عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین تلویزیون برای ایکس باکس سری اس

در این مقاله قصد داریم تا با توجه به بودجه و وضعیت بازار تلویزیون در ایران، شما را در زمینه‌ی خرید تلویزیون مناسب برای بازی با کنسول‌های نسل جدید راهنمایی کنیم. سال گذشته کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ عرضه و به دنبال آن، نمایشگرهای قدیمی بسیاری از گیمرها عملاً به یک گلوگاه برای مزایای خاص آن‌ها تبدیل شد. در این بین، قشر عظیمی از گیمرهایی که از کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند به سراغ خرید تلویزیون‌ها به جای مانیتور می‌روند و طبعاً باید در انتخاب خود وسواس فراوانی به خرج دهند؛ چرا که نمایشگر خوب یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در لذت‌بخش شدن تجربه‌ی یک بازی به ما کمک کند و بدون آن عملاً بخشی از جذابیت بصری بازی‌ها از دست می‌رود.

اگر جست و جویی ساده در سطح اینترنت داشته باشید، با فهرست بلند بالای راهنماها برای خرید تلویزیون‌های گیمینگ روبه‌رو خواهید شد که متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها گزینه‌هایی را مطرح می‌کنند که نه تنها از قیمت‌های نجومی برخوردار هستند، بلکه یافتنشان در بازار ایران نیز به سادگی امکان پذیر نیست. در نتیجه، ما تصمیم گرفتیم فاکتورهایی مانند بازار ایران، ویژگی‌های مورد نیاز یک گیمر و بودجه‌های مختلف را در مقاله‌ی «راهنمایی خرید تلویزیون» وارد کنیم.

قدم اول: گول تبلیغات را نخورید!

طبیعتاً برای یک انتخاب مقرون به صرفه باید از مزایای کنسول خود آگاه باشید و با توجه به آن به سراغ خرید تلویزیون یا حتی مانیتور بروید. برخی از افراد که عمدتاً آینده‌نگر هستند و موانع مالی چندانی نیز ندارند، نگاهی به حداکثر وضوح تصویر و حداکثر نرخ فریم خروجی کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس می‌اندازند و با دیدن وضوح‌های ۸K و نرخ ۱۲۰ فریم، روی خرید یک تلویزیون با بالاترین وضوح ممکن و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز پافشاری می‌کنند.

باید بدانید که این کنسول‌ها (حداقل تا زمان عرضه‌ی کنسول‌های میان‌نسلی) عمدتاً بازی‌ها را حتی با وجود این که به تازگی وارد نسل جدید شده‌ایم، با وضوحی کمتر از ۴K اجرا می‌کنند و برای دستیابی به این میزان از وضوح، گزینه‌ی آپ‌اسکیل یا قربانی کردن نرخ فریم را به شما پیشنهاد می‌دهند. در نقطه‌ی مقابل، بازی‌هایی که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند نیز هیچ کدام این نرخ را در وضوحی بالاتر از ۱۰۸۰p ارائه نمی‌دهند که این موضوع مجدداً “حداکثرهای درج شده روی جعبه‌های شکیل کنسول‌های بازی” را زیر سوال می‌برد.

همانطور که مطلع هستید، نرخ فریم اولین و مهم‌ترین اصل در تجربه‌ی یک بازی ویدیویی است و اکثریت قریب به اتفاق گیمرها بالاتر بودن نرخ فریم را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. بنابراین، چندان روی وضوح تصویر و نرخ تازه‌سازی‌های غیر مرسوم در تلویزیون‌ها (به خصوص اگر انتخاب شما کنسول ایکس باکس سری اس است) حساسیت به خرج ندهید، چرا که با توجه به قیمت‌ها، وضوح ۴K اولین و آخرین انتخاب شما خواهد بود. در نتیجه، به سراغ مانیتورهای ۱۴۴۰p با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز یا تلویزیون‌های ۴K با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بروید تا در کنار تجربه‌ی قابل قبول از یک بازی ویدیویی، بتوانید از تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها نیز لذت ببرید.

امروزه تلویزیون‌ها بیش از این که صرفاً یک نمایشگر باشند، به یک کامپیوتر تبدیل شده‌اند که علاوه بر مزیت‌های سخت‌افزاری، ویژگی‌های مختلف نرم‌افزاری را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در واقع، حتی با در نظر گرفتن این موضوع که بخش عمده‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری تلویزیون‌های هوشمند (از جمله فروشگاه اپلیکیشن‌های تلویزیون‌های ال‌جی) متاسفانه از دسترس کاربران ایرانی خارج هستند، اما باز هم انتخاب یک تلویزیون هوشمند که قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف، مرورگر وب، اتصال به گوشی و موارد این چنینی را بدون کندی و ضعف سخت‌افزاری شامل شود، بسیار منطقی‌تر است.

