فرهنگ و هنر

انواع روش و راه های اقامت به فرانسه که باید بدانید

فرانسه یکی از کشورهایی است که سالانه جمعیت زیادی را برای مهاجرت و اقامت در آن به سمت خود می کشاند. این کشور را میتوان در میان سه کشور برتر اروپا قرار داد که از جهات مختلف برای مهاجرت گزینه مناسبی می باشد. از عمده دلایلی که مهاجرین فرانسه را برای اقامت انتخاب می کنند، میتوان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • وضعیت شغلی مناسب و سطح درآمد خوب
  • علم و تکنولوژی پیشرفته موجود در آن
  • وضعیت اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری
  • شرایط مهاجرت نسبتا خوب
  • فرانسه در زمینه کشاورزی نیز وضعیت مطلوبی دارد

علاوه بر این ها کشور فرانسه شهر های توریستی زیادی دارد و در صنعت توریست از کشورهای زبان زد محسوب می شود و با کشورهایی همچون انگلستان، سوییس و آلمان نیز همسایه است. اما شرایط اقامت در فرانسه چگونه است؟ در ادامه این شرایط را بررسی می کنیم.

اقامت از طریق تحصیل در فرانسه

فرانسه برای سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو می پذیرد و دانشجویان میتوانند از این طریق در فرانسه اقامت داشته باشند. دانشجویان خارجی تا 30 ساعت در هفته حق کار در فرانسه دارند که میتوانند از این طریق هزینه تحصیل و هزینه روزانه خود را تامین کنند. برای گرفتن اقامت دائم فرانسه باید حداقل 5 سال در این کشور سکونت داشته باشید و  داشتن کار دائم نیز ضروری است. البته هزینه تحصیل در فرانسه چندان بالا نیست و یک هزینه معقول محسوب می شود.

داشتن مدرک دیپلم مبنی بر تحصیل 12 ساله در دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برای تحصیل در مقطع لیسانس در فرانسه ضروری است. همچنین تسلط بر زبان فرانسه و داشتن مدرک B2 زبان فرانسه از ملزومات دریافت ویزا کشور فرانسه است. مبدا دانشگاه در ایران نیز تفاوتی برای دانشگاه های فرانسه ندارد و همه دانشگاه های ایران مورد تایید آن ها است. کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا دارند، شرایط کمی برای آن ها متفاوت هستند؛ این افراد باید یک تاییدیه از استاد راهنما داشته باشند جدای از این فارغ تحصیل شدن از دانشگاه های برتر و داشتن مقالات معتبر امتیاز مثبت محسوب میشود.

اقامت در فرانسه از طریق ویزا کار

دریافت اقامت فرانسه از طریق کار شیوه خوبی است چون خیالتان از بابت کار در کشور مقصد راحت است!! اقامت در فرانسه از طریق کار به این صورت است که یک کارفرما باید برای شما یک دعوت نامه ارسال کند مبنی بر اینکه به تخصص شما نیاز دارد. اما پیدا کردن کارفرما به این راحتی ها هم نیست. کارفرما باید ابتدا به دنبال فرد مورد نظر خود در کشور فرانسه بگردد و در صورتی که فرد مناسبی را پیدا نکرد، باید در اتحادیه اروپا آگهی کند تا فرد مورد نظر پیدا شود. در صورت گذشت 6 ماه و پیدا نشدن گزینه مناسب، این کارفرما میتواند از کشورهای دیگر با ارسال یک دعوت نامه گزینه خود را بیابد.

اگر از تحصیلات بالایی نیز برخوردارید و به زبان فرانسه نیز مسلط هستید، کار شما راحت تر می شود. طبیعتا داشتن مدرک زبان از ضروریات کسب ویزای کار در فرانسه می باشد. نرخ بیکاری در فرانسه کم است و روند کاهشی نیز دارد. همچنین افرادی که از این طریق اقدام به دریافت اقامت فرانسه می کنند، از امتیازاتی مثل تخفیف های مترو و رستوران ها، دریافت اقامت دائم و مراقبت های درمانی رایگان و دیگر امتیازات برخوردار می شوند.

انواع روش و راه های اقامت به فرانسه که باید بدانید
انواع روش و راه های اقامت به فرانسه که باید بدانید

اقامت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه

اگر از لحاظ مالی در وضعیت خوبی به سر می برید و سرمایه گذار خوبی نیز به شمار می روید، این گزینه بهترین است. فرانسه ریسک سرمایه گذاری پایینی دارد و رشد اقتصادی آن نیز مثبت است از این جهت سرمایه گذاران خارجی زیادی را به خود می کشاند. کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند میتوانند با ثبت یک شرکت و ارائه پلن سرمایه گذاری خود، اقدام به دریافت ویزا سرمایه گذاری کنند. توجه کنید که باید از دانش مناسبی در زمینه سرمایه گذاری و شناخت کافی از وضعیت کشور فرانسه داشته باشید تا هم بتوانید سرمایه گذاری کم خطری داشته باشید و هم طرح سرمایه گذاری شما مورد تایید دولت فرانسه قرار گیرد.

در این روش ویزایی که به شما ارائه میشود، یک ساله است. در صورتی که طرح سرمایه گذاری شما طی 3 سال قوی عمل کند می توانید اقدام به دریافت اقامت دائم کنید. همسر و فرزندان سرمایه گذار بدون هیچگونه سرمایه گذاری قابلیت دریافت ویزای فرانسه را خواهند داشت.

اقامت در فرانسه از طریق ازدواج

این روش در میان آسان ترین روش های دریافت اقامت فرانسه است. اگر با یک فرد فرانسوی ازدواج کنید، شما نیز میتوانید اقامت فرانسه را دریافت کنید. شما باید حداقل 4 سال از ازدواجتان گذشته باشد تا بتوانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. در این مدت اقامت یک ساله با قابلیت تمدید به شما داده می شود.

مناسب بودن وضعیت مالی یکی از طرفین ازدواج از ضروریات این شیوه میباشد.

اقامت در فرانسه از طریق خود حمایتی

اگر وضعیت مالی بسیار خوبی دارید، این روش نیز گزینه مناسبی میباشد. در این روش شما نیاز به کار یا تحصیل ندارید و تنها وضعیت حساب بانکی شما مهم می باشد. فرد باید حداقل 40 هزار یورو برای خود و 20 هزار یورو برای همسر و 10 هزار یورو برای فرزندان خود داشته باشد. همچنین معادل این پول را اگر در حساب خود داشته باشید، می توانید اقامت فرانسه را بگیرید. متأسفانه در این روش اجازه کار در فرانسه را ندارید.

مدت زمان اقامت دائم فرزندان در این طرح 5 ساله است. این مدت زمان برای والدین متفاوت است و در ابتدا یک ساله و پس از آن تبدیل به 5 ساله می شود.

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

یکی از راههای اخذ اقامت فرانسه، اقامت فرانسه از طریق خرید ملک می باشد. اخذ اقامت فرانسه به روشهای مختلفی صورت میگیرد.  روش هایی چون ازدواج، تحصیل، اشتغال، درمان و سرمایه گذاری و اقامت از طریق خرید ملک در فرانسه از جمله آن ها می باشد. خرید ملک در فرانسه علاوه بر راهی برای دریافت اقامت طولانی مدت است می تواند با توجه به بازار خوب و مثبت ملک در این کشور به یک سرمایه گذاری مطمئن نیز تبدیل شود.

کشور فرانسه با داشتن فرهنگ غنی، آثار باستانی فراوان، سواحل زیبا و جذاب، توع غذایی بالا و …، هرساله مقصد مهاجران زیادی از سراسر دنیا می‌باشد. کیفیت و شاخص بالای امید به زندگی سبب شده است تا فرانسه ششم اقتصاد بزرگ در دنیا باشد. متقاضیان اقامت فرانسه می توانند از طرق گوناگون به کشور فرانسه مهاجرت نمایند. در این مقاله، هوم فرانس سعی دارد تا شما را با سریع‌ترین روش‌های اخذ اقامت فرانسه آشنا سازد.

منبع:

https://homefrance.com/اقامت-فرانسه/

دکمه بازگشت به بالا