سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

عوارض اسپری خوش بو کننده بدن زنانه

تعریق برای سلامت بدن لازم است

محققان کانادایی بعد از انجام مطالعاتی در این زمینه به شدت در مورد استفاده از مام زیر بغل که برای جلوگیری از تعریق استفاده می شود هشدار دادند. آنها در یک جمله ساده گفتند: بدن ما بدون تعریق و با ماندن مواد سمی داخل بدن به نوعی فاسد می شود و به سمت بیماری ها می رود. تعریق برای سلامت بدن امری حیاتی است و توسط آن بدن سموم را از خود خارج نموده و به حالت طبیعی از لحاظ درجه حرارت و بدون سموم می رسد.

ویتامین E تمام احتمالات پوست شما را برای پیر شدن، چروک و شل شدن تغییر می دهد و آن را جوان و سفت نگه می دارد. این خاصیت ویتامین E باعث معروف شدن کرم آلوئه ورا ویتابلا به کرم حجم دهنده میباشد که این یکی از خصوصیات این کرم میباشد.

تعریق به خنک شدن بدن کمک می کند

پروفسور جورج هونیس می گوید یکی از اصلی ترین راههای خنک شدن بدن و کم شدن درجه حرارت تعریق است و به هیچ عنوان نباید جلوی آن گرفته شود. با جلوگیری از تعریق در بدن درجه حرارت به اندازه ۴۰ درجه هم خواهد رسید که عواقبی بدتر به دنبال خواهد داشت.

تعریق سبب کاهش استرس می شود

از آنجایی که تعریق به طور معمول بعد از انجام یک سری فعالیت ها و حالات روحی خاص همچون استرس – ترس – داشتن رابطه ی جنسی و انجام حرکات ورزشی ایجاد می شود بهتر است بدانید که با قرار گرفتن در شرایط مثبت می توانیدسموم بدن را تا حدی خارج کنید و در عین حال با کاهش میزان استرس و ترس در خود تعریق را کاهش دهید.

استفاده بیش از حد از مام زیربغل و اسپری های ضد عرق، عوارض جدی برای سلامت بدن دارند که شامل:

تهدید جدی برای سلامت سیستم عصبی

اسپری هایی که استفاده می شوند هرگز نباید به طور مستقیم به پوست به خصوص پوست زیر بغل زده شوند چرا که ۴ ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی آنها برای سلامت سیستم عصبی – قلب – مغز و کلیه ها یک تهدید جدی هستند.

مقاومت به آنتی بیوتیک

تریکلوسان یا پولی اگزامتیلن مواد شیمیاییموجود در ضد عرق ها هستند که استفاده زیاد از مواد ضد میکروبی موجب ایجاد زنجیره های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها می شود.

ابتلا به بیماری جنون و آلزایمر

آلومینیوم عاملی برای ابتلا به بیماری جنون می باشد که دربرخی اسپری های ضد عرق وجود دارد. مقدار زیادی از آلومینیوم در مغز می تواند باعث سمی شدن عصب و ابتلا به بیماری آلزایمر گردد.

ابتلا به سرطان سینه

آلومینیوم فعال موجود در این محصولات در کنار غده عرق حفره ای را ایجاد می کنند که سبب جلوگیری از تعریق می شود. مواد خطرناک موجود جذب شده از محصولات ضد عرق سبب سرطان سینه می شود زیرا زیر بغل نزدیک سینه است.

خطر ابتلا به بیماری کلیوی

با استفاده مکرر از مام و محصولات ضد عرق ماده ای به نام آلومینیوم هیدرواکسید در خون افزایش می یابد که بر روی کارکرد صحیح کلیه اثر می گذارد.

آلرژی و حساسیت

استفاده زیاد از ضد عرق ها موجب آلرژی و حساسیت در افراد می شوند و ممکن است شما با استفاده از این محصولات علائمی مانند خارش ، قرمزی و حساسیت داشته باشید.

شیمیایی بودن عطرها در مام زیر بغل

عطر مورد استفاده در مام زیر بغل شیمیایی است بنابراین ممکن است بدن شما به این مواد شیمیایی واکنش خوبی نشان ندهد.

بهم ریختگی هورمون ها

وجود پارابن ها یا تریکلوسان در برخی از محصولات ضد عرق باعث آشفتگی های هورمونی می شوند زیرا این دو ماده با تیروئید و عملکرد ژن واکنش نشان می دهد.

ایجاد آسم

استفاده از مام زیر بغل احتمال ایجاد آسم در افراد می شود زیرا در مام فتالات و چند ماده مضر دیگر وجود دارد.

استفاده از مام در بارداری

در سایت محصولات ویتابلا می توان اسپری بدن که از وسایل پرکاربرد برای خانم ها و آقایان به شمار می آید تهیه کرد. بهتر است قبل از استفاده، درباره اسپری بدن و خرید اسپری بدن بیشتر بدانید. اسپری های بدن دارای دو نوع خوشبو کننده ها و ضد تعریق ها هستند. ترکیبات این محصول از بوتان، ایزوبوتان، پروپان، الکل و پاراف میباشد که برای پوست زیر بغل طراحی شده اند.

اسپری های بدن گرچه کم قدرت و قیمتی مقرون به صرفه نسبت به ادکلن ها دارند اما قدرت بوزدایی انها دوبرابر است. شاید بسیاری از افراد استفاده از این محصولات با تنوع بسیار زیاد، سبک، قابل حمل و خوشبو را به انواع مام های قدیمی ترجیح بدهند.

مزایای استفاده از اسپری بدن

۱. جلوی تعریق بیش از اندازه را میگیرند

اسپری های بدن باعث کاهش حجم باکتری های موجود در دانه های عرق میشوند و جلوی تعریق بیش از اندازه را میگیرد. به همین علت اجازه بدبو شدن پوست زیر بغل را نمیدهند.

۲. سفید کردن پوست زیربغل

استفاده از اسپری بدن از نوع ضد تعریق، میتواند تیرگی پوست زیر بغل شما را برطرف کند.

معایب استفاده از اسپری بدن

۱. وجود ماده الومینیوم در اسپری بدن

در برخی از اسپری‌های ضد تعریق بدن ماده‌ای به نام آلومینیوم وجود دارد که سبب بیماری جنون، آلزایمر و سمی شدن عصب می‌شود. همچنین استفاده بیش از حد از ضد تعریق‌ها میتواند سرطان سینه را در پی داشته باشد.

۲. ایجاد حساسیت های پوستی

آلرژی، قرمزی و خارش از عوارض منفی استفاده از اسپری ضد تعریق میباشد.

۳. استفاده بیش از حد اسپری بدن موجب اختلال در هورمون ها میشود

پارابن ها یا تریکلوسان دو ماده‌‌ای هستند که در اسپری‌ها وجود دارند. که به طور مستقیم موجب برهم ریختگی هورمون‌ها شده چرا که بر روی عملکرد تیروئید و ژن تاثیر می‌گذارد.

۴. مصرف اسپري‌هاي بدن برای زنان باردار نيز توصيه نمیشود

مواد داخل اسپری های بدن از طريق پوست به بافت‌هاي بدن وارد مي‌شود. نوزادان مادراني كه از عطر و اسپري استفاده مي‌كنند بيشتر مبتلا به مشكلات تنفسي و آلرژي مي‌شوند.

نحوه استفاده از اسپری بدن به چه صورت است؟

بهتر است قبل از استفاده از انواع اسپری های بدن پوست بدنتان کاملا خشک و تمیز باشد. استفاده از اسپری های بدن ضد تعریق به این صورت میباشد که آنها مستقیم روی پوست بدن اسپری میشوند زیرا آغشته کردن لباس به اسپری‌های ضدعرق، تاثیری در پیشگیری از عرق کردن یا حتی پیشگیری از بدبو شدن ناحیه زیر بغل ندارد.

همچنین پیشنهاد میشود اسپری‌های خوشبوکننده بدن را مستقیم روی پوستتان نزنید و آنها روی لباستان اسپری کنید اما برخی از این اسپری‌ها، حاوی ترکیب‌هایی هستند که تماس مستقیم آنها با پارچه لباس، باعث ایجاد لکه روی آن می‌شود.

تفاوت اسپری بدن و اسپری لباس در چیست؟

تنها تفاوتی که بین این دو اسپری وجود دارد این است اسپری بدن مستقیم روی بدن اسپری میشود و جلوی تعریق بدن را به طور کامل میگیرد اما اسپری لباس همانطور که از اسمش پیداس روی لباس اسپری میشود و تنها کاربرد خوشبو کننده سطحی دارد.

چرا نیوا برندی شناخته شده در زمینه طراحی و تولید اسپری بدن میباشد؟

برند نیوا ساخت کشور المان، شعاری که  سرلوحه کار خود قرار داده این است خوشبو کننده های بدن دارای عوارض جدی برای سلامتی هستند و بسیاری از متخصصان استفاده از آنها را به صورت روتین توصیه نمی کنند. مام زیر بغل و اسپری های خوشبو کننده دارای عوارض جدی برای سلامتی بدن هستند و اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد عرق می کنید بهترین راه دوش گرفتن مداوم است تا بوی بد بدن تان را از بین ببرید.

عوارض خوشبو کننده های بدن

هورمون هایتان را بهم میریزد

محصولات ضد عرق دارای تریکلوسان و یا پاربن ها هستند که برای سلامتی برای مضر است. این ماده با تیروئید واکنش نشان می دهند و عملکرد این غده را با مشکل مواجه می کنند.

جلوگیری از تعریق بدن

یکی از راه های خنک شدن بدن تعریق است و به هیچ وجه نباید این رویکرد طبیعی بدن را مختل کرد زیرا عوارض جدی برای سلامتی دارد. با جلوگیری از تعریق طبیعی بدن، درجه حرارت بدن به بیش از 40 درجه هم می رسد و عوارض شدیدی برای سلامتی خواهد داشت.

کاهش استرس

عرق کردن بدن معمولا پس از انجام یک سری فعالیت ها رخ می دهد و گاهی که احساس ترس، استرس داشته باشیم بدن شروع به تعریق می کند و یا انجام حرکات ورزشی و حتی فعالیت جنسی موجب تعریق بیشتر بدن می شود. در این شرایط بدن سموم را از طریق عرق کردن خارج می کند و همچنین میزان ترس و استرس را در بدن کاهش می دهد.

مختل کردن سیستم عصبی بدن

اسپری های خوشبو کننده بدن نباید را به صورت مستقیم به پوست زیر بغل تان بزنید، این اسپری ها دارای 4 ماده ی اصلی هستند که برای سلامت سیستم عصبی، قلب، مغز و کلیه ها بسیار مضر است.

بدن به عرق کردن نیاز دارد

بدن بدون تعریق نمی تواند مواد سمی را خارج کند و انباشت این مواد سمی در بدن موجب انواع بیماری ها می شود. تعریق یک امر حیاتی برای سلامتی است و هم سموم را از بدن خارج می کند و هم درجه حرارت بدن را کنترل می کند و سطح سموم را در بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

ضد عرق ها و مقاوت جدی به آنتی بیوتیک

مواد موجود در ضد عرق ها مانند تریکلوسان یا پلی اگزامتیلن باعث می شوند باکتری ها به آنتی بیوتیک مقاوم شوند و در صورت بروز بیماری آنتی بیوتیک ها نتوانند به سلامت بدن کمک کنند و این یک هشدار جدی درباره مقاومت بدن می باشد.

ایجاد آلرژی و حساسیت

استفاده بیش از حد از ضد عرق ها و اسپری خوشبو کننده بدن زنانه ویتابلا موجب ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد می شود و می تواند باعث بروز خارش و قرمزی و حساسیت دائمی در مناطق مورد استفاده شود.

افزایش ریسک ابتلا سرطان سینه

در محصولات ضد عرق آلومینیوم فعال وجود دارد که در کنار غده عرق، حفره ای را ایجاد می کنند تا مانع تعریق شود این مواد خطرناک باعث بروز سرطان سینه در زنان می شود و چون زیر بغل به سینه نزدیک است ریسک ابتلا را بالا می برد.

احتمال ابتلا به بیماری کلیوی

استفاده از خوشبو کننده های بدن و ضد عرق ها سطح ماده ای به نام آلومینیوم هیدرواکسید را در بدن افزایش می دهد که بر روی عملکرد صحیح کلیه ها تاثیر منفی می گذارد و موجب بیماری کلیوی می گردد.

افزایش ریسک جنون و آلزایمر

بیماری جنون و آلزایمر هم به ماده ای که در ضد عرق ها وجود دارد ارتباط دارد. مقدار زیاد آلومینیوم در این مواد باعث سمی شدن سیستم عصبی و ابتلا به جنون و آلزایمر می شود.

ریسک ابتلا به بیماری آسم

استفاده از مام زیر بغل و ضد عرق ها به دلیل وجود فتالات و چندین ماده مضر دیگر می تواند باعث بروز آسم در افراد مستعد به این بیماری شود و سلامت دستگاه تنفسی را با مشکل مواجه کند.

آسیب به جنین

مواد شیمیایی موجود در مام های زیر بغل اگر پوست بریدگی و یا زخم داشته باشد وارد بدن می شود و می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. توصیه ما به شما این است که در دوران بارداری از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید و سعی کنید با دوش گرفتن و روش های طبیعی بوی بدن را از بین ببرید تا به سلامت دوران بارداری را طی کنید و فرزند خود را سالم به دنیا بیاورید.

 

دکمه بازگشت به بالا