سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

برای رفع خارش بعد از کاشت مو چه باید کرد؟

زیبایی یک فرد ارتباط مستقیمی با مو دارد. هر چه موها ظاهر خاصی داشته باشند و به صورت متراکم و زیبا روی سر خودنمایی کنند، چهره فرد جذاب تر به نظر می رسد. ریزش و ریزش مو یکی از مشکلاتی است که باعث ناراحتی و نگرانی می شود. کاشت مو بهترین راه حل برای جایگزینی موهای از دست رفته است. اما متاسفانه خارش پوست سر بعد از کاشت مو نیز یکی از مشکلاتی است که باعث سردرگمی کاندیدهای این روش می شود. خوشبختانه، درمان هایی برای خارش پوست سر پس از کاشت مو وجود دارد که می توانید در این مقاله به نقل از https://cliniczibayi.com با آنها آشنا شوید تا خارش را کنترل کنید.

با فرآیند کاشت مو آشنا شوید!

اگر کاندید کاشت مو هستید و هنوز نمی دانید در روند کاشت مو چه اتفاقی افتاده است، بهتر است به این قسمت از مقاله توجه کنید.

کاشت مو معمولا برای افرادی انجام می شود که به دلیل آلوپسی موهای زیادی از دست داده اند. این روش عالی زمانی انجام می شود که فرد با معاینه پزشکی متخصص و درمان علل ریزش مو تحت عمل کاشت مو قرار گیرد.

کاشت مو با کمک بانک موی قوی انجام می شود این فرآیند بر اساس نظر پزشک و انتخاب روش کاشت مو انجام می شود این روش ها به دو دسته FUE و FUT تقسیم می شوند تفاوت این دو روش به نوع خروج از بانک مو بستگی دارد در روش FUE، پزشک متخصص فولیکول های مو را با استفاده از پانچ مخصوص مو از بانک مو استخراج می کند.

هنگام استفاده از روش FUT، پزشک متخصص با گرفتن نواری از بانک مو، فولیکول های مو را برای کاشت آماده می کند.

مرحله آماده سازی فولیکول ها و جداسازی گره های مو توسط دستیاران انجام می شود و سپس به مرحله کاشت مو می رسد. کاشت مو با یک ضربه ظریف انجام می شود و تارهای مو در محل مورد نظر کاشته می شوند. اینها همه اتفاقاتی است که در اتاق کاشت مو در مقابل کاندید کاشت مو رخ می دهد.

علت خارش سر بعد از کاشت مو چیست؟

آیا تا به حال ختنه کرده اید؟ در این شرایط معمولا پس از مدتی که پوست در مراحل بهبودی قرار می گیرد، سطح آن شروع به خارش می کند. این رویداد همچنین زمانی ایجاد می شود که نامزدهای کاشت مو تحت کاشت قرار می گیرند. زیرا پس از مشت زدن، برداشتن مو یا زگیل در سطح پوست سر صورت می گیرد.

این حالت در کاشت مو نیز دیده می شود. بدن انسان به دلیل داشتن سیستم ایمنی قوی هیستامین تولید می کند و همین امر باعث ایجاد پوست سر پس از کاشت مو می شود. خشکی پوست سر به دلیل شستشو با سرم پاک کننده مخصوص یکی دیگر از علل خارش پوست سر پس از کاشت مو است. در برخی موارد به دلیل آلودگی فولیکول های مو، پوست سر تا دو هفته دچار خارش می شود. اما در بیشتر مواقع مشکل بعد از دو هفته بهتر می شود. بنابراین، اگر حتی پس از دو هفته از حذف موهای زائد دچار خارش شدید، با پزشک خود مشورت کنید.

خارش پوست سر بعد از کاشت مو نکته مهمی است

به یاد داشته باشید که پس از کاشت مو، ریشه مو در محل کاشت هنوز به اندازه کافی قوی نیست. هر گونه استرس می تواند به فولیکول مو آسیب برساند و رشد موهای جدید را دشوار کند. بنابراین باید مراقب باشید که در هنگام سوختن پوست سر پس از کاشت مو هیچ فشاری به مو وارد نکنید و از ضربه زدن به پوست سر و ناحیه کاشت خودداری کنید. رعایت نکردن این مرحله می تواند به موهای انسان آسیب برساند.

چگونه خارش پوست سر را بعد از کاشت مو درمان کنیم؟

البته پزشکان و متخصصان کاشت مو راهی برای نظارت بر مو پس از کاشت دارند. احساس خارش معمولاً باعث اضطراب و ناراحتی می شود. پس واضح است که باید راهی برای بهبود آن یافت. در زیر مروری بر بهترین راه های کاهش خارش پوست پس از کاشت مو آورده شده است.

1- موهای خود را به موقع بشویید و به دستور پزشک عمل کنید!

یکی از مهم ترین کارهایی که باید بعد از عمل کاشت مو انجام داد، مراقبت های بعد از کاشت مو است. شستن موها پس از کاشت کاری توصیه شده توسط متخصص است. ناحیه سر و محل کاشت مو را در زمان مقرر بر اساس توصیه پزشک بشویید.

برای شستن موها معمولاً استفاده از سرم آب نمک توصیه می شود. با شستن پوست سر می توانید روند بهبودی را تسریع کرده و روند درمان را با سهولت بیشتری دنبال کنید. به یاد داشته باشید شستن موها پس از کاشت حتما باید طبق نظر پزشک و در زمان مقرر انجام شود.

اگر خود شستن موهایتان خطر آسیب رساندن به مو و ایجاد فشار روی ناحیه سر را دارد، بهتر است از یک دوست کمک بخواهید و موهای کاشته شده را بشویید. برای این کار به هیچ عنوان بدون تجویز پزشکی و خودسرانه از شامپو و سرم مو استفاده نکنید.

2- به طور مرتب از آنتی بیوتیک استفاده کنید!

معمولا پس از کاشت مو، پزشک متخصص برای جلوگیری از تشدید خارش پوست سر پس از کاشت مو، آنتی بیوتیک تجویز می کند. این کار خطر عفونت پوست سر را کاهش می دهد و خارش پوست سر را کاهش می دهد. پس سعی کنید پس از کاشت مو با مراقبت مناسب به طور منظم از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که گذراندن دوره درمان و مصرف تمام داروهای تجویز شده پس از کاشت باعث کاهش خارش پوست سر پس از کاشت مو و کاهش خطر عوارض پس از کاشت می شود.

3- داروی ضد خارش بخور!

داروهای ضد خارش معمولا آخرین راه حل متخصص برای کنترل خارش پوست سر پس از کاشت مو هستند. داروهای ضد خارش به شکل قرص و محلول موجود است. پس از کاشت در صورت عدم بهبود خارش پس از دو هفته، این دارو پس از معاینه دقیق توسط پزشک تجویز می شود. مصرف خودسرانه داروهای ضد خارش تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود. به یاد داشته باشید که پزشک زمانی داروی ضد گزش را تجویز می کند که خطر آسیب، عفونت و تداخل در روند کاشت را بررسی کرده باشد و مشکلی در این قسمت مشاهده نکرده باشد.

از شامپوی ضد خارش استفاده کنید

شستشوی منظم خطر خارش بیش از حد را کاهش می دهد. همانطور که فلس ها از محل پیوند برداشته می شوند و پوست سر خشک مرطوب می شود

برای درمان خارش پوست سر پس از کاشت مو بهتر است از شامپو و محصولات مراقبتی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. یک شامپوی مناسب برای این کار معمولاً دارای PH 5.5 است. شامپوی نادرست می تواند خارش را افزایش دهد یا حتی باعث حساسیت و التهاب شود.

استفاده از محلول پوستی استروئیدی

استروئیدها موادی هستند که می توانند برای کاهش التهاب و خارش پوست استفاده شوند. این محلول ها را می توان برای تمام قسمت های پوست به خصوص پوست سر تجویز کرد. این مواد نقش تسکین دهنده و ضد حساسیت دارند و می توانند فواید زیر را داشته باشند:

استروئیدها قرمزی و تورم را کاهش می دهند.

استروئیدها به طور قابل توجهی خارش را کاهش می دهند.

اثر خاصی ندارند.

این داروها فقط برای استفاده خارجی هستند. و باید از ورود آن به چشم خود جلوگیری کنید.

دلایل خارش پوست سر پس از چندین ماه کاشت چیست؟

بسیاری از افراد چندین ماه بعد این احساس را تجربه می کنند، حتی اگر خارش در هفته اول کاشت مو فروکش کند. برای برخی افراد، خارش پوست سر پس از کاشت مو باعث استرس و نگرانی می شود. بنابراین ناگفته نماند که دفعه بعد که علت خارش مو بعد از کاشت مو را پیدا کردید، بهتر می توانید علت آن را درک کنید و با مشاهده این پدیده از استرس و نگرانی جلوگیری کنید.

1- سر خشک

یکی از شایع ترین علل تحریک پوست سر پس از کاشت مو، خشکی پوست سر است. معمولا پس از انجام مراحل کاشت، به دلیل استفاده از داروها و محلول های خاص، پوست سر آسیب دیده و در نهایت خشک و براق می شود. با شروع چنین پدیده ای، فرد احساس سوزش در سر می کند. این روند معمولاً با تجویز داروهای خاص توسط پزشک بهبود می یابد. از طرفی بهبود کاشت مو پس از مدتی مشخص با علائمی مانند رشد ناحیه کاشته شده خود را نشان می دهد. می توان گفت که چنین علائمی طبیعی است. در برخی موارد، پزشک ماساژ پوست سر را با روغن های مخصوص توصیه می کند تا با جذب روغن مفید، این خشکی به تدریج بهبود یابد. به یاد داشته باشید که موها پس از کاشت بسیار شکننده هستند، به هیچ وجه نباید برخلاف نظر پزشک، با اعمال فشار و حرکات غیرعادی به تارهای مو آسیب وارد کنید.

2- آلرژی و حساسیت

همانطور که قبلا ذکر شد، پس از کاشت مو، ناحیه سر بسیار حساس و حساس می شود. به همین دلیل نباید از شامپو یا محلول مو استفاده کنید. حساسیت زمانی دیده می شود که فرد پس از کاشت مو به دلیل استفاده خودسرانه از انواع ماسک های مو، محلول های مو و روغن های طبیعی یا شیمیایی، خارش سر را احساس کند. در چنین شرایطی به دلیل رایج بودن چنین اشتباهاتی، پزشک بلافاصله آخرین محصولاتی را که فرد خودسرانه برای بهبود و تقویت مو استفاده کرده است را دنبال می کند. اگر خطر چنین سرم ها و شامپوهایی را رها نکنیم، خطر حساسیت و آلرژی پوست سر یکی از نامطلوب ترین اتفاقات است که احتمال شکست کاشت مو را نیز افزایش می دهد. بنابراین سعی کنید از هیچ سرم، مکمل و شامپویی که توسط پزشکتان توصیه نشده است استفاده نکنید.

3- رشد موهای جدید

با توجه به خارش پوست سر پس از کاشت مو، مطمئناً متوجه خواهید شد که تراکم مو افزایش می یابد و زیبایی ظاهری فرد به شدت تغییر می کند. اما پس از مدتی موهای کاشته شده می ریزند. این فرآیند کاملا طبیعی و برای جایگزینی مو قوی و با کیفیت بسیار ضروری است. اگر چند ماه پس از پیوند پوست سر شما خارش دارد، ممکن است به دلیل رشد مجدد موهای جدید باشد.

کاشت مو شیراز به روش های مختلفی انجام می شود. در اکثر این روش ها، کاشت مو از پوست سر یا قسمتی از بدن برداشته شده و به قسمت جلوی سر پیوند زده می شود. باعث ایجاد زخم های کوچک در این نواحی می شود. یکی از عوارضی که ممکن است هر از گاهی با آن مواجه شوید خارش پوست است. این مشکل طبیعی است و به تدریج برطرف می شود. برای رفع آن باید طبق دستور پزشک آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از عفونت جلوگیری کنید و از شامپوهای مناسب و محلول های استروئیدی برای کاهش التهاب و خارش استفاده کنید. در این مقاله راه های درمان خارش پوست سر بعد از کاشت مو را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت عوارض کاشت مو می توانید مقالات دیگر ما را مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا