اقتصادیمعرفی کسب و کار

تبلیغات در فیسبوک برای دراپ شیپینگ

در حوزه کسب‌وکار دراپ شیپینگ، ایجاد تبلیغات جذاب به‌معنای افزایش فروش شماست. باتوجه به این موضوع، ارسال پیام جذاب به مخاطبان هدف در زمان مناسب، کلیدی است برای موفقیت. با استفاده از روش‌های جذاب تبلیغات در فیسبوک برای دراپ شیپینگ، قادر خواهید بود تا فروش خود را چندبرابر کنید. درواقع، دوره دراپ شیپینگ به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به‌صورتی تاثیرگذارتر عمل کنید. علاوه‌بر این، با ارسال پیام مناسب به مخاطبان، تبلیغات در این پلتفرم اجتماعی به شما کمک می‌کند تا افراد شما را به‌عنوان یکی از برترین فروشنده‌ها، برگزینند.

روش کار تبلیغات فیسبوک

پس از تجزیه‌و تحلیل نرخ موفقیت تبلیغات فیسبوک، مشخص شد که تا ۶۲٪ از کسب‌وکارهای کوچک با تبلیغات در فیسبوک شکست می‌خورند! دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارند. یکی از اصلی‌ترین این دلایل، فهم ناکافی از ساختار تبلیغات در فیسبوک است.

برای ایجاد تبلیغات موفق برای دراپ شیپینگ، شما باید نحوه عملکرد تبلیغات فیسبوک را تجزیه‌و تحلیل کنید. به‌طور معمول، تبلیغات در فضای فیسبوک به سه مرحله تجزیه می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

درک اهداف اصلی

اگر قصد دارید نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ آشنا شوید، باید یک درک واضح از اهداف بازاریابی خود در سطح برگزاری کمپین داشته باشید. در این مرحله، باید اهداف اصلی از ایجاد تبلیغ خود را تعیین کنید، زیرا این موضوع تعیین‌کننده فرایند بهینه‌سازی تبلیغات در فیسبوک است.

بیایید فرض کنیم که دو نوع مجموعه تبلیغاتی برای فروشگاه شما موجود است؛ هدف نمونه اول جلب ترافیک است و هدف نمونه دیگر جلب توجه افراد به محصولاتی خاص. در این صورت، باید دو کمپین جداگانه ایجاد کنید و برای هرکدام از اهداف، برنامه‌هایی مشخص داشته باشید.

تبلیغات در فیسبوک یکی از روش‌های موثر و پرطرفدار برای تبلیغ محصولات، خدمات و کسب و کارهاست. فیسبوک به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان، امکانات و ابزارهای مختلفی را برای تبلیغ دهندگان فراهم می‌کند که به آن‌ها کمک می‌کند تا به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. اکانت تبلیغاتی فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی و با امکاناتی گسترده، کمپین‌های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید.

بعضی از ویژگی‌ها و امکانات اکانت تبلیغاتی فیسبوک عبارت‌اند از:

۱- ایجاد صفحه کسب و کار: می‌توانید یک صفحه کسب و کار برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید که شامل اطلاعات و محتواهای مرتبط با کسب‌وکار شما می‌شود.

۲- تنظیم هدف تبلیغاتی: می‌توانید هدف خود از تبلیغات را مشخص کنید؛ مانند افزایش فروش، افزایش ترافیک وبسایت، آگاهی از نام برند و …

۳- مخاطبین هدف: می‌توانید با توجه به مشخصات مخاطبان مورد نظر خود، نقاط قوت تبلیغاتی خود را مشخص کنید و تبلیغات را به صورت هوشمند به آن‌ها نمایش دهید.

۴- انتخاب نوع تبلیغ: فیسبوک به شما انواع مختلف تبلیغات را ارائه می‌دهد، از جمله تبلیغات تصویری، ویدئویی، لینک‌دار، کاروسل و…

۵- تنظیم بودجه: می‌توانید بودجه مد نظر خود برای هر کمپین تبلیغاتی را تعیین کنید و بازدهی تبلیغات را مانیتور کنید.

۶- آمار و اندازه‌گیری: اکانت تبلیغاتی فیسبوک به شما امکان می‌دهد تا عملکرد تبلیغات خود را با استفاده از آمارها و گزارش‌های مختلف اندازه‌گیری کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

۷- تعیین زمان نمایش تبلیغات: می‌توانید زمان و نوع نمایش تبلیغات خود را براساس زمان مشخص، هفته‌ای یا روزهای خاص تنظیم کنید.

۸- رهگیری کنونی: با استفاده از کد پیکربندی شده، می‌توانید نتایج کمپین‌های تبلیغاتی خود را رهگیری کنید و از موثر بودن تبلیغات خود مطمئن شوید.

با استفاده از اکانت تبلیغاتی فیسبوک و با توجه به دقت در نحوه تنظیم کمپین‌های تبلیغاتی، می‌توانید به طور موثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. به یاد داشته باشید که ایجاد محتواهای جذاب و مختصر و هدف‌گذاری دقیق برای مخاطبان می‌تواند کلید موفقیت در تبلیغات فیسبوک شما باشد.

Google Trends می‌تواند در تعیین روند فروش صعودی یا نزولی یک محصول و همچنین زمان‌هایی که مشتریان تمایل به خرید آن محصول دارند به شما کمک کند. توجه داشته باشید که Google Trends حجم جستجو را نشان نمی‌دهد؛ بنابراین اگر از آن استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که داده‌های خود را با ابزار کلمه کلیدی مانند Keywordtool و KWfinder و SEMRush و البته Google Keyword Planner بررسی کرده‌اید تا محبوبیت محصول در جستجو را مشخص کنید. از روش‌های دیگری که می‌توانید  محبوبیت یک محصول را بررسی کنید، نظرات افراد در فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی است.

کلمات کلیدی

ابزار بررسی کلمات کلیدی که نام بردیم، حجم حدودی جستجوی ماهانه محصول شما و میزان رقابت آن را به شما نشان می‌دهند. درنتیجه می‌توانید از این اطلاعات برای سنجش محبوبیت ‌ایده کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود و گرفتن ‌ایده‌های نو درخصوص محصول جدید برای آینده استفاده کنید.

تحقیقات رقابتی انجام دهید

اکنون که می‌دانید قرار است در فروشگاه خود چه چیزی بفروشید، به رقبایتان نگاه کرده و روش کار آن‌ها را بررسی کنید. رقبای شما ممکن است سرنخ‌های خوبی برای موفقیت داشته باشند و می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه بازاریابی قوی‌تری برای کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود بسازید.

اگر بازار شما رقبای زیادی دارد (که این مورد موضوع خوبی در دراپ شیپینگ است)، تحقیقات خود را به حدود ۵ شرکت دیگر دراپ شیپینگ محدود کنید. شما می‌توانید از اطلاعات موجود در وبسایت‌هایی چون والمارت، eBay، آمازون، دیجیکالا، باسلام و … نیز برای تحقیقات بازار خود استفاده کنید.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کرده و برای گام‌های بعدی خود برنامه‌ریزی کنید.

برخی از راه‌های انجام تحقیقات در مورد رقبا عبارت‌اند از:

استفاده از جستجوی گوگل

موتور‌های جستجو یک نقطه شروع مهم هستند. از گوگل برای تهیه لیستی از ۵ رقیب برتر خود استفاده کنید.

با عبارات ساده مانند “گوشی آیفون” جستجو را شروع کنید. بعد از جستجو، گوگل ۱۰ نتیجه برتر را نشان داده و به شما می‌گوید که رقبای برتر شما چه کسانی هستند و چگونه محصولات خود را تبلیغ می‌کنند.

اگر می‌خواهید روی یک کشور خاص تمرکز کنید، می‌توانید از ابزار دیگر مانند Ahrefs یا SEMRush برای یافتن داده‌های کلیدواژه در آن مناطق استفاده کنید.

استفاده از ابزار‌های رصد فعالیت رقبا مانند Similarweb

این ابزار‌های آنلاین برای پیگیری فعالیت آنلاین رقبای شما بسیار کارآمد هستند. آن‌ها لیستی از اطلاعات وب‌سایت رقبا، مانند نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، منابع ترافیکی برتر و همچنین تعداد بازدیدکنندگان و رقبای آن‌ها را به شما می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید

تبلیغات برند‌های برتر را در بازار بررسی کنید. به نحوه ارتباط کسب‌وکار با مشتریان، نحوه طراحی فید و همچنین میزان تعامل آن‌ها دقت کنید و درنهایت از این اطلاعات برای یافتن راه‌هایی برای برجسته شدن کسب‌وکار و بهبود استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

در آخر نتیجه این تحقیقات را در یک فایل ذخیره کنید تا بتوانید هنگام تصمیم‌گیری برای فروشگاه خود به‌راحتی به آن مراجعه کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

هرآنچه که می‌توانید درباره رقبای برتر خود بیاموزید

وب‌سایت رقبا، قیمت‌ها، روش‌های بازاریابی، توضیحات محصول و غیره را بررسی کنید. نتیجه این بررسی‌ها را در یک فایل ذخیره کنید تا بتوانید هنگام تصمیم‌گیری برای فروشگاه خود به‌راحتی به آن مراجعه کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید از یک لیست ایمیل برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده کنید، می‌توانید به فایل خود نگاهی انداخته تا ببینید آیا رقبا از قبل این کار را انجام می‌داده‌اند یا خیر و همچنین از تاکتیک‌های آن‌ها استفاده کنید.

برای عضویت در گروه گرویتی و ورکشاپ سینا سینری ، ما برای شما مشاور خصوصی در نظر گرفتیم تا به صورت تلفنی مطمئن بشیم که شما واجد شرایط این کار هستید. این مشاوره‌ی خصوصی رایگانه و هر سؤالی دارید می‌تونید بپرسید .

دکمه بازگشت به بالا