سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

آیا کامپوزیت دندان کج را صاف میکند؟

دندان ها بخش موثری از زیبایی صورت افراد هستند. بنابراین اگر دندان های شما کج یا نامرتب باشد، احساس خوبی نخواهید داشت. این مشکل می تواند سبک زندگی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برخی از افراد ممکن است ناهنجاری های مادرزادی یا ارثی و دندان های کجی داشته باشند که باید در اسرع وقت درمان شوند. امروزه روش های جدیدی برای درمان و اصلاح دندان ها وجود دارد که به شما امکان می دهد از زیبایی دندان ها و صورت خود لذت ببرید. هدف این مقاله آشنایی شما با ترکیب دندان های نادرست با جزئیات هر چه بیشتر است.

امروزه فیوژن دندان یکی از تکنیک هایی است که تحول بزرگی در حوزه درمان و زیبایی دندان ایجاد کرده و مورد استقبال افرادی قرار گرفته است که از دندان های بد یا کج و رنگ آن رنج می برند. افراد برای حفظ وضعیت زشت دندان های خود از کامپوزیت ها استفاده می کنند. در زیر توضیح خواهم داد که ترکیب چیست و چرا استفاده می شود. با ما بمان.

پرکردن دندان گزینه بسیار خوبی برای ترمیم دندان های ترک خورده و شکسته، اصلاح رنگ، بستن شکاف های کوچک و بهبود ظاهر کلی لبخند شماست.

کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع کامپوندینگ یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی است. یک ترکیب ترکیبی از یک ماده پلاستیکی و یک پودر است که به خمیر تبدیل می شود و ماده رزینی را تشکیل می دهد. این یک روش کم تهاجمی است که برای بازیابی عملکرد دندان استفاده می شود. لازم به ذکر است که کیفیت این خمیر قوی و ضعیف بوده و در درجه های مختلف می باشد.

با کمک کامپوزیت ها تمامی زشتی ها و نامنظمی های دندان های خود را از بین ببرید. جامع نگری یکی از آن روش هایی است که هم در زیبایی و هم در پزشکی کاربرد دارد. از نظر زیبایی برای درخشندگی دندان و از نظر درمانی برای اصلاح عیوب دندان استفاده می شود.

افرادی که از رنگ دندان های خود راضی نیستند می توانند با کمک کامپوزیت دندان های خود را روشن و سفید کنند. حتی دندان های پوسیده، آسیب دیده یا شکسته را می توان به راحتی با کامپوزیت درمان کرد. علاوه بر این، کامپوزیت های دندانی می توانند پوشش مناسبی برای شکاف بین دندان ها باشند و ظاهر کج و کج آنها را اصلاح کنند.

این روش برای ترمیم دندان ها، پر کردن دندان های برداشته شده با جراحی یا درمان کانال های ریشه، پر کردن فضای بین دندان ها و درمان نامرتبی دندان ها استفاده می شود.

مطمئن باشید استفاده از کامپوزیت های دندانی دندان های شما را تیز نمی کند.

درمان کجی دندان با کامپوزیت

شایان ذکر است که روند درمان هر قسمت از دندان ها به همین صورت انجام می شود. در روش استفاده از دندان مصنوعی کامپوزیت، با استفاده از قالب پیش بستر ساخته شده از مواد ماتریکس رزین که انعطاف پذیری دارد.

در مرحله بعد لایه دوم که چسب قوی تری دارد روی دندان ها قرار می گیرد. با استفاده از ماتریس دوم، نیرو در تمام قسمت های دندان پخش می شود، بدون اینکه به دندان های دیگر آسیبی وارد شود. در مرحله بعد با استفاده از سرنگ، ماسک به قسمت هایی از دندان که نیازی به فیکس یا پر کردن ندارند تزریق می شود.

یادآوری می کنیم که ماتریس ها مانند مدل های از پیش ساخته شده در دهان قرار می گیرند و دندان ها را با آنها جایگزین می کنیم. سپس ماتریکس از دهان خارج می‌شود و قسمت‌هایی از دندان که از قالب بیرون آمده، بررسی و ترمیم می‌شوند. اسید N را به مینای دندان می زنیم و مواد مخلوط شده را روی نقطه مشخص شده قرار می دهیم.

سپس کامپوزیت روی دندان ثابت می شود و ماتریس دوم برداشته می شود و قسمت تزریق شده کامپوزیت را با دستگاه فرز باز می کنیم. آثار را از ماتریس حذف می کند.

عمر کامپوزیت لب شیشه ای دکتر شیدا

دندان های کامپوزیت نسبت به سایر روش های درمان دندان ماندگاری بیشتری دارند این یکی از مزایای آن است میانگین طول عمر یک ترکیب حدود 5 تا 7 سال است با این حال، این طول عمر نامشخص است و می تواند توسط عوامل مختلفی مانند نوع ترکیب، بهداشت دهان، رژیم غذایی و مسواک زدن تغییر کند.

کمپلکس برای دندان های کج

در این روش، دندانپزشک از یک ماده کامپوزیت رزین برای پر کردن حفره های بین دندانی یا دندان آسیب دیده استفاده می کند. کامپوزیت ها معمولا برای ترمیم دندان های شکسته یا ترک خورده استفاده می شوند، اما برخی از دندانپزشکان از کامپوزیت ها برای صاف کردن دندان های کج یا نامرتب استفاده می کنند. البته این روش محدودیت دارد و برای رفع دندان های خیلی نامرتب مناسب نیست.

مزایای استفاده از کامپوزیت ها برای اصلاح بی نظمی های دندانی چیست؟

درمان به سرعت و همراه با اقدام سریع انجام می شود.

در مقایسه با روش ارتودنسی، نامرتبی دندان های ساخته شده از کامپوزیت دردناک نیست.

کامپوزیت برای دندان های نامرتب عمر طولانی تری نسبت به روش های دیگر دارد.

کامپوزیت برای ترمیم دندان های کج در یک جلسه ساخته شده است.

علاوه بر درمان دندان های ناهموار، شکل خوبی به آنها می دهد.

رنگ طبیعی این ترکیب تشخیص دندان های کامپوزیت را از دندان های دیگر دشوار می کند.

از بین بردن تغییر رنگ دندان. جنس کامپوزیت سفید بوده و کیفیت براقی دارد.

در مورد کامپوزیت، مقاومت دندان را در برابر آسیب های فیزیکی افزایش می دهد زیرا یک لایه بادوام روی دندان قرار می گیرد.

کامپوزیت دندان ظاهری طبیعی دارد. دندانپزشک از چندین لایه برای مطابقت با سایه دقیق دندان های شما استفاده می کند.

سریع و کم تهاجمی است. برای لمینیت دندان باید قسمتی از مینای دندان برداشته شود اما با کامپوزیت نیازی به برش نیست. برخلاف لمینت چون دندان تراشیده نمی شود مینای آن آسیب نمی بیند و هر زمان که فرد بخواهد می تواند ترکیبات را از روی دندان خارج کند.

در کامپوزیت دندان مجاور آسیب نمی بیند. نیازی به تقویت یا تعویض دندان های مجاور نیست.

بعد از هر وعده غذایی آب بنوشید. این به پاکسازی دهان از ذرات غذا و باکتری هایی که می توانند به کامپوزیت آسیب برسانند، کمک می کند. اگر کامپوزیت دندانی نامرتب در دهان شما تیز شد یا لبه های ناهمواری را تجربه کردید، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

منبع: https://drsheidaclinic.com

دکمه بازگشت به بالا