نکنند، سایت را خواهند بست و به سراغ سایت دیگری خواهند رفت.
گوگل ادز: چیست، چرا و چگونه؟
بدیهیست که برای پیداکردن نیازهایتان در گوگل جستجو کرده باشید، اما چندبار اتفاق افتاده که آنچه را میخواهید در همان صفحه اول پیدا نکنید و برای پیدا کردنش به صفحات بعدی رفته باشید؟ این اتفاق به ندرت میاُفتد، چون گوگل سایتهای با سابقه، پرمحتوا، و بهدردبخور را برای کاربرانش شناسایی میکند و آنها را به صفحات اول میآورد، برای همین شاید فقط کسانی که به دنبال جزیره گنج در سرزمینهای ناشناختهاند تابهحال به صفحه دوم گوگل رفته باشند، چون هرچیزی که بخواهید در همان صفحهی اول پیدا میشود.
اما شما برای رساندن سایتتان به صفحه اول گوگل و دادن شانس زندگی به آن، باید مدت زمان زیادی را صرف تولید محتوای مناسب بکنید تا گوگل هم دلش به رحم بیاید و آن را به صفحه اول بیاورد. آیا راه سادهتری هم وجود دارد؟ بله؟ گوگل ادز میتواند این مشکل را برایتان حل کند، گوگل ادز ابزاریست برای تبلیغ سایت شما در میان انبوه سایتهایی که به دلایلِ مختلف صدایشان از شما بیشتر است. یکی از راهها همین است که تبلیغ سایتتان را در صفحه نخست با هزینه مناسبی به عهده گوگل بگذارید.