سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

بهترین روغن برای خارش پوست سر

کافی است که فقط تصور کنید که خارش سر دارید و تمام روز سرتان را می خارانید.  به نظر می‌رسد حتی فکر کردن راجع به آن هم عذاب‌آور است، چه برسد به اینکه واقعا درگیر خارش سر شده باشید.اما خارش سر چه علتی دارد؟ یا اینکه خارش سر نشانه چیست؟ آیا خارش سر ناشی از کمبود ویتامین است؟ در این صورت خارش سر بخاطر کمبود چه ویتامینی است و مهمتر از پاسخ همه این سوالات: برای خارش سر چه باید کرد؟

نگران نباشید، راه‌هایی به عنوان درمان های خانگی  و همچنین استفاده از محصولات آرایشی بیز وجود دارند که به از بین رفتن خارش سر کمک می‌کند. در این روش‌ها می‌توانید از استفاده کنید تا سلامت پوست سر و در نتیجه موهای خود را ارتقا داده و در نتیجه از شر خارش سر رها شوید.

فقط باید مراقب باشید که این روغن‌ها را از عرضه‌کنندگان معتبر خریداری کنید. زیرا هم نمونه تقلبی آنها در بازار فراوان است و هم اینکه در روغن‌های برخی از فروشگاهها  ممکن است موادی همچون اسانس، دایمیتکون و الکل اضافه شده باشد. این مواد با گذاشتن اثراتی مانند خشک کردن پوست حتی ممکن است اوضاع خارش سر شما را بدتر نیز کنند.

در این مقاله برای پاسخ به این پرسش که ” برای خارش سر چه کنیم؟”  چندین روش آسان و موثر با استفاده از روغن‌های گیاهی را که  خودتان در خانه می‌توانید انجام دهید را معرفی خواهیم کرد.

چگونه استفاده کنیم؟

  • روغن نارگیل را گرم کرده و به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  • می توانید آن را به مدت 20-30 دقیقه  روی سر خود بگذارید.
  • این کار را هفته‌ای یکبار قبل از شامپو کردن امتحان کنید تا از خارش سر به طور کامل رها شوید.

دلیل کمک روغن نارگیل در رها شدن از خارش سر چیست

روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی است به همین دلیل قادر به تسکین خارش سر است.

همچنین این روغن دارای خواص ضدباکتریایی و نرم‌کنندگی است. به این ترتیب با از بین بردن باکتری‌های مضر لانه کرده در کف سر شما، سپس نرم کردن موها شما را از خارش سر رها می‌کند.

البته لازم است که بدانیم خارش سر از چیست؟ گاهی اوقات دلیل خارش سر وجود شپش در موهاست. استفاده از روغن نارگیل یک درمان موثر برای درمان آلودگی به شپش سر نیز هست.

2-به کارگیری روغن آلوئه‌ورا اصل برای از بین بردن خارش سر

چگونه استفاده کنیم؟

  • را مستقیماً روی پوست سر بمالید.
  • بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند.
  • با آب ولرم بشویید و مقدار کمی شامپو آنرا بشوئید تا مطمئن شوید که روغن به طور کامل پاک شده است.
  • این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید

استفاده از روغن آلوئه‌ورا به منظور خلاصی از خارش سر چه دلیلی دارد؟

یکی از این است که یک مرطوب کننده طبیعی و ارگانیک است که می‌تواند خارش سر را تسکین دهد.بعلاوه خواص ضدمیکروبی و تسکین‌دهنده نیز دارد که به درمان شوره سر و خارش سر کمک می‌کنند.

 

3-استفاده از روغن آرگان راه حل معجزه‌آسای درمان خارش سر

  • روغن آرگان را روی پوست سر بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • بگذارید یک شب روغن روی آن بماند.
  • صبح می‌توانید موهای خود را آبکشی کنید.
  • حداقل هفته ای یکبار از استفاده کنید.

چرا روغن آرگان می‌تواند این کار را بخصوص در مورد خارش سر مردان کند؟

خواص مغذی و مرطوب کنندگی روغن آرگان آن را در بین متخصصان مراقبت از مو بسیار محبوب کرده است.

بعلاوه گاهی اوقات خارش سر بخاطر پسوریازیس است. روغن آرگان در بسیار فراتر از انتظار عمل می‌کند.

4- ترکیب روغن کالاندولا و نارگیل

چگونه استفاده کنیم؟

  • یک قاشق غذاخوری روغن کالاندولا و نارگیل را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی نواحی از سر که دچار خارش شده است، بمالید.
  • قبل از شستن موهای خود یک ساعت صبر کنید.
  • این کار را یک یا دو بار در هفته اعمال کنید.

چرا این روش کار می‌کند؟

وجود در این ترکیب پوست سر و فولیکول های مو را آرام و آرام می کند . ضمن اینکه وجود روغن نارگیل تمام خواصی که قبلا راجع به قدرت روغن نارگیل برای رفع خارش سر گفته‌ایم را به ترکیب اضافه می‌کند.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، روغن نارگیل می‌تواند شپش سر را نیز از بین ببرد و اگر دلیل خارش سر وجود شپش باشد آنرا مرتفع نماید.

 5-روغن جوجوبا برای خلاص شدن کامل از خارش سر

چگونه استفاده کنیم؟

  • را روی پوست سر و موها ماساژ دهید.
  • بگذارید یک شب روی آن بماند.
  • صبح با یک شامپوی ملایم روغن را بشویید.
  • دو بار در هفته به این طریق از روغن جوجوبا استفاده کنید.

چرا این روش درست کار می کند؟

به طور سنتی از یکی از ، مرطوب‌کنندگی‌اش برای و خارش سر است. روغن جوجوبا پوست سر را هیدراته کرده، در نتیجه خارش سر را التیام می‌دهد.  ویتابلا محصول کدام کشور است؟ در جواب باید گفت محصولات برند ویتابلا  ساخت کشور ایتالیا است که نمایندگی این برند به دست شرکت بیز در ایران است. 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که دچار خارش در پوستتان شوید؟ گاهی اوقات ممکن است که خارش را در تمام پوست بدن یا گاهی فقط در یک ناحیه متمرکز احساس کنید. در بعضی از مواقع به نظر می رسد که بهترین راه برای خلاص شدن از خارش پوست، خراشیدن آن است. اما آیا می دانید که با خراشیدن مداوم پوست به آن آسیب می رسانید و پوست را دچار التهاب می کنید؟

اگر شما عاشق استفاده از روغن های گیاهی هستید و از آن ها برای رفع سردرد، ماساژ، افزایش انرژی و آرامش و یا حتی برای لذت بردن از عطر و رایحه بینظیرشان استفاده می کنید، خبر خوبی برایتان داریم! از اسانس همراه روغن های گیاهی، برای رفع خارش پوست نیز می توانید استفاده کنید!

علائم خارش پوست

علائم رایج خارش پوست شامل برخی از این موارد است:

قرمزی پوست
بثورات
پوسته پوسته شدن
تاول
برجستگی های قرمز روی پوست
پوست ترک خورده
در بعضی از زمان ها ممکن است که شدت خارش در شب یا در روز بیشتر شود و در برخی مواقع نیز ممکن است، خارش در طول صبح تا شب با شدت اولیه خود ادامه داشته باشد.
هنگامی که این علائم را مشاهده کردید، بهتر است به این فکر کنید که چه عواملی باعث ایجاد این خارش پوست شما شده است.

شایع ترین دلایل خارش پوست

خارش پوست ممکن است ناشی از استرس و نگرانی باشد. اغلب، بثورات پوستی نشانه حساسیت به یک ماده غذایی خاص مانند آجیل، میوه ها، توت فرنگی و یا تمشک هستند. گاهی اوقات، خارش پوست ممکن است به دلیل تماس پوست با مواد شیمیایی، بوجود آمده باشد. (مواد شوینده، کرم ها و…)
گاهی ممکن است خارش در اثر درماتیت تماسی ایجاد می شود. در برخی مواقع این حساسیت بدین معنا است که پوست شما به جواهراتی که استفاده می کنید واکنش نشان می دهد. بنابراین، هر زمان که دچار خارش شدید می شوید، این گونه عوامل را در نظر بگیرید. و از محصولات گاتیو برای رهایی از مشکلات خود استفاده کنید.
اغلب خارش پوست از عوارض جانبی خشکی پوست است، اما در این حالت عموما شما دچار ضایعه پوستی نمی شوید. اگر بثورات پوستی دارید، معمولاً دلیل آن چیز قابل توجه تری است.

دکمه بازگشت به بالا