عمومیمعرفی کسب و کار

آیا آب تصفیه کن ضرر دارد

مضرات دستگاه تصفیه آب ،تقریبا همه افراد می دانند که سیستم های دستگاه تصفیه آب، آلودگی ها را از آب جدا می کنند .اما فقط عده کمی هستند که نسبت به این موضوع آگاهی دارند .که همراه با آلودگی ها مواد معدنی و مفید نیز از آب جدا می شوند.در حقیقت دستگاه های تصفیه آب حدود ۹۲ تا ۹۹ درصد از کلسیم و منیزیم منفی را از بین می برند. در این مقاله در مورد دستگاه تصفیه آب و فروشگاه آنلاین آب معدنی صحبت می کنیم.

Is purified water harmful

بعد از تجزیه و تحلیل صدها مطالعه در مورد آب های تصفیه شده ، سازمان جهانی بهداشت گزارشی را آزاد کرد که منتشر کرد چنین آب هایی روی ارگان های بدن انسان و حیوانات تاثیر گذار هستند.حال مردم بر سر این موضوع با یکدیگر دچار تفاوت عقیده و اختلاف شدند.

مشکلات تصفیه آب خانگی چیست ؟

عده ای هنوز سردرگم هستند ،که آیا استفاده از آب تصفیه شده برای بدن آن ها مفید است ؟مضرات دستگاه تصفیه آب چیست ؟ یا مشکلاتی را در سلامتی آن ها به وجود می آورد یا خیر. این طور به نظر می رسد که هیچ ماده سمی نباید در بدن وجود داشته باشد. تا بتوان یک فرد را سالم خواند .اما سازمان جهانی بهداشت عقیده دارد که ،آبهای تصفیه نشده دارای سدیم کمی هستند .

که استفاده از آن ها بهتر از انواع تصفیه نشده می باشد. عوارض جانبی آب تصفیه شده بعد از چند ماه خود را نشان می دهد. یعنی درست زمانی که افراد بدنشان را در معرض مصرف بالای آب تصفیه شده قرار می دهند . می توانند کم کم عوارض آن را در برابر خود ببینند .زیرا این آب ها مقدار بسیار کمی منیزیم و کلسیم درون خودشان دارند.

کلسیم و منیزیم ۲ ماده ضروری در بدن هستند. که کلسیم یک جزء اصلی در ساختار دندان و استخوانهاست . همچنین نقش مهمی را در انعطاف عضلانی و عصبی ایفا می کند . باعث سلامت استخوان ها، عضلات و قلب خواهد شد. منیزیم نیز نقش مهمی در واکنش های آنزیماتیک ایفا می کند . مسئول متابولیسم های بدن است . موادی مثل سدیم ، پتاسیم و کلسیم را انتقال می دهد .

می تواند ترکیبات پروتئینی و نوکلئیک اسید را به مسیر خود هدایت کند. البته که مصرف آب تنها راه بدست آوردن کلسیم و منیزیم نیست اما اهمیت آن از رژیم غذایی بسیار بالاتر است . در نتیجه حتماً باید در خرید دستگاه تصفیه آب دقت بالایی بخرج دهید.آب هایی که به اندازه کافی کلسیم ندارند ، باعث شکستگی استخوان در کودکان می شوند . بیماری های روانی و عصبی را به وجود می آورند .

عوارض استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی به دو دلیل می تواند عوارضی برای بدن داشته باشد اول اینکه آب با عبور از فیلترهای مختلف ممکن است تمام مواد معدنی خود را از دست بدهد و یا با استفاده از مراحل مختلف تصفیه خاصیت قلیایی آن از بین برود و اسیدی شود. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب خانگی به این نکته توجه نمی کنند. اما برای این مشکل راه حل وجود دارد و استفاده از فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب مواد معدنی موردنیاز بدن به آب آشامیدنی اضافه می شود و یا با استفاده از فیلتر قلیایی می توان به آب قلیایی با بالاترین کیفیت دست یافت. برخی عوارض استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی شامل:

  • تغییر مزه آب تصفیه شده و سبک شدن آب
  • مصرف آب را افزایش می دهد.
  • دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز به نگهداری و تعمیر منظم دارد.

آیا سرطان زا بودن دستگاه تصفیه آب درست است ؟

اگر فیلترهای دستگاه تصفیه آب به موقع عوض نشوند و دستگاه سرویس دوره ای نشود، دستگاه تصفیه آب به علت تجمع گل و لای و املاح مضر موجود در فیلترها ، ممکن است کیپ شود و اصلا نتواند اب را تصفیه کند. مصرف کنندگان اب تصفیه شده باید حتما به سرویس دوره ای و تعویض به موقع فیلترها که معمولا ۶ ماه یکبار است ، دقت داشته باشند . در صورت عدم تعویض فیلترها ، آب تصفیه شده آلوده می شود و حتی ممکن است باعث کاهش وزن هنگام تولد و زایمان زودتر از موعد و برخی از انواع سرطان نیز بشود. بالا رفتن خطر مرگ جز عوارض جانبی این گونه آب ها می باشد. اختلالات بارداری و انواع خاصی از سرطان در کودکان و بزرگسالان ، فشار خون بالا ، مشکلات مربوط به روده و معده ، گواتر، مشکلات بارداری، یرقان، کم خونی ، اختلالات رشد کودکان نیز از عوارض جانبی آب های تصفیه شده توسط بعضی از دستگاه های مضر و غیر استاندارد می باشد.

مضرات آب سبک ، مضرات آب تصفیه برای کودکان

پختن غذا از طریق چنین آب هایی ، مواد معدنی موجود در رژیم غذایی را برای کودکان و بزرگسالان از بین می برد. در صورتی که زمانی که غذا را با آب های معدنی طبخ کنیم ، مقدار بسیار کمی از مواد معدنی آن هنگام پخت کاهش پیدا می کند و بخش اعظم از کلسیم آن باقی می ماند.اما ثمین آب پاسارگاد برای جبران این خطرات جدی فیلترهای مینرال را که در مرحله ی اخر تصفیه به اب اضافه میشوند را عرضه کرده این نوع فیلتر تمام کلسیم و منیزیم از دست رفته طی تصفیه را به آب باز میگرداند و ان را اماده استفاده میکند.

مزایای دستگاه تصفیه آب استاندارد

  • سلامتی تمام اعضای خانواده
  • کاهش احتمال مواجهه با سرطان
  • کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر
  • بهبود طعم چای، قهوه و غذا
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • حفاظت از محیط زیست
  • رشد ونشاط گیاهان
  • کاهش مشکلات تنفسی و بیماری های قلب

املاح مورد نیاز بدن کودکان و بزرگسالان

به طور کلی املاح معدنی برای بدن انسان غیر قابل جذب و حتی مضر هستند. و بدن انسان طوری طراحی شده است که این املاح را همانند سموم دفع کند که البته در خصوص برخی از آنها مانند سدیم (که در نمک یافت می شود) قادر به دفع کامل آنها نیست. یکی از معروف ترین املاح معدنی که امروزه مضرات آن به اثبات رسیده است ، نمک است.

کربنات کلسیم نیز یکی دیگر از ترکیبات معدنی است که باعث ایجاد جرم و رسوب در جداره کتری ها می شود. بنابراین املاح معدنی موجود در آب نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه گاه می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه و درد مفاصل نیز بشوند. از طرفی همین املاح معدنی به آب طعم می دهند لذا هرچه آب ناخالص تر باشد ، طعم و بوی آن نامطبوع تر است. ترکیبات شناخته شده برای بدن انسان ، ترکیبات آلی هستند که به وفور در غذاها سبزیجات میوه ها یافت می شوند و هیچ نگرانی بابت کمبود این مواد در بدن وجود ندارد.

دستگاه تصفیه آب خوبه یا نه؟

دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز ضروری هر خانه ای است اما به شرطی که یک دستگاه تصفیه آب ساخته شده از مواد اولیه مرغوب انتخاب شود و   و سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب به موقع و توسط متخصص انجام شود. دستگاه تصفیه آب باید از بین برندهای معروف و با کیفیت باشد که آب آشامیدنی با بالاترین کیفیت تولید کند. در آخر لازم است که دستگاه تصفیه آب دارای گارانتی و ضمانت تعویض قطعات باشد.

دستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریم؟

در نتیجه در خصوص این سؤال که دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد باید به صراحت گفت که دستگاه تصفیه آب در اصفهان  یک نیاز اساسی برای خانه‌ها است به شرط اینکه این دستگاه با دقت و از نوع مرغوب انتخاب شود. اغلب دستگاه‌های معروف تصفیه آب به دلیل استفاده از فیلترهای غنی کننده آب بصورت شش مرحله‌ و هفت و یا هشت مرحله‌ای در بازار فروش می‌روند و در ضمن در خصوص کیفیت آب خود ضمانت لازم را می‌دهند و از برندهای معروف و معتبر مثل cck و ایزی ول و سافت واتر می باشند. پیشنهاد می کنیم را در ثمین آب پاسارگاد نگاهی کنید.

دکمه بازگشت به بالا