اقتصادی

وکیل ملکی متخصص و حرفه ای در تهران

وکیل ملکی متخصص و حرفه ای در تهران

چنانچه به هر دلیلی مشکل ملکی دارید پیشنهاد می شود حتما با یک وکیل ملکی در تهران مشورت کنید. دعاوی ثبتی ملکی شامل چه مواردی می شود؟ ابطال اجراییه ثبتی برای املاک، اجرای ثبت، توقیف عملیات اجرایی و افراز از مهمترین دعاوی ثبتی املاک است. وکیل ملکی تهران در چه زمینه هایی باید تخصص داشته باشد؟ آیا قبل از معامله ملک می توان از وکیل ملکی خوب در تهران کمک گرفت یا تنها پس از وقوع مشکل می شود با یک وکیل مشورت کرد؟ مبلغ کمیسیون مشاوران املاک در تهران با سایر استانها تفاوت دارد؟ بله. نرخ کمیسیون را اتحادیه هر شهر تعیین میکند.

بنابراین برای هرگونه معامله ای مشورت با یک وکیل ملکی خوب در تهران به همه افراد توصیه می شود. پیشنهاد می شود علاوه بر این مطالب، مقاله مربوط به وکیل ملکی خوب در تهران را که در سایت موجود می باشد مطالعه کنید ( برای خواندن مقاله اینجا کلیک کنید). و با چشمان باز در هرجایی که قصد سرمایه گذاری دارید وارد عمل شوید. نکته دیگری که می توان به آن در اینجا اشاره کرد این است که معمولا در شهرستان ها یک وکیل بر روی انواع پرونده ها کار می کند.

تخلیه ملک توسط وکیل ملکی در تهران

در این صورت با اتمام قرارداد؛ در صورتی که مالک تمایلی به تمدید قراردادش نداشته باشد، بایستی مبلغی را به مستاجر به عنوان سرقفلی بپردازد. درخواست تخلیه ملک باید به کدام مرجع تقدیم شود؟ اگر ملکتان مسکونی باشد، باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید. اگر قرارداد اجاره شما مربوط به املاک تجاری و سرقفلی باشد، بایستی به دادگاه مراجعه نمایید. میزان و ارزش سرقفلی به کیفیت ملک و موقعیت محل بستگی دارد. محاسبه ارزش سرقفلی به اراده و توافق مؤجر و مستاجر بستگی دارد. به این شکل که مالک ارزش سرقفلی را تعیین کرده و مستاجر نیز می تواند این مبلغ را پذیرفته یا از معامله مورد نظرش انصراف دهد.

در غیر این صورت دادگاه دادخواستش را رد خواهد کرد. پس خریدار هنگامی می تواند دعوای الزام به تحویل دادن ملک را مطرح نماید که طبق قانون، ملک به وی منتقل شده و در دفاتر ثبت اسناد به ثبت رسیده باشد. دقت داشته باشید که، فروشنده تنها در یک مورد خاص می تواند از تحویل ملک خودداری نماید و آن هم زمانی است که فروشنده ملک از حق حبس خویش استفاده نماید. حق حبس زمانی استفاده می شود که هر کدام از طرفین دعوا بخواهند از حق خویش مبنی بر تحویل ندادن ملک تا هنگام پرداخت پول یا پرداخت نکردن مبلغ توافق شده تا هنگام تحویل ملک استفاده نمایند.

موضوعی است که بسیاری از کاربران در مشاوره های حضوری و تلفنی از بنده می پرسند. خریدار بایستی در زمان معامله مطمئن باشد که ملک خریداری شده توقیفی یا در رهن بانک نباشد. چرا که در این حالت دادگاه نمی تواند رأی به تنظیم سند بدهد. خریدار بایستی در این زمان همزمان با الزام فروشنده به تنظیم سند، درخواست فک رهن نماید. حال اگر دادگاه به نفع وی رأی صادر نماید، دادگاه نماینده اش را برای تنظیم نمودن سند به همراه خریدار به دفترخانه می فرستد.

ماهیت دعاوی ملکی ثبتی مرتبط با فعالیت های حوزه ثبت اسناد است. معمولاً این مشکلات بعد از خرید یا انتقال سند و یا در هنگام خرید به وجود می آید. در مواقع زیادی دعاوی ملکی ثبتی به دلایلی مثل شتاب زدگی مالک و سهل انگاری او برای خرید و فروش ایجاد می شود که خسارت ها و مشکلات زیادی را برای طرفین بوجود می آورد. کیفری: ماهیت این گونه دعاوی مرتبط با انجام جرم است و بحث هایی مثل سهل انگاری، عدم شناخت قانون، اشتباهات سهوی و .. در دعاوی ملکی کیفری دخیل نمی باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا