عمومیمعرفی کسب و کار

از کجا بفهمیم ماشین تحویل باربری شده

خودروها در سال های اخیر به یک دارایی سرمایه ای تبدیل شده اند، بنابراین خریداران باید به سلامت خودرو توجه ویژه ای داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند. دانستن قیمت روز خودرو ممکن است کافی به نظر برسد و خرید خودروی جدید از نمایندگی نیاز به مهارت و دقت ندارد، اما دانستن مرحله تحویل خودرو در زمان شما صرفه جویی می کند و خرید مطمئن تری را برای خریداران ممکن می سازد.

اسناد تحویل خودرو به باربری

تحویل خودرو از نمایندگی ممکن است در ظاهر ساده و آسان به نظر برسد، اما در واقعیت اینطور نیست و باید مراحل مختلفی را طی کنید. یکی از مهم ترین قسمت های تحویل خودرو از نمایندگی، دریافت و تایید مدارک خودرو است. هزینه باربری در کرج بعد از تحویل خودرو به باربری مشخص می شود.

بلیط ماشین

برگ سبز ماشین

اسناد خودرو

بیمه شخص ثالث

کارت گارانتی یا گارانتی خدمات پس از فروش

رسما بیل

کتابچه راهنمای

لطفا توجه داشته باشید که هنگام تحویل گرفتن خودرو باید برگه ای را امضا کنید که نشان دهد تمام مدارک روی خودرو صحیح است. بنابراین بهتر است تمامی مدارک را به دقت بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید زیرا نمایندگی ها هیچ تعهدی در قبال مدارک تحویلی پس از امضای این فرم ندارند. شهروند بار کلیه خودروهای خود را به تازگی دریافت کرده است.

فرآیند پیگیری تحویل ماشین پس از اتمام مرحله ثبت نام خودرو از نمایندگی هایی مانند ایران خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان از طریق ثبت نام آنلاین و یا شرکت در قرعه کشی انجام می شود. برای انجام پیگیری تحویل ماشین از طریق ورود به سایت های اصلی نمایندگی های خودرو، مشتری باید فرم های اطلاعاتی تحت عنوان فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو تکمیل کند. فرم های پیگیری و بررسی وضعیت مشتری خودرو شامل اطلاعات هویتی مهمی مانند شماره شناسنامه و کد ملی می باشند.

با توجه به اینکه نحوه پیگیری تحویل ماشین از نمایندگی های مختلف خودروسازی با یکدیگر تفاوت دارند، در ادامه مقاله پس از بررسی فرم های وضعیت مشتری خودرو، به طور جداگانه به فرآیند پیگیری تحویل ماشین در نمایندگی های ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور، زامیاد، آرین پارس موتور و دیگر خودروسازان بزرگ در ایران به همراه راهنمای تصویری پرداخته شده است.

پس از ثبت نام خودرو از نمایندگی هایی مانند ایران خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان از طریق قرعه کشی یا فروش فوق العاده متقاضیان برای تکمیل فرآیند واریز وجه و پیگیری تحویل ماشین ثبت نامی خود، به بخشی تحت عنوان بررسی وضعیت مشتری خودرو منتقل می شوند. در واقع نحوه پیگیری تحویل ماشین از نمایندگی های مختلف خودروسازی با یکدیگر تفاوت هایی دارد که در ادامه مقاله به طور جداگانه فرآیند پیگیری تحویل هر یک بررسی شده است.

در صورت تاخیر در تحویل ماشین به خریدار، نمایندگی ها باید درصدی از مبلغ پرداخت شده قیمت نهایی خودرو را به عنوان جریمه به خریداران پرداخت کنند. در واقع شاید در ظاهر پیگیری تحویل ماشین از نمایندگی‌ ها کار ساده و آسانی به نظر برسد، اما در واقعیت چنین نیست و متقاضی باید مراحل مختلفی را طی کند. یکی از مهم ‌ترین بخش ‌های تحویل خودرو از نمایندگی ‌ها، تحویل گرفتن مدارک خودرو و صحت‌ سنجی آن ‌ها می باشد.

در بخش وضعیت مشتری خودرو در نمایندگی های مختلف از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای پیگیری تحویل ماشین می توان به مدارکی مانند ، برگ سبز خودرو، سند خودرو، بیمه نامه شخص ثالث و کارت گارانتی یا ضمانت خدمات پس از فروش اشاره کرد. در واقع هنگام تحویل گرفتن خودرو توسط خریدار، برگه ای تحت عنوان اطمینان از صحت تمامی مدارک گرفته می شود که نمایندگی ‌ها پس از دریافت این برگه تعهدی نسبت به مدارک تحویل داده ‌شده ندارند.

