عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه از نشت مخزن ویپ جلوگیری کنیم؟

گاهی ممکن است ایجویس ها به دهان افراد برگردد که این موضوع حس خوبی به افراد نمی دهد. مزه جویس ویپ ها می تواند بسیار تلخ و تند و اذیت کننده باشد. برای جلوگیری از این موضوع با نکاتی را در نظر داشته باشیم.برخی افراد هستند که هنگام ویپینگ، کام سنگین می گیرند و میخواهند تجریۀ ویپینگ و اتومایزینگ را قوی تر احساس کنند. باید توجه داشته باشید که سوئیچ های هوای پاد سیستم ها حساس می باشند. استنشاق بیش از اندازه و استفاده زیاد از اتومایزینگ، سبب می شود تا ایجویس ها بدون این که تبخیر بشوند، به دهان شما برگردد. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می کنیم که هنگام ویپینگ، کام های پشت سر هم و سنگین نگیرید.

چگونه جویس ویپ را عوض کنیم؟ نحوه عوض کردن جویس | ویپ دیاکو

روند اتمایزینگ را طولانی کنید

جویس ها را قبل از مصرف حتماً اتمیزه کنید. ( تبدیل جویس مایع یکنواخت به ذرات ریز و قطره ای را اتمیزه می گویند ) بنابراین هنگام استفاده ایز ویپ باید از اتمایزه بودن مایع دستگاه اطمینان داشته باشید، تا از برگشتن ایجویس ( e-liquid ) به داخل دهان جلوگیری بشود. مشخصات خرید و قیمت پاد ماد اورسا مینی LOST VAPE URSA MINI را در سایت سرچ کرده و سفارش دهید.

دستگاه پاد خود را وارونه نکنید

همانطور که دستگاه های پاد سیستم کیت دود سوخته تشکیل نمی دهند، بسیاری از افراد هستند که موقع استفاده از پاد سیستم به حالت های بخار توجهی ندارند. اینطور که دستگاه طی فرآیند ویپ در مدت زمان زیادی حالت وارونه دارد و باعث می شود که مایع داخل آن به دهان بازگردد. برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می شود که دستگاهتان را در مدت طولانی برعکس نگه ندارید.

امکان دارد در اثر این اتفاق جویس ها به دهان شما بازگشته و یا مهمتر از آن، اتومایزر دستگاه خشک بشود و در نهایت بسوزد. بخاطر استفادۀ ناصحیح هستۀ اتومایزر سبب خشکی و سوختگی سیستم گرمایش بشود و بر عمر دستگاهتان تأثیر بگذارد. بنابراین سعی کنید دستگاهتان را وارونه نگه ندارید تا از سوختگی دستگاه و کمتر شدن کیفیت آن جلوگیری بشود.

از دستگاه خود با شارژ باتریِ کم استفاده نکنید

پاد سیستم ها بطور تقریبی گنجایشی برابر با دو بسته سیگار دارند. تعداد سیصد تا چهارصد کام تولید میکنند و نسبت به سیگار معمولی دوام بیشتری دارند. این دستگاه دارای باتری می باشند و از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و همچنین از آسیب هایی که سیگار به ریه می رساند بیشتر جلوگیری مینمایند.

بنابراین، اغلب افراد از یاد می برند که دستگاه خود را شارژ نمایند و سیگار با ولتاژ کم کار میکند و دستگاه تحت فشار قرار می گیرد. در این صورت روند گرم کردن و تبخیر با ولتاژ کم، سبب می شود تا مایعات درون دستگاه به دهان پرتاب بشود. پس برای جلوگیری از این موضوع نیز حتماً دستگاه را با شارژ بالا یا فول استفاده کنید.

جلوگیری از ریزش جویس چطور ؟

نشت مایع در مواقعی رخ می دهد که از مخزن دستگاه خارج بشود. این اتفاق معمولاً از سیستم جریان هوا ( دریچۀ هوای دستگاه ) پیش می آید.با توجه به دلیلی که برای نشت مایع جویس اتفاق می افتد، ریزش مایع می تواند کم یا زیاد باشد.همچنین این دلایل می تواند ناشی از طراحی نامناسب و … باشد که می توان با انجام راهکارهایی از نشت جویس ها، جلوگیری نماییم.

طریقۀ جلوگیری از نشت مایع الکترونیکی

اتومایزر را چک کنید

ممکن است که اتومایزر دستگاه  بخوبی سفت نباشد و واشر آن بد بشته شده باشد. این موضوع می تواند از دلایل شایع باشد که مایع از دستگاه خارج شود و نشت کند.برای جلوگیری از این موضوع، مایع دستگاه را نه خیلی سفت ببندید، نه خیلی شل.

جویس را از chimney خارج کنید

مخازنه دستگاه هه، لوله هایی دارند که به آنها لوله های هوای مرکزی می گویند که از بدنۀ دستگاه تا بالای آن ادامه پیدا میکند. به این لوله ها در اصطلاح chimney نیز می گویند.در برخی مواقع ممکن است جویس دستگاه به داخل آن نفوذ نماید و از طریق آن سبب نشت جویس شود.

اگر این این اتفاق رخ داد، حتماً برای جلوگیری، آن را با یک دستمال نظافت کنید. بطوری که دستمال را به حالت لوله دربیاورید و آن را داخل لوله بچرخانید.توجه داشته باشید که دستمال شما با کویل برخوردی نداشته باشد.

مخزن دستگاه را به حالت ایستاده نگهدارید

بعضی از مخازن هستند که طراحی آنها به گونه ای می باشد که مایع جویس در مدتی طولانی درون آنها نمی تواند قرار بگیرد. به عبارت دیگر، جویس در طول مدت یک شبانه روز، امکان دارد که از دریچه هوا نشت کند.اگر شما از دستگاه ویپ طولانی مدت استفاده ای ندارید، آن را به حالت ایستاده نگه دارید تا مایع جویس از آن خارج شود و از نشت های بعدی جلوگیری بشود.

واشرهای دستگاه را چک کنید

یکی از بیشترین دلایلی که برای نشت جویس وجود دارد، فرسایس و خرابی واشرهای دستگاه ویپ می باشد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر دستگاهتان، مخرن را جدا نمایید و واشرهای O شکل را جدا کنید. این واشرها را بررسی نمایید تا ترک نداشته باشند یا فرسوده نشده باشند.

این ها عوامل و دلایلی هستند که می توانند سبب و نشت جویس بشوند و در صورت مشاهدۀ فرسایس و یا آسیب واشرها، جهت جلوگیری از نشت جویس، آنها را تعویض نمایید.

چک کردن دریچه های هوا

توجه داشته باشد که دریچۀ هوا دستگاه شما هنگام پر کردن مایع بسته باشد. سپس بعد از پر کردن مخزن، دریچۀ هوای دستگاهتان را باز کنید تا از کام شدید و فشار روی دستگاهتان جلوگیری بشود.اگر فشار زیادی بیاورید مایع دستگاه بیش از اندازه وارد کویل و سبب نشت و ریزش جویس خواهد شد.

هنگام پرکردن مایع جویس مراقب باشید

مخزن خود را به هیچ وجه تا سر پر نکنید و همیشه هنگام پر کردن سر مخزن را خالی نگه دارید.وجود این فضای خالی سبب می گردد تا از ریزش جویس از مخزن شما جلوگیری شود.این فضای خالی کمک می کند تا دستگاه شما ریزش جویس نداشته باشد.

ترکی و شکستگی ها را چک کنید

مخزن دستگاه را چک کنید تا دارای ترک یا شکستگی نباشد. ( یا هرگونه آسیب دیگری )چرا که وجود یک ترک یا قوری، می تواند سبب ریزش و نشت جویس گردد.اگر گلس اتومایزر دستگاه شما آسیبی دیده باشد می توانید آ نرا تعویض کنید.

از جویس های مناسب استفاده نمایید

کویل های وجود دارند که نیاز مند قدرت زیادی می باشند. در این کویل ها، اگر نسبت VG کمتر از 70% سبب میشود تا حویس ها نشت پیدا کند. برعکس PG ها هر چقدر درصد بیشتری داشته باشند، امکان نشت و ریزش جویس بیشتر خواهد شد.

در جویس های غیر اصل و غیر استاندارد این نسبت ها رعایت نمی شود. توصیه می کنیم حتماً برای جلوگیری از نشت حویس و مایعات ویپ، از جویس های فیک و تقلبی استفاده نمایید.

کویل دستگاه را چک کنید

محصولاتی مانند کویل ها دارای تولید انبوه هستند، ممکن است دارای نقص هایی باشند و قادر نباشند که جویس ها را بخوبی در خود نگه دارند و در نهایت سبب نشت جویس شوند.

برای جلوگیری از این موضوع، حتما بررسی نمایید که تا کویل شما به طور صحیح و شکامل بسته باشد. اگر از بسته بودن کویل اطمینان داشتید، اما باز هم نشتی جویس مشاهده شد، در این صورت باید کویلا دستگاه را تعویض کنید و از نشت بیشتر آن جلوگیری نمایید.

پنبه را بطور صحیح  داخل کویل بگذارید

این موضوع مربقوط به اتومایزرهای قابل بازسازی می باشد. جاگذاری پنبه امکان دارد امری دشوار باشد. توجه داشته باشید که پنبه و المنت را صحیح جاگذاری کنید تا از نشتی جویس جلوگیری شود.

پاشش جویس

این قرات داغ در جهت های مختلف پاشیده می شوندو امکان دارد به دهان شما نیز پاشش شوند.

Spitting فقط یک دلیل دارند

جویس ها روی کویل دستگاه جمع و بجایث این که بخار بشوند، بصورت قطراتی وارد دهان شما می شوند.

طریقۀ جلوگیری از پاشیدن مایعات جویس

  • اتومایزر دستگاه را بیش از اندازه پر نکنید

اگر اتومایزر دستگاه را بیش از اندازه پر کنید، میتواند سبب بروز اتفاقاتی مانند پاشش جویس بشود.بنابراین برای جلوگیری از پاشش مایع جویس، حتماً اتومایزر را تا سر پر نکنید. صبر کنید تا پنبه به خوبی اشباع بشود.

استنشاق بیش از اندازه و زور بیش از حد زدن، سبب می شود تا مایع بیشتری وارد کویل دستگاه بشود و این امر احتمال پاشش جویس را افزایش میدهد.جلوگیری از این موضوع به راحتی قابل حل می باشد. استنشاق دستگاه را نرم تر انجام دهید.همچنین می توانید برای جلوگیری از نشت، دریچه جریان هوا را نیز کاهش دهید.

  • قدرت دستگاه خود را افزایش دهید

اگر اندازۀ قدرت دستگاه کم باشد این امکان وجود دارد که زمانی که پنبه آغشته به جویس می گردد، بلافاصله جویس را تبخیر نکند و اندازه ای از آن باقی بماند و دچار پاشش نشود.

  • chimney دستگاه را تمیز نمایید

امکان دارد که درون chimney جویس نفوذ نماید و هنگام استنشاق، جویس به بیرون دستگاه بپاشد. چلوگیری از این موضوع به راحتی امکان پذیر می باشد.برای این کها از یم دستمال کاغذی استفاده کنید و آن را لوله کرده و به داخل chimney ببرید و آن ر ابچرخانید تا chimney تمیز بشود. این کار نیز سبب می شود تا از پاشش مایعات جویس جلوگیری بشود.

  • ایرادهای پنبه دستگاه را رفع نمایید

اگر کانال ها بخوبی بسته نشوند امکان دارد پاشش جویس رخ بدهد.پس دقت داشت باشید تا به درستی تعویض پنبه کویلتان را انجام دهید و در پوشاندن مخزن با پنبه نهایت دقت را خرج کنید تا از پاشش و یا ریزش ( نشت ) جویس چلوگیری شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا