عمومیمعرفی کسب و کار

آموزش صحیح شستشوی سایبان

سایبان‌ها علاوه بر زیباسازی محیط برای شما لذت استفاده از فضای باز بدون مزاحمت نور خورشید را فراهم می‌کنند. سایبان مغازه‌ها نیز با سایه انداختن جلوی مغازه مراقب فاسد نشدن مواد غذایی مغازه‌تان هستند.سایبان‌ها نیز مانند سایر وسایلی که در فضای باز هستند، در معرض آلودگی و کثیفی‌های مانند گرد و خاک، فضولات پرندگان، برگ درختان، قارچ و … می‌باشد و این کثیفی‌ها باعث جلوۀ بد سایبان و محیطش می‌شود.برای برگرداندن جلوۀ زیبای سایبان نیاز به تعویض چادر سایبان نیست، اگر به درستی از سایبان برقی خود نگهداری کنید، مطمئن باشید که عمر بیشتری خواهد داشت.

پارچه های سایبان جنس‌های مختلفی دارد که ویژگی هر کدام را در مقالۀ … کامل شرح داده‌ایم. تمامی پارچه ها به جز جنس پنبه‌ای آن قابل شستشو هستند. برای قابل شستشو شدن پارچه های سایبان روی آن‌ها یک لایه فیبر پشمی یا تفلون استفاده می شود تا بتوان سطح آن را به راحتی تمیز کرد. سایبان‌های چادری برعکس سایبان‌های معمولی به دلیل خواصی که دارند امکان رویش باکتری و قارچ روی آن ها وجود ندارد. عدم شستن و تمیز کردن سایبان‌ها باعث ترک برداشتن و در نهایت پاره شدن و از بین رفتن آن ها می شود.

پاکسازی سطح سایبان

معمولا بعد از گذشت مدت زمانی از نصب سایبان‌ شاهد جمع شدن برگ درختان و آلودگی‌هایی مانند فضولات پرندگان بر روی آن هستیم. بهتر است قبل از شستن سایبان اقدام به جمع آوری آن‌ها و تمیز کردن آن کنیم. اگر در حین وجود آلودگی مانند فضولات پرندگان اقدام به شستن آن کنید، موجب پخش شدن آن و تمیز نشدن خواهد شد. علاوه بر آسیب به لایه پوششی موجب ایجاد ظاهری ناخوشایند در آن نیز می‌شود.از آنجا که اکثرا سایبان ها از برزنت ساخت می شوند در ادامه به بررسی شستشوی برزنت می پردازیم

نحوه شستشوی برزنت

برای افزایش عمر طولانی و استفاده مفید از پارچه­ های برزنتی، باید از نحوه شستشوی پارچه برزنت اطمینان داشته باشید. علاوه بر نحوه شستشوی پارچه برزنت مراقبت و نگهداری مناسب از آن بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که از پارچه های برزنت در اطراف اشیای تیز مانند: شاخه های درخت که باعث ایجاد سوراخ در پارچه می شود، استفاده نکنید.

باید مراقب اصطکاک بین برزنت و جسمی که آن را پوشانده است باشید زیرا اصطکاک بیش از حد می تواند باعث فرسودگی سریع پارچه برزنت شود. برای اطمینان از ماندگاری پارچه های برزنت باید نحوه شستشو صحیح آن را بدانید. پارچه برزنتِ قابل شستشو بخش ارزشمندی از مجموعه وسایل هستند. تمیز کردن برزنت های کثیف می تواند یک کار دشوار باشد به ویژه اگر آشغال ها به حال خود رها شده یا خشک شوند. اما همه امیدها از بین نرفته است، شما می توانید با انواع نحوه شستشوی پارچه برزنت وسیله خود را بشویید و از تمیز بودن آن لذت ببرید. در ادامه با نحوه شستشوی پارچه برزنت آشنا می شوید.

برخی از پارچه های برزنتی هنگام شستشو سفتی و ساختار خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از تغییر در ساختار، ما شستشوی دستی را توصیه می کنیم. نحوه شستشوی پارچه برزنت به صورت دستی به این صورت است که باید قبل از شستن برزنت ها، آنها را محکم تکان دهید که تا جایی که ممکن است گرد و غبار و خاک از بین برود.

به پارچه مانند یک فرش یا یک پتوی سنگین ضربه بزنید برای این کار از ابزار های تیز استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب دیدن برزنت می شود، هرگونه آلودگی چسبیده به پارچه را بردارید. هرچه خاک کمتری روی پارچه برزنت باقی بماند، کمتر از مواد شوینده استفاده می کنید.

The correct training of washing the canopy

از مواد شوینده ملایم مانند

صابون یا مایع لباسشویی به همراه برس های نرم برای شستن پارچه برزنتی استفاده کنید. می توانید از دستمال مرطوب به همراه مقداری صابون برای تمیز کردن نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام صابون را برداشته اید، به همراه آب سرد بشویید تا عمیق تر تمیز کند. برای از بین بردن لکه های روی پارچه از یک محصول مخصوص لکه برداری مناسب برای پارچه استفاده کنید. محلول لکه برای لکه های پروتئینی مانند: قهوه، جوهر، علف، ادرار، خون و لکه های قدیمی، بسیار ایده آل است. برای از بین بردن بو نامطبوع، پارچه را به مدت 30 دقیقه در آب ولرم مخلوط با ¼ فنجان سرکه معطر قرار دهید.

شستن دستی

برای شستشوی سایبان های دستی ابتدا باید سطح آن را تمیز کنید. اگر برگ، سنگ ریزه، فضولات پرندگان و هر چیزی که روی آن وجود دارد را از روی سایبان برطرف کنید. سپس سایبان را کاملا خیس کنید. در سطلی مخلوط آب ولرم و چند قطره مابع لباسشویی بریزید تا کف کند.به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی استفاه نکنید زیرا باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می‌شود. سپس با یک برس نرم که به محلول آب و مایع آغشته کرده‌اید به صورت دورانی سطح چادر را تمیز کنید و در نهایت آن را آبکشی نمایید. هنگام آبکشی آب را با فشار روی سایبان نگیرید ممکن است فشار آب موجب پارگی چادر شود.

اگر لکه ای سخت وجود داشت می توانید از برس با موهای نرم برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه استفاده کنید. پارچه برزنتی را حتما بعد از شستشو کاملاً خشک کنید زیرا این نوع پارچه هنگام خیس شدن می تواند کمی کوچک شود و آب برود.

نکات مهم در نحوه شستشوی پارچه برزنت

– استفاده از محلول های شوینده مناسب.

– استفاده از برس های نرم.

– استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب.

– حتماً خاک پارچه را قبل از شستشو بگیرید.

– بعد از شستشو هرگز پارچه برزنتی را مقابل نور خورشید برای خشک شدن قرار ندهید زیرا باعث از بین رفتن رنگ پارچه می شود.

سایبان‌های پلاستیکی

برای شستشوی سایبان‌ های پلاستیکی از اسپری های پاک کننده سطوح استفاده کنید و دقت کنید که قبل از اسپری کردن محلول، سطح آن را کاملا خیس کنید. سپس با فرچه‌های نرم یا اسفنج سطح آن را تمیز کنید و در نهایت آبکشی نمایید.

تمیز کردن

اگر شما سایبان برقی دارید حتما باید از اهمیت شستشو و تمیز کردن آن باخبر باشید، پس باید نحوه شستشوی سایبان برقی را به خوبی بدانید تا بتوانید ازآن به درستی مراقبت کنید.سایبان برقی از آنجا که در فضای آزاد قرار دارد و وظیفه آن محافظت از ما در برابر عوامل طبیعی می باشد، بنابراین در معرض آلودگی قرارگرفته و به سرعت کثیف می شود. ماندن آلودگی روی پارچه یا بدنه سایبان ممکن است به مرور باعث پوسیدگی و آسیب بشود، به همین دلیل توصیه می شود هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن سایبان های خود کنید.

معمولا سایبان برقی ها طول عمر بالایی دارند و لازم نیست هر سال یک سابیان جدید برای منزل یا مغازه خود تهیه کنید، از طرفی سایبان برقی نگهداری خاص و پیچیده ای نیاز ندارد و فقط با رعایت نکات کوچکی مانند تمیز کردن به موقع سایبان می توانید از خراب شدن زودهنگام آن جلوگیری کنید و به طول عمر آن بیفزایید. بنابراین با توجه به هزینه های تعویض و تعمیر سایبان برقی خودتان متوجه خواهید شد که نگهداری و تمیز کردن سایبان ها چه میزان اهمیت دارد.

زمان مناسب برای شستشوی سایبان برقی

در واقع نمی توانیم پاسخ دقیقی به این سوال دهیم زیرا زمان شستشو به عواملی مانند میزان آلودگی وشرایط آب و هوایی محل نصب سایبان بستگی دارد. به طور مثال سایبان هایی که در جنوب کشور مانند خوزستان نصب می شوند، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند به همین دلیل زودتر نیاز به شستشو پیدا می کنند.

اما به طور کلی گفته می شود حداقل ماهی یکبار به تمیز کردن سایبان های خود بپردازید، البته این به آن معنا نیست که شما هر ماه سایبان را به طور مفصل با آب و کف بشویید می توانید شستشو با کف و یا بخار را سالی یک یا دو بار انجام داده و هر ماه با توجه به میزان آلودگی به کمک یک دستمال و کمی آب شروع به تمیز کاری کنید.

گاهی ممکن است در طی یک ماه سایبان شما خیلی کثیف نشده باشد پس نیازی به تمیز کردن نیست زیرا شستشوی بیش از اندازه نیز می تواند به سایبان برقی آسیب بزند.در ضمن برای شستشو سعی کنید فصل گرم و خشک را انتخاب کنید تا سایبان برقی شما به خوبی خشک شود و هیچ رطوبتی روی آن باقی نماند.

روش عمومی برای شستشوی سایبان برقی

ابزارهای مورد نیاز برای شستن سایبان برقی فرچه زبر، سطل آب، اسپری‌های پاک کننده ملایم و اسفنج است. بدین‌ترتیب که باید ابتدا سطح سایبان برقی را خیس کنید و اجازه دهید تا به مدت 2 ساعت سطح آن به خوبی خیس بخورد. اگر سطح سایبان از نوع پارچه پلی استر است حتما خیساندن آن را جدی بگیرید. بعد از گذشتن 2 ساعت می‌توانید مقداری مایع لباسشویی را در سطل بریزید و آن را به خوبی حل کنید تا کف کند. فرچه را درون سطل آغشته کنید و به خوبی بر روی سطح بکشید تا آلودگی‌ها پاکسازی شوند.

بعد از اتمام کار سطل پر از آب را بر روی آن بریزید تا کف‌ها از آن خارج شوند. حتما از پاک شدن مواد شوینده اطمینان حاصل کنید زیرا باقی ماندن ماده شوینده در لایه‌های پارچه‌ای می‌تواند موجب پوسیدگی، خوردگی و آسیب‌های جدی به آن شود. اگه لایه پوششی از جنس پلاستیک یا فلزاتی مانند آلومینیوم می‌باشد بهتر است که از اسپری‌های پاک کننده سطوح استفاده کنید.

نکته‌ای که در خصوص شستن سایبان برقی وجود دارد این است که برای شستن لایه‌های پوششی پلاستیک یا فلزی نیاز به خیساندن آن در آب نیست. تنها کافی که اسپری را بر سطح آن بپاشید و سپس به کمک دستمال نرم آن را تمیز کنید. استفاده از اسپری‌های پاک کننده ملایم توصیه می‌شود.

بعد از پاک کردن سطوح به کمک دستمال یا اسفنج‌های نرم سطل آب را بر روی سطح آن بریزید تا مواد پاک کننده از آن جدا شود. روش دیگری که می‌توانید به جای استفاده از سطل آب در نظر بگیرید فشار آب ملایم توسط شیلنگ است. به هیچ عنوان از فشار قوی استفاده نکنید زیرا موجب آسیب رساندن به آن خواهد شد.

توصیه های مهم در شستن سایبان برقی

قبل از اینکه شروع به شستشوی سایبان برقی کنید بهتر است اول آشغال ها ، فضولات پرنده ، برگ درخت هر مواد زائدی که روز آن قرار دارد را پاک کنید چون بعد از تمیز کردن ممکن است آن مواد پاک نشوند و شما از این موضوع آزرده خاطر شوید.از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.هنگام آبکشی از آب با فشار خیلی بالا استفاده نکنید.حتما از پاک شدن مواد شوینده روی سایبان مطمئن شوید زیرا ماندن کف ها می تواند باعث پوسیدگی سایبان بشود.همچنین حتما از خشک شدن کامل سایبان پس از شستشو مطمئن شوید.

اگر پارچه سایبان برقی شما از پلی استر است حتما حدود یکی دوساعت قبل از شستشو با کف بگذارید تا با آب خیس بخورد اما اگر لایه پوششی سایبان شما پلاستیکی یا فلزی می باشد نیازی به آبکشی و خیس خوردن قبل از تمیز کردن نیست و می توانید به راحتی با استفاده از اسپری های ملایم سطح را دستمال بکشید و سپس خشک کنید.

در هنگام سفارش و خرید سایبان‌های برقی به کیفیت آن توجه کنید. سایبان‌هایی که دارای کیفیت بالا و پارچه‌های مرغوب هستند معمولا از طول عمر بیشتری برخوردارند و قابل شستشو می‌باشند. شرکت‌ها و برندهای متنوعی در کشور ما وجود دارند که سایبان‌های برقی را در بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کنند. برای اطلاع و مشاوره می‌توانید با ما در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا