استانیمعرفی کسب و کار

اهداف تعاونی ها در منطقه 22 چیست؟

همانطور که می‌دانید منطقه 22 تهران از جمله مناطق تازه تاسیس و پر پتانسیل است که به علت موقعیت خوب و عالی، مورد توجه تعاونی‌های بسیاری قرار گرفته است. این تعاونی‌ها پروژه‌های متعددی را در منطقه 22 ساخته‌اند که باعث جلب توجه افراد شده است.

در این مقاله به بررسی اهداف تعاونی‌ها در منطقه 22، لیستی از تعاونی‌های این منطقه و همچنین پروژه‌های برتر آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

لیست تعاونی‌های منطقه 22 تهران

در این بخش به معرفی تعاونی‌های سازنده در منطقه 22 می‌پردازیم و هریک را به طور جداگانه بررسی می‌نماییم:

1_ شرکت توسعه ابنیه همت: این تعاونی فعالیت خود را در سال 1391 آغاز کرد و در اداره ثبت شرکت‌های تهران به شماره 424074 به ثبت رسید. ابنیه همت در شمار قدیمی‌ترین تعاونی‌های منطقه 22 قرار دارد.

پروژه‌های مسکونی فرزانگان، برج آسمان آبی و برج تجاری-اداری لکسون از نمونه فعالیت‌های این تعاونی است و از این رو به عنوان یکی از معتبرترین تعاونی‌های منطقه 22 شناخته شده است.

2_ نوین ساز ابنیه آکام: این تعاونی طی چند سال اخیر با انجام پروژه‌های موفق، توانست نام خود را به لیست سازنده‌های برتر در منطقه 22 اضافه کند.

نارنجستان 1، نارنجستان 2، 3 و 4 از جمله پروژه‌های این تعاونی هستند که ساخت آن‌ها از سال 1397 شروع شد.

3_ شرکت نامی اریکه پارسیان: تعاونی اریکه پارسیان به نسبت دارای قدمت بیشتری است و از سازنده‌های برتر شهرک مروارید شهر در منطقه 22 به شمار می‌رود.

برج افرا، بقیه اله 2 و 3 از جمله پروژه‌های این تعاونی هستند و همچنین طرح میلان در تقاطع اردستانی_بزرگراه حکیم، از دیگر طرح‌های این شرکت است.

4_ تعاونی مسکن شمیم رحمت: این شرکت که متعلق به هوافضای سپاه است، فعالیت خود را در سال 1393 آغاز کرد. شمیم رحمت فاز1، 2 و 3 از جمله پروژه‌های این تعاونی هستند.

5_ تعاونی شهید همت: از تعاونی‌های قدیمی منطقه 22 است که فعالیت خود را در سال 1370 با ساخت پروژه‌های آرتمیس، برج سرو، پروژه پاسارگاد 1 و… آغاز کرد.

6_ تعاونی فراگستر امید یاران 27: این تعاونی در ساخت پروژه‌هایی همچون شهرک آسمان در قسمت شمالی دریاچه چیتگر مشارکت داشته و فعالیت خود را از سال 1370 شروع کرده است.

7_ بنیاد تعاون سپاه: این تعاونی فعالیت خود را در سال 1365 شروع کرده و پروژه‌هایی همچون شهرک مسکونی زیتون، آسمان، شهید خرازی و… را به پایان رسانید.

8_ بنیاد تعاون ارتش: از جمله پرکارترین تعاونی‌ها در منطقه 22 تهران به شمار می‌رود که در چند پهنه مختلف، پروژه‌هایی را در دست ساخت دارد.

9_ عرش گستر همت: این تعاونی در سال 1398 فعالیت خود را شروع کرده است و پذیره‌نویسی پروژه‌های مسکونی پزشکان 1 و 2 از جمله فعالیت‌های خوب این شرکت به شمار می‌رود.

10_ شرکت مهندسی فرتاک: یکی از شرکت‌های مهندسی است که در منطقه 22 تهران فعالیت خود را آغاز کرده و در حال طراحی و اجرای پروژه‌های مسکونی، تجاری و اداری متعدد و بی‌نظیری می‌باشد.

این تعاونی پروژه‌های خود را با بهره‌گیری از متخصصین و مهندسین مجرب و خبره به انجام می‌رساند که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به برج دوقلو فرتاک، افق فرتاک و… اشاره کرد.

اهداف تعاونی‌ها در منطقه 22 چیست؟

در حالت کلی هدف تعاونی‌ها در منطقه 22، تامین نیاز افراد به ملک با کمترین هزینه نسبت به حالت عادی می‌باشد. از جمله اهداف تعاونی‌های در منطقه 22 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گسترش مشارکت و همکاری
  • تامین نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
  • تامین مسکن
  • گسترش و توسعه منطقه 22
  • تامین نیازهای رفاهی و تفریحی
  • کمک به اشتغال‌زایی
  • ساخت خانه و آپارتمان و واگذاری آن‌ها به صورت نقد یا اقساط
  • ایجاد تاسیسات عمومی و رفاهی
  • سرمایه‌گذاری
  • ارتقای سطح تولید و خدمات

اهداف کلی تعاونی‌های منطقه 22 آبادانی و گسترش این منطقه برای زندگی و سرمایه‌گذاری می‌باشد. همچنین تعاونی‌ها به افراد کمک می‌کنند که بتوانند با کمترین هزینه، مناسب‌ترین خانه را خریداری نمایند.

از طرفی با ایجاد شرایط پیش‌خرید نیز به افراد جهت تامین مسکن به صورت اقساطی کمک می‌کنند که می‌تواند گزینه بسیار مثبت و مناسبی برای جامعه باشد.

پروژه‌هایی که تعاونی‌های منطقه 22 ساخته‌اند

همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم، تعاونی‌های زیادی در منطقه 22 تهران در حال فعالیت هستند که پروژه‌های متعددی را نیز ساخته‌اند. در این قسمت به معرفی تعدادی از  پروژه‌های پیش فروش آپارتمان منطقه 22 می‌پردازیم:

Narenjestan 1: این پروژه واقع در کوهک بلوار علم و فنون است. پروژه نارنجستان شامل 2 برج با 7 طبقه بوده که متراژ واحدها 102، 136 و 150 مترمربع می‌باشد.

این پروژه دارای سالن چندمنظوره، سیستم اطفاء حریق، سالن اجتماعات، سالن بیلیارد و… می‌باشد. این پروژه از قسمت غربی اتوبان همت به استان البرز، کرج و چالوس منتهی می‌شود.

همچنین از طریق اتوبان همت شرق به مرکز تهران دسترسی دارد. این پروژه توسط تعاونی ابنیه آکام طراحی و معماری شده است.

برج Emperial: یکی از برج‌های بسیار زیبا در منطقه 22، برج امپریال کوهک است که اولین پروژه مسکونی-تجاری تعاونی شمیم رحمت هوافضا می‌باشد.

این برج در خیابان علیمرادی، نبش خیابان نسیم بیستم قرار گرفته که، در متراژ 6700 مترمربع و زیربنای 35000 مترمربع ساخته شده است. متراژ واحدهای مسکونی این پروژه بین 107تا 250 مترمربع متغیر بوده که بنا بر میزان سرمایه می‌توانید واحد مناسب را خریداری نمایید.

پروژه Pezeshkan 1: این پروژه متعلق به تعاونی مسکن عرش گستر همت است که شامل 30 طبقه می‌باشد. این طرح هم‌اکنون در حال ساخت است و با سرعت خوبی اجرا می‌شود.

لابی مجلل، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و… از امکانات این پروژه هستند و موقعیت مکانی آن در قسمت غرب دریاچه چیتگر شهرک مروارید بلوک S8 قرار دارد.

پروژه Artemis: این برج به مساحت زیربنای 365 هزار مترمربع، در قسمت شمالی دریاچه چیتگر قرار گرفته است. این پروژه ملی و فرامنطقه‌ای بوده که، در قالب 6 برج ساخته شده است.

تاکسی هوایی، سینما، شهربازی و… از جمله امکانات این پروژه است.

برج افق  Fartak: این برج در قالب دو برج 21 طبقه با 16 طبقه مسکونی، 4 طبقه پارکینگ، انباری و لابی ساخته شده است. هر یک از برج‌ها شامل 128 واحد بوده که در هر طبقه 8 واحد وجود دارد.

از جمله امکانات این برج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روف گاردن
  • استخر، سونا و جکوزی
  • باشگاه ورزشی
  • سالت جشن و مراسم
  • فضای بازی برای کودکان
  • سیستم برق اضطراری
  • نورپردازی نما
  • سیستم اطفاء حریق
  • و…

این پروژه در منطقه 22، محله زیبادشت میدان لاله، بلوار گلبانگ واقع شده که توسط تعاونی کاشانه سازه فرتاک طراحی و معماری شده است.

دلیل ازدیاد تعاونی‌ در منطقه 22 تهران

منطقه 22 بعد از احداث دریاچه چیتگر مورد توجه بسیاری از مشاغل قرار گرفت که یکی از آن‌ها تعاونی‌ها بودند که به  تعاونی‌ انبوه‌ساز نیز شناخته می‌شوند. زیرا قیمت ملک بعد از این اتفاق چند برابر شد و به مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز بدل گردید.

همچنین در این منطقه گسترش زمین‌ها بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان در آن اقدام به ساخت‌وساز نمود. نرخ رشد املاک در منطقه 22 بسیار بالا است و در عرض چند سال قیمت املاک حدودا 10 برابر شد.

از طرفی به دلیل آب‌وهوای مناسب و مساعد این منطقه، افراد تمایل به سکونت در آن دارند و به همین جهت تعاونی‌ها هر روزه واحدهای بیشتری می‌سازند که نیاز مردم به خانه را تامین نمایند.

محمد ظهرابی

دانشجو روانشناسی و علاقه‌مند به سئو و توسعه کسب‌و‌کارهای آنلاین هستم و در حوزه‌های مختلف دوست دارم تجارب و پژوهش‌های خودم رو به اشتراک بذارم.
دکمه بازگشت به بالا