اقتصادی

آسیب بخشنامه‌های خلق‌الساعه عوارض صادراتی به بازرگانان

آسیب بخشنامه‌های خلق‌الساعه عوارض صادراتی به بازرگانان

امروزنگار/خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اصلاح عوارض صادراتی برخی محصولات کشاورزی گفت: با صدور بخشنامه های خلق الساعه برای وصول عوارض صادراتی، فعالیت تجاری تجار ایرانی تضعیف می شود و باید این گونه اقدامات تکرار شود. جلوگیری کردن.

شهلا عموری در گفت وگو با امروزنگار، درباره اصلاح عوارض صادراتی برخی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تصمیمات چند نهاد تصمیم گیر همزمان بسیاری از معادلات تجاری در بحث صادرات را بر هم زد که خوشبختانه با مطالباتی که از سوی . این موضوع در اتاق بازرگانی اهواز در بحث عوارض صادراتی برخی محصولات کشاورزی اصلاح شد.

وی افزود: سیب زمینی، گوجه فرنگی غیرگلخانه ای و پیاز سه محصول عمده صادراتی بخش کشاورزی از مرزهای استان خوزستان بود که با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به یکباره مشمول عوارض گمرکی شد و مشکلات زیادی برای آن به وجود آمد. تجار و در مرزها خرید می کنند، اما اکنون این موضوع حل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: در حال حاضر در استان های خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان که قطب های تولید گوجه فرنگی هستند عوارض صادراتی گوجه فرنگی به نیم درصد کاهش یافته است.

عموری ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، عوارض صادراتی پیاز در استان های قطب این محصول 70 درصد و عوارض سیب زمینی نیز 58 درصد در استان های قطب این محصول کاهش یافت. .

وی همچنین گفت: تعدیل عوارض صادراتی برخی محصولات کشاورزی نقش بسیار موثری در بهبود مستمر فضای کسب و کار خواهد داشت. این کار نیز در راستای اجرای بخشنامه دولت برای افزایش امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری است تا صادرکنندگان بدون دغدغه با کشورهای خارجی تجارت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با صدور بخشنامه های خلق الساعه برای وصول عوارض صادراتی، فعالیت تجاری تجار ایرانی تضعیف می شود و باید از تکرار این گونه اقدامات جلوگیری شود.

عموری گفت: اگر دستگاه های مسئول در تصمیم گیری ها به صورت جزئی عمل نکنند و با همه بخش ها هماهنگ باشند، قطعاً شاهد خروج از مسیر درست تولید و تجارت نخواهیم بود و تجارت و صادرات توسعه می یابد. به بهترین شکل.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا