عمومیمعرفی کسب و کار

برون سپاری شبکه و خدمات فناوری اطلاعات

برون سپاری فناوری اطلاعات، در بیشتر موارد، مشارکت های بلندمدت ایجاد می کند. یافتن شریک تجاری مناسب نیاز به تمرکز و آمادگی ساختار یافته دارد.

علاوه بر سوال اساسی برون سپاری، تصمیم گیرندگان باید حوزه ها و فرآیندهای تجاری مرتبط با برون سپاری را شناسایی کنند. بنابراین بررسی های داخلی و برون سازمانی پیش نیازی در میان مدت و بلند مدت برای صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها می باشد.

هدف این مقاله بررسی مزایا و خطرات برون سپاری فناوری اطلاعات است. و تعیین آنچه باید در هنگام انتخاب یک تامین کننده مناسب برای دستیابی به یک مشارکت موفق در نظر گرفته شود.

مفهوم برون سپاری آی تی

برون‌سپاری فناوری اطلاعات به معنای استخدام یک ارائه‌دهنده خدمات برون سپاری برای انتقال مؤثر فرآیندهای کسب‌وکار مرتبط با فناوری اطلاعات، خدمات نرم‌افزاری و راه‌حل‌های پلت‌فرم فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات، برای ارائه نتایج مطلوب تجاری است.

معیارهای مختلف

برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات به عوامل زیادی بستگی دارد. در نتیجه، معیارهای مختلفی برای حمایت از انتخاب نوع خاصی از برون سپاری فناوری اطلاعات وجود دارد.

برای انتخاب ارائه دهنده خدمات IT مناسب می توان موارد زیر را در نظر گرفت.

موقعیت جغرافیایی: آیا باید یک ارائه دهنده محلی در همان شهر انتخاب کنید؟ یا امکان برون سپاری به شرکت دیگری در شهر یا کشور دیگری وجود دارد؟

تعداد تامین کنندگان: آیا مطلوب یا حتی امکان پذیر است که تمام فرآیندهای فناوری اطلاعات به یک تامین کننده واحد برون سپاری شوند یا باید در چندین شرکت پخش شوند؟

دامنه: آیا عرضه باید فقط بخش خاصی از فناوری اطلاعات شرکت را شامل شود یا باید کل زیرساخت فناوری اطلاعات را پوشش دهد؟

هدف: دقیقاً چه چیزی باید برون سپاری شود؟ زیرساخت، فرآیندها یا برنامه های کاربردی خاص؟

برون سپاری؟ آره یا نه؟

اولین قدم در هر مشکل برون سپاری این است که تعیین کنید آیا برون سپاری انتخاب مناسبی برای یک شرکت خاص است یا خیر. اگرچه توسعه فعلی بازار به وضوح بر برون سپاری متمرکز است و در نگاه اول مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد، اما می تواند خطرات پنهانی را نیز به همراه داشته باشد که برای برخی از شرکت ها بیشتر از منافع است.

مزایای برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات

بازار برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال رشد است. تمایل بسیاری از شرکت‌ها به بهبود کیفیت، کارایی و انعطاف‌پذیری فرآیندهای فناوری اطلاعات و مهم‌تر از همه صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دلایل اصلی جذابیت این تصمیم تجاری است.

همچنین، طبق مطالعه انجام شده توسط شرکت مشاوره مدیریت AXXCON، برون سپاری فناوری اطلاعات فرصت های بسیار خوبی را ارائه می دهد و تصمیم برون سپاری با بهبود کیفیت مرتبط است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها آنقدر از ارائه دهندگان خدمات خود راضی هستند که برای محصولات بیشتر با یک ارائه دهنده قرارداد می بندند. +

هنگام اتخاذ چنین تصمیمی، خوب است در نظر داشته باشید که می توان از مزایای زیر استفاده کرد:

انعطاف پذیری: در فرآیند مشارکت برون سپاری، مشتری مسئولیت برخی سرمایه گذاری ها (مثلاً در سخت افزار) را به ارائه دهنده خدمات منتقل می کند تا مشتری بتواند سرمایه خود را با انعطاف بیشتری برای توسعه خدمات خود خرج کند و نیازی به تحمل هزینه های زیادی نداشته باشد. پول برای مدت محدود

کاهش هزینه: شرکت به دلیل کاهش هزینه های CAPEX، اهرم بیشتری در هزینه های OPEX خود دارد. هزینه های OPEX نیز به دلیل مهارت و تخصص شرکت برون سپاری بسیار کمتر از زمانی است که شرکت دارای بخش IT خود است.

عملکرد 24/7: برخی از ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات خدمات خود را 24/7 ارائه می دهند. خدمات فناوری اطلاعات حتی خارج از ساعات اوج مصرف نیز کار می کنند. این ویژگی پشتیبانی فوری مشتری را تضمین می کند. به عنوان مثال، هنگامی که یک نقص خدمات رخ می دهد، به ویژه برای شرکت هایی که در کشورهای دیگر فعالیت می کنند، مهم است که سیستم ها در جای خود باقی بمانند و در صورت بروز شرایط اضطراری واکنش سریعی وجود داشته باشد تا بتوان زمان توقف را به حداقل رساند.

صرفه جویی در زمان: با توجه به فناوری اطلاعات، بهره برداری و نگهداری آن بر عهده شرکت فناوری اطلاعات است، این شرکت بر فعالیت اصلی خود تمرکز کرده و از منابع خود بدون هزینه دریافت خدمات استفاده می کند. او وقت خود را تلف می کند و بر روی هسته وظایف خود متمرکز می کند. برای مثال نیازی به مطالعه آخرین فناوری های موجود در IT نیست.

تخصص بیشتر: چه کسی در زمینه شما متخصص تر از شماست؟ همین امر در مورد فناوری اطلاعات نیز صدق می کند. شرکتی با سالها تجربه در این زمینه که در صنایع و حوزه های مختلف به بلوغ رسیده است و این تجربه می تواند خدمات حرفه ای تری ارائه دهد.

برون سپاری مسئولیت: یکی دیگر از مزایای عمده این است که ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مسئول هر گونه آسیبی است که به محیط فناوری اطلاعات وارد می شود. بنابراین مسئولیت این ریسک دیگر با شما نیست و این مسئولیت را به جای دیگری منتقل کرده اید.

خطرات  برون سپاری خدمات IT

علاوه بر اثرات مثبت فراوان؛ در فرآیند برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات، هنگام تصمیم گیری برون سپاری، خطراتی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در اصل، تمام مشکلات درون شرکت باید قبل از درگیر شدن تامین کننده حل شود. بنابراین فرآیندهای کسب و کار باید قبل از امضای قرارداد به درستی در داخل سازمان آزمایش و اجرا شوند. دلیل این امر روشن است. تجربه نشان می دهد که چنین مشکلاتی را نمی توان با شرکای خارجی حل کرد، بلکه تنها در داخل حل می شود. در صورت تایید، خریداران باید دو عامل زیر را به عنوان خطرات احتمالی در نظر بگیرند:

محدودیت های مدیریتی: زمانی که محیط IT دیگر در داخل نیست، مشتری باید بداند که ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات زیرساخت و موارد دیگر را کنترل می کند. برای اینکه اوضاع بدتر نشود، باید از ابتدا توافق مناسبی انجام شود.

ایجاد وابستگی ها: با وجود تحلیل های دقیق و برخلاف انتظار، اگر کیفیت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات در سطح توافق شده قابل اعتماد نباشد، این خطر برای مشتری وجود دارد که کیفیت زیرساخت فناوری اطلاعات نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

معیارهای انتخاب

پس از تصمیم گیری موافق یا مخالف برون سپاری فناوری اطلاعات در یک یا چند حوزه، همه شرکت ها با یک چالش مواجه می شوند: برای انتخاب شریک مناسب چه معیارهایی باید در نظر گرفته شود؟ چگونه یک تامین کننده می تواند اطمینان حاصل کند که می تواند نیازهای در حال تغییر یک شرکت مشتری را در دراز مدت برآورده کند؟ ارائه دهنده مناسب برای یک مشارکت بلندمدت چه کسی است؟

الزامات ارائه دهندگان برون سپاری فناوری اطلاعات

در عمل، تعدادی از سؤالات و معیارها برای کمک به انتخاب سیستماتیک و هدفمند شرکای برون سپاری پدید آمدند. معیارهای اصلی برای برون سپاری فناوری اطلاعات را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

تجربه: اگرچه همه خدمات فناوری اطلاعات همیشه با چالش هایی روبرو خواهند بود، اما بهتر است ارائه دهنده خدماتی که انتخاب می کنید در صنعت شما تجربه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک شرکت خدمات مالی و حسابداری هستید، یک فروشنده با تجربه در صنعت مالی می تواند نرم افزار مالی شما را بهتر مدیریت و عیب یابی کند.

برنامه ریزی بودجه: چه یک سازمان بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک یا متوسط، همیشه با این سوال روبرو هستید که چه خدمات، زیرساخت ها یا سخت افزاری با بودجه شما متناسب است. یک ارائه دهنده خوب می تواند به شما کمک کند تا بهترین خدمات را برای رشد کسب و کار خود انتخاب کنید.

خدمات فعال و پشتیبانی پاسخگو. پشتیبانی با کیفیت فقط حل مشکلات نیست. یک ارائه دهنده خدمات IT خوب به طور فعال سیستم ها و شبکه شما را برای جلوگیری از مشکلات نظارت خواهد کرد. البته، به اندازه داشتن یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات فعال، برخی از کسب و کارها به یک تیم فعال برای رسیدگی به بلیط های روزانه IT برای مشکلات رایانه، چاپگر، قطعی شبکه و مشکلات تلفن نیاز دارند.

پشتیبانی قابل اعتماد و قابل اعتماد: همه ما می دانیم که مشکلات فناوری اطلاعات در ساعت 5 بعد از ظهر هر روز متوقف نمی شوند و هرگز متوقف نمی شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال یک ارائه ‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات با پشتیبانی قابل اعتماد 24 ساعته باشید تا در هنگام خرابی سیستم در ساعت 2 بامداد یا مشکلات رایانه در وسط یک جلسه بزرگ در کنار شما باشد. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدمات شما برای کمک در صورت نیاز در دسترس است.

عصر شرکت: مانند استخدام یک کارمند جدید، سن نقش مهمی در انتخاب ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات دارد. یک ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات خوب، ارائه‌دهنده‌ای است که می‌دانید برای مدت طولانی وجود خواهد داشت و می‌توانید برای سال‌های آینده به آن اعتماد کنید.

می تواند سازگار شود. اهمیت انعطاف پذیری و سازگاری را نمی توان نادیده گرفت. دنیای تجارت همیشه در حال تغییر است و نیازهای کسب و کار شما نیز تغییر می کند. یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات که با آخرین فن آوری به روز می ماند و می تواند طیف وسیعی از خدمات را متناسب با نیازهای شما ارائه دهد، به نفع شما خواهد بود.

میز کمک و پشتیبانی در محل: گاهی اوقات مشکلات فنی شما فراتر از آن چیزی است که از راه دور قابل حل است. ممکن است به شخصی در محل نیاز داشته باشید تا بررسی کند که سیستم ها و زیرساخت شما به درستی کار می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که ارائه‌دهنده خدماتی را انتخاب کنید که در قرارداد شما هم پشتیبانی از میز کمک و هم پشتیبانی در محل را ارائه دهد تا بتوانید کمک لازم برای اجرای کارآمد و مؤثر عملیات خود را دریافت کنید.

قبل از خدافظی

پشتیبانی شبکه یکی از مهم ترین نیازهای شما خواهد بود و اگر می خواهید از امنیت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید و همچنین کابل کشی شبکه را انجام دهید، می توانید از خدمات برون سپاری ارائه شده در این زمینه استفاده کنید. این سرویس در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می گیرد و همیشه می توانید با استفاده از خدمات حرفه ای با خیال راحت از شبکه خود استفاده کنید. خدمات برون سپاری برای دفاتر، سازمان ها و دفاتر خصوصی در دسترس است و راه حلی بسیار راحت و ارزان محسوب می شود. کافی است با کارشناسان رایان پشتیبان در ارتباط باشید، سوالات خود را مطرح کنید و در مورد پشتیبانی شبکه اطلاعات لازم را کسب کنید. تمامی این خدمات در مدت زمان کوتاهی در اختیار شما قرار می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا