سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

از کجا بفهمیم لوازم آرایشی اصل است؟

تنوع زیاد لوازم آرایشی باعث شده است که هرکسی با توجه به سلیقه، بودجه و نیاز خود هر نوع محصولی را از هر برندی خریداری کند. در این میان افرادی سودجو هستند که از نام و آوازه برندهای مطرح لوازم آرایشی و بهداشتی دنیا برای معرفی محصولات تقلبی اما یکسان به بازار استفاده می کنند. شباهت بین آنها، تشخیص محصول اصلی از تقلبی را دشوار کرده است.

خرید و فروش چنین محصولاتی به خصوص با افزایش فروشگاه های اینترنتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. امروزه برندهای تقلبی لوازم آرایشی در ایران رونق گرفته است، بنابراین تصمیم گرفتیم در مقاله ای جداگانه راه های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی و روش های تایید اصالت کالا را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که می دانید خرید لوازم آرایش تقلبی نه تنها ضرر مالی به مصرف کنندگان وارد می کند، بلکه سلامت پوست آنها را نیز تهدید می کند. اثرات منفی این محصولات عبارتند از:

باعث حساسیت و تحریک پوست می شود که باعث قرمزی، خارش، التهاب، جوش و غیره می شود.

صدمات جبران ناپذیری به چشم در صورت استفاده از لوازم آرایشی تقلبی چشم که گاهی نیاز به جراحی چشم دارد.

خشکی و آسیب پذیری پوست طولانی مدت و پیری زودرس پوست که قابل برگشت نیست.

نقض سلامت بدن که به دلیل جذب مواد شیمیایی و لوازم آرایشی تقلبی بی کیفیت رخ می دهد.

سرطان لب ناشی از استفاده از رژلب های تقلبی بی کیفیت

به بسته بندی و نصب محصول توجه کنید

برخی از مشخصات فیزیکی محصولات تقلبی مانند رنگ بسته بندی، وزن محصول، فونت و اندازه نوشته روی آن، اشتباهات املایی در نوشتار، لوگوهای ناشناخته، فهرست مواد اولیه نوشته شده روی بسته بندی و … . .، با محصولات اصلی متفاوت است. توجه به این موارد یکی از راه های تشخیص محصولات اصل از تقلبی است. در این صورت حتی کوچکترین تفاوت نشان دهنده تقلبی بودن محصول است. پس به راحتی آن را از دست ندهید.

مزایا معایب هستند

گاهی اوقات خطاهای موجود در کپی محصول بسیار محسوس است و به راحتی قابل تشخیص است. اگر قبلاً محصول اصلی را ندیده اید، تشخیص آن دشوار است و یافتن و مقایسه محصول در وب سایت اصلی برند مهم است.

استفاده از این روش بیشتر در خریدهای حضوری است; زیرا ممکن است فروشگاه های اینترنتی از تصویر اصلی محصول برای محصول خود استفاده کنند یا تصاویر کامل محصول را ارسال نکنند.

اعتبار فروشگاهی که خریداری کردید

یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی اصالت کالا، خرید آن از نمایندگی های معتبر برند مورد نظر است و می توانید در وب سایت رسمی آن برند، اطلاعات بیشتری در مورد شعب و نمایندگی های آن کسب کنید. همانطور که Deterland در مقاله خود گفت:

در واقع با خرید محصول از یک منبع معتبر می توانید از اصالت کالا مطمئن شوید.

این یک روش بدون ریسک برای خرید محصولات اصلی است. در کشور ما می توانید آن را از فروشگاه هایی که نمایندگی یک برند خاص را دارند و همچنین در ایران خریداری کنید. متاسفانه در ایران شاهد موارد زیادی از لوازم آرایشی تقلبی هستیم. از مغازه ها گرفته تا فروشندگان مترو. حتی مواردی وجود داشته که فروشگاه های بزرگ و معتبری مانند دیجی کالا و برخی فروشگاه های دیگر ناآگاهانه اقدام به فروش کالای تقلبی می کنند. به همین دلیل قبل از خرید ست حتما تحقیق کنید. شرکت عسل بانو واردکننده محصولات اورجینال، نگرانی مشتریان خود را در این زمینه برطرف کرده است.

مزایا و معایب

خرید بدون ریسک

قبل از خرید از مشاوره کارشناسان خرده فروشی استفاده کنید

در صورت خشکی پوست و سایر مشکلات می توانید با فروشگاه تماس بگیرید.

برخی کشورها مانند ایران نمایندگی رسمی برخی برندهای معروف را ندارند.

بررسی کیفیت فیزیکی محصول

گاهی اوقات بسته بندی محصول یا کیفیت آن نشان می دهد که محصول اصل است یا خیر. به عنوان مثال، اگر پالت سایه چشمی را خریداری کرده اید که مواردی مانند تفاوت اندازه و اندازه محصول، بی کیفیت بودن لوازم جانبی مانند آینه یا پد پنکیک، تفاوت در رنگ پالت و غیره دارد. . هر کسی می تواند نشان دهد که یک برند لوازم آرایشی تقلبی و یک محصول تقلبی است.

مزایای

تشخیص آن آسان است و در بیشتر موارد تفاوت ها بسیار واضح است. حتما ابتدا محصول اصلی را دیده اید.

برای خرید حضوری موجود است.

اصالت لوازم آرایش را با بارکد و شماره سریال محصول کشف کنید

محصولات اصلی معمولا دارای بارکد، شماره سریال یا کد رهگیری هستند که می توان آن را به وب سایت برند مرتبط کرد. بارکد یا شماره سریال معمولا در زیر محصول یا بسته بندی آن قرار می گیرد و به لطف بارکد خوان می توانید به راحتی محصول را در وب سایت برند پیدا کنید و از اصالت آن مطمئن شوید. جواهرات تقلبی اغلب شماره سریال ندارند. این حتی در مواردی دیده شده است که خود بارکد اشتباه بوده است. 2 یا 3 رقم اول بارکد باید مختص کشور سازنده محصول باشد. بنابراین با بررسی بارکد می توانید از اولویت محصول مطلع شوید.

مزایا و معایب

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص کالای تقلبی از کالای اصلی است و می‌توانید با داشتن اپلیکیشن بارکد خوان یا وب‌سایت برند مربوطه آن را پیدا کنید.

اگر تا به حال این محصول را امتحان نکرده اید و با بسته بندی آن آشنایی ندارید، این روش برای شما مناسب است.

برای خواندن بارکدها به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارید.

در صورتی که محصول دارای بارکد یا شماره سریال نباشد، می توان کد محصول را روی محصولات تقلبی نیز چاپ کرد.

به بو و بافت محصول توجه کنید

محصولات تقلبی اغلب دارای بو و بافت عجیب و غریب با ناخالصی هستند. به عنوان مثال، ریمل اصل بوی ملایم و مطبوع دارد، اما ریمل های تقلبی دارای بوی شیمیایی یا رایحه بیش از حد هستند. علاوه بر این، برس ریمل می تواند کیفیت پایین تری داشته باشد. یا محصول کرمی را در نظر بگیرید که نسخه اصلی آن مات است، اما محصول تقلبی دارای ناخالصی هایی مانند تاج است. توجه به ویژگی های ظاهری محصول یکی دیگر از راه های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی است و برای درک آن کافیست محصول را با دقت بیشتری بررسی کنید.

مزایا و معایب

تشخیص آن آسان است. استفاده از این روش و مشاهده کامل محصول تنها در یک مورد فردی امکان پذیر است.

تست محصول

یکی از راه های تشخیص لوازم آرایشی واقعی از تقلبی، تست محصول بر روی پوست است. محصولاتی مانند سایه چشم و رژگونه نمی ریزند، رژ لب به نرمی و بدون خشک شدن می لغزد، محصولات موجود در کرم سبک و سریع جذب می شوند و ذرات آن به پوست نمی چسبند، ریمل کاملا مژه ها را می پوشاند. نمی چسبد و باعث ریزش مژه ها نمی شود و موهای برس های اصلی نمی ریزند. اگر فروشگاه اجازه تست محصول را می دهد به این نکات توجه کنید تا گرفتار برندهای تقلبی لوازم آرایشی نشوید.

مزایا و معایب

این روش ایمن‌تر است زیرا تشخیص محصول تقلبی روی پوست آسان‌تر از روی بسته‌بندی است. این روش مستلزم بازکردن بسته بندی محصول و بررسی آن است که بسیاری از فروشگاه ها به مشتریان اجازه باز کردن محصول را قبل از خرید نمی دهند.

به ارزش محصول توجه کنید

محصولات تقلبی معمولا ارزانتر از اصل هستند، بنابراین تشخیص آنها بسیار آسان است. می توانید به وب سایت اصلی برند مراجعه کرده و از قیمت اصلی آن مطلع شوید، در صورتی که کالای مورد نظر قیمت متفاوتی در فروشگاه داشته باشد، قطعا تقلبی است. این محصولات معمولاً با نام مدل عرضه می شوند، اما این دلیلی بر کیفیت قابل قبول محصول نیست.

خوب و بد

هم به صورت آنلاین و هم حضوری قابل تشخیص است.

ساده ترین راه برای تشخیص کالای واقعی از تقلبی این است که لازم نیست ابتدا کالای اصلی را ببینید.

در موارد نادر، یک کالای تقلبی به همان قیمت اصلی فروخته می شود تا شبهه ایجاد نشود.

نکات مهم هنگام خرید لوازم آرایشی اصل

قبل از خرید حتما عنوان، بسته بندی و برچسب کالای اصلی را در سایت برند جستجو کنید.

برای خرید آنلاین به یک فروشگاه معتبر و دارای علامت اعتماد مراجعه کنید و ببینید مردم در شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی آن فروشگاه چه می گویند.

تشخیص اصالت لوازم آرایشی با بارکد: حتما کد یا سریال محصول را چک کنید. تمامی محصولات عسل بانو دارای بارکد، شماره سریال یا کد محصول می باشند که می توانید برای تایید اصالت آن را در سایت اصلی برند اسکن یا جستجو کنید.

بسیاری از وبلاگ نویسان با استفاده از ویدئوهای یوتیوب و آپارات محصولات اصلی و جعلی را با دقت مقایسه می کنند.

اگرچه قیمت محصولات تقلبی ممکن است شما را برای خرید آنها وسوسه کند، اما به یاد داشته باشید که استفاده از این محصولات می تواند به پوست و سلامت بدن شما آسیب برساند که هزینه درمان و جبران آن بیشتر از خرید محصولات واقعی است. .

نرم افزار تشخیص اصالت لوازم آرایشی: برای تشخیص محصولات تقلبی نیز اپلیکیشن هایی وجود دارد که می توانید دانلود کنید و به سرعت متوجه تقلبی بودن آن شوید. یکی از این برنامه ها Smart Consumer نام دارد. برای خرید بهترین کرم پودر خارجی می توانید از سایت موراشین اقدام کنید.

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا