عمومیفرهنگ و هنرمعرفی کسب و کار

آموزش گیتار کلاسیک از صفر تا صد

چه جوان باشید چه پیر، هیچ حسی بهتر از یادگیری یک ساز نیست. بسیاری از افراد سعی می کنند گیتار را یاد بگیرند، اما متأسفانه افراد مبتدی پس از چند ماه منصرف می شوند. یادگیری گیتار با استاد می تواند گران باشد و اگر فوراً پیشرفت نکنید، خسته کننده به نظر می رسد و مطمئناً ناامید خواهید شد.

در این مقاله آموزشگاه موسیقی ویولا کرج با نکاتی برای انتخاب گیتار و نحوه نواختن موسیقی برای این ساز آشنا خواهید شد. برای آموزش گیتار در کرج با ما تماس بگیرید.

خرید گیتار برای مبتدیان

البته قبل از شروع یادگیری گیتار به یک ساز نیاز دارید! در حالی که بیشتر تصمیم شما به ترجیحات شخصی بستگی دارد، نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید گیتار به عنوان یک گیتاریست حرفه ای باید در نظر بگیرید:

آره

سبک

سن یا قد نوازنده

وضعیت گیتار

گیتار از کجا می آید؟

ما دو مدل زیر را ارائه می دهیم:

گیتار مدل C40 – برای مبتدیان (هزینه حدود یک و نیم میلیون)

گیتار کلاسیک یاماها C70 – از مبتدی تا پیشرفته (قیمت حدود 5 میلیون)

از کجا می توانم گیتار بخرم؟

به عنوان یک مبتدی، بهترین کار این است که از خرید در فروشگاه‌های دست دوم، یا مکان‌هایی که گیتار ارزان عرضه می‌کنند خودداری کنید، مگر اینکه کسی را داشته باشید که شما را ملاقات کرده باشد. از آنجایی که شما هرگز گیتار نخریده اید، نمی توانید بفهمید که گیتار دست دوم خوب است یا بد. با این حال، یک فروشگاه سخت افزار در نزدیکی خانه یا محل کار شما بهترین گزینه است. همچنین می توانید به صورت آنلاین از یک شرکت معتبر خرید کنید، البته مطمئن شوید که سایت یا وب سایت معتبر است.

گیتار الکتریک در کنتراست یا آکوستیک و کلاسیک

اگرچه انتخاب نوع گیتار به ترجیحات شما بستگی دارد، اما ما معتقدیم که بهترین گیتار برای مبتدیان گیتار آکوستیک است. گیتارهای کلاسیک دارای فرت‌بورد وسیع‌تری هستند که یادگیری آکوردهای گیتار را برای دانش‌آموزان جوان‌تر یا افراد کوچک‌تر (از لحاظ فیزیکی) دشوار می‌کند. گیتارهای الکتریک برای نواختن با آمپلی فایر طراحی شده اند که هزینه اضافی را بر دوش شما تحمیل می کند. اینها گیتارهای آکوستیک ساده ای هستند که به ابزار خاصی نیاز ندارند و برای گیتاریست های مبتدی مناسب هستند.

وضعیت گیتار

هنگام خرید گیتار باید به نکات زیادی توجه کرد. اگر در حال خرید یک گیتار جدید هستید، این مشکلات ممکن است مشکلی نداشته باشند. اما ارزش امتحان کردن را دارد. آیا می خواهید وضعیت گیتار خود را بررسی کنید؟ شما باید این مراحل را دنبال کنید.

1- مانند تصویر زیر دستان خود را به آرامی در امتداد دسته گیتار به سمت بالا و پایین حرکت دهید. ظروف باید صاف و بدون لبه های تیز یا ناهموار باشند.

2- همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، گیتار را برگردانید و پاشنه آن را چک کنید. بین پاشنه و گردن گیتار نباید شکاف یا شکافی وجود داشته باشد.

3- مانند تصویر زیر قوس جلوی گیتار را بررسی کنید. برای اطمینان از عدم وجود شکاف، یک پیک نازک بین برس و بدنه گیتار قرار دهید.

4- با فشار دادن فرت های اول، دوم و سوم، طول سیم گیتار را کنترل کنید. شما باید بتوانید با کمی تلاش این کار را انجام دهید. به فرت دوازدهم بیایید و انگشت خود را به سمت پایین فشار دهید. فاصله بالای فرت تا انتهای رشته نباید بیش از سه برابر باشد. اگر پنج برابر باشد، تخته فرت یا خیلی بلند است یا ارتفاع کمان خیلی زیاد است.

نحوه نواختن آکوردهای گیتار

برای پخش آهنگ های مورد علاقه خود، باید آکوردهای گیتار را یاد بگیرید. از تصاویر و دستورالعمل های زیر برای یادگیری نحوه پخش هر نت استفاده کنید. در تصویر زیر، دایره هایی با حروف داخل نشان می دهد که انگشتان خود را کجا قرار دهید (I = شست، M = انگشت وسط، R = انگشت حلقه، P = انگشت کوچک). X همچنین آکوردهایی را که نباید اجرا کنید نشان می دهد. نماد O همچنین نشان دهنده سیمی است که بدون هیچ فریبی اجرا می شود.

دکمه بازگشت به بالا