قدم چهارم: به سراغ برندهایی بروید که خود را اثبات کرده‌اند

قدم چهارم و آخر در انتخاب یک تلویزیون، انتخاب برند و شرکت تولیدکننده‌ی آن محصول است. دامنه‌ی این انتخاب می‌تواند نسبت به قیمت‌های در نظر گرفته شده برای آن محصولات و موجودی محصولات آن‌ها در بازار محدود شود. اما به عنوان کسی که چندین مرتبه تجربه‌ی انتخاب‌های درست و غلط در این زمینه را داشته است به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً به سراغ مدل‌های روز برندهای مطرحی نظیر سونی، ال‌جی و سامسونگ بروید. البته، برندهای مطرح دیگری نظیر هایسنس، TCL و اخیراً شیائومی نیز در زمینه‌ی تولید تلویزیون‌های گیمینگ فعالیت دارند، اما متاسفانه کیفیت نسخه‌های مونتاژ داخل آن‌ها با سه برند مشهور قابل مقایسه نیست و یا برخی از آن‌ها تجربه‌ی کافی در این زمینه را ندارند و نوپا هستند.

از طرفی دیگر، طبق یک قانون نانوشته، برند و شرکتی بهترین پشتیبانی از محصولاتش را ارائه می‌کند که بیشترین فروش را داشته باشد. بنابراین، با توجه به موجودی بازار ایران سه گزینه‌ی سونی، ال جی و سامسونگ ایده آل به نظر می‌رسند و پیشنهاد می‌کنیم که اگر با محدودیت بودجه روبه‌رو هستید، پول اضافه برای خرید تلویزیون سونی خرج نکنید. در واقع، دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی خود در رقابت تنگاتنگ با سونی قرار دارند و حتی گاهی اوقات برخی از محصولات آن‌ها با وجود قیمت‌های پایین‌تر، کیفیت بهتری نسبت به برخی از مدل‌های تلویزیون‌های سونی ارائه می‌دهند.

در مجموع، این برندها را حتی بدون وجود مرجعی رسمی برای گارانتی به عنوان گزینه‌های اول خود در نظر بگیرید و به هیچ عنوان سراغ برندهای متفرقه نروید. برای مثال، تجربه‌ی ما از بازی روی تلویزیون‌های متفرقه که دست بر قضا تبلیغات گسترده‌ای نیز انجام می‌دهند، به مشاهده‌ی رنگ‌های مرده و عدم تفکیک درست رنگ خاکستری و مشکی ختم شد و در مجموع استفاده از این تلویزیون‌ها برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی حتی با وجود قیمت کمتر پیشنهاد نمی‌شود.

تلویزیون‌های پیشنهادی:

گزینه‌ای با ارزش از سونی: X95J

  • اندازه صفحه نمایش: ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ
  • قیمت ۶۵ اینچ در بازار ایران: حدود ۵۳ میلیون تومان
  • نوع صفحه نمایش: LED
  • وضوح: ۴K
  • سیستم عامل: اندروید
  • تعداد پورت‌های HDMI: تعداد ۴ عدد HDMI 2.1
  • نرخ تازه‌سازی تصویر: ۱۲۰ هرتز
  • ویژگی‌های مختلف گیمینگ: ALLM ،VRR
  • اندازه صفحه نمایش: ۵۰، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ
  • قیمت ۵۰ اینچ در بازار ایران: حدود ۱۷.۵ میلیون تومان
  • نوع صفحه نمایش: NanoCell
  • وضوح: ۴K
  • سیستم عامل: WebOS
  • تعداد پورت‌های HDMI: تعداد ۴ عدد HDMI 2.0
  • نرخ تازه‌سازی تصویر: ۶۰ هرتز
  • ویژگی‌های مختلف گیمینگ: ALLM
  • اندازه صفحه نمایش: ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵ و ۸۵ اینچ
  • قیمت ۴۳ و ۵۰ اینچ در بازار ایران: به ترتیب حدود ۱۳ و ۱۶ میلیون تومان
  • نوع صفحه نمایش: Crystal
  • وضوح: ۴K
  • سیستم عامل: تایزن
  • تعداد پورت‌های HDMI: تعداد ۳ عدد HDMI 2.0
  • نرخ تازه‌سازی تصویر: ۶۰ هرتز
  • ویژگی‌های مختلف گیمینگ: ALLM

تلویزیون‌های ذکر شده، تنها نمونه‌هایی از ده‌ها تلویزیونی هستند که می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه‌ی شما، تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی‌های ویدیویی را برایتان به ارمغان بیاورند. طبعاً تعداد کثیری از تلویزیون‌ها در این فهرست وجود ندارند و هدف ما از این مقاله نیز معرفی تلویزیون نبوده است، بلکه سعی داشتیم تا با ذکر نکات مهم در خرید تلویزیون به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگر شما نیز نظری در مورد تلویزیون‌های ذکر شده و   خرید mortal kombat 1  دارید، حتماً آن‌ها را در جهت مفیدتر شدن این مقاله در بخش نظرات ذکر کنید.

دکمه بازگشت به بالا