عمومیمعرفی کسب و کار

ابزار برقی چیست ؟

ابزارآلات نقش مهمی در زندگی ما دارند. همه ما به نسبت مشاغل، صنعت و سبک زندگی هایمان، روزانه با ابزارآلات مختلفی در ارتباط هستیم. ابزارآلات انواع گوناگونی دارند؛ و به نسبت نوع کارکرد و نوع کاربریشان دسته بندی می شوند. در این مقاله قصد داریم که در خصوص یکی از مهمترین انواع ابزار، یعنی ابزارآلات برقی توضیح داده و انواع آنرا به شما معرفی کنیم. علاوه بر این در ادامه این مطلب در خصوص بهترین برندها و بهترین قیمت های ابزار برقی به شما راهنمایی می دهیم.

ابزار برقی به دسته ای از ابزارالات می گویند، که نیروی محرکه مورد نیاز خود را از انرژی برق تامین می کنند. ابزارالات برقی هم مانند ابزارالات دستی، انجام کارها را برای ما راحت تر و ساده تر می کنند؛ البته با این تفاوت که زمان کمتر و انرژی کمتری را از ما می گیرند. در واقع برخی از ابزارهای دستی دقیقا همان کاربرد ابزارآلات برقی مشابهشان را دارند؛ ولی با این تفاوت که کار کردن با ابزار های برقی، برای انسان ها بسیار ساده تر می باشد و زمان و انرژی کمتری را مصرف می کند.

ابزارهای برقی به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه ابزارآلات و متداول‌ ترین و پرکاربرد ترین ابزارآلات شناخته می شوند. این دسته از ابزار، در دو گروه بسیار مهم ابزار برقی صنعتی و خانگی تولید و مصرف می‌شوند. به دلیل تنوع محصولات در این نوع از ابزار آلات، برندهای زیادی در سرتاسر جهان اقدام به تولید و توزیع کرده اند؛ از این رو فضای رقابتی گسترده‌ای در تولید و پخش ابزارهای برقی به وجود آمده است.

انواع ابزارآلات برقی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، ابزار های برقی با توجه به کارکرد های متفاوتشان انواع مختلفی دارند؛ در این قسمت، مهمترین ابزارآلات برقی را نام برده و در خصوص کاربرد هایشان توضیح می دهیم.

دریل ابزاری بسیار پرکاربرد است که وظیفه اصلی آن سوراخ کاری بر روی سطوح مختلف و اجناس گوناگون مانند چوب، مصالح، انواع فلزات و… است. اگر چه دریل ها را ابزاری برای سوراخ کاری می‌دانیم، اما این تنها کاربرد آنها نیست؛ ما امروزه شاهد گجت‌ها و ابزارهای بسیار متنوعی هستیم که به دریل متصل می‌شوند و برای فرایندهای مختلف مانند برش کاری، باز و بسته کردن پیچ‌ها، سیقل دادن و پولیش کاری به کار گرفته می شوند. دریل برقی در واقع یک موتور الکتریکی است، که با چرخاندن مته دراجسام سوراخ ایجاد می‌کند. قسمتی از دریل برقی شامل قطعاتی مثل دسته، دکمه خاموش و روشن با قفل ایمنی، دکمه عقب (reversing switch) برای تغییر جهت چرخش مته، تنظیم کننده گشتاور و سه نظام ( نگهدارنده مته) می‌شود.

مدت زمان زیادی است که دریل ها توسط مردم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل برقی یکی از ابزارهایی است که برای مشاغل مختلف و با حیطه‌های کاری مختلف استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که این وسیله یکی از ابزارهای برقی، با کاربرد عمومی و تخصصی است؛ وسیله‌ای که امروزه در بیشتر خانه ها، کارگاه‌ها و … یافت می‌شود.

دستگاه فرز یکی از پرکاربردترین و کاراترین ابزار های برقی است که در انواع مشاغل کاربرد بسیار زیادی دارد. تمامی افرادی که در حوزه های صنعتی مختلف کار می کنند، برای کار های بریدن، ساییدن، پولیش و… از فرز ها استفاده می کنند.

این ابزار از یک دیسک ساینده تشکیل شده است، که به عنوان یک ابزار برش عمل می کند. سطح سخت این دیسک، سطح قطعه کار را می ساید و شکل مورد نظر شما را ایجاد می‌کند. این ابزار بیشتر مورد استفاده آهنگران، خودروسازان، صنعتگران، فلزکاران، کارگران ساختمانی، مهندسین برق و … قرار می گیرد.

فرز ها انواع گوناگونی دارند؛ که از آنها برای مصارف گوناگونی استفاده می شود. از انواع فرز ها می توان به ، فرز انگشتی، فرز مینیاتوری، سنگ فرز، فرز آهنگری، اوور فرز، فرز فرم و فرز رومیزی اشاره کرد.

چکش تخریب:

این نوع ابزار، نوعی چکش برقی سنگین و قدرتمند است که در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی برای تخریب انواع دیوار، بتن، سازه و سطوح‌های سخت مانند آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار برقی به دلیل قدرت تخریب بالای خود می‌تواند عملیات حفاری را بدون عیب و نقص انجام دهد. سرعت ضربات ایجاد شده توسط چکش تخریب در بعضی از مدل‌ها قابل تنظیم است و می‌توان متناسب با محل کار مورد نظر، قدرت آن را تنظیم کرد.

بتن کن:

بتن کن ها شباهت بسیار زیادی به چکش های برقی دارند، اما سبک کاری متفاوتی دارند. این بتن کن ها علاوه بر خاصیت تخریبی، دارای قابلیت کار بصورت چرخشی هم می باشند. از تفاوت های میان دریل های بتن کن و چکش های تخریب، می توان به این مورد اشاره کرد که دریل های بتن کن برای سوراخ کردن و کندن بتن و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند؛ و بیشتر مواقع در تاسیسات و نصب مورد استفاده قرار می گیرند. اما چکش های تخریب، برای تخریب اجسام بسیار سخت و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

اینورتر جوشکاری:

این ابزار در واقع به همراه انرژی برق، حرارت بالایی را تولید می کند؛ و به واسطه این حرارت دو قطعه فلزی را ذوب کرده و در نهایت آنها را به یکدیگر متصل می کند. از این خاصیت می توان به جهت متصل نمودن قطعات فلزی، برای مثال درب های فلزی در انواع فضاها و ساختمان ها، استفاده نمود. در واقع در هر زمینه ای که نیاز به انجام عملیات جوشکاری باشد اینورتر می تواند پروسه را بسیار تسهیل کند.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، چند سالی است که این ابزار مورد استفاده قرار می گیرد؛ در کشور ما نیز به علت استقبال فوق العاده خوب از این تجهیزات، تولید کنندگان داخلی اقدام به ساخت آنها نموده اند. اینورتر ها در نمونه های خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی، تولید و در بازار عرضه می ‌شوند.

سشوار صنعتی:

سشوار های صنعتی نوعی از ابزارآلات برقی هستند، که انرژی الکتریکی را به باد گرم تبدیل می کنند. نحوه کار سشوار های صنعتی کاملا شبیه به سشوار های خانگی است؛ با این تفاوت که، در این دستگاه ها حرارت بسیار زیادتری نسبت به سشوار های خانگی تولید می شود؛ و میزان باد خروجی از آن متفاوت است. این دستگاه ها دمایی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد تولید می کنند. با توجه به کاربرد سشوار صنعتی و متریال مورد استفاده، هنگام کار می توانیم درجه حرارت های مختلف را انتخاب کنیم.

این سشوار ها از دو قسمت کلیدی موتور و المنت تشکیل شده اند. تولید گرما به وسیله المنت و انتقال هوای گرم به بیرون توسط موتور دمنده انجام می شود. از این ابزار برقی، در کارهای متنوعی نظیر خم کردن لوله‌های پلاستیکی، از بین بردن رنگ روی سطوح، پاک کردن آلودگی از روی سطوح، دودی کردن شیشه‌های اتومبیل، گرم کردن، شرینگ، وکیوم محصولات، سوزاندن رنگ روی فلزات، نرم کردن لوله‌های سخت و سفت، گرم کردن شیشه ها و بسیاری موارد دیگر، در صنایع مختلف استفاده می شود.

بهترین راه خرید ابزارآلات برقی

در این مقاله، در خصوص ابزارآلات برقی، مهمترین انواع آن و نحوه کارکرد آنها صحبت کردیم. اما یک نکته کلیدی در این خصوص باقی مانده است، که در این قسمت مطرح می کنیم. همه ما ممکن است در زندگی روزمره مان به ابزارآلات گوناگونی احتیاج پیدا بکنیم. برای خرید و تهیه انواع ابزارآلات، راه های متفاوتی وجود دارد. اما هنگام خرید ابزارآلات دو نکته حیاتی وجود دارد، که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

اولین نکته، کیفیت محصول است؛ در بازار ابزارالات بویژه ابزارآلات برقی، اجناس متفرقه و تقلبی بسیاری وجود دارد. این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است که ابزارآلات را از جایی تهیه کنید، که اجناس اصلی را از اجناس فیک تفکیک، و با صداقت و درستی تمام جنس با کیفیت را، با ضمانت و گارانتابزار برقی به ابزاری گفته می‌شود که توسط یک منبع انرژی الکتریکی کار می‌کند.

برخی از ابزار های برقی مانند ابزارهای دستی هستند و همان کار را انجام می‌دهند اما با این تفاوت که کار با ابزار برقی برای انسان بسیار راحت‌تر است.

امروزه بیشتر ابزار آلات قدرتمند جهان ابزار آلات برقی هستند که از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.

اما در برخی دیگر از انواع ابزار آلات برقی ، از موتورهای درون سوز استفاده می‌شود.

موتورهای درون سون به موتورهایی گفته می‌شود که مخلوط سوخت و اکسید کننده در آن‌ها در محفظه‌ای بسته واکنش می‌دهد و مشتعل می‌شوند.

بر اثر اشتعال، گازهای داغ با دما و فشار بالا به حرکت در می‌آیند و کار مورد نظر شما را انجام می‌دهند.

ابزارهای برقی به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه ابزارآلات و متداول‌ترین و پرکاربردترین ابزارآلات شناخته شده است.

این ابزار در دو گروه بسیار مهم ابزار برقی صنعتی و ابزار برقی خانگی تولید و مصرف می‌شوند.

به دلیل تنوع محصولات در این نوع از ابزار آلات، برندهای زیادی در سراسر جهان برای تولید اقدام کرده‌اند، از این رو فضای رقابتی گسترده‌ای در تولید و پخش ابزارهای برقی به وجود آمده است.

موارد استفاده از ابزار آلات برقی

  1. صنعت
  2. ساخت و ساز
  3. باغ‌ها و باغچه‌ها
  4. کارهای خانگی
  5. نظافت
  6. سنگ زنی
  7. پرداخت
  8. حفاری
  9. برش و ….

به طور کلی ابزار برقی به دو دسته ثابت و قابل حمل دسته‌بندی می‌شود .

چند نمونه از ابزارهای برقی عبارتند از:

  • دریل برقی
  • بتن کن و چکش تخریب
  • دستگاه جوشکاری

ابزار دریل برقی چه کاربردی دارد؟

از دریل برقی برای سوراخکاری در انواع سنگ، سیمان، فلز، چوب، شیشه، پلاستیک، آجر و کاشی استفاده می‌شود.

طیف گسترده‌ای از انواع مته‌ها با طول‌های متفاوت بر اساس قطعه‌ای که قصد دارید سوراخکاری کنید وجود دارد.

ابزار دریل برقی چگونه کار می‌کند؟

مته در سه نظام دریل نصب می‌شود و دریل برای سوراخکاری آماده می‌شود.

دو نوع، سه نظام وجود دارد:

  • سه نظام آچاری که با آچار باز و بسته می‌شود
  • سه نظام اتوماتیک که با دست باز و بسته می‌شود

ابزار دریل برقی با یک سه نظام عرضه می‌شوند که در صورت لزوم می‌توانید آن را عوض کنید.

سه نظام این امکان را  به شما می‌دهد تا مته را محکم نگه دارید تا مته منحرف نشود.

این مزیت به شما امکان سوراخکاری بهتر را می‌دهد.

سه نظام‌های آچاری، مته را به صورت محکم‌تری نگه‌داری می‌کنند.

سه نظام‌ها حداکثر قطر دریلی را که قابلیت نگهداری آن را دارند، به دسته‌های ۱۰، ۱۳و ۱۶ میلی‌متری دسته‌بندی می‌شوند.

این اعداد، قطر ته مته هستند که در سه نظام قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال در سه نظام ۱۳ میلی‌متری، هر مته‌ای که قطر مقطع آن کمتر است ۱۳ میلی‌متر است را می‌توانیم در سه نظام نصب کنیم.

اما از مته‌هایی که قطر مقطع آن‌ها بزرگتر از 13 میلی‌متر باشد، نمی‌توانیم استفاده کنیم.

در مته‎ها دو عدد دیگر وجود دارد:

  • طول مته (در حالتی که مته در سه نظام نیست)
  • طول کارگیر (حداکثر طول سوراخکاریی است که با آن مته می‌توان انجام داد)

اگر در مواردی قصد دارید سوراخکاری در زاویه‌های نا متعارف انجام دهید، می‌توانید از رابط ۹۰ درجه استفاده نمایید.

اگر قصد دارید از دریل خود به عنوان پیچ‌گوشتی استفاده نمایید، دستگاه باید دارای دیمر باشد یا کلید گازی داشته باشد.

برای خرید انواع ابزار آلات برقی با کیفیت عالی و قیمت مناسب، می‌توانید به مراجعه نمایید.

بتن کن و چکش تخریب

چکش تخریب چیست؟

این نوع ابزار نوعی چکش برقی سنگین و قدرتمند است که در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی برای تخریب انواع دیوار، بتن، سازه و سطوح‌های سخت مانند آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چکش تخریب یکی از بهترین وسیله‌هایی است که از آن می‌توان به منظور نصب یک پنجره بر روی دیوار بتنی استفاده کرد.

این ابزار برقی به دلیل قدرت تخریب بالای خود می‌تواند عملیات حفاری را بدون عیب و نقص انجام دهد .

به منظور انجام عملیات تخریب سنگین از چکش‌های تخریب صنعتی که به آن‌ها چکش تخریب صنعتی می‌گویند، استفاده می‌شود.

سرعت ضربات ایجاد شده توسط چکش تخریب در بعضی از مدل‌ها قابل تنظیم است و می‌توان متناسب با محل کار مورد نظر، قدرت آن را تنظیم کرد.

بتن کن چیست؟

بتن کن شباهت‌های بسیار زیادی به چکش‌های تخریب دارند؛ اما خود دارای سبک و نوع کارکرد خاصی هستند.

دریل‌های بتن کن با نوع عملکرد ترکیبی خود، علاوه بر خاصیت تخریب حالت چرخشی را هم دارند.

از این نوع ابزارها جهت ضربه زدن، مجهز به پیستون می‌باشند که موجب بالا رفتن قدرت تخریب در آن‌ها می‌شود و می‌توان حفاری بزرگ‌تری با آن انجام داد.

بتن کن‌ها همچنین دارای سیستم مته و قلم‌گیر پیشرفته هستند که می‌توان از آن‌ها مانند چکش تخریب استفاده کرد.

فرق بتن کن با چکش تخریب در چیست؟

دریل‌های بتن کن به منظور سوراخ کردن و کندن بتن و دیوار استفاده می‌شوند و بیشترین کاربرد آن در تأسیسات و نصب می‌باشد، اما چکش‌های تخریب فقط به منظور تخریب اجسام بسیار سخت استفاده می‌شوند.

دستگاه جوشکاری

یکی از کارآمدترین ابزار آلات برقی که در صنعت مورد استفاده مهندسان قرار می‌گیرد، دستگاه جوشکاری است که در مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود است.

کار این دستگاه، جوش دادن انواع فلزات ناهمنام و همنام به یک‌دیگر است.

دستگاه‌های جوش می‌توانند به صورت لیزری، شیمیایی و الکتریکی باشند.

استفاده از هر نوع آن بستگی به موارد استفاده از دستگاه جوش داردو

انواع دستگاه جوشکاری:

  • ترانس‌های قدیمی
  • دستگاه جوشکاری دارای دینام
  • دستگاه جوشکاری رکتی فایر
  • دستگاه جوشکاری اینورتر

ی به شما ارائه دهد.

بعد از کیفیت و ضمانت کیفیت محصول، دومین نکته به قیمت ابزارآلات بر می گردد. ما فروشگاه ابزارآلات عالمی به شما تضمین می دهیم که انواع ابزاربرقی، ابزارآلات شارژی و دستی را به قیمت پخش عمده و با پایین ترین قیمت ها بصورت آنلاین و اینترنتی ارائه می دهیم. ما در فروشگاه عالمی تمامی اجناس را به شرط کیفیت و با گارانتی به فروش می رسانیم.

برقی به گروهی از ابزارآلات صنعتی و خانگی می گویند که نیروی محرکه مورد نیاز خود را از انرژی برق تامین می کنند. این گروه از ابزارآلات برقی را می توان به دو گروه شارژی و برقی تقسیم کرد. ابزار شارژی در واقع، زیر مجموعه ابزار برقی می باشد و انرژی مورد نیاز خود را از باتری تامین می کند.

در واقع ابزار برقی مانند ابزار دستی، انجام کارها را برای ما راحت تر و ساده تر می کند و البته اینکه زمان کمتر و انرژی کمتری را از ما می گیرد. در واقع برخی از ابزارهای دستی هم هستند که همان کار ابزار برقی را انجام می دهند، ولی با این تفاوت که کار کردن با ابزار برقی برای انسان ها بسیار ساده تر می باشد و زمان و انرژی کمتری را مصرف می کند.

امروزه بیشتر ابزارهای قدرتمند جهان ابزارآلات برقی هستند که از موتور الکتریکی استفاده می کنند، ولی در برخی دیگر از انواع ابزارآلات برقی، از موتورهای درون سوز استفاده می شود. موتورهای درون سوز هم موتورهایی هستند که مخلوط سوخت و اکسید کننده ها در آن در محفظه ای بسته واکنش می دهد و مشتعل می شود و بر اثر اشتعال، گازهای داغ با دما و فشار بالا شروع به حرکت می کند.

البته ابزارآلات برقی به عنوان یکی از مهمترین گروه ابزارآلات، متداولترین و پرکاربردترین ابزارآلات شناخته می شود و به دو گروه برقی صنعتی و خانگی تولید و مصرف می شود.

کاربرد ابزار برقی

کاربرد ابزار برقی:

ابزار برقی را می توان در محیط های مختلف با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار داد و استفاده از نوع شارژی آن نیز این امکان را می دهد که در محیط هایی که امکان دسترسی به برق نیست، مورد استفاده قرار گیرد. باتری موجود در این دستگاه، نیروی لازم را برای دستگاه فراهم می کند.

یکی دیگر از اصلی ترین کاربرد ابزار شارژی کارایی، طول عمر بالا، قدرت و عملکرد بالاتر به نسبت ابزار های دستی و بادی می باد.

موارد استفاده از ابزار آلات برقی:

  • صنعت
  • ساخت و ساز
  • باغ‌ها و باغچه‌ها
  • کارهای خانگی
  • نظافت
  • سنگ زنی
  • پرداخت
  • حفاری
  • برش و ….

انواع ابزار برقی

انواع ابزار برقی:

ابزار برقی به دو دسته ثابت و قابل حمل تقسیم می شود و در مکان هایی مانند حفاری، برش، پرداخت، صنعت ساخت و ساز، کارهای داخل خانه و … مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. از انواع ابزار برقی می توان به دریل برقی، بتن کن و چکش تخریب و دستگاه جوشکاری نام برد.

  • دریل برقی: یکی از این ابزارهای مورد استفاده، دریل برقی می باشد و جزء پرکاربردترین و مفیدترین ابزار برقی می باشد. در بسیاری از جاها و در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. البته دقت داشته باشید که دریل فقط برای سوراخ کاری نمی باشد و امروزه امکانات بسیار زیادی برای این ابزار برقی در نظر گرفته شده است و این ابزار را به ابزاری تخصصی و عمومی تبدیل کرده است. از دریل برقی برای سوراخکاری انواع سنگ، سیمان، فلز، چوب، شیشه، پلاستیک، آجر، کاشی و … استفاده می کنند و برای آن طیف گسترده ای از انواع مته ها برای هدف خود وجود دارد.
  • چکش تخریب: این ابزار نوعی چکش برقی سنگین و قدرتمند می باشد که در پروژه های عمرانی و ساختمانی برای تخریب انواع دیوار، بتن، سازه سطوح مختلف مانند آسفالت و … مورد استفاده قرار می گیرد. چکش تخریب وسیله بسیار مناسب برای نصب یک پنجره بر روی دیوار بتنی می باشد و مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار بسیار قدرتمند می باشد و به دلیل داشتن توانایی تخریب بالا، می تواند عملیات حفاری را بدون عیب و نقص انجام دهد. برای انجام علیات های تخریب سنگین از چکش های تخریب صنعتی استفاده می کنند و به آن ها نیز چکش تخریب صنعتی می گویند. در برخی از انواع مدل ها ی این چکش ها سرعت ضربات ایجاد شده به وسیله این چکش ها، قابل تنظیم می باشد و می توانید مناسب با محل مورد نظر و میزان قدت وارده، آن را تنظیم کنید.
  • بتن کن: بتن کن ها شباهت بسیار زیادی به چکش های برقی دارند، ولی دارای نوع و سبک کاری خود می باشند. این بتن کن ها علاوه بر خاصیت تخریبی، حالت چرخشی هم کار می کنند واز این ابزار برای ضربه زدن، استفاده می کنند و برای ضربه زدن باید به بسیتون که باعث بالا رفتن قدرت تخریب در آن می شود، باشد. این نوع از بتن کن ها در حفاری های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر اینکه این وسیله دارای سیستم مته و قلم گیر پیشرفته می باشد و مانند چکش تخریب عمل می کند.

برای اجاره دستگاه هیلتی از سایت ما با بهترین قیمت و کیفیت کلیک کنید.

فرق بتن کن با چکش تخریب:

دریل های بتن کن برای سوراخ کردن و کندن بتن و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر مواقع در تاسیسات و نصب مورد استفاده قرار می گیرد. چکش های تخریب، برای تخریب اجسام بسیار سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه جوشکاری:

یکی از کارآمدترین ابزارآلات برقی که در صنعت مورد استفاده مهندسان قرار می گیرد دستگاه جوشکاری می باشد که در انواع مدل ها و برنده های مختلف در بازار وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد این دستگاه، جوش دادن انواع فلزات ناهم نام و هم نام به یکدیگر می باشد و این دستگاه ها نیز به صورت لیزری، شیمیایی و الکتریکی کار می کنند.

انواع دستگاه جوشکاری:

  • ترانس‌های قدیمی
  • دستگاه جوشکاری دارای دینام
  • دستگاه جوشکاری رکتی فایر
  • دستگاه جوشکاری اینورتر

 

دکمه بازگشت به بالا