عمومیمعرفی کسب و کار

از بین بردن شوره سر با سرکه سیب

بسیاری از افراد با مصرف داروهای درمانی برای درمان مشکلات سلامتی خود، دچار حالت تهوع، آکنه، حساسیت و… می شوند، به همین دلیل به سراغ درمانهای طبیعی که فاقد مواد شیمیایی و افزودنی هستند می روند. سرکه سیب یکی از اصلی ترین روشهای درمان طبیعی است که چه بصورت خوراکی و چه بصورت موضعی می تواند به افزایش سلامت بدن کمک برساند. سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، ضد میکروب و قارچی می تواند در تسکین شرایط پوستی از جمله پوسته پوسته شدن، خارش و شوره سر موثر باشد. مقاله امروز در مورد تاثیر سرکه سیب بر و فواید سرکه سیب برای مو، پوست و سلامتی بدن می باشد.

سرکه سیب و فواید آن

سرکه سیب در واقع آب تخمیر شده از تکه های سیب له شده است که به شکل سرکه سفید و سرکه قرمز تهیه می شود. رنگ سرکه به رنگ سیبی که از آن سرکه تولید شده است بستگی دارد و هر دو دارای خواص یکسانی می باشند. سرکه سیب یکی از مواد طبیعی پرکاربرد در زندگی ما ایرانی هاست

این ماده علاوه بر اینکه در مواد غذایی ما بصورت روزانه قرار می گیرد، برای حفظ سلامت پوست و مو نیز موثر است و می تواند بسیاری از مشکلات و اختلالات پوستی ما را برطرف کند. از سرکه سیب می توان بصورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. از سرکه سیب خوراکی برای مواد غذایی، سالاد و ترشی جات و سرکه سیب موضعی برای مشکلات پوست و مو استفاده می شود.

ترکیبات سرکه سیب

قطعا دلیل مفید بودن و کاربردهای هر ماده به دلیل ترکیبات موجود در آن است. سرکه سیب نیز از این قانون مستثنی نیست. ترکیبات موجود در سرکه سیب شامل ویتامینهای فولیک اسید، ، B1-B2-B3-B5-B6، و مواد معدنی نظیر سدیم، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم می باشد. 2 ترکیب اسید استیک و اسید سیتریک نیز از مواد تشکیل دهنده پر سود سرکه سیب هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

فواید سرکه سیب خوراکی

????بهبود دیابت
???? از بین برنده باکتری های مضر
???? رفع مشکلات سوء هاضمه
???? بهبود ضعف استخوانها و آرتروز
???? و چربی سوزی بدن
???? درمان پا درد و گرفتگی عضلات
???? جلوگیری از ابتلا به انواع سرطانها
???? بهبود در ناحیه گلو
???? بهبود فشار خون بالا
???? سم زدایی بدن
???? کند کردن روند پیری
???? کاهش کلسترول و قند خون
???? مبارزه با عفونت
???? سفید کننده دندانها

فواید سرکه سیب برای پوست و مو

سرکه سیب را می توان علاوه بر روش خوراکی از طریق موضعی نیز استفاده نمود. یعنی سرکه سیب را به شکل اسپری یا محلول بر روی سر و موها ریخت و یا به شکل محلول و تونر به وسیله یک پنبه یا پد آرایشی به پوست مالید. سرکه سیب به وسیله ی ویتامین ها، اسید سیتریک و اسید استیک موجود در ترکیبات خود می تواند از را پوست جذب شده و قارچ، باکتری، میکروب و التهابات روی پوست را درمان کند.

فواید سرکه سیب برای مو
???? درمان خارش سر
???? لایه برداری و رفع پوسته ریزی در کف سر
???? تنظیم PH پوست سر
???? از بین برنده باکتری و قارچهای موجود در کف سر
???? کاهش رشد قارچها در پوست سر و موها

طرز استفاده از سرکه سیب برای شوره

1) یک لیوان آب را بدارید و نیمی از آن را سرکه سیب و نیم دیگر را آب بریزید.
2) موهای خود را در ابتدا با شامپوی معمولی یا شامپو گانودرما دکتر بیز بشوئید.
3) سپس ترکیب آب و سرکه سیب را به آرامی روی کف سر و ساقه موها بریزید و یا اسپری کنید.
4) پس از آغشته شدن سر به سرکه سیب نیازی به شستن موها نیست و فقط در صورت نیاز از نرم کننده استفاده نمائید.
مراقب باشید سرکه سیب داخل چشمتان نرود.

با استفاده از سرکه سیب به روش گفته شده ظرف مدت  1 تا 3 ماه (به شرط اینکه بصورت مداوم استفاده شود) شوره های شما درمان می شوند.

دیگر فواید سرکه سیب برای مو

سرکه سیب علاوه بر درمان شوره و خارش های ناشی از آن می تواند باعث اتفاقات زیر می شود :
???? پاک کنندگی عمیق مو و پوست کف سر
???? تنظیم PH پوست سر
???? براق و درخشان شدن موها
???? صاف و لخت شدن موها
???? تسکین خارش و التهابات سر
???? تقویت پوست

فواید سرکه سیب برای پوست

جوانساز و کلاژن ساز:

از سرکه سیب می توان به عنوان یک تونر نیز استفاده کرد. سرکه سیب دارای خاصیت آنتی اکسیدان است که بوسیله وستامسنهایی مثل ویتامین e بدست آمده است. آنتی اکسیدانها باعث مهار عملکرد رادیکالهای آزاد بر پوست و مو می شوند. رادیکالهای آزاد باعث آسیب به پوست و مو، مرگ سلولهای پوست و مو، پیری زودرس، چین و چروک و لک می شوند.

همچینین رادیکالهای آزاد می توانند کلاژن سازی بدن را مختل کنند. ماده ی اصلی برای پوست و مفاصل است و در صورت کاهش و کمبود کلاژن در بدن، فرد دچار پیری زودرس و مشکلات مفصلی مثل آرتروز می گردد. سرکه سیب با افزایش کلاژن سازی باعث جوانسازی و رفع چین و چروکهای پوستی میگردد.
روشن کننده پوست و درمان لکها:

ترکیباتی مثل ویتامین C و اسید سیتریک موادی هستند که باعث مهار آنزیم ملانین ساز (لک) شده و در نتیجه پوست و لکهای آن را از بین می برند.

لایه برداری و رفع چین و چروکها:

اسید استیک، اسید سیتریک لایه برداریهای ملایمی برای پوست هستند و می توانند سلولهای مرده پوست که باعث ایجاد تیرگی و خط و خطوط بر پوست شدند را از ببرند. در نتیجه پوست با لایه برداری شفافتر، جوانتر و شادابتر می گردد. سرکه سیب با خاصیت اسیدی که دارد می تواند جوشهای پوستی را خشک و نابود کند.

تداخلات سرکه سیب با داروها

سرکه سیب به دلیل داشتن ترکیباتی مثل پتاسیم، کلسیم و… می تواند با برخی از داروهای درمانی در تداخل باشد.

دیابت: سرکه سیب به دلیل داشتن پتاسیم باعث کاهش قند خون می گردد، پس اگر از داروهای درمانی دیابت مثل انسولین استفاده می شود حتما باید قند خون تحت کنترل باشد.

داروهای کاهنده پتاسیم: داروهایی مثل وارفارین، هیدروکلروتیازید، دگوگسین می توانند سطح پتاسیم خون را کاهش دهند، از طرفی سرکه سیب نیز سطح پتاسیم را کاهش می دهد در نتیجه ممکن است مصرف بیش از حد از سرکه سیب باعث افزایش عوارض جانبی داروهای مصرفی شود. پیشنهاد می شود این افراد به مقدار کنترل شده ای از سرکه سیب در برنامه غذایی خود استفاده کنند. البته مصرف موضعی از سرکه سیب مانعی ندارد و فقط در صورتی که دچار التهاب، خارش یا التهاب در پوست خود شدید از مصرف آن بپرهیزید.

درمان خانگی شوره سر

بیشتر افراد دلیل مضرات مواد شیمیایی برای مو به درمان خانگی شوره سر روی می آورند، البته مواد گیاهی و طبیعی مختلفی برای درمان خانگی شوره کف سر استفاده می شوند که هر کدام می توانند برای برخی افراد موثر باشند.

درمان خانگی شوره سر ممکن است به هر فردی بستگی داشته باشد و نتایج متفاوتی داشته باشد اما به طور کلی روش های خانگی برای درمان شوره سر وجود دارد که در اکثر موارد سبب بهبود این عارضه می شوند. در این مقاله به مهم ترین روش های خانگی درمان شوره سر اشاره خواهیم داشت.

درمان خانگی شوره سر با حنا

حنا دارای حاصیت ضدقارچی است و به عنوان یک ماده عالی برای خانگی و گیاهی شوره سر شناخته می شود؛ به همین علت استفاده از آن برای افرادی که دارای مشکل شوره‌ی سر، ریزش مو، یا مشکلات میکروبی هستند توصیه می شود. جالب است بدانید از آنجایی که حنا بدون عوارض جانبی است و برای سلامتی ضرری ندارد، می توان برای درمان گیاهی شوره سر کودکان نیز از این  گیاه معجزه گر استفاده کرد.

طرز استفاده از حنا برای درمان خانگی شوره سر به این صورت است که باید مایع ایجاد شده را  به آرامی بر روی پوست سرتان بریزید و آن را از لابه لای موها به مدت 15 دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید؛ سپس با آب و شامپو گانودرما برای موهای خشک موهای خود  را شستشو دهید.

لازم به ذکر است افرد با انواع موهای خشک، نرم و چرب و هر نوع پوستی می توانند از این ماده برای درمان قطعی خانگی شوره سر استفاده کنند زیرا حنا با هر نوع پوست و مویی سازگار است

درمان خانگی شوره سر با جوش شیرین

اصولا جوش شیرین سبب براق شدن و نرم شدن مو می شود و از خشکی مو جلوگیری می کند،پس افرادی که دارای موهای خشک هستند می توانند با خیال راحت از این ماسک از بین برنده شوره استفاده کنند.

به طور کلی طرز استفاده از جوش شیرین برای درمان خانگی شوره و خارش سر به این شکل است که باید یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 5 قاشق آب مخلوط کنید نا کاملا یک دست شود، سپس آن را با یک فرچه کوچک و با دقت بر روی سطح پوست سرتان ماساژ دهید. نهایتا بعد از اینکه ماسک جوش شیرین را به مدت 10 دقیقه روی سرتان ماساژ دادید و مطمن شدید که مواد به ریشه موها رسیده، سطح سر با آب ولرم  و شامپو ضد ریزش دکتر بیز به خوبی آبکشی کنید.

معجزه سرکه سیب در درمان خانگی شوره سر

ماده موثر بعدی که در درمان خانگی شوره موی سر مورد استفاده قرار می گیرد، سرکه سیب است این نوع سرکه معمولاً به عنوان یک افزودنی غذایی، به عنوان طعم دهنده در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال ممکن است بپرسید که چگونه از سرکه سیب برای درمان خانگی شوره سر استفاده کنیم؟

برای این کار باید یک لیوان سرکه سیب را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و این مایع را به آرامی روی سرتان بریزید، سپس موها و پوست سر را به مدت 3 دقیقه با آن ماساژ داده و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. جالب است بدانید سرکه سیب سبب نرمی موها می شود لذا افرادی که از خشکی مو رنج می برند بهتر است از این روش استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا