عمومیمعرفی کسب و کار

آیا مه پاش مرغداری مناسب است؟

صنایع دام و طیور مانند سایر صنایع دنیا هر روز در حال پیشرفت و کارآمدی بیشتری هستند. این صنعت به دلیل سروکار مستقیم با موجودات زنده از حساسیت بالایی برخوردار است. این حساسیت ها شامل حفظ وضعیت سلامت و بهبود شرایط زندگی دام و طیور است. سیستم دود طیور یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای ایجاد شرایط مطلوب در زندگی حیوانات است. در ادامه به بررسی مه پاش مرغداری می پردازیم.

مقدمه ای بر سیستم پرورش طیور

کسانی که می خواهند در صنعت دام و طیور کار کنند باید شرایط را از قبل آماده کنند. از جمله این شرایط می توان به رعایت شرایط مناسب برای حفظ جان و پایش سلامت آنها اشاره کرد. هر بخش از این واحدهای تولیدی از تجهیزات زیادی استفاده می کند و هر یک از تجهیزات تا حدی بر کیفیت محصولات تأثیر می گذارد.

در عین حال دستگاهی به نام مه پاش وجود دارد که مرغداری ها باید سالن های پرورش خود را تجهیز کنند. مرغداری ها اغلب در خارج از شهر قرار دارند، جایی که دما می تواند بالاتر از شهر باشد. مورد دیگر تعداد زیاد پرندگان در محیط کوچک و بسته و ایجاد ازدحام بیش از حد باعث افزایش دمای محیط می شود.

فاگر نقش خود را در این شرایط نشان می دهد. مه پاش برای ایجاد تعادل دمایی در محیط طراحی و اجرا شده است. هنگام گرم کردن خانه های طیور، خطر مرگ پرنده وجود دارد. مرگ آنها صدمات زیادی به کل مجموعه وارد می کند و حتی می تواند عملکرد و درآمدزایی را مختل کند. به همین دلیل است که مرغداران برای بهبود کیفیت هوا به مه‌پاشی صنعتی روی می‌آورند.

فواید مدفوع پرندگان

انواع مه پاش طیور در سایزها و ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود. این دستگاه ها معمولا آب را تحت فشار زیاد به داخل پمپ پمپ می کنند. به همین دلیل، حتی مقدار کمی آب غرق شد و سالن بزرگ را پوشاند. همچنین برای کاهش استرس گرمایی و تامین رطوبت مورد نیاز برای رشد پرندگان، جلوگیری از گسترش ویروس ها و بیماری ها و بهبود کلی محیط طراحی شده است.

سیستم مه پاش ابزار مهمی در پرورش طیور برای ایجاد شرایط مناسب زندگی برای پرندگان است. این به کنترل سطح دما و رطوبت و کنترل گسترش بیماری کمک می کند.

کنترل بیماری و ضد عفونی

یکی از عملکردهایی که یک سیستم مه پاش می تواند برای شما انجام دهد، کمک به تمیز کردن و پاکسازی محیط است. داروها یا آنتی بیوتیک هایی که نیاز به هوا دارند باید در مخزن آب ریخته شوند. پمپ ها و نازل ها به توزیع موثر این مواد در مرغداری کمک می کنند.

البته در انجام این کار احتیاط های زیادی وجود دارد. ابتدا مطمئن شوید که ضدعفونی کننده های استنشاقی پرندگان مشکلی ندارند. همچنین باید بپرسید که آیا دارو یا مواد شوینده در آب واکنش منفی نشان نمی دهند. اگر ماده محلول در آب است، مطمئن شوید که در چه دمایی می تواند در آب حل شود. در نهایت مطمئن شوید که هیچ آسیبی به سیستم شما وارد نمی کند.

اما چرا سیستم های مه پاش در پرورش طیور مهم هستند؟

ابتدا باید بگوییم همانطور که گفته شد این روش مه پاشی مرغداری وظیفه بهبود دمای مرغداری را بر عهده دارد. جوجه ها نیز مانند سایر حیوانات باید در محیط گرم نگهداری شوند. اگر دما و شرایط مناسب نباشد ممکن است بر تغذیه و کیفیت گوشت آنها تأثیر منفی بگذارد. نکته دیگر این است که دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های پرندگان را افزایش می دهد. این بیماری ها باعث آسیب های جبران ناپذیری می شوند که انباشته می شوند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که به دلیل جمع شدن تعداد زیادی جوجه در فضای کوچک، مقدار زیادی گرد و غبار، خاک و گرد و غبار در هوا پخش می شود. خاک نیز می تواند بیمار باشد و کیفیت و سطح سلامت مجموعه را با مشکل مواجه کند. این دستگاه به ته نشین شدن خاک در محل کمک می کند.

یکی دیگر از موارد مهمی که به عنوان شاخص کیفیت و سلامت محیط به حساب می آید بوی اتاق های مرغ است. جوجه ها برای حضور در یک اتاق عمومی بوی نامطبوع زیادی تولید می کنند که بسیار آزاردهنده است. برای کنترل این بو و بهبود کیفیت شرایط اتاق ها، بهتر است از سیستم مه خنک کننده و رطوبت ساز در مرغداری خود استفاده کنید.

مواد لازم برای کوپر مرغ

برای انتخاب سیستم مناسب و مناسب برای محیط کار، شناخت کامل هر قسمت و دانستن نحوه استفاده از آن بسیار مهم به نظر می رسد. نسبت کلی همه انواع بارش مشابه بود و تفاوت معنی داری بین نمونه هایی که در اندازه یکسان کار می کردند وجود نداشت.

اجزای اصلی سیستم گرمایش طیور شامل لوله ها و اتصالات، پمپ های آب و دیفیوزرها می باشد. همه این ویژگی ها برای عملکرد مناسب مهم هستند و باید از بین بهترین های موجود در بازار انتخاب شوند. ابتدا اجازه دهید در مورد لوله ها صحبت کنیم. لوله های پلی آمید در صنایع دام و طیور و همچنین گل و گیاه استفاده می شود.

این لوله ها باید دارای علامت های استاندارد بوده و در برابر فشار مقاوم باشند. همچنین بهتر است محصولی بخرید که در سرما ترک نخورد یا نشکزد. لوله ها به یک نازل ختم می شوند که بهتر است فلز را انتخاب کنید. بهترین ماده برای این قطعه فولاد ضد زنگ است. نازل های مه پاش به طور مرتب در معرض آب و رطوبت هستند و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، دمای محل آنها نسبتاً بالا است. برای اینکه دچار مشکل نشوید، بهتر است یک مدل ضد زنگ برای اتومایزر انتخاب کنید.

پمپ سحابی مکانی است که قلب در تمام قسمت ها می تپد و حرکت می کند. این دستگاه باید بتواند فشار قوی ایجاد کند تا آب از منبع اصلی وارد لوله شود و سپس حداقل فشار و سرعت لازم برای تولید غبار را در تمام طول مسیر حفظ کند. این آب به سمت خروجی ها و دیفیوزرها می رود و به صورت هاله ای از پودر آب خارج می شود. اگر پمپ شما قدرت کافی نداشته باشد نمی تواند عملکرد لازم را داشته باشد و قطرات آب به صورت باران می بارد و این برای سالن سگ خیلی خوب نیست.

خلاصه

در این مقاله به بررسی یک دستگاه پایه به نام سیستم قالب در مرغداری پرداختیم. این دستگاه می تواند دمای محیط را تنظیم کند. همچنین برای جلوگیری از انتشار بوی بد استفاده می شود. در نهایت از تولید گرد و غبار جلوگیری می کند. قطعات اصلی آن لوله ها، پمپ ها و دیفیوزرها هستند. سیستم های مه پاش همچنین می توانند برای توزیع مواد شیمیایی و لوازم تمیز کردن مفید باشند.

دکمه بازگشت به بالا