بین المللیمعرفی کسب و کار

آیا برای رفتن به قبرس ویزا لازم است؟

مهاجرت به هر کشوری نیازمند داشتن دانش در آن زمینه است. برای مثال باید به طور قطعی بدانید برای کدام کشور نیاز به دریافت ویزا دارید و یا امکان تحصیل در قبرس را دارید؟ و از چه راهی باید اقدام به چنین کاری کنید. در این مقاله به موضوع آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد؟ و آیا قبرس برای زندگی خوب است؟ خواهیم پرداخت. اگر قصد مهاجرت و سفر به قبرس را دارید همراه ما باشید تا با اطلاعات دقیق و به‌روز مشکلی در آینده برایتان به وجود نیاید.

شناخت قبرس و پاسخ به سؤال آیا ایرانیان برای ورود نیاز به اخذ ویزا دارند یا نه؟

قبرس کشوری است که تحت سلطه دو کشور به شمار می‌آید، به همین خاطر به قبرس شمالی و جنوبی یا آسیایی و اروپایی معروف است. قبرس جنوبی زیر نظر یونان بوده و قبرس شمالی تحت نظر ترکیه است. بنابراین با شناخت اینکه تحت سلطه یک کشور نیست متوجه می‌شویم قوانین هر یک متفاوت بوده و شبیه به یکدیگر نیست. در ادامه از شرایط اخذ ویزا سخن خواهیم گفت و دلایل رد شدن و انواع مهاجرت به قبرس را توضیح خواهیم داد.

حال زمان آن رسیده که به پاسخ سؤال با موضوع آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد؟ بپردازیم. برای ورود به کشور قبرس اروپایی برای اتباع ایرانی اخذ ویزا لازم است اما در مورد قبرس شمالی یا آسیایی برای ایرانیان لازم نیست و اجازه ورود به کشور نیز آسان است به صورتی که در همان بدو ورود برای ایرانیان ویزا صادر می‌شود. امکان دارد در بعضی مواقع دچار مشکلاتی شوید که راه‌حل آن رعایت موارد زیر است:

  • داشتن بلیت برگشت
  • داشتن مدارک مربوط به رزرو هتل در قبرس آسیایی
  • داشتن اعتبار شش ماهه گذرنامه
  • داشتن دو صفحه سفید در پاسپورت

Do you need a visa to go to Cyprus

آشنایی کامل با دریافت ویزا و پاسخ به پرسش آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد؟

شناخت انواع راه‌های دریافت ویزا برای قبرس شمالی

ویزای دانشجویی

ویزای توریستی

و در ادامه

برای تکمیل کردن اطلاعات خود در زمینه آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد؟ بهتر است بدانید علاوه بر ایرانیان کشورهای زیر نیز نیاز به دریافت ویزا ندارند و تنها با رعایت موارد اشاره‌شده در بالا هیچ مشکلی برای ورود به کشور قبرس شمالی برایشان به وجود نمی‌آید.

  • ترکیه
  • آمریکا
  • سوئیس
  • نروژ
  • استرالیا
  • ایسلند
  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • سنگاپور
  • کشورهای CIS
  • ژاپن
  • عراق
  • نیوزلند
  • اسرائیل
  • مکزیک
  • کانادا

درمورد قبرس جنوبی نیز نسبت به هر علتی که می‌خواهید وارد کشور شوید باید اقدام به اخذ ویزا کنید. در صورتی ‌که خود اطلاع داشته باشید، خودتان اقدام به دریافت فرم‌های مربوطه کنید و به سفارت ارائه دهید. اما در صورتی ‌که اطلاعات کافی یا زمان لازم را ندارید بهتر است از تیم‌های مجرب در این زمینه کمک بگیرید. موسسه حقوقی سفیران ایرانیان با داشتن تجارب عالی در زمینه مهاجرت می‌تواند در هر زمان همراه شما باشند.

شناخت انواع راه‌های دریافت ویزا برای قبرس شمالی

همان‌طور که در بخش آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد؟ مطالعه کردید، درست است که برای ایرانیان و اتباع برخی دیگر از کشورها نیاز به اخذ ویزا نیست اما در صورتی ‌که برای علت‌های دیگری به غیر از بازدید باشد، باید ویزا دریافت کرده باشید. این قسمت علاوه بر آشنایی همه با راه‌های دریافت ویزا، برای افرادی که جزو کشورهای نام‌برده‌شده نیستند نیز بسیار مناسب است.

ویزای دانشجویی

شما زمانی که بخواهید به‌عنوان دانشجو در بمانید، باید قبل از اتمام انقضا ویزا دریافت‌ شده در فرودگاه اقدام به دریافت دوباره ویزا کنید. این کار را باید با وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت انجام دهید و همچنان میتوانید با مراجعه به وب سایت دانشگاه ciu اطلاعات لازم نسبت به دانشگاه را کسب کنید. مراحل تمدید و اخذ ویزا از طریق این سایت کار تقریباً آسانی است. باید در سایت به بخش ویزا دانشجویی بروید و اطلاعات لازم را وارد کنید و پس از ثبت‌نام باید شماره و کدی را دریافت کنید که در تمامی ادارات به آن نیاز خواهید داشت.

در مرحله آخر نیاز به پرداخت مبلغ مشخص شده هستید و پس از آن به شما از طریق سایت پیامی نمایش داده خواهد شد تا بدانید چه زمانی کارهای اقامت حاضر است تا با مراجعه به امور آموزشی دانشگاه آن را دریافت کنید. همان‌طور که می‌بینید پروسه دریافت ویزا کمی زمان‌بر خواهد بود بنابراین به روزهای پایانی اقامت خود نگه ندارید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. از جمله این مشکلات می‌توان به قرار گرفتن در میان افرادی که باید جریمه پرداخت کنند، اشاره کرد.

یکی دیگر از مراحل ویزا برای دانشجویان قبرس شمالی دریافت آزمایش سلامت است که این کار را نیز می‌توانید از طریق سایت مربوطه انجام دهید. به این صورت که پس از ثبت‌نام هزینه آزمایش را باید پرداخت کرده و پس از آن به آزمایشگاه‌های معرفی‌شده مراجعه کنید. پس از مدتی جواب آن در سایت ثبت خواهد شد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد، یکی از راهکارهای ارائه‌شده ویزای دانشجویی است. جهت روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

ویزای توریستی

این نوع ویزا برای کسانی که نیاز به ماندن در قبرس شمالی به مدت 30-90 روز دارند مناسب است. هر کسی هتل یا جایی را برای اقامت اجاره کند ویزای 30 روزه می‌گیرد. اما اگر همان فرد بتواند توسط مدارکی اثبات کند قبل از سفر مبالغی را برای اقامت پرداخت کرده، ویزا از 30 روز به 90 روز افزایش می‌یابد. معمولاً ویزای 90 روزه به کسانی که برای دلایلی مثل جشنواره‌ها، رویدادهای ورزشی و کنفرانس‌ها درخواست داده‌اند تعلق می‌گیرد.

عده‌ای سؤال دارند اگر دعوت‌نامه داشته باشیم چند روزه ویزا دریافت می‌کنیم. باید بگوییم اگر دعوت‌نامه معتبر و در راستای قوانین قبرس شمالی باشد، شما حداکثر ظرف 60 روز ویزا می‌توانید دریافت کنید. هر کسی با علت‌های متفاوتی تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، حتی عده‌ای با دریافت ویزای توریستی می‌خواهند با قرار گرفتن در محیط متوجه شوند آیا قبرس برای زندگی خوب است؟ یا نه! تنها موضوع قابل توجه بالا رفتن روزبه‌روز پیشرفت این کشور است درنتیجه می‌توان به آینده روشن آن امیدوار بود.

ویزای کار

اگر طبق قوانین اجازه کار به قبرس شمالی رفته باشید 30 روز ویزای کار دریافت می‌کنید. داشتن گذرنامه با اعتبار 2 ساله برای کسانی واجب است که کنسولگری در قبرس شمالی نداشته باشند. معمولاً در رشته‌های شغلی مهندس آیتی، آرایشگر، پرستار، نقاش ساختمان، آشپز، کارگران ساختمانی و تأسیسات نیاز زیادی در قبرس وجود دارد. دانشجویان نیز در زمان دانشجویی می‌توانند تنها به‌صورت پاره‌وقت کار کنند و امکان کار تمام‌وقت برایشان وجود ندارد.

برای یافتن کار نیز از سایت‌ها و روزنامه‌ها مثل همه جای دنیا می‌توان استفاده کرد. این کشور به زبان ترکی است اما داشتن توانایی در زبان انگلیسی یک امتیاز از طرف کارفرمایان محسوب می‌شود. اغلب دانشجویان در کارهای هتل، رستوران و یا شرکت‌های مرتبط در فصل تابستان کار می‌کنند چراکه زمان کافی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به روی لینک کلیک نمایید.

ویزای اقامت موقت

این نوع ویزا برای کارهای مخصوصی اقدام می‌شود. از جمله موارد مهم می‌توان تحقیقات علمی، کارهای اداری و قضایی، دانشجویانی که برگه پذیرش دانشگاه دارند اما ویزای دانشجویی آنها آماده نیست و دریافت نکرده‌اند را نام برد. برای ویزای تحقیق علمی زمان از طریق نیاز تحقیق مشخص می‌شود و همان‌طور که از نام آن پیداست برای کارهای تحقیقاتی است.

مورد بعدی یعنی ویزای قضایی زمانی به فردی داده می‌شود که از طرف مقامات قضایی و ادارات نیاز به حضور وجود داشته باشد و زمان این ویزا بر اساس زمان نیاز برای رفع وظیفه محاسبه می‌گردد. برای دانشجویانی که نیاز به اجازه اقامت دارند معمولاً ویزا 60 روزه داده می‌شود. البته در نظر داشته باشید کسانی که از دانشگاه‌های قبرس شمالی فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز می‌توانند به‌راحتی ویزای 30 روزه در هر سفر خود دریافت کنند.

سخن آخر

آیا قبرس شمالی ویزا میخواهد؟ برای ایرانیان و برخی کشورها نیاز به دریافت ویزا نیست و در بدو ورود اجازه داده می‌شود اما اگر بخواهید اصلاً به مشکلی برنخورید بهتر است از قبل هتل و بلیت برگشت رزرو کرده باشید. در صورتی‌ که نیاز به ماندن در مدت زمان طولانی دارید یا به‌عنوان دانشجو در آن کشور می‌خواهید تحصیل کنید باید ویزا دریافت کنید. این موضوع نیز کار بسیار آسانی است که در بالا مورد بررسی قرار دادیم. اما اگر اطلاعات کافی نداشتید یا نگران مشکلات احتمالی بودید بهتر است از افراد ماهری در این زمینه کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به  و  می توانید روی لینک کلیک کنید و به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کلیک نمایید.

موسسه حقوقی سفیران ایرانیان یکی از برترین مؤسساتی است که سال‌هاست در زمینه مهاجرت فعالیت دارند. تیم سفیران با داشتن تجربیات عالی می‌توانند نسبت به شرایط شما از تمامی جهات مهاجرتتان را بررسی کنند و شما را از نکات مهم قبل از اقدام آگاه سازند. تنها کافی است با مشاورین ما همراه باشید تا درصد خطا در امر مهاجرت را به حداقل برسانید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا