عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین برند موتور پرده برقی

نصب پرده، از عصر کلاسیک تا الان برای تقسیم اتاق، حایل شدن بین دو چیز، جلوگیری از عبور نور و گرد و غبار و مهم‌تر از همه دور ماندن از چشم دیگران مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد و حالا وظیفه‌ای سنگین‌تر از گذشته بر عهده‌ دارد و آن هم حفاظت از خانه در برابر سارقین در زمان حضور و نبود شما است! برای آشنایی با موتور پرده هوشمند در ادامه با آرات همراه شوید.

پرده برقی همانطور که از نامش مشخص است، پرده اتوماتیک است که بدون تنظیمات دستی با کمک نیروی برق باز و بسته می‌شود. وظیفه‌ی اتصال برق، تحمل سنگینی پرده، حرکت منظم و اتوماتیک‌وار آن بر عهده‌ی موتور پرده برقی است. پرده برقی در واقع همان پرده معمولی، حالا از نوع پرده حریر یا پرده زبرا و یا پرده پانج است و تنها چیزیکه آن‌را متمایز می‌کند نصب موتورپرده برقی است.

از مزایای مهم پرده برقی این است که بدون دخالت دست باز و بسته می‌شود و حتی با اتصال به سیستم پذیرای هر نوع سناریوی است. مثلا وقتی در تعطیلات هستید پرده بصورت خودکار با طلوع خورشید باز و در زمان غروب بسته می‌شود و اینگونه تداعی‌گر حضور شما در خانه است.

موتور پرده هوشمند: پرده هوشمند با مجهز شدن به موتور برقی به صورت عمودی یا افقی (مطابق با طراحی پرده) باز و بسته می‌شود. که البته متناسب با وزن پرده و حرکت آن بصورت عمودی یا افقی، نوع موتور برقی بر اساس تنظیم سرعت و همینطور قدرتآن متفاوت است.

موتور پرده هوشمند: پرده هوشمند چیست؟

پرده هوشمند به پوششی گفته می‌شود که از طریق ریموت کنترل یا با برنامه تلفن همراه قابل کنترل باشد. کنترل از راه دور، از مهم‌ترین اهداف نصب پرده هوشمند است. پرده هوشمند حتی این قابلیت را دارد که بتواند بر اساس نور محیط، همانند پرده کرکره اما بصورت اتوماتیک، مطابق تنظیمات کاربر، منسجم‌تر یا متفرق‌تر شود.

پرده موتوی برای هتل‌ها و بیمارستان‌‌ها که امکان دسترسی به تمامی پنجره‌ها و پرده‌ها وجود ندارد و یا برای سینماها و تئاترها که جابجایی پرده‌های بزرگ آن بصورت دستی آسان نیست، قابل استفاده است. استفاده از پرده موتوری که بتواند اتوماتیک‌وار در زمان خاصی باز و بسته شود، کاملا مناسب و کارآمد است.موتور پرده هوشمند: پرده هوشمند با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک و یا کنترل از راه دور و یا بر اساس شدت نور، زندگی را آسان‌تر کرده است.

موتور پرده هوشمند در انواع پرده برقی

با استفاده از موتور پرده برقی می‌توان هر نوع پرده‌ای را از پرده پانچ و پرده حریر گرفته تا پرده آشپزخانه و پرده پذیرایی را هوشمند کرد. برای پرده پذیرایی معمولا با سه نوع ریل (دو نوع ریل متحرک و یک ریل ثابت برای دکور) نصب می‌شود:

پرده برقی شید یا پرده برقی بالا رو

پرده جدید که بنام پرده برقی شید یا بالا رو معرفی می‌شود، به پرده‌ای گفته می‌شود که بصورت عمودی باز و بسته می‌شود. موتور این مدل پرده، درون یک تیوپ یا قوطی کنار پرده نصب می‌شود و از آنجاییکه وزن پرده بر روی موتور می‌افتد، باید از موتور قدرتمندی استفاده شود. پرده برقی شید بیشتر در دفاتر اداری یا آشپزخانه استفاده می‌شود.

پرده برقی کنار رو

پرده برقی کنار رو یکی از پرطرفدارترین مدل برای پرده پذیرایی است. طرز کار این مدل کاملا شبیه به مدل دستی کنار می‌رود. در پرده برقی کنار رو موتور برقی در کنار ریل قرار می‌گیرد.پرده‌ کنار رو هم از وسط و هم از کنار باز می‌شوند. از آنجاییکه وزن پرده بر روی این موتور نمی‌افتد اصلا به موتور فشار نمی‌آید، بنابراین می‌تواند پرده‌ای به وزن 60 کیلوگرم را هم به راحتی جابجا کند.

انواع موتور پرده هوشمند

موتور پرده برقی متناسب با وزنی که باید تحمل کنند در انواع و قیمت‌های مختلف ارائه می‌شوند. مثلا قیمت موتور سیمی پرده برقی نسبت به کاربردی که دارد خوب و مقرون بصرفه است و موتور گیربکسی از آنجاییکه بطور مستقیم به ریل پرده متصل است صدای کمتری دارد و برای پرده‌های کنار رو یا وسط رو استفاده می‌شود.

پرده هوشمند: قیمت موتور پرده هوشمند نوع سیمی مقرون بصرفه‌تر از نوع موتور پرده هوشمند گیربکسی است.

موتور پرده برقی با ریسیور داخلی

در موتور پرده برقی با ریسیور داخلی با سیمی که داخل آن است و با فرمانی که توسط ریموت کنترل داده می‌شود، پرده جابجا می‌شود.

موتور پرده برقی بدون ریسیور داخلی

در موتور پرده برقی بدون ریسیور داخلی حرکت و جابجایی پرده بر اساس برنامه‌ای که برای آن تعریف می‌شود، شکل می‌گیرد.

هوشمند سازی پرده‌‌های قدیمی با نصب موتور پرده هوشمند

جالب است بدانید که خیلی راحت می‌توانید پرده‌های قدیمی را نیز به پرده هوشمند تبدیل کنید. پرده هوشمند با توجه به تغییر نور محیط یا بر اساس زمان‌بندی شما، باز و بسته می‌شوند.

شما می‌توانید با پرده هوشمند را با اتوماسیون خانه هوشمند خود یکپارچه‌سازی کنید یا اینکه آن را مستقلانه فعال کنید. از روش‌های کنترل پرده هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریموت کنترل RF

برای جابجایی پرده هوشمند، فقط کافی است که بر روی ریموت کنترل ضربه بزنید. موتور برقی با ریموت کنترل‌های با فرکانس رادیویی 868 یا 433 مگاهرتز کار می‌کنند و در انواع دو، پنج و نه کاناله موجود هستند. ریموت دو کاناله می‌تواند دو موتور جداگانه را کنترل کند. ریموت کنترل فقط برای باز و بسته شدن پرده هوشمند قابل استفاده است. و در صورت قطعی برق، بصورت دستی امکان باز و بسته شدن پرده وجود دارد.

اپلیکیشن اختصاصی

برای جابجایی پرده هوشمند، اپلیکیشن اختصاصی آن را بر روی گوشی خود دانلود کنید تا پرده فقط با لمس شما یا برنامه‌های تنظیم شده باز و بسته شوند. در این شرایط، موتور پرده هوشمند به یک ماژول داخلی برای ارتباط با اپلیکشن موبایل مجهز است.

رله یا کلید لمسی

استفاده از رله یا کلید پرده هوشمند کنترل پرده را از راه دور امکان‌پذیر می‌کند. تحت این شرایط در خانه‌های هوشمند فقط کافی است که از تاچ پنل مرکزی استفاده کنید.

دستور صوتی

یک روش عالی دیگر استفاده از است. شما می‌توانید با اتصال پرده هوشمند به اسپیکرهای هوشمند آن را از طریق دستور صوتی کنترل کنید.

موتور پرده هوشمند: موتور پرده هوشمند ابتدا و انتهای ریل را تشخیص می‌دهند، موتور هوشمند همچنین دارای قابلیت افزایش و کاهش سرعت است، و با تنظیم سرعت می‌توان چین‌های پرده را کاملا منظم در قاب پنجره جای داد.

موتور پرده هوشمند: مزایای خرید پرده هوشمند

  • کاهش هزینه مصرف انرژی (کنار کشیدن پرده برای استفاده از نور محیط)
  • روشی عالی برای گول زدن سارقین (پوشش پرده در شب و کنار رفتن آن در روز)
  • کنترل باز و بسته شدن پرده از راه دور
  • پوشاندن مکان‌ها با دسترسی دشوار
  • نصب و راه‌اندازی آسان
دکمه بازگشت به بالا