اقتصادیمعرفی کسب و کار

آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار

برای آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار باید بدانید که طراحی فضایی به عنوان انبار از ملزومات هر کارخانه یا محیط صنعتی می باشد. انبار به مکانی گفته می شود که درآن سه گروه کلی از مواد و محصولات قرار می گیرند که عبارتند از:

  •     لوازم و تجهیزات ماشین آلات و دستگاه های تولید محصول در آن قرار می گیرند
  •     مواد خام مورد نیاز برای تولید محصولات
  •     انبار محصولات تولید شده در کارخانه ها برای انتقال به بازار

به علت تنوع محصولاتی که امکان دارد در انبار محیط های صنعتی قرار گیرد هر انبار نیاز به قفسه بندی دارد زیرا با استفاده از قفسه ها به شکل بهتری می توان محیط انبار را نظم داد وجود سه گروه از انواع محصولات داخل فضای انبار آن را شلوغ می کند و پیدا کردن وسایل مورد نیاز را سخت و دشوار می کند از این رو استفاده از یک قفسه بندی متناسب با نیاز های یک واحد صنعتی بسیار مناسب است. برای انتخاب قفسه ی مورد نیاز خود باید به آیتم های بسیاری توجه کنید.

آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار و اهمیت قفسه بندی

در ادامه ی آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار باید به این نکته توجه کنید که قفسه بندی انبار دلایل متفاوتی دارد که عبارتند از:

  •     مهمترین دلیل آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار استفاده ی حداکثری از فضا می باشد به طور کلی در قفسه بندی انبار از کف تا نزدیکی سقف قفسه هایی چیده می شوند. البته نکته ای که وجود دارد این است که ارتفاع زیاد قفسه ها دسترسی به وسایل یا محصولات مورد نیاز را دچار مشکل می کند اما این مسئله با استفاده از لیفتراک یا ماشین آلات صنعتی کاملا حل می شود. همچنین در طراحی قفسه های نوین از فناوری استفاده شده است که توسط آن می توان به صورت اتوماتیک جایگاه ریل های قفسه را تغییر داد تا بتوان با سرعت و راحتی بیشتری به وسیله یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد.
  •     یکی دیگر از دلایل اهمیت قفسه بندی ایجاد نظم در فضای انبار می باشد. قفسه بندی و کد گذاری قفسه ها به شما کمک می کند سریعتر به محصول مورد نظر برسید به عنوان مثال زمانی که کارخانه محصولی را تولید میکند این محصول دارای یک تاریخ انقضا است انباردار مطابق با کد ها محصولی را از انبار خارج می کند که نسبت به سایر محصولات تاریخ انقضای آن نزدیکتر باشد.

آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار و راحتی دسترسی به محصولات

برای آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار خوب است بدانید که با انتخاب یک سیستم قفسه بندی مناسب و مجهز  دسترسی شما به محصولات بسیار سهل و آسان صورت می گیرد. انبارداری در یک واحد تولیدی کار بسیار مشکلی است زیرا انبار دار باید در هر زمانی آمار محصولات خود را داشته باشد باید بداند در کدام تاریخ چه موادی وارد انبار  شدند. کدام تولیدات باید در اسرع وقت از انبار خارج شوند و …  برای رسیدن به این هدف فضای انبار باید از نظم و هماهنگی برخوردار باشد. بنابراین یکی دیگر از دستاوردهای یک سیستم قفسه بندی منظم و هماهنگ دسترسی مطلوب به محصولات و امکان ورود و خروج راحت به فضای انبار می باشد.برای قفسه بندی انبار می توانید از قفسه های پیچ و مهره ای استفاده کنید.

آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار و انواع قفسه های داخل انبار

یکی دیگر از آیتم های آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار این است که به بررسی انواع قفسه ها بپردازیم هر یک از قفسه هایی که برای طراحی داخلی فضا مورد استفاده قرار می گیرند باید جوابگوی نیازهای آن واحد صنعتی باشند. به عنوان مثال قفسه ها باید مستحکم باشند به نحوی که توانایی وزن محصولات را داشته باشند، در برابر شرایط محیطی مقاومت خوبی داشته باشند.یکی از انواع قفسه ها که در این قسمت به معرفی آن می پردازیم قفسه بندی از نوع پانل راک یا Shelving Rock Panels می باشد.

قفسه بندی پانل راک: پانل راک یکی از انواع قفسه بندی های محبوب در کارخانه می باشد. این قفسه بندی امکان ذخیره کردن محصولات سنگین و نیمه سنگین را فراهم می کند. به منظور استقامت این قفسه ها در برابر محصولات و وسایل سنگین اصولا از مصالحی مانند فولاد برای ساخت آن استفاده می شود. برای ساخت و طراحی قفسه بندی پانل راک هزینه ی زیادی صرف می شود از این رو طول عمر این قفسه ها بسیار حائز اهمیت است برای افزایش طول عمر قفسه آن ها را با مواد زده زنگ می پوشانند تا از فرسودگی قفسه ها به مرور زمان جلوگیری شود.

آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار و قفسه بندی پالت راک اتوماتیک

یکی دیگر از انواع قفسه هایی که در این قسمت از مقاله ی آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار به آن می پردازیم قفسه بندی پالت راک اتوماتیک می باشد. برای ساخت این نوع از قفسه ها از مکعب ها یا جعبه هایی با ابعاد مشخص استفاده می شود که به آن پالت می گویند. قفسه بندی پالت راک بیشتر به منظور سهولت در جابجایی مواد اولیه به کار می رود. زمانی که مواد خام یا محصولات داخل قفسه ها قرار می گیرند. قفسه ها توسط ماشین آلات صنعتی به راحتی جابجا می شوند. برخی از مزیت های کاربرد قفسه بندی پالت راک در انبار عبارتند از:

  •     مکعب های فلزی موجب می شوند فضای اشغال شده توسط انواع محصولات به میزان زیادی کاهش پیدا کند و علاوه بر این مشخص شود در هر قفسه چه محصولاتی قرار گرفته است.
  •     جابجایی مکعب ها راحت تر و با سرعت بالاتری انجام می گیرد.
  •     انباردار راحت تر می تواند آمار موادی که وارد انبار یا از انبار خارج می شود را داشته باشد.
  •     موجب افزایش ظرفیت انبار به مقدار بسیار زیادی می شود.

پالت راکت های اتوماتیک علاوه بر ویژگی های گفته شده از طریق نمایشگر متصل به خود نوع محصول،وزن آن، تاریخ محصول و … را مشخص می کند.

آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار و قفسه بندی ایزی راک ریلی و قفسه بندی پیچ و مهره ای

در ادامه ی آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار به بررسی قفسه بندی ایزی راک ریلی و قفسه بندی پیچ و مهره ای می پردازیم.

  •     از قفسه بندی ایزی راک برای مواد غذایی با وزن سبک تا نیمه سنگین استفاده می شود به علت این که جابه جایی قفسه بندی ایزی راک آسان است انرژی و نیروی انسانی کمتری برای حمل و نقل و انبارداری محصولات داخل قفسه مورد نیاز است.
  •     قفسه بندی پیچ و مهره ای: برای ساخت این قبیل از قفسه ها ورقه های فولادی را با پیچ و مهره به هم متصل می کنند. این نوع از قفسه ها در مکان هایی که امکان هزینه های زیاد وجود ندارد استفاده می شود.

چه محصولاتی برای قفسه بندی انبار استفاده می شود؟

برای آشنایی با سیستم های قفسه بندی انبار باید به بررسی این سوال بپردازیم که چه محصولاتی برای قفسه بندی انبار استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما هر نوع محصولی را می توانید در داخل انبار دپو کنید اما محصولات بر اساس وزن، ابعاد، شکل هندسی، نحوه ی نگهداری، تاریخ انقضا و … دسته بندی می شوند و هر محصولی با توجه به ویژگی هایی که دارد در قفسه های مختلف قرار می گیرند. برای راهنمای خرید آنلاین قفسه بندی انبار می توانید به وب سایت https://sanayeadl.com مراجعه کنید در این وب سایت انواع سیستم های قفسه بندی انبار وجود دارد که ویژگی های هریک را می توانید در توضیحات محصول مشاهده کنید و با توجه به نیاز و بودجه ای که در نظر گرفته اید قفسه های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

دکمه بازگشت به بالا