سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

جراحی پلاستیک صورت یعنی چه؟

از جراحی پلاستیک صورت چه می دانید؟ جراحی پلاستیک صورت چیست و چگونه انجام می شود و بهترین جراح پلاستیک شیراز کیست؟

آیا می توان چین و چروک صورت را با جراحی پلاستیک از بین برد؟ آیا جراحی پلاستیک صورت برای جوش و آکنه مفید است؟ یا جراحی پلاستیک برای لکه های صورت موثر است؟

برای جلوگیری از افتادگی پوست چه باید کرد؟ جراحی زیبایی صورت چگونه می تواند به شما کمک کند؟ در این مقاله به این سوالات و آنچه باید در مورد جراحی پلاستیک صورت بدانید پاسخ داده ایم.

همچنین در پاسخ به برخی از سوالات مقاله، دکتر آراش نجف بیگی، متخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی ویدئویی را ارائه کرده است که می توانید پاسخ سوال خود را در آن ویدئو بیابید.

اگر پاسخ مورد نظر خود را دریافت نکردید، لطفا سوال خود را در انتهای همین مقاله مطرح کنید تا دکتر نجف بیگی به آن پاسخ دهد.

همچنین می توانید اطلاعات خوبی از سوالات و پاسخ های دیگران در نظرات کاربران پیدا کنید.

جراحی پلاستیک صورت چیست؟

اینکه در نام این جراحی کلمه “پلاستی” درج شده است به این معنی نیست که صورت بیمار تحت این جراحی با مواد مصنوعی پر می شود. نام آن از ماده کامپوزیت گرفته نشده، بلکه از کلمه یونانی plastikos به معنای شکل یا شکل گرفته شده است. جراحی پلاستیک صورت نوع خاصی از جراحی است که می تواند ظاهر و قابلیت های عملکردی فرد را تغییر دهد.

جراحی زیبایی اصولاً جراحی پلاستیک است که به منظور اصلاح یا بازسازی عیوب سایر قسمت ها انجام می شود. جراحی پلاستیک صورت مختص افراد ثروتمند بود. هر ساله بیش از یک میلیون آمریکایی به دنبال جراحی زیبایی برای داشتن شکمی صاف، بزرگ کردن سینه ها یا اصلاح بینی خود هستند.

جراحی صورت توسط جراح پلاستیک انجام می شود و بسته به نوع جراحی، تجربه جراح می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، جراحی بینی می تواند توسط متخصصین گوش و حلق و بینی و جراحان پلاستیک انجام شود. اما اولین نکته مهم در جراحی زیبایی انتخاب کاندید مناسب است.

جراحی پلاستیک صورت برای تغییر ظاهر سر و گردن، بینی، گوش ها، چانه، گونه ها و غیره انجام می شود. اغلب افرادی که به دنبال این جراحی هستند می خواهند بعد از آسیب یا بیماری صورت خود را بازسازی کنند یا از بدو تولد ظاهر خود را تغییر دهند یا از علائم پیری روی صورت خود جلوگیری کنند.

جراحی پلاستیک صورت یکی از تخصص های علم پزشکی است که در بازسازی عیوب صورت و بدن ناشی از نقایص مادرزادی، ضربه، سوختگی و بیماری ها تخصص دارد. به عبارت دیگر جراحی پلاستیک نوعی جراحی ترمیمی است که برای بهبود انجام می شود. اختلالات در بدن. تعمیر شده و ماهیت بسیار مولد و کاربردی دارد.

اگر نامزد خوب انتخاب شود، عوارض به حداقل می رسد. تجربه و تخصص جراح نیز می تواند تاثیر قابل توجهی بر نتیجه جراحی داشته باشد. جراحی ترمیمی منجر به اصلاح عیوب صورت یا بدن می شود. این روش ها شامل ناهنجاری های لب و گوش، آسیب های تروماتیک مانند گاز گرفتن یا سوختگی سگ، یا اقدامات پزشکی مانند بازسازی سینه برای زنان پس از جراحی سرطان سینه است.

عمل های زیبایی بخشی از بدن را تغییر می دهد که فرد از آن احساس رضایت نمی کند. روش های رایج زیبایی شامل بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه، تغییر شکل بینی و برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن است. برخی از عمل‌ها کاملاً «جراحی» نیستند به این معنا که ما جراحی را درک می‌کنیم، مانند بریدن و سوزاندن. به عنوان مثال، استفاده از لیزرهای ویژه برای از بین بردن موهای زائد و پوست زخمی برای التیام زخم های شدید، دو روش درمانی هستند.

با کمک جراحی زیبایی صورت می توان بین اجزای صورت هماهنگی ایجاد کرد. روش هایی مانند کاشت گونه، پروتز چانه، چانه و لب، لیفت لب، جراحی گوش، جراحی بینی و بلفاروپلاستی می تواند به افراد کمک کند تا چهره ای عالی داشته باشند.

چه زمانی جراحی پلاستیک صورت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

جراحی پلاستیک صورت طیف وسیعی دارد و تنها به یک یا دو عمل محدود نمی شود. جراحی بینی، جراحی چشم، جراحی لیپوساکشن، نقاشی صورت یا جراحی فک و غیره. در بیشتر موارد، نقایص مادرزادی را می توان با جراحی صورت یا جراحی پلاستیک درمان کرد.

به عنوان مثال برخی از کودکان با مشکل افتادگی پلک یا لب های شکری مواجه می شوند که این کودکان می توانند با جراحی پلاستیک صورت در زمان مناسب مشکلات خود را حل کنند و جدای از مشکلات مادرزادی، برخی از مشکلات ناشی از تصادف را نیز می توان با این روش درمان کرد. کمک جراحی زیبایی تصادفات انواع مختلفی دارند مانند تصادف، ضربه، سقوط و سوختگی

جراحی زیبایی در اصل یک جراحی پلاستیک است که برای اصلاح عیوب برخی از اعضا و یا بازسازی آنها انجام می شود.

این نوع بازسازی ظاهر یا عملکرد اندام ها معمولاً پس از صدمات ناشی از تصادفات، سرطان یا نقایص مادرزادی مورد نیاز است و شامل ترمیم و بازسازی پوست، بافت نرم، ماهیچه ها، تاندون ها و اعصاب محیطی می شود.

همچنین جراحان پلاستیک و ترمیمی می توانند عملکرد اندام فوقانی و تحتانی و حالات صورت را بازیابی کنند و قسمت های قطع شده بدن را دوباره کاشت کنند.

جراح پلاستیک و ترمیمی با کمک میکروسکوپ و ابزارهای جراحی کوچک می تواند حتی قسمت های کوچکی از عصب اشکی را ترمیم کرده و فلج ناشی از این نوع آسیب ها را درمان کند.

یکی دیگر از امکان‌های جراحی پلاستیک و بازسازی، درمان زخم‌ها و عفونت‌های مزمن مانند زخم یا تصادف یا زخم‌های جراحی به‌ویژه در بیماران مسن است که با انتقال بافت سالم یا فلپ‌های محیطی از اطراف یا آزادانه انجام می‌شود. فلپ دارای آناستوموز است، رگ های خونی از نواحی دیگر بدن گرفته می شود.

درمان سوختگی های حاد و با درجه بالا در ابتدا مستلزم بازگشت بیمار به مرکز تروما و سوختگی و بیمارستان بود. و نظارت گروهی از پزشکان متخصص

جراحی ترمیمی صورت زمانی ضروری است که بخشی از بدن نیاز به بازیابی ظاهر یا عملکرد خود داشته باشد.

پس از ارائه مراقبت های اولیه پزشکی و از بین بردن خطر بیمار، مرحله بعدی ترمیم بافت ها و اسکارهای آسیب دیده است که مانع از حرکت مفاصل و بهبود ظاهر می شود که بستگی به وضعیت روحی و جسمی بیمار پس از معاینه جامع دارد. . برای مشاوره بیمار با جراح پلاستیک، برنامه ریزی و اجرای ترمیم.

رایج ترین عمل جراحی ترمیمی صورت در این ناحیه عمدتاً از پیوندهای پوستی تشکیل شده است. استفاده از گسترش دهنده های بافت (Tissue Expander) و استفاده از فلپ های خارجی و آزاد و روش هایی که نیازی به تزریق چربی و جراحی ندارند شامل لیزر درمانی و میکرونیدلینگ می باشد.

در طی جراحی بازسازی صورت، جراح روی قسمتی از بدن که ظاهر طبیعی دارد کار می کند. هدف از جراحی ترمیمی صورت طبیعی‌تر کردن این قسمت از بدن است. به طور کلی، بیماری، نقص عضو یا بدشکلی یا آسیب، بیماران را مجبور به انجام عمل جراحی ترمیمی می کند.

جراحی ترمیم لب یا بازسازی سینه پس از جراحی تومور، جراحی ترمیمی است، نه جراحی زیبایی. زیرا اندام هایی که کار می کنند ویژگی های طبیعی ندارند; در عوض، جراحی برای بازگرداندن ظاهر یا عملکرد طبیعی آن یا هر دو انجام می شود.

سایر جراحی های بازسازی صورت عبارتند از: بازسازی صورت پس از تصادفات جدی و بازسازی دست برای اصلاح آسیب های ناشی از کار یا بیماری های دژنراتیو مانند آرتریت (آرتریت).

دکمه بازگشت به بالا