معرفی کسب و کار

آشنایی با انواع مبلمان منزل

آشنایی با انواع مبلمان منزل

اگرچه سبک های مختلفی در طراحی و ساخت مبلمان وجود دارد، اما لازم است بدانید که برخی از سبک ها و استانداردهای اولیه برای مبلمان وجود دارد. تقریباً هر مبل راحتی که می بینید مطابق با استانداردهای خود ما طراحی و تولید می شود. جدا از رنگ و بافت پارچه و چوب، اسکلت ها و اجزای اصلی آن به طور کلی در 14 دسته طبقه بندی می شوند. امروز به معرفی این دسته بندی ها می پردازیم.

برخی از معروف ترین سبک های مختلف مبلمان:

چسترفیلد

مبل های چسترفیلد به راحتی قابل تشخیص هستند. این مبل دارای پشتی و گاهی اوقات صندلی های تزیینی زیادی است. دسته هایش هم گرد و پیچ خورده است و به اندازه یک مبل بلند است. اگرچه در گذشته مبل های چسترفیلد اغلب از چرم ساخته می شد، اما امروزه شاهد ساخت آن با پارچه های دیگر به خصوص مخمل هستیم.

مبل سکشنال

مبل سکشنال مبل راحتی است که به چند قسمت تقسیم می شود. تعداد قطعات 3 و 5 عدد می باشد و امکان چیدمان مختلف وجود دارد. با افزایش تعداد قطعات، تغییرات چیدمان نیز گسترش می یابد. رواج و محبوبیت مبل های سکشنال به ما تنوع زیادی از سبک ها، طرح ها و متریال ها را داده است تا از بین انواع نام های مبلمان انتخاب کنیم. برخی از املاک بزرگ هستند و ممکن است به اندازه یک اتاق بزرگ فضایی داشته باشند. در حالی که دیگران بسیار کوچکتر هستند. دو مدل چیدمان محبوب L شکل و U شکل هستند.

مدل شزلون

مبلمان سبک شزلی دارای نشیمنگاه مستقیم یا منحنی است. در قسمت تکیه گاه دارای چند قوس متناسب با کمر است. مبل های شزلون به سبک شزلون امروزه هنوز در سوئیت های اتاق خواب بزرگ محبوب هستند. برخی از شلوارها دسته دارند و برخی ندارند. آنها معمولا در کنار استخر دیده می شوند.

مبل کابریول

این نوع مبلمان با شکل عجیب و پایه های خمیده خود به مبل مدرن یا مبل ملکه نیز معروف است. این سبک از قرن 18 رایج شد و اغلب در خانه های پادشاهان و ملکه ها استفاده می شد. برای خانه هایی با فضاهای بزرگ و گران قیمت انتخاب خوبی است.

مبل Camelback

این مبل از خانه سیک های عرب به شهرت رسید این مبل نام خود را مدیون تکیه گاه خمیده و خمیده مانند آن است معمولاً دو کوهان شتر مانند روی ستون وجود دارد که گاهی تا سه کوه نیز می رسد ظاهر این مبل لوکس است و می تواند ظاهر دکور شما را تغییر دهد از این نوع مبل برای پایه های چوبی که نزدیک به هم هستند استفاده می شود مبل ساپورت شتری یکی از مبلمان های سبک مدرن محسوب می شود

تخت روز

کارکرد این مبل از نام آن مشخص است. مبل راحتی که برای نشستن در روز و خواب و استراحت در شب استفاده می شود. این نوع مبل برای خانه هایی که رفت و آمد زیادی دارند و فضای کافی برای قرار دادن تخت ندارند مناسب است.

سووا لاسن

این مبل ها بسیار راحت هستند و به معنای واقعی در دسته مبلمان راحتی قرار می گیرند. معمولا در اتاق نشیمن و جلوی تلویزیون استفاده می شوند. این نوع مبل علاوه بر صندلی های نرم و متحرک دارای پشتی نرم نیز می باشد.

مبل تاکسیدو

در میان نام انواع مبلمان، این نام برای شما آشنا به نظر می رسید؟ شما درست می گویید همه ما این نام را زیاد شنیده ایم، اما نه در بیشتر مدل های مبل. اما بیشتر نوعی لباس مردانه است.

اما مدل مبل تاکسیدو با دسته ها و تکیه گاه های هم ارتفاع شبیه مبل چسترفیلد است; اما برعکس هیچ گونه انحنا و پیچیدگی در این مبل وجود ندارد و تمامی خطوط صاف و هندسی هستند. روکش این مبل پارچه ای بوده و در دسته مبل راحتی قرار می گیرد.

آشنایی با انواع مبلمان
آشنایی با انواع مبلمان

یک مبل قرون وسطایی

مبل از اواسط قرن بیستم با ظهور سبک اواسط قرن در معماری، طراحی داخلی، طراحی محصول و گرافیک رایج شد. مبلمان مستطیل شکل و دارای خطوط صاف، حصیر و پشتی دوخته شده است.

مبل دو نفره دسته دار (مبل)

این مبل برای محیط های کوچک و جمع و جور مناسب است. دارای صندلی دونفره و پشت آن صاف و بدون خم شدن است.

مبل رول انگلیسی

دسته های این سبک گرد است. همچنین دارای تشک های نرم است که راحتی صندلی را افزایش می دهد. پشت آنها ثابت و سفت است. این نوع مبلمان به راحتی با سبک های اسپرت سازگار است.

مبل بریج واتر

راحتی و عادی بودن سبک مبل بریج واتر است. تکیه گاه ها کمی به پهلو رفته و از سطح پشتی مبل پایین تر هستند. اگرچه این نوع مبل با اکثر طرح های اتاق مناسب است، اما به ندرت از آن استفاده می شود. اگر می خواهید مبل راحتی و سنتی بخرید، سبک بریج واتر را در نظر بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا