عمومیمعرفی کسب و کار

استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوستی شاداب و جوان‌تر

 

  1.  صورت خود را با یک شوینده و پاک کننده صورت بشویید

قیمت کرم روز لاکچری کوین فرانسوی: اولین قدم برای جوانسازی پوست این است که از یک پاک کننده و استفاده کنید. پاکسازی پوست برای از بین بردن آلاینده ها و باکتری های انباشته شده بر روی پوست بسیار مهم است. همچنین با پاکسازی صورت محصولات مراقبت از پوست تاثیر بیشتری خواهند داشت. شما باید از یک پاک کننده و شوینده صورت ملایم استفاده کنید تا مانعی در برابر آلودگی ها و باکتری ها باشد و رطوبت را در پوست شما حفظ کند. پاک کننده هایی که pH بالا دارند، مثل صابون های طبیعی، پوست شما را در برابر تحریک و عفونت آسیب پذیر می کنند. سدیم لوریل سولفات یکی از موادی است که نباید در شوینده صورت وجود داشته باشد.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که فرق و شوینده صورت چیست؟یک پاک کننده صورت برای پاکسازی و آبرسانی پوست استفاده می شود و بافتی خامه ای، آبکی و ژل مانند دارد. شوینده صورت منافذ پوست شما را عمیق تر تمیز می کند. بافت شوینده صورت اغلب کف آلود است و وقتی آن را بر روی پوست مرطوب استفاده می کنید، کف می کند.
اگر پوست شما خشک است، پاک کننده صورت پوست شما را مرطوب و سالم نگه می دارد. پاک کننده هایی را انتخاب کنید که ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین داشته باشند. اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، بهتر است از استفاده کنید. شوینده صورت پوست شما را شفاف می کند و منافذ را از چربی، کثیفی و باکتری پاک می کند. این عوامل باعث تولید سبوم می شوند و سبوم یکی از عوامل ایجاد جوش است.

البته بهتر است که هم از پاک کننده صورت استفاده کنید هم شوینده صورت. برای اینکه بهترین بهره را از هر دو محصول ببرید، بهتر است به ترکیبات هر دو محصول توجه کنید. دو پاک کننده قوی ممکن است پوست شما را نابود کند. پس بهتر است از یک پاک کننده ملایم و شوینده صورت نسبتا قوی استفاده کنید تا پوست شما جوان تر به نظر برسد.
در گذشته بعد از اینکه صورت را با یک پاک کننده صورت با pH می شستند، از یک تونر استفاده می کردند تا pH پوست کنترل شود. اگر پاک کننده شما pH کمی دارد، استفاده از تونر غیرضروری به نظر می رسد. تونر ناخالصی پوست را کم می کند و پوست را شاداب می کند.

  1.  از کرم مرطوب کننده و کرم های آبرسان استفاده کنید

خرید کرم لاکچری کوین با افزایش سن، تولید سبوم کاهش پیدا می کند. سبوم هم یکی از عوامل ایجاد جوش و آکنه است و هر چه کمتر باشد، جوش صورت کمتر می شود. اما تولید سبوم کمتر به این معنی است که پوست شما راحت تر خشک می شود. به دنبال یک باشید که حاوی اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشد تا رطوبت در پوست شما حفظ شود. فقط مطئن شوید که پوستتان تمیز است و بعد از  کرم لاکچری کوین شب استفاده کنید. اگر صورت شما تمیز نباشد، باکتری ها در پوست شما جمع می شوند.

حال باید بگوییم فرق کرم مرطوب کننده و چیست. این اصطلاحات در دنیای بازاریابی برای فروش محصولات پوستی تغییر می کند و هر برندی هر طور که دلش بخواهد این محصولات را تعریف می کند. مرطوب کننده ها ترکیباتی مبتنی بر روغن هستند. آن ها رطوبت را در سلول های پوست نگه می دارند و از خروج رطوبت جلوگیری می کنند. همچنین پوست را صاف تر می کنند و خشکی پوست را کمتر می کنند. کرم های آبرسان حاوی موادی مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک هستند و آب را از پوست جذب می کنند و آن را بر روی پوست نگه می دارند. درواقع هدف هر دو محصول این است که آب را بر روی پوست نگه دارند؛ اما هر کدام برای رسیدن به این هدف از روش متفاوتی استفاده می کنند.