نحوه پیگیری تحویل ماشین ایران خودرو

با توجه به اینکه ایران خودرو، محصولات خود را به دو روش فروش نقدی و پیش فروش بر اساس قرعه كشی به فروش می رساند، نحوه پیگیری تحویل ماشین ایران خودرو برای هر دو شیوه خرید یکسان می باشد. تنها کافی است کاربر با توجه به اطلاعات ایجاد شده در زمان ثبت نام مانند نام كاربری و رمز عبور دریافتی خود به به نشانی customer.ikco.ir مراجعه کند.

از این رو خریداران با مراجعه به سایت customer.ikco.ir امکان مشاهده خدمات در زمینه پیگیری تحویل ماشین و تكمیل مراحل ثبت نام تا مرحله تحویل ماشین خود را دارا می باشند. مطابق تصویر زیر در میز خدمت مشتری در نظر گرفته شده ایران خودرو برای بررسی وضعیت مشتری خودرو، اطلاعات شفافی در بخش های متنوع آن نظیر سوالات متداول و راهنمای خریداران وجود دارد. برای ادامه روند پیگیری تحویل ماشین، خریدار باید بر روی گزینه ورود به پنل میز خدمت مشتری در کادر آبی رنگ کلیک کند.

پس از ورود به میز خدمت مشتری، فرد باید مطابق اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام خودرو، همانند تصویر زیر نام کاربری خود که همان کد ملی فرد می باشد و رمز عبور دریافتی از زمان ثبت نام را وارد کرده تا نسبت به روند تحویل خودرو خود آگاه شود. در صورت فراموش کردن رمز عبور، متقاضی می تواند بر روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کرده تا وارد فرآیند بازیابی رمز شود.

درصورتی كه ماشین خریدار قابلیت تحویل حضوری را داشته باشد، شركت ایران خودرو از طریق برقراری تماس با شماره تلفن 300096440 از قبل به شخص اطلاع رسانی می کند تا با ورود به وب سایت میز خدمت مشتریان ایران خودرو به نشانی customer.ikco.ir و انتخاب گزینه تحویل حضوری خودرو، نوبت، روز و ساعت تحویل خودرو خود را رزرو کند.

راهنمای پیگیری تحویل ماشین سایپا

پس از مراجعه به سایت صفحه بررسی وضعیت مشتری خودرو سایپا مانند تصویر زیر برای کاربر نمایش داده می شود. فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو سایپا برای پیگیری تحویل ماشین، شامل اطلاعاتی مانند شماره پذیرش، شماره درخواست، شماره شناسنامه و کد ملی می باشد.

در واقع منظور از شماره پذیرش موجود در فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو سایپا همان شماره تخصیص یافته به مشتری در هنگام پذیرش پرونده او در سیستم فروش سایپا می باشد. شماره پذیرش مشتری ازطریق پیامك برای شماره همراه ثبت شده مشتریان در فرم اطلاعاتی پیامک می شود.

در صورت فراموشی شماره پذیرش خریدار می تواند جهت دریافت آن به نمایندگی سایپا محل ثبت نام خود مراجعه کند. برای دستیابی به شماره درخواست موجود در فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو، کاربر باید به بالای فرم درخواست خرید یا ثبت نام خودرو یا فرم قرارداد خود مراجعه کند.

مراحل پیگیری تحویل ماشین مدیران خودرو

برای آغاز مراحل پیگیری تحویل ماشین مدیران خودرو، خریدار ابتدا باید به سایت toptec.mvmco.ir مراجعه کند. در گام بعدی کاربر باید نوع برند خودرویی که هنگام ثبت نام انتخاب کرده است را در فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو برای اطلاع از پیگیری تحویل ماشین خود، انتخاب کند. در واقع نوع برند انتخابی خودو در فرم پیگیری وضعیت خودرو مشتری به دو برند چری و ام وی ام دسته بندی می شود و جزئیات دیگری از مدل ماشین را شامل نمی شود.

پس از مراجعه به سایت مدیران خودرو به نشانی toptec.mvmco.ir، فرم پیگیری وضعیت مشتری مانند تصویر زیر برای کاربر نماش داده می شود. در این فرم پس از وارد کردن برند خودرو که روند انتخاب آن را در بالا شرح دادیم، کاربر باید شماره قرارداد را که هنگام ثبت نام خودرو دریافت کرده است به همراه شماره ملی خود وارد کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کند.

بنابراین افرادی که از مشتریان مدیران خودرو می باشند، برای بررسی پیگیری تحویل ماشین ثبت نامی خود می توانند با وارد کردن اطلاعات ذکر شده در بالا، از روند زمانی و بازه باقی مانده تا تحویل گرفتن خودرو انتخابی خود، مطلع شوند و نسبت به جمع آوری مدارک لازم برای تحویل آن آگاه شوند.

پیگیری تحویل ماشین بهمن موتور

پس از انتخاب گروه تولیدی شرکت بهمن موتور از نمایندگی مدیران خودرو، فرم پیگیری خرید مظابق تصویر زیر برای کاربر نمایش داده می شود. پس از وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد توسط مشتری، اطلاعات نهایی از باره زمانی تحویل ماشین برای کاربر ارسال خواهد شد.

در واقع همانند فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو شرکت بهمن موتور، فرم های پیگیری دو شرکت بهمن دیزل و بهمن سیبا نیز شامل اطلاعات درخواستی مانند شماره شناسنامه یا کد ملی و شماره قرارداد مشتری می باشد.

شماره قرارداد مشتری که در سامانه نمایش وضعیت قرارداد فروش نمایندگی مدیران خودرو در هر سه گروه تولیدی قرار دارد، شماره ای است که در هنگام تکمیل فرم های ثبت نامی و واریز مبلغ خرید خودرو برای خریدار ارسال می شود. بنابراین پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم نمایش داده شده در تصویر بالا، کاربر باید بر روی گزینه جستجو کلیک کند تا به صفحه پیگیری تحویل ماشین منتقل شود.

نحوه پیگیری تحویل خودرو زامیاد

در گام بعدی پس از نمایش فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو زامیاد، کاربر باید اطلاعاتی مانند شماره پذیرش، شماره درخواست و کد ملی و شماره شناسنامه خود را برای مشاهده فرآیند پیگیری تحویل ماشین ثبت نام شده وارد کند.

شماره پذیرش موجود در فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو سایپا همان شماره تخصیص یافته به مشتری در هنگام ثبت نام کاربر در سیستم فروش سایپا می باشد. شماره درخواست موجود در فرم بررسی وضعیت مشتری خودرو زامیاد نیز در بالای فرم درخواست خرید یا ثبت نام خودرو یا همان فرم قرارداد مشتری قرار گرفته است.

راهنمای پیگیری تحویل ماشین کرمان موتور

در واقع همانطور که اشاره شد منظور از شماره درخواست در اکثر فرم های پیگیری وضعیت تحویل ماشین ها، همان شماره درج شده در بالای فرم های قرارداد ماشین های ثبت نامی که پس از پایان و تایید پرداخت نهایی مشتری برای وی صادر می شود، می باشد. قابل ذکر است که همانند فرم مشاهده شده در تصویر بالا، به شماره درخواست، شماره دعوتنامه نیز می گویند.

مراحل پیگیری تحویل ماشین نگین خودرو

شرکت نگین خودرو نمایندگی رسمی رنو فرانسه در ایران می باشد. با توجه به اینکه شرایط خرید به صورت اینترنتی برای مشتریان شرکت نگین خودرو دستخوش تغییراتی بوده است، بنابراین بیشترین آمار خرید از سوی نمایندگی های رسمی این شرکت انجام شده است. از این رو انجام مراحل پیگیری تحویل ماشین نگین خودرو با دیگر نمایندگی های خودروساز که بیشترین آمار خرید را از طریق ثبت نام های اینترنتی به ثبت می رسانند، متفاوت می باشد.

در واقع پس از ورود به سایت neginkhodro.com، صفحه زیر برای کاربر نمایش داده خواهد شد. مشتری می تواند بر روی گزینه ارتباط با مشتریان کلیک کند و اطلاعات مربوط به خودرو خود را به همراه آدرس نمایندگی که خودرو را از آن خریداری کرده است از طریق ایمیل برای کارشناسان ارسال کند.

در واقع با وجود اینکه امکان ثبت اطلاعات در فرم های پیگیری وضعیت مشتری در سایت نگین خودرو به آدرس neginkhodro.com برای مشتریان وجود ندارد، مراحل پیگیری تحویل ماشین نگین خودرو را می توان از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارتباط با مشتریان تکمیل نمود. اطلاعات تماس و پل های ارتباطی کارشناسان پشتیبان نگین خودرو با مشتریان از طریق آدرس های ایمیل قرار داده شده در زیر می باشد.

www.neginkhodro.com

پیگیری تحویل ماشین پارس خودرو

دکمه بازگشت به بالا