بیشتر لوسیون ها و محصولات مراقبت از پوست ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده دارند و به طور همزمان هر دو کار را انجام می دهند. بهتر است مواد تشکیل دهنده هر کرم را بخوانید و ببینید کدام مواد عملکرد بهتری بر روی پوست شما دارند. گاهی اوقات پوست شما فقط با یک مرطوب کننده یا آبرسان سازگار است، نه با هر دو.

اگر پوست شما خشک است، از یک استفاده کنید. اگر پوست شما به طور طبیعی در تمام فصل ها خشک است و پوسته پوسته می شود، پوست شما به سختی رطوبت را حفظ می کند و باید از مرطوب کننده استفاده کنید. یک مرطوب کننده غلیظ حاوی موادی است که از خروج آب از پوست شما جلوگیری می کنند و مواد مغذی برای جوان نگه داشتن پوست شما را فراهم می کنند. بهتر است کرم مرطوب کننده حاوی موادی مانند نفت خام، روغن های گیاهی و کره شی باشد.

بعضی ها فکر می کنند پوست چرب نیازی به مرطوب کننده ندارد. این درست نیست. اتفاقا اگر پوست کم آب باشد، چربی بیشتری تولید می کند. به دنبال آبرسان ها و و غیر کومدون زا باشید. محصولات مبتنی بر آب غلظت کمتری دارند و منافذ پوست شما را مسدود نمی کنند.
برای جمع بندی باید بگوییم که اسید هیالورونیک، گلیسیرین، روغن آلوئه ورا، عسل، اسید لاکتیک و اسید سیتریک آبرسان هستند. روغن های طبیعی، کره شی، روغن های معدنی و لانولین مرطوب کننده هستند.

  1.  هیچ وقت از کرم ضد آفتاب غافل نشوید

یکی از مهم ترین راه های جوان نگه داشتن پوست استفاده از  است. نور خورشید یکی از مهم ترین عوامل پیری پوست است. اشعه فرابنفش موجود در نور خورشید، کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد. این موضوع منجر به نازک شدن پوست و چین و چروک بیشتر می شود. شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب SPF 30 تا 50 استفاده کنید. فرقی ندارد هوای بیرون سرد باشد یا گرم، باران بیاید یا هوا آفتابی باشد. باید کرم ضد آفتاب را به روتین همیشگی خود تبدیل کنید.

  1.  با افزایش سن از کرم های ضد چروک بهره ببرید

هر چقدر سن شما افزایش یابد، پوست خاصیت ارتجاعی پوست را از دست می دهد. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک باعث می شود چین و چروک ها بر روی پوست و دور چشم به وجود بیاید. پوست دور چشم علائم پیری را زودتر نشان می دهد و خطوط زیر چشم یکی از علائم معمول پیری است. اگر به دنبال لیفت صورت هستید، احتمالا به شما کمکی نمی کنند.

مرطوب کننده ها به تنهایی ظاهر پوست شما را بهتر می کنند و چین و چروک ها را کمتر نشان می دهند. مرطوب کننده ها، لوسیون ها، کرم ها، ژل ها و که از آب، روغن، گلیسیرین، لاکتات و اوره تشکیل شده اند، بهترین گزینه برای از بین بردن چین و چروک هستند. با این حال کرم های ضد چروک هم برای جوانسازی پوست استفاده می شوند و نسبت به مرطوب کننده ها مزایای بیشتری دارند. در این قسمت مواد رایجی را که در محصولات ضد چروک استفاده می شود، معرفی می کنیم:

  •  رتینوئید ها: رتینوئید ها ترکیبات ویتامین A هستند و برای ترمیم پوست آسیب دیده از اشعه فرابنفش و کاهش چین و چروک استفاده می شوند.
    •    ویتامین C:  ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است و از پوست در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. کرم های حاوی این ویتامین باید به دور از نور خورشید نگهداری شوند.
    •    آلفا هیدروکسی اسید: AHA یا آلفا هیدروکسی نوعی لایه بردار است و اسید گلیکولیک، اسید سیتریک و اسید لاکتیک در این دسته قرار می گیرند. این نوع لایه بردار ها سلول های مرده پوست را از بین می برند و پوست شما را صاف می کنند. با لایه برداری، پوست محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب می کند.
    •    کوآنزیم Q10: این ماده از پوست در برابر خورشید محافظت می کند و چین و چروک های ریز دور چشم را کاهش می دهد. در اکثر این ماده به کار برده می شود.
    •    پپتید ها: این مولکول ها به طور طبیعی در موجودات زنده هستد و باعث تحریک تولید کلاژن می شوند، بافت صورت را بهبود می دهند و ضد چروک هستند.
    •    عصاره چای سبز و سیاه: این مواد خاصیت آنتی اکسیدان دارند و ضد التهاب هستند. کرم های ضد چروک حتما باید عصاره چای سبز داشته باشند. عصاره هسته انگور نیز مانند این مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدان است و تولید کلاژن پوست را بیشتر می کند. کلاژن ماده ای است که در جوانسازی پوست نقش به سزایی دارد.
    •    نیاسینامید: یک آنتی اکسیدان قوی است که با نیاسین یعنی ویتامین B3 مرتبط است. این ماده باعث حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

هنگام خرید محصولات ضد چروک باید به این نکات به طور ویژه توجه کنید:

هزینه: به هیچ وجه فکر نکنید هر چه قیمت کرم بیشتر باشد موثر تر است. شاید بعضی از این کرم ها در کوتاه مدت نتیجه خوبی داشته باشند، اما در بلند مدت عملکرد خوبی نخواهند داشت.

  •     ترکیبات متعدد: یک محصول با چند ماده فعال، موثر تر از محصولی با یک ماده فعال نیست. استفاده همزمان از چندین محصول ضد چروک ممکن است پوست شما را تحریک کند و اثر عکس داشته باشد.
  •     مصرف روزانه: باید به مدت چند هفته روزی یک یا دو بار از کرم ضد چروک استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. اگر استفاده روزانه را جدی نگیرید، احتمالا پوست شما به حالت اولیه خود برمی گردد.
  •     عوارض جانبی: برخی از محصولات باعث تحریک پوست، بثورات، سوزش و قرمزی پوست می شوند. برای جلوگیری از این عوارض، حتما دستورالعمل های روی محصول را بخوانید و از محصولاتی استفاده کنید که غیر کومدون زا و ضد آلرژی باشند تا به درمان پوست احتیاج پیدا نکنید.
  •     تفاوت های فردی: اگر کسی از محصولی استفاده کرده است و از آن راضی است، دلیلی ندارد که شما هم از همان محصول استفاده کنید و نتیجه بگیرید. افراد پوست های مختلفی دارند.
  1.  از تفاوت های کرم روز و کرم شب آگاه شوید

پوست صورت نازک تر از بقیه پوست های بدن است و حساس است. به علاوه پوست صورت هر روز در معرض هوای آلوده، اشعه فرابنفش و … قرار می گیرد و درخشندگی و جوانی خود را از دست می دهد. باعث آبرسانی به پوست شما می شوند. این محصولات آب را در پوست نگه می دارند و ظاهری نرم و صاف به پوست شما می دهند. این کرم ها سفتی پوست صورت را نیز از بین می برند. این نوع محصولات یک سپر محافظ در برابر انواع آلودگی ها به وجود می آورند و چین و چروک های دور چشم را کم می کنند. بعضی از این کرم ها مواد فعالی دارند که خاصیت آنتی اکسیدان، ضد آلودگی، ضد پیری و ضد UV دارند و در درمان لک های پوستی موثر هستند.

نوعی مرطوب کننده غلیظ تر است و آبرسانی بیشتری دارد. این حجم از آبرسانی در طول روز بیش از حد است ولی برای شب مطلوب است. پوست شما در شب 15 درصد بیشتر از روز کرم را جذب می کند. بسیاری از کرم های شب ضد چروک نیز هستند و حاوی موادی هستند که پیری پوست را کم می کنند

 

دکمه بازگشت به بالا