عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین دستگاه حضور و غیاب چیست

در دنیای مدرن امروز سیستم های حضور و غیاب هوشمند فراوانی وجود دارند که شناخت و خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای سازمان ها کمی دشوار نموده است. پالیزافزار به عنوان قدیمی ترین مرکز فروش دستگاه حضور و غیاب در تهران در کنار شما عزیزان است تا با ارائه آگاهی های لازم از میان برند های مختلف حضور و غیاب در ایران، شما را در این امر یاری رساند که با معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره (تصویری)، تشخیص عنبیه (چشمی)، اثر انگشتی و کارتی موجود در بازار بتوانید بهترین مارک دستگاه حضور و غیاب را با قیمتی مناسب و ارزان برای مجموعه خود تهیه نمایید. در این مقاله همراه ما باشید تا با گلچین 10 مدل از بهترین دستگاه های حضور و غیاب آنلاین آشنا شوید.

آنچه در ادامه می آموزید:

بهترین دستگاه حضور و غیاب چیست؟

دستگاه های حضور و غیاب امکان مدیریت ساعت های حضور و غیاب پرسنل و پرداخت ها را فراهم می کنند که این مسئله برای هر کسب و کاری بسیار حائز اهمیت است. بهترین دستگاه حضور و غیاب، دستگاهی است که مدیریت و پیاده سازی آسان را برای مجموعه شما به ارمغان بیاورد و پرسنل از کار با خرسند باشند و در عین حال سیستم حضور و غیاب قابلیت سازگاری با نرم افزار حقوق و دستمزد را داشته باشد و پرداخت ها در زمان مقرر انجام شود. اگر دستگاه حضور و غیابی که دارید، قدیمی باشد و عملکرد مناسبی نداشته باشد یا هنوز به طریق سنتی، ثبت ورود و خروج پرسنل را اعمال می کنید، این مسائل سبب ایجاد صدها هزار یا میلیون ها تومان هزینه اضافی در کسب و کار می گردد.

در هر بیزینس یا صنعتی که مشغول به فعالیت هستید، این راهنما به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای مجموعه خود انتخاب نمایید.

معرفی 10 مدل از بهترین دستگاه های حضور و غیاب 2023 با نقد و بررسی

  1. دستگاه حضور و غیاب چشمی UBio-X Iris

دستگاه های حضور و غیاب که از برای شناسایی پرسنل استفاده می کنند از امنیت بالایی به هنگام تایید و شناسایی کاربر برخوردار هستند. آیریس (Iris) که جز حفاظت شده اندام داخلی چشم می باشد در طول زندگی افراد دارای الگوی پایداری است که امکان هک شدن یا گول زدن دستگاه حضور و غیاب چشمی وجود ندارد. دستگاه حضور و غیاب چشمی و اثر انگشت UBio-X Iris با مشخصات ثبت 200,000 کاربر، شناسایی 20,000 عنبیه چشم و 50,000 اثر انگشت امکان تشخیص پرسنل را تا فاصله 50 سانتی متری فراهم نموده است. این دستگاه می تواند با چرخش اتوماتیک دوربین کارکنان را با وجود عینک طبی، ماسک پزشکی، نقاب و داشتن حجاب به راحتی تشخیص دهد. سنسور اثر انگشت این دستگاه از نوع ضدخش و ضدتقلب ویردی بوده و دارای کارتخوان RFID بدون تماس 125 کیلوهرتز و کارت مايفر با فرکانس 13.56 مگاهرتز بصورت همزمان می باشد.

  1. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با ماسک UBio-X Pro 2

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره UBio-X Pro 2 مجهز به دو عدد دوربین متحرک، سنسور اثر انگشت و کارتخوان 125KHz و 13.56MHz بصورت همزمان می باشد. این دستگاه قابلیت شناسایی افراد را به هنگام راه رفتن از میان گیت های کنترل تردد دارد و در صورت لزوم می توان دستگاه تب سنج را به طور جداگانه تهیه نمود و با دستگاه ادغام کرد. دستگاه تشخیص چهره Pro 2 قادر به تشخیص 20,000 چهره و 500,000 اثر انگشت در کمتر از یک ثانیه می باشد، صفحه نمایش این دستگاه دارای تاچ لمسی و با ابعاد 5 اینچ تمام رنگی می باشد.

  1. دستگاه حضور و غیاب تصویری UBio-X Pro Lite

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره UBio-X Pro Lite مجهز به دو عدد دوربین متحرک، سنسور اثر انگشت و کارتخوان 125KHz و 13.56MHz بصورت همزمان می باشد. دستگاه حضور و غیاب تصویری UBio-X Pro Lite با سیستم عامل اندروید و سنسور نوری ضدخش و ضدتقلب ویردی قادر به تشخیص 7,000 چهره و 200,000 اثر انگشت در کمتر از یک ثانیه می باشد، صفحه نمایش این دستگاه دارای تاچ لمسی و با ابعاد 5 اینچ تمام رنگی می باشد.

مقایسه دستگاه حضور و غیاب

مدل
تعداد ترددها 500 هزار 10 میلیون 10 میلیون 150 هزار 10 میلیون 10 میلیون 10 میلیون 10 میلیون 64 هزار
تعداد چهره 5 هزار 50 هزار x x x 20 هزار 20 هزار 7 هزار x
تعداد اثرانگشت 5 هزار 100 هزار 100 هزار 500 50 هزار x 100 هزار 100 هزار 15 هزار
تعداد کارت 15 هزار 100 هزار 100 هزار 16 هزار 200 هزار 500 هزار 500 هزار 500 هزار 20 هزار
تولید ایران، پالیزافزار ایران، پالیزافزار ایران، پالیزافزار ایران، پالیزافزار کره جنوبی کره جنوبی کره جنوبی کره جنوبی کره جنوبی

ویژگی های بهترین سیستم حضور و غیاب برای سازمان

ویژگی هایی که برای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب باید در نظر بگیرید عبارتند از:

سخت افزار دستگاه

اولین آیتمی که صاحبان مشاغل باید در نظر بگیرند، تجهیزات سخت افزار پیشرفته و یا ساده سیستم حضور غیاب می باشد. برای بیزینس هایی که در حال حاضر از استفاده می کنند و اکثر کارمندان به صورت حضوری در محل ثبت ساعت را انجام می دهند، استفاده از دستگاه های حضور و غیاب مدرن نظیر تشخیص چهره و اثر انگشت با کیفیت عالی بهترین انتخاب خواهد بود.

شرکت هایی که تعداد کمی پرسنل دارند و یا بیشتر کارکنان بصورت ریموت کار می کنند، تجهیزات سخت افزاری دستگاه خیلی حائز اهمیت نمی باشد. بلکه برای مدیریت حضور و غیاب باید سیستمی را انتخاب نمایید که قابلیت ساعت زنی از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل را داشته باشد.

نحوه ساعت زنی

به وضوح به استفاده فیزیکی شرکتها از دستگاه حضور غیاب بستگی دارد. به عنوان مثال، نحوه ساعت زنی از طریق وب یا اپلیکشن موبایل می تواند با تکنولوژی جئوفنسینگ یا محدوده جغرافیایی پرسنل دورکار سنجیده شود و پرسنل تنها در صورتی می تواند ثبت ورود و خروج انجام دهد که در محدوده جغرافیایی مشخص شده در لوکیشن حضور داشته باشد.

وقتی که صحبت از ثبت ساعت ورود و خروج به صورت حضوری در محل می شود، ، انگشتی، کارتی و یا رمزی جلوه بیشتری پیدا می کنند. برای نمونه، یک کافی شاپ یا تهیه غذا که پرسنل کمی دارند نیاز به استفاده از سیستم های حضور و غیاب پیشرفته مانند تشخیص چهره یا چشمی نخواهند داشت، اما سازمان های پیچیده تر با امنیت های پیشرفته می توانند از ویژگی های یاد شده بیشتر بهره ببرند.

قابلیت ادغام و یکپارچگی

سیستم حضور و غیاب جدید شما باید بیشتر از یک سیتم حضور و غیاب برای شما کارایی داشته باشد بدین معنی که بتواند با سایر نرم افزار ها نظیر حقوق و دستمزد، حضور و غیاب دانش آموزان و معلمان یا صدور فیش در رستوان ها سازگاری کامل داشته باشد. دستگاه های حضور و غیاب پالیزافزار این ویژگی را بصورت درونی در برنامه دارند. طراحان و توسعه دهندگان نرم افزاری این قابلیت را به خوبی و با کارای آسان بر روی سیستم ها اجرا کرده اند تا دستگاه بطور یکپارچه در سیستم های شهربازی، باشگاهی یا کنترل تردد مترو نیازهای مشتری را برآورده نماید.

اندازه کسب و کار

تا زمانی که شما از سیستم حضور و غیاب استفاده می کنید، سایز کسب و کار شما اهمیت چندانی ندارد. دستگاه های حضور و غیاب به شما کمک می کنند تا ثبت ورود و خروج پرسنل را به آسانی انجام دهید و از آنها گزارش یا فایل خروجی تهیه نمایید. با استفاده از اشتراک گذاری اطلاعات سیستم حضور و غیاب در بین بخش ها آسان می شود. استفاده از دستگاه حضور و غیاب آنلاین برای ثبت روزانه کارکرد و تردد کارکنان و تعهد آنان به کار بسیار سودمند است.

یک تیم استارتاپی متشکل از چهار شرکت با شرکتی که دارای 300 پرسنل می باشد، قطعا دستگاه حضور و غیاب یکسانی نخواهند داشت. بسیار مهم است که در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب پالیزافزار تعداد پرسنل را به کارشناسان فروش اعلام نمایید. برخی دستگاه های حضور و غیاب ممکن است شامل هزینه های دیگری نظیر سفارش برای پرسنل و یا تگ ریموت شوند.

اگر در حال حاضر یک مجموعه کوچکی هستید مطمئن شوید که با رشد کسب و کارتان، سیستم حضور و غیاب شما نیز در مقیاس بزرگ تر برای پرسنل با تعداد بالاتر و یا گسترش فیزیک محل کسب و کار قابل استفاده باشد که در این صورت نیازی به تعویض سیستم حضور و غیاب نخواهید داشت.

سوالات متداول در هنگام خرید بهترین سیستم حضور و غیاب برای سازمان

قیمت خرید دستگاه حضور و غیاب چقدر است؟

محبوب ترین و بهترین پالیزافزار که کارایی مناسبی هم داشته باشند از حدوده قیمت 6 میلیون تومان به بالا هستند و بر اساس برند ایرانی یا خارجی بودن، تکنولوژی فناوری تشخیص چهره، تشخیص عنبیه و تجهیزات پیشرفته بکار رفته در آن گاهی تا 30 الی 40 میلیون تومان هم قیمت گذاری می شوند، اما در حدوده 3 میلیون تومان هم می توانید از پالیزافزار خرید نمایید.

بهترین دستگاه حضور و غیاب مدارس، معلمان و دانش آموزان چیست؟

سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس شامل استفاده از دستگاه های حضور و غیاب، نرم افزار حضور و غیاب و به اولیا می باشد. نظارت بر حضور و غیاب دانش آموزان بصورت دستی کار زمان بری می باشد که با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی یا تشخیص چهره می تواند تنها در طی چند دقیقه بصورت آنلاین انجام شود و معلمین می توانند قبل از شروع کلاس، لیست حضور و غیاب دانش آموزان را در اختیار داشته باشند. استفاد از دستگاه حضور و غیاب دانش آموزان سبب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. معلمان می توانند زمانی را که صرف حضور و غیاب دانش آموزان می کنند آن را به تدریس یا رفع اشکال دانش آموزان تخصیص دهند، از سویی دیگر هزینه خرید دفاتر حضور و غیاب در تعداد بالا نیز از لیست مخارج مدارس حذف می شود. مدیران مدارس با استفاده از سیستم حضور و غیاب هوشمند قادر به تعریف شیفت و محدوده ساعت زنی برای دانش آموزان هستند و هر گونه تاخیر، غیبت و یا تعجیل دانش آموزان در خروج از مدرسه را می توان با ارسال پیامک به والدین گزارش داد.

بهترین دستگاه حضور و غیاب بیومتریک کدام است؟

محبوب ترین دستگاه های اثر انگشتی، تشخیص چهره یا تصویری، چشمی یا تشخیص عنبیه (Iris) هستند که معیار ها و الگوریتم های فوق العاده شناسایی دارند، برترین و دقیق ترین دستگاه های شناخته شده دستگاه های اثر انگشتی و آیریس هستند.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای پرسنل و مدیران چیست؟

سیستم های مدیریت حضور و غیاب پیشرفته باعث صرفه جویی در زمان و تلاش انسانی در پیگیری ساعات تردد کارمندان می شود. برنامه ها و شیفت های کاری بر اساس نیازهای شغلی می توانند به راحتی ایجاد و کارمندان به گروه های تعریف شده اختصاص داده شوند. این امر مدیران را از فعالیت‌های برنامه‌ریزی معمولی و دستی رها می‌کند تا بتوانند به صورت استراتژیک روی کسب و کار خود بیشتر تمرکز کنند.

سیستم های حضور و غیاب هوشمند دارای یک پنل اختصاصی برای کارمندان می باشد که از طریق آن کارکنان می توانند برنامه ها و شیفت های تریف شده را مشاهده و یادآوری ها را دریافت نمایند همچنین می توانند به صورت ریموت درخواست های مرخصی و مانده مرخصی های ماه و سالانه را مشاهده نمایند. از سویی دیگر چون تمام این امر بصورت اتوماتیک و سیستمی انجام می شود پرسنل از این امر خرسند هستند که خطایی در پرداخت ها انجام نمی شود.

ارتباط میان ثبت ساعت حضور و غیاب و مدیریت زمان چیست؟

سیستم های حضور و غیاب () برای ردیابی و نظارت بر شروع، توقف و پایان کار کارمندان استفاده می شود. یک سیستم حضور و غیاب هوشمند، کارفرما را قادر می‌سازد تا ساعات کاری و دیر رسیدن، خروج زودهنگام، زمان مرخصی و غیبت کارکنان خود را تحت نظر داشته باشد.

مطالب مرتبط

پر بازدیدها

مطالبهر کسب و کاری که بیش از چند نفر پرسنل داشته باشد، رفته رفته نیازمند استفاده ازمی­ شود. همچنین هرچه تعداد پرسنل بیشتر شود، اهمیت کنترل تردد نیز بالا خواهد رفت. دستگاه حضور و غیاب هم مانند دیگر وسایل الکترونیکی انواع مختلف با کارآیی های متفاوت دارد. و هر سازمانی که بخواهد بهترین دستگاه حضور و غیاب موجود در بازار را برای خود را انتخاب کند، نیاز به دانش و اطلاعات در این زمینه خواهد داشت. یکی از مهمترین اهداف مجله کسرا نیز ارائه اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به مشتریان است. ساعت های حضور و غیاب در بازار از ۱ میلیون تومان تا بالای ۱۲ میلیون تومان قیمتهای مختلف و همچنین کارآیی های بسیار متنوعی دارند. که این موضوع انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب را کمی سخت می­ کند. اما با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه مقاله ارائه خواهیم داد، به راحتی می ­توانید مناسب ترین دستگاه برای نیازهای سازمان خود را انتخاب و خریداری نمایید.

برندهای تولید کننده دستگاه حضور و غیاب

اولین بار از دستگاه های حضور و غیاب به صورت امروزی در سال ۱۹۳۸ استفاده شد. این دستگاه های اتوماتیک امکان محاسبه ساعات کار کارمندان را به راحتی فراهم و کار پرداخت ها را راحت می کردند. بعد از آن بود که شرکت های مختلف وارد بازار دستگاه حضور و غیاب شدند. برندهای زیادی به تولید این دستگاه ها و نرم افزارهای جانبی آن مشغول هستند که بسته به میزان بودجه، امکانات مورد نیاز و میزان پرسنل، شرکت ها می توانند از بین دستگاه های تولیدی انتخاب کنند. این دستگاه ها از مدل های ساده برای ثبت حضور غیاب با کارت تا مدل های پیشرفته با امکاناتی مانند تشخیص چهره، محاسبه میزان کارکرد و مدیریت پرداخت قابل خرید هستند. برخی از برندهای برتر دستگاه حضور و غیاب عبارتند از:

سوپریما، یکی از شرکت های دستگاه حضور و غیاب کره ای  است. این کمپانی، از مشهورترین برندهای پیشرو در زمینه دستگاه  حضور و غیاب بیومتریک و اکسس کنترل های هوشمند است. سوپریما با ترکیب الگوریتم های بیومتریک و مهندسی برق، نوآوری های بسیاری در صنعت حضور و غیاب در طی یک دهه گذشته انجام داده است. مجموعه گسترده سوپریما شامل سیستم های اکسس کنترل بیومتریک، دستگاه های حضور و غیاب مجهز به اسکنرهای تشخیص اثرانگشت زنده یا، سیستم احراز هویت موبایل و ماژول های اثر انگشت پیشرفته هستند. این شرکت در رده 50 تولیدکننده برتر در حوزه تکنولوژی های امنیتی معرفی شده و شبکه فروشی گسترده در 140 کشور با سهم بازار یک دارد.  یکی از نوآوری های مثال زدنی سوپریما، استفاده از انواع تکنولوژی های جدید مانند NFC، Mobile ID و BLE است. این تکنولوژی ها به کاربران امکان شناسایی و تردد با موبایل خود بدون نیاز به ثبت اثر انگشت و یا چهره نگاری را می دهند.

محصولات شرکت سوپریما، شامل انواع سیستم های شناسایی بیومتریک، دستگاه های اکسس کنترل، دوربین های تشخیص چهره، سیستم های احراز هویت با اثر انگشت و انواع دستگاه های حضور و غیاب است. برخی از معروف ترین مدل ها برای کسانی که به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب سوپریما هستند عبارت اند از:

  • امنیت بسیار بالای دستگاه با قابلیت تشخیص عنبیه چشم
  • قابلیت شناسایی هویت کاربران از طریق حرارت بدن
  • امکان تشخیص چهره با ماسک
  • حافظه قدرتمند و پردازنده قوی
  • قابلیت تشخیص چهره افراد با قدهای مختلف و در نور کم تا زیاد
  • تکنولوژی پیشرفته امنیتی بدون امکان دور زدن
  • دقت، سرعت و امنیت بالا
  • قابلیت شناسایی چهره در محیط های تاریک
  • ظرفیت بالای حافظه اکسس کنترل
  • قابلیت ثبت ۳۰۰۰ چهره و ۳۰۰۰ کارت تردد.
  • رابط کاربری گرافیکی آسان به همراه صفحه لمسی
  • استفاده راحت از دستگاه بدون نیاز به آموزش

دستگاه حضور و غیاب ویردی Virdi

برند اختصاصی Virdi یا ویردی برند نام آشنای حوزه کنترل دسترسی و اکسس کنترل ایران و جهان است که محصولات بسیاری را در زمینه حضور و غیاب و دستگاه ساعت زنی تا به حال عرضه کرده است. برند ویردی یک برند متعلق به کره جنوبی و محصول union community است که پس از چند دهه از شروع کار خود اکنون یکی از برندهای نام آشنای این صنعت است و در بسیاری از کورهای دنیا نمایندگی دارد. ویردی، برترین برند جهان در حوزه شناسایی بیومتریک است. اولین محصول این برند در سال 2000 وارد بازار شد. اکسس کنترل ویردی Virdi  به محبوب ترین برند در حوزه محصولات تشخیص چهره و اثر انگشت تبدیل شده است. این بهترین دستگاه حضور و غیاب خارجی، محصولات خود را به بیش از 120 کشور جهان از جمله ایران صادر می کند.

معروفیت برند کره ای ویردی، بیشتر مدیون استفاده از دوربین متحرک تشخیص چهره بر اساس قد افراد است. سنسورهای بیومتریک این برند، در تشخیص اثرانگشت زنده از اثر انگشت تقلبی و سرعت بالای شناسایی مثال زدنی هستند. تکنولوژی پیشرفته در کنار قیمت خوب و تنوع بالا، توانسته سهم بازار خوبی برای این برند کره ای به ارمغان بیاورد. علاوه بر دستگاه های حضور و غیاب، وردی دارای بهترین تجهیزات جانبی کنترل تردد مانند درب و آسانسور، دوربین های شمارنده ، دوربین های حرارتی و  نیز هست. امنیت بالای دستگاه های حضور غیاب ویردی، روش های رایج تقلب و دور زدن دستگاه را بی اثر کرده و برای مقاصد امنیتی، نگرانی ها را از بین می برد.

قیمت دستگاه حضور و غیاب ویردی virdi

در مقایسه با قیمت سایر دستگاه های حضور و غیاب، قیمت دستگاه حضور و غیاب و اکسس کنترل های ویردی بسیار مناسب هستند. محصولات Virdi با وجود قیمت خوب، از تکنولوژی مناسبی برای کنترل تردد و حضور و غیاب استفاده می کنند. همانطور که گفته شد، ویردی از سری برندهای کره ای و خارجی است و به همین دلیل قیمت آن با نوسانات نرخ دلار تغییر می کند. شرکت کسرا به عنوان نمایندگی ویردی در ایران، آماده ارائه لیست قیمت به روز محصولات ویردی در کنار مشاوره خرید دستگاه حضور و غیاب است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید دستگاه حضور و غیاب ویردی virdi

به هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب ویردی، باید بدانید که گزینه های زیادی پیش روی شما است. دستگاه های حضور و غیاب و اکسس کنترل های این برند، با تنوع بالا برای انواع شرکت ها و سازمان های کوچک، متوسط تا بزرگ مناسب هستند. شما می توانید برای دریافت مشاوره خرید بهترین مدل براساس بودجه و نیاز خود با کارشناسان ما تماس بگیرید. برخی از برترین مدل های ویردی عبارت اند از:

  • امکان تشخیص ۱۰۰۰۰ چهره در ثانیه
  • شناسایی افراد در محیط های کم نور و پرنور
  • دارای سنسور مادون قرمز و حسگرهای پیشرفته
  • ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ظرفیت ذخیره لاگ
  • دارای سیستم عامل داخلی اندروید ۴
  • مجهز به صفحه نمایش لمسی و رنگی ۵ اینچی
  • دارای دو دوربین داخلی جهت شناسایی چهره و عکسبرداری در زمان تردد

دستگاه حضور و غیاب مکسا

دستگاه  حضور و غیاب UBio-X Pro Lite

  • قابلیت نصب در فضاهای تاریک
  • امکان اتصال به وای فای
  • شناسایی کارت بدون نیاز به تماس
  • قابلیت تشخیص اثر انگشت واقعی از جعلی
  • دوربین دوگانه با قابلیت تشخیص چهره با ماسک
  • شناسایی همزمان با اثر انگشت و چهره
  • ذخیره ۱۰ میلیون تردد

دستگاه حضور و غیاب مکسا

دستگاه  حضور و غیاب UBio-X Pro

  • قابل نصب در فضاهای تاریک، بسته و فضای باز با نور زیاد
  • توانایی تشخیص انگشت جعلی
  • اتصال به wifi
  • دارای پردازشگر چهار هسته ای
  • توانایی شناسایی چهره ، اثر انگشت، کارت بدون تماس، رمز عبور
  • قابلیت شناسایی ۲۰.۰۰۰ چهره و تا ۵۰۰.۰۰۰ اثر انگشت
  • امکان ذخیره ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ رکورد تردد در حافظه داخلی
  • امکان شناسایی افراد از فاصله ۳ متری
  • دارای سیستم عامل داخلی اندروید ۶
  • مجهز به صفحه نمایش لمسی و رنگی ۵ اینچی
  • دارای دو دوربین داخلی جهت شناسایی چهره و عکسبرداری در زمان تردد
  • پشتیبانی از زبانهای فارسی ، انگلیسی ، ژاپنی ، کره ای ، عربی

دستگاه حضور و غیاب مکسا

دستگاه  حضور و غیاب UBio-X Pro 2

  • پردازشگر چهار هسته ای با قابلیت شناسایی چهره زیر یک ثانیه
  • امکان اتصال به سنسور تشخیص حرارت
  • توانایی تشخیص کارت بدون نیاز به تماس
  • قابل نصب در فضای باز و فضای تاریک
  • دارای حافظه داخلی با ظرفیت بسیار بالا
  • قابل استفاده در محیط های بسیار گرم

دستگا­ه حضور و غیاب مکسا BioIris S۷۸۰ – این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه های کنترل تردد است  که با نام تجاری بهترین نیز شناخته می شود. این مدل از مدرن ترین فناوری های تشخیص عنبیه چشم، شناسایی اثر انگشت و تشخیص کارت استفاده کرده و قابلیت تشخیص هویت یک گانه و دوگانه برای افزایش امنیت را دارد. از جمله سایر ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی ۴۰.۰۰۰ عنبیه چشم در کمتر از ۱ ثانیه
  • تشخیص اثرانگشت زنده از جعلی
  • امکان تشخیص چهره با ماسک به وسیله اسکن عنبیه چشم
  • قابل نصب در فضای های با حرارت بالا
  • دوربین ثبت تصاویر مربوط به تردد کارکنان
  • قابلیت نصب در فضاهای تاریک
  • دوربین قدرتمند در تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب کسرا

دستگاه حضور و غیاب ویردی UBIO-X IRIS

دستگاه حضور و غیاب مکسا Biofinger S710 – این دستگاه یکی از بهترین مدل های کنترل تردد اثرانگشتی است که با نام نیز شناخته می شود. در کنار اثر انگشت، امکان ثبت تردد از طریق کارت بدون نیاز به تماس نیز در این مدل وجود دارد. این مدل به خصوص برای شرکت های با ظرفیت کم بسیار مناسب است. سایر قابلیت های این دستگاه عبارت اند از:

  • ذخیره بیش از ۱۰ هزار تردد
  • امکان استفاده به عنوان اکسس کنترل
  • ضدآب و ضد گردوغبار
  • قابلیت تشخیص تا ۱۵۰۰ چهره در ثانیه
  • سیستم عامل لینوکس

دستگاه حضور غیاب ZK

برند ZK یکی از قدیمی ترین برندهای تکنولوژی های بیومتریک در جهان است که پس از اینکه فعالیت خود را با تمرکز بر الگوریتم اثر انگشت آغاز کرد امروزه با گسترش روزافزون فعالیت خود دیگر ابزارهای بایومتریک مربوط به را هم در اختیار گرفته و موفق به تولید انبوده دستگاه های حضور غیاب ZK شده است. این شرکت یک برند چینی است که توانسته بخش زیادی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و میتوان گفت به نسبت برندهای سوپریما و ویردی دستگاه های کنترل تردد این شرکت ارزانتر به حساب می آیند. کمپانی zktecho که در ایران با برند Zk شناخته می شود؛ یکی از شرکت های تولیدکننده دستگاه حضور و غیاب چینی است. این شرکت با داشتن شرکت های تابعه در ایالات متحده، اروپا و آفریقا به یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولید سخت افزار و نرم افزارهای امنیتی تبدیل شده است. سیستم های اکسس کنترل یکپارچه، دوربین ها و کیوسک های نظارتی، اسکنرها و نرم افزارهای بیومتریک امنیتی و دستگاه های حضور و غیاب از جمله تولیدات برتر این برند هستند. Zk نقطه قوت خود را در کوتاه کردن چرخه تولید و تحویل محصولات،‌حذف فعالیت های بدون ارزش افزوده برای مشتریان و نهایتا کاهش هزینه تمام شده در قبال کیفیت بالا می داند. شاید بد نباشد بدانید شرکت هایی مانند شارپ، وال مارت، تویوتا، نایک و مرسدس بنز از بزرگ ترین مشتریان و شرکای زدکی هستند.

قیمت دستگاه حضور و غیاب زدکی zk

شرکت zkteco، مدعی تولید محصولات با کیفیت در عین پایین نگه داشتن قیمت تمام شده است. این شرکت با داشتن یکی از مکانیزه ترین خطوط تولید، دخالت انسانی را کاهش و میزان بهره وری تولید را به شدت افزایش داده است. این عوامل باعث شده تا قیمت تمام شده محصولات در مقایسه با برندهای مشابه، کمتر اما کیفیت همچنان با برترین ها قابل رقابت باشد. قیمت دستگاه حضور و غیاب zkteco، با توجه نرخ یوان و دلار دائما در حال تغییر است. برای دریافت لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب زدکی با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

خرید دستگاه حضور و غیاب زدکی zk

برند ویردی، تولیدکننده انواع دستگاه های اکسس کنترل و حضور و غیاب است. محصولات زدکی با قابلیت های متفاوت از جمله امکان تشخیص چهره، اثرانگشت، کارت و پسورد و یا ترکیبی از چند تکنولوژی تولید می شوند. برای خرید دستگاه حضور و غیاب زدکی، بهتر است بسته به بودجه و نیاز خود از بین مدل های این برند چینی انتخاب کنید. از جمله معروف ترین مدل زدکی در بازار ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد: – برخورداری از سنسور ارتقا یافته اثرانگشت، الگوریتم پیشرفته تشخیص چهره و فناوری مادون قرمز، فقط بخشی از ویژگی های این مدل پیشرفته ویردی هستند. این دستگاه از جدیدترین فناوری برای حضور و غیاب و کنترل تردد استفاده می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای سازمان های امنیتی و شرکت های بزرگ و کوچک است. سایر ویژگی های این مدل عبارت است از:

  • قابلیت شناسایی چهره، اثرانگشت و کارت
  • دارای جدیدترین الگوریتم شناسایی چهره (تشخیص چهره زنده)
  • برخورداری از سنسور اثرانگشت ارتقاء یافته Silk ID (اثر انگشت خشک، مرطوب و زبر)
  • بهره مندی از فناوری مادون قرمز
  • مجهز به Wi-Fi
  • مجهز به باتری داخلی (۴ ساعت کار مداوم)
  • میزان روشنایی ۱۲۰۰۰ لوکس

برند‌های موجود دستگاه حضور و غیاب در بازار ایران

در حوزه محصولات حضور و غیاب و اکسس کنترل ها، شرکت کسرا دارای نمایندگی از برترین برندهای جهان است. برندهای کره ای مانند سوپریما و ویردی از برترین تکنولوژی ها در شناسایی و کنترل تردد استفاده می کنند. این دو برند هر دو در بازار ایران استقبال بسیاری خوبی داشته و جزو برندهای محبوب هستند. برند سوپریما برای کیفیت بالای محصولات و برند ویردی برای کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب رقابت بالایی در ایران دارند. یکی دیگر از برندهای محبوب چینی دستگاه حضور و غیاب در ایران، برند زد کی است. این شرکت که بزرگ ترین سازمان های دنیا مانند نایک و پاناسونیک را به عنوان مشتری در کارنامه خود دارد. این شرکت برتر چینی معتقد است که با مکانیزه کردن خط تولید توانسته در عین حفظ کیفیت محصولات، قیمت تمام شده را به شدت کاهش دهد. تایمکس و تایگر از دیگر برندهای بهترین دستگاه حضور و غیاب و در بازار ایران هستند.

مولفه های انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب لازم است بدانیم چه فاکتورهایی را باید مد نظر قرار دهیم تا در بلند مدت بهترین بازدهی و رضایت کافی داشته باشیم. در واقع بهترین دستگاه حضور غیاب برای هر سازمان وابسته به نیازهای آن سازمان است. بنابراین پیش از خرید موارد زیر را حتما در مورد انتخاب دستگاه حضور و غیاب در نظر گرفته و مورد بررسی قرار دهید.

1) توجه به تعداد کارمندان در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

توجه به تعداد کارکنان در یک سازمان قبل از تهیه دستگاه حضور و غیاب مناسب یکی از مهم ترین نکات در انتخاب سیستم کنترل تردد است. سازمان ها باید اقدام به خرید بهترین دستگاه حضور و غیابی کنند که قادر باشد در صورت افزایش تعداد کارکنان جوابگوی نیازهای ثبت ورود و خروج آنها نیز بوده و این افزایش تعداد بر دقت و سرعت دستگاه حداقل تاثیر منفی را داشته باشد.

2) توجه به ابعاد طول، عرض و ارتفاع فضایی که قرار است دستگاه آنجا نصب شود

مهمترین نکته ای که باید در زمان خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب مد نظر قرار داد محل قرارگیری دستگاه تشخیص هویت است چرا که دستگاه های مختلف در ارتفاع و شرایط محیطی خاصی قادر به ثبت تردد پرسنل هستند و در صورتی که دستگاه حضور غیاب خریداری شده برای مکانی که در آن نصب شده است مناسب نباشد کارایی خود را از دست داده و نمی تواند نیازهای سازمان جهت کنترل ورود و خروج کارکنان را به خوبی انجام دهد.

3) تعداد دستگاهی که لازم است در قسمت های مختلف سازمان قرار گیرد

یکی از موارد بسیار مهم در نصب دستگاه حضور و غیاب، تعداد ورودی های سازمان جهت کنترل تردد افراد است. در بسیاری از سازمان ها مانند کارخانه های بزرگ چندین ورودی جهت ورود و خروج پرسنل وجود دارد و سازمان باید قبل از خرید دستگاه ثبت تردد به این موضوع توجه کرده و هر تعداد دستگاهی که نیاز است را برای سازمان تهیه کند.

4) میزان روشنایی محیط هنگام خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه های تشخیص چهره برای کنترل تردد افراد از طریق ثبت چهره باید در محیطی قرار گیرند که نور مناسب جهت تشخیص چهره افراد در آن وجود داشته باشد. به همین دلیل شرکت ها هنگام خرید سیستم حضور غیاب لازم است دستگاهی را برگزینند که کارایی لازم در محیط کاری با نور کم را نیز داشته باشد.

5) وضعیت آب و هوایی شهر یا شهرهایی که دستگاه ها برای آن ها تهیه می شود

بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها نیاز دارند تا دستگاه حضور و غیاب خود را در محیط بیرون از سازمان نصب کنند. به همین دلیل در زمان تهیه سیستم کنترل ورود و خروج باید دستگاهی را انتخاب کنند که قابلیت نصب در فضای باز را نیز داشته و بتواند در مقابل شرایط جوی مختلف مقاوم باشد.

6) سیاست های سازمان برای امنیت، بهداشت، امکانات مورد نیاز دستگاه و

سازمان های نظامی و بسیاری دیگر از انواع شرکت هایی که مسائل امنیتی در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است به دستگاه کنترل تردد نیاز دارند که امکان تقلب در آن به هیچ عنوان وجود نداشته و امنیت بسیار بالایی داشته باشد. به همین دلیل انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب مناسب برای چنین سازمان هایی حساسیت بالایی داشته و باید با دقت بیشتری انجام شود. دستگاه های تشخی چهره و تشخیص کف دست نسبت به سایر انواع دستگاه ها امنیت بالاتری داشته و مناسب چنین سازمان هایی هستند. همچنین با توجه به گسترش بیماری های فراگیر همچون کرونا تمایل شرکت ها به استفاده از سیستم های حضور و غیاب بایومتریک مانند تشخیص چهره افزایش یافته است چرا که ثبت تردد افراد بدون تماس با دستگاه امکان پذیر بوده و امکان انتقال بیماری به افراد دیگر در سازمان به حداقل میرسد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بهترین دستگاه حضور و غیاب

قبل از خرید دستگاه های الکترونیکی باید فاکتورهای مهمی رو مد نظر قرار داد تا از میزان کارایی دستگاه فوق و مناسب بودن آن آگاه شد. انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب مناسب به عنوان یکی از ابزارهای الکترونیکی مهم در سازمان های مختلف نیازمند صرف زمان و دقت کافی جهت کسب اطلاعات از انواع دستگاه کنترل تردد و کارایی دستگاه های حضور و غیاب است. اگرچه فاکتورهای مختلفی از جمله جنس دستگاه تردد، کیفیت دستگاه کارت ساعت زنی، نحوه تشخیص هویت دستگاه کارت ساعت زنی و بسیاری موارد دیگر را باید قبل از خرید تجهیزات کنترل ورود و خروج مد نظر قرار داد اما قیمت بهترین دستگاه حضور و غیاب فاکتور تعیین کننده در انتخاب یکی از انواع سیستم های ورود و خروج از سوی سازمان ها است. در واقع کسب و کارها به دنبال بهترین دستگاه حضور و غیابی هستند که علی رغم قیمت مناسب از کیفیت، دقت و سرعت مناسبی نیز برخوردار باشد. وجود دستگاه کنترل تردد برای تمام سازمان ها با هر تعداد پرسنل امری حیاتی محسوب می شود و از آنجا که اکسس کنترل ساعت زنی تاثیر بسیار قابل توجهی در عملکرد سازمان ها دارد انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه کارت ساعت زنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه مقاله به بررسی پارامترهای مهم در قیمت گذاری دستگاه های حضور و غیاب و تفاوت سیستم های مختلف کنترل تردد پرداخته ایم تا با استفاده از راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب بتوانید بهترین را برای سازمان خود برگزینید.

1) توجه به کارآیی مدنظر شما از بهترین دستگاه حضور غیاب 

اگر یک شرکت کوچک با تعداد پرسنل پایین برای اولین بار و به دلیل بهبود کنترل تردد اقدام به خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب کند. و هیچ انتظار دیگری از دستگاه نداشته باشد. و یا کارت خوان های بدون تماس RFID بهترین گزینه برای این شرکت ها هستند. این نوع ساعت حضور و غیاب ارزانترین نوع بوده. و در عین حال برای کنترل تردد شرکت های کوچکی که پیچیدگی های خاص سازمانی ندارند بهترین دستگاه حضور و غیاب محسوب می­ شوند. اگر سازمانی با میزان تردد روزانه بالا هستید، دستگاه کارتی برای شما جوابگو نخواهد. بود چراکه امکان تقلب در ترددهای بالا در این دستگاه ها بالا می ­رود. زمان شناسایی این دستگاه ها نیز کمی زیاد بوده و موجب ایجاد شلوغی و بی نظمی در جلوی دستگاه می­ شود. اما دستگاه های بیومتریک زمان تشخیص نزدیک به ۱ ثانیه و حتی کمتر از آن دارند که برای میزان ترددهای بالا مناسب هستند. همچنین این دستگاه ها قدرت تشخیص بسیار قوی نیز دارند که میزان امنیت را بسیار بیشتر می­ کند.

انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای سازمان های امنیتی، نظامی و دیگر سازمان های مهم که از دستگاه انتظاراتی بیش از ثبت ورود و خروج با کارت دارند، دستگاه های بیومتریک دارای تشخیص دوگانه اثر انگشت و تشخیص چهره هستند. این دستگاه ها می­ توانند همزمان و در زیر یک ثانیه با دو روش تشخیص چهره و اثر انگشت تردد را کنترل نمایند. به طوری که حتی فرد نیازی به ایستادن کامل جلوی دستگاه نداشته و حسگرهای دستگاه با نزدیک شدن وی حضور و غیاب وی را ثبت می­ کنند. همچنین اگر به بهترین دستگاه حضور و غیابی نیاز داشته باشید که به عنوان از آن استفاده کنید، باید محصولاتی را مدنظر قرار دهید که این قابلیت را دارا باشند. برای مثال ممکن است تنها در برخی محل ها مانند اتاق سرور نیاز به چنین دستگاه حضور و غیابی داشته باشید. تا ورود و خروج را با آن کنترل نمایید. که در این صورت کافیست تنها برای این محل ها دستگاه های دارای قابلیت کنترل دسترسی خریداری نمایید. و یا اینکه بخواهید در کل محل خود، ورود و خروج را با استفاده از دستگاه کنترل دسترسی کنترل کنید. که در این صورت باید تمام دستگاه های خریداری شده دارای قابلیت کنترل دسترسی باشند.

2) ظرفیت تردد و ظرفیت ثبت کاربر در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

اگر تردد در سازمان بالا بوده و تعداد پرسنلی که همزمان اقدام به ثبت تردد می­ کنند زیاد است، نیاز به سیستم حضور و غیابی دارید که بتواند میزان تردد بالایی در حافظه نگه دارد. و ظرفیت حافظه آن زود تکمیل نشود. برای مثال اگر ۵۰۰ کاربر داشته باشید که روزانه ۵ بار از دستگاه استفاده کنند و ظرفیت حافظه دستگاه نیز ۵۰٫۰۰۰ باشد، تنها ۲۰ روز طول می­ کشد تا حافظه دستگاه تکمیل شود. مهمتر از آن، تعداد پرسنلی که در بهترین دستگاه حضور و غیاب می ­توان ثبت کرد محدود بوده. و هر دستگاهی دارای ظرفیت کاربر مشخصی است که از آن بیشتر نمی­ توان ثبت کرد. برای مثال اگر زیر ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارید، سیستم حضور و غیابی با ظرفیت ۱۰۰۰ کاربر برای شما کافیست. اما اگر قرار است تعداد کاربر زیادی در دستگاه ثبت نمایید، بهترین دستگاه حضور و غیاب برای سازمان شما دستگاهی با ظرفیت کاربر بالاست که قیمت آن نیز بیشتر است انتخاب دستگاه حضور و غیاب.

3) فاکتور ضمانت، گارانتی و پشتیبانی جهت خرید دستگاه حضور و غیاب

طبیعی است که یکی از عوامل مهم در انتخاب چنین دستگاه هایی گارانتی و پشتیبانی و ارائه فاکتور ضمانت و پشتیبانی جهت خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب است. هرچه سازمان بزرگتر باشد، وابستگی آن ها به نیز بیشتر خواهد بود. و در چنین حالتی اگر یک محصول تخصصی مانند ساعت حضور و غیاب دارای پشتیبانی مناسب نباشد، هنگام بروز مشکل تردد در سازمان مختل می­ شود. همچنین در سازمان های بزرگ که تعداد بالایی از یک دستگاه خریداری می ­نمایند، بهترین دستگاه حضور غیاب برای آنها دستگاهی است که گارانتی معتبر و منطقی داشته باشد. تا در صورت وجود عیب و ایراد در تعداد بالای دستگاه ها، گارانتی پاسخگوی آن باشد و سازمان متحمل هزینه های اضافی سنگین نشود.

4) تخلیه آنلاین و آفلاین دستگاه ساعت زنی بهترین دستگاه حضور و غیاب

از موارد دیگری که در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب باید درنظر گرفت، امکان تخلیه آنلاین و یا آفلاین است. برخی سازمان ها و به ویژه سازمان های بزرگ نیاز دارند که دستگاه حتما دارای امکان تخلیه آنلاین باشد. بدان معنا که به محض ثبت تردد توسط پرسنل، اطلاعات ورود و خروجش در نرم افزار نیز ثبت شده و قابل رویت توسط مسئولین باشد. در تخلیه آفلاین چنین امکانی وجود نداشته و ثبت اطلاعات در نرم افزار به زمان نیاز دارد؛ در واقع اطلاعات ورود و خروج پرسنل در همان لحظه ثبت تردد در دستگاه، در نرم افزار ثبت نمی ­شود. و در نتیجه مسئولین نیز با تاخیر قادر به مشاهده اطلاعات تردد پرسنل خواهند بود انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب.

5) امکان اتصال به نرم افزار حضور و غیاب

عامل دیگری که می تواند دستگاهی را تبدیل به بهترین دستگاه حضور و غیاب برای سازمانی خاص بکند، امکان لینک شدن با است. سازمان هایی که از قبل دارای نرم افزار حضور و غیاب بوده و سپس اقدام به خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب می ­نمایند، حتما باید توجه داشته باشند. که بعضی از دستگاه ها امکان اتصال به برخی نرم افزارها را ندارند و در این صورت عملا دستگاه خریداری شده به کار نخواهد آمد . در نتیجه اگر دستگاهی از هر لحاظ مناسب باشد، امکان اتصال آن با نرم افزار موجود را نیز حتما باید بررسی نمود. باتوجه به موارد مذکور می­ توان گفت که بهترین دستگاه حضور و غیاب برای هر شرکت و سازمانی مفهوم متفاوتی داشته و باتوجه به نیازهای آن مشخص می­ شود. ممکن است یک دستگاه کارت خوان ساده بهترین گزینه برای یک شرکت متوسط، و یک دستگاه بیومتریک دارای تشخیص دوگانه نیز بهترین گزینه برای سازمانی دیگر باشد.

6) برند بهترین دستگاه حضور و غیاب

7) ظرفیت و قدرت باطری دستگاه تشخیص هویت

سیستم های حضور و غیاب توسط باطری یو پی اس (UPS) کار می کنند. در واقع دستگاه های حضور و غیاب به صورت دائم به برق متصل هستند و زمانی که برق شهری قطع شود از باطری موجود در دستگاه تغذیه می کند. مدت زمانی که باطری دستگاه حضور و غیاب قادر است شارژ مورد نیاز دستگاه را تامین کند به نوع سیستم ساعت زنی بستگی دارد و معمولا بین 6 تا 8 ساعت است. بنابرین میزان ظرفیت باطری بهترین دستگاه حضور و غیاب را باید قبل از اقدام به خرید سیستم ورود و خروج مورد توجه قرار داد.

8) میزان امنیت بهترین دستگاه حضور و غیاب

راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد

امروزه با توجه به سلسله مراتب سازمان ها و مشغله مدیران وجود دستگاه حضور و غیاب در هر سازمان یکی از ضروریات است. معمولا سازمان ها ثبت حضور و غیاب و تردد پرسنل را به واحد منابع انسانی یا حراست سازمان می سپارند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که نیروی انسانی همیشه دچار خطا می شود. از طرفی روابط صمیمی بین همکاران ممکن است باعث ایجاد دخل و تصرف در ساعات رفت و آمد بعضی کارمندان شده و به تبع آن اعتراضات افزایش پیدا می کند. وجود دستگاه حضور غیاب مناسب با ابعاد و شرایط هر سازمان مستلزم دانستن اطلاعتی است که در این مقاله قصد داریم به جزئیات آن بپردازیم.

در این مطلب می خواهیم به توضیح انواع دستگاه حضور و غیاب و نحوه انتخاب بهترین سخت افزار و انتخاب دستگاه حضور و غیاب برای سازمان بپردازیم.

انواع دستگاه حضور و غیاب (دستگاه اکسس کنترل)

خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب رمزی (پسورد)

خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب، خرید دستگاه ساعت زنی کارتی

نوع دیگری از دستگاه های کنترل تردد هستند که در 2 نوع کارت های تماسی و بدون تماس عرضه می شوند. برای استفاده از این دستگاه ها لازم است برای هریک از پرسنل  کارت تعریف کرده و در زمان ورود و یا خروج از سازمان با نزدیک کردن کارت به دستگاه امضای دیجیتالی که برای هر نفر تعریف شده است فعال شده و ساعات تردد وی ثبت می شود. تفاوت دستگاه های حضور غیاب تماسی و بدون تماس در فاصله ی قرار گرفتن کارت نسبت به دستگاه است. در مدل تماسی لازم است کارت دقیقا روی سنسور تعریف شده قرار گیرد. این در خالی است که در مدل بدون تماس با فاصله ای کمی از دستگاه کارت تشخیص داده می شود. این دستگاه کنترل تردد برای مجموعه های اداری با تعداد نفرات محدود مقرون به صرفه و مناسب است. با توجه به قیمت مناسب این سخت افزار مجموعه هایی مانند مدارس، ادارات دولتی  یا شرکت های خصوصی تمایل زیادی به استفاده از ساعات حضور و غیاب کارتی دارند. در آخر باید در نظر داشت امکان تقلب و ثبت تردد سایرین در این روش همچنان بالاست. تنها با در اختیار داشتن کارت مغناطیسی دیگران می توان برای آن ها تردد ثبت نمود.

خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب ثبت تردد اثر انگشتی

به دستگاه های بیومتریک هم معروف است. این دستگاه ها از معروف ترین و محبوب ترین سخت افزارها در حوزه حضور غیاب است. برای شروع به کار این دستگاه لازم است اثر انگشت کارکنان را یکبار روی سنسور نوری قرار داده و اسکن کنید. از آن پس کافیست کارمندان انگشت تعریف شده را در هنگام ورود و خروج از سازمان روی سنسور دستگاه قرار دهند تا ساعت حضور غیاب ان ها در سامانه ثبت شود.

یکی از مزایای بزرگ دستگاه های حضور و غیاب جلوگیری از تقلب است. از آنجایی که اثر انگشت منحصر به فرد است الزامی است افراد حتما در کنار دستگاه باشند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی در این دستگاه ها سنسور نوری ضد خش تعبیه شده که موجب تشخیص اثر انگشت حقیقی از نمونه پلاستیکی، سیلیکونی و کاغذی آن می شود. بنابراین به هیچ عنوان نمی توان از روش های قبلی برای ثبت ساعات حضور تقلب نمود. اما باید در نظر داشت در کنار مزایای فراوان استفاده از دستگاه های اثرانگشتی بیومتریک معایبی مانند احتمال انتقال میکروب و بیماری وجود دارد. بنابراین اگر در سازمان شما قوانین و محدودیت هایی از این بابت وجود دارد، حتما موارد فوق را در نظر بگیرید.

خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب ساعت زنی تشخیص چهره

دو بعدی و سه بعدی است. این دستگاه با شناسایی و تجزیه و تحلیل نقاط مشخصی از صورت با استفاده از محاسبات ریاضی و الگوریتم های یادگیری عمیق اقدام به شناسایی چهره افراد می نماید. همانطور که گفته شد مقیاس ها و معیارهایی خاص برای تشخیص چهره در این دستگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد مانند فاصله بین چشم ها، موقعیت های نسبی بینی، چانه و دهان که باعث می شود هیچ کس به جای دیگری نتواند ثبت تردد کند. نوع پیشرفته دستگاه های تشخیص چهره با استفاده از عنبیه ی چشم اقدام به تشخیص چهره می نماید. عنبیه ی چشم نیز مانند اثر انگشت در هر فرد منحصر به فرد است بنابراین به هیچ عنوان امکان تقلب در این دستگاه ها وجود ندارد. نکته ای که باید در خرید دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره به آن توجه کرد، قیمت آن است. مسلم است که با بالا رفتن دقت دستگاه پیچیدگی الگوریتم بالاتر رفته و روی قیمت نهایی دستگاه تاثیر می گذارد. باید در نظر داشت که بحث امنیت اطلاعات و تشخیص درست افراد چقدر برای سازمان ما حائز اهمیت است. به عنوان مثال خرید دستگاه تشخیص چهره با استفاده از عنبیه ی چشم برای یک شرکت خصوصی اصلا منطقی نیست. اما اگر در یک ارگان نظامی بخواهیم ثبت تردد مهندسین را انجام دهیم طبیعتا به خاطر حساسیت موضوع هزینه ای که انجام می شود مقرون به صرفه است.

خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص کف دست

نوعی سخت افزار بیومتریک است که با تشخیص خطوط کف دست افراد مختلف را از هم تشخیص می دهد. اسکنر این دستگاه با نزدیک کردن دست به دوربین های مشخص شده، خطوط کف دست را تشخیص می دهد. در دستگاه کنترل تردد اسکن کف دست با یکبار اسکن کردن کف دست و تعریف آن برای افراد، قادر به شناسایی در هر بار ورود و خروج افراد می باشد. مزیت این دستگاه نسبت سایر روش های بیومتریک، سرعت تشخیص بالاست. این در حالی است که برخلاف دستگاه اثرانگشتی نیازی به تماس کف دست با سنسور نیست و دوربین تعبیه شده در دستگاه به راحتی خطوط کف دست را اسکن کرده و تردد افراد را ثبت می نماید. وقتی بحث سخت افزار به میان می آید، باید علاوه بر هزینه ی خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب هزینه های تعمیر و نگهداشت را نیز در نظر گرفت.

7 نکته کلیدی برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

1) قابلیت اتصال به نرم افزار حضور غیاب

از ویژگی هایی که باید به آن در خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب رمزی توجه ویژه داشت قابلیت اتصال سریع دستگاه اکسس کنترل به نرم افزار حضور غیاب است. داده های این نرم افزار باید بتواند به صورت یکپارچه به سیستم حقوق و دستمزد متصل گردد و به راحتی به آن ها منتقل شود.

2) دقت بالای احراز هویت کاربران

دقت و سرعت بالای تشخیص در این دستگاه ها باعث می شود دقیق ترین زمان ثبت شود. طبیعتا اگر ساعت ورود یا خروج کارمندان با دقت ثبت نشود موجب نارضایتی کارمندان خواهد شد.

3) امکانات مختلف دستگاه های حضور و غیاب

برخی دستگاه های کنترل تردد ترکیبی از چند روش را به صورت همزمان پشتیبانی می کند. این قابلیت باعث می شود تا با خرید تنها یک دستگاه در شرایط مختلف بتوانید از دستگاه به درستی استفاده کنید.

4) هماهنگی با کلیه سخت افزارهای کنترل تردد

هماهنگی با نسخه های مختلف نرم افزار مورد دیگری است که بهترین دستگاه حضور و غیاب باید پشتیبانی کند. تطابق سخت افزار با نسخه های مختلف نرم افزار حضور و غیاب و اپلیکیشن موبایل یکی از مهمترین فاکتورهاییست که در هنگام خرید سخت افزار حضور غیاب باید به آن توجه کرد.

 

5) برشمردن تعداد پرسنل جهت خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

پیش از خرید دستگاه کنترل دسترسی اقدام به مشخص نمودن تعداد کارمندان و سیاست های حال حاضر نمایید. حتی بهتر است چشم اندازی از آینده را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین دستگاهی که پاسخگوی نیازهای سازمان شماست را انتخاب نمایید.

6) توجه به محل نصب بهترین دستگاه حضور غیاب

قبل از خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب به محیطی که قرار است دستگاه در آن مکان نصب شود بیندیشید. طبیعی است که حتی بهترین دستگاه حضور و غیاب در شرایط مختلف آب و هوایی ممکن است عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. به عنوان مثال اگر شما برای یک شرکت پتروشیمی اقدام به خرید می نمایید حتما دمای محیطی که دستگاه قرار است نصب شود را به کارشناس فروش بگویید تا بتواند راهنمایی دقیق تری به شما بدهد.

7) توجه به خدمات پس از فروش دستگاه ساعت زنی 

معمولا دستگاه های حضور و غیاب زیاد دچار مشکل و اختلال نمی شوند. بنابراین شما برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی هزینه ای بسیار کمتر از هزینه های اولیه پرداخت خواهید کرد. بنابراین سعی کنید پوشش های پشتیبانی را به طور کامل در قرار داد بیاورید تا در صورت به وجود آمدن مشکل بابت پشتیبانی نگرانی نداشته باشید بهترین دستگاه حضور و غیاب.

مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب چیست؟ راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

از جمله پر تکرارترین سوالات بین مدیران این است که چرا باید از سیستم حضور و غیاب استفاده نماییم. با استفاده از دستگاه تردد مدیریت پرسنل راحت تر شده و نظم در سازمان شما برقرار خواهد شد. از طرفی کارمندان به راحتی امکان پیگیری ساعات کارکرد، اضافه کار، مرخصی، مأموریت و… را تنها با یک اپلیکیشن موبایل خواهند داشت. این مهم را در نظر بگیرید در روزهای پایانی سال و زمان تسویه حساب ها کارمندان واحد مالی و حسابداری مشغله زیادی برای بستن حساب ها دارند. محاسبه حقوق و دستمزد و تسویه حساب با کارمندان از طریق نرم افزارهای حضور غیاب فرصت بیش تری برای رسیدگی به سایر حساب ها به آن ها می دهند. کافیست لیست کارکرد پرسنل را وارد نرم افزار حقوق و دستمزد کرده و محاسبات مالی را انجام دهند لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب. بنابراین خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب و در کنار آن نرم افزار حضور و غیاب نه تنها هزینه ای مازاد برای سازمان ها نیست، بلکه موجب صرفه جویی در هزینه های کاری نیروی انسانی می شود راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب.

دستگاه کنترل تردد متناسب با حرفه ما چیست؟

به طور معمول کلیه ی شرکت ها و ارگان های خصوصی و دولتی نیازمند تهیه سخت افزار و نرم افزار حضور و غیاب هستند. از آنجایی که سازمان ها با محدودیت بودجه مواجه هستند، لازم است که در انتخاب دستگاه و نرم افزار کنترل تردد دقت کافی به عمل آورند.

انتخاب دستگاه حضور و غیاب و قیمت دستگاه حضور و غیاب

انتخاب دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد و راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب یکی از مهمترین وظایف واحد منابع انسانی هر سازمانی است. باید توجه داشت نرم افزارهای گوناگونی در بازار موجود است اما قابلیت سینک شدن با نرم افزارهای معدودی را دارند. با توجه به تخصصی بودن حوزه نرم افزارهای حضور و غیاب و تنوع قوانین ارگان های مختلف پیشنهاد می کنیم از تیمی با تجربه جهت مشاوره کمک بگیرید. قبل از خرید دستگاه ثبت تردد می توانید با کارشناسان شرکت مهندسی کسرا نیازهای خود را در میان بگذارید تا با توجه به نیازها، اولویت ها، قوانین و شرایط سازمان شما مطلوب ترین دستگاه کنترل تردد را به شما معرفی نمایند. جهت مشاوره و اخذ لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب با کارشناسان شرکت مهندسی کسرا فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید.

لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب و مقایسه دستگاه حضور و غیاب

شرکت مهندسی کسرا یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین گروه های تولید نرم افزار حضور و غیاب است. با توجه به تجربه ای چندین ساله، بهترین دستگاه های حضور غیاب و کنترل تردد را شناسایی کرده و بدون واسطه در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه لیستی از بهترین دستگاه های اکسس کنترل قرار می دهیم تا شما مدیر گرامی بتوانید انتخابی شایسته برای سازمان خود انجام دهید.

  • قابلیت شناسایی چهره افراد تا 3 متر فاصله
  • دارای سنسور تشخیص حرارت بدن جهت جلوگیری از جعل و تقلب
  • قابلیت شناسایی 20.000 چهره در ثانیه
  • دارای الگوریتم های تشخیص چهره جعلی

نیز شناخته می شود، دستگاه کنترل ترددی 2 منظوره است که امکان اسکن همزمان اثر انگشت و چهره را دارد. بنابراین اگر پروتکل های بهداشتی در دوران پاندمی کرونا برای شما حائز اهمیت است، می توانید از کارمندان خود بخواهید تا به جای استفاده از قابلیت اسکن اثر انگشت، از دوربین های تشخیص چهره جهت ثبت تردد ورود خروج خود استفاده نمایند.

  • قابلیت تعریف 3000 چهره به سیستم حضور و غیاب
  • قابلیت تعریف 4000 اثر انگشت به دستگاه کنترل دسترسی
  • دارای رابط گرافیکی کاربرپسند و پیشرفته

، دستگاه اکسس کنترلی با عملکرد چندگانه است که قابلیت استفاده همزمان اسکن چهره، اثر انگشت، کارت و پسورد را فراهم می آورد. این دستگاه میان مدیران و خبرگان شرکت های خصوصی به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه های حضور غیاب شناخته می شود.

مشخصات فنی MB10:

  • الگوریتم تشخیص چهره پیشرفته با سرعت بالا
  • قابلیت نگهداری 50.000 لاگ
  • پشتیبانی از تقویم هجری شمسی، هجری قمری و میلادی
  • قابلیت شناسایی 500 اثر انگشت
  • قابلیت شناسایی 1000 کارت

کارشناسان و مشاوران شرکت مهندسی کسرا آماده ارائه راهکاری متناسب با سازمان شما هستند. کافیست از طریق فرم درخواست دمو درخواست مشاوره دهید و یا با شماره ۴۱۴۵۲۰۰۰ – ۰۲۱ داخلی 3 تماس حاصل نمایید.

 پیشنهادیبا توجه به اینکه امروزه دستگاه‌های حضور غیاب به یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌ها تبدیل شده اند و قادرند بخش مهمی از نیازهای یک سازمان را برطرف نمایند، تشخیص و انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب مسأله‌ای حائز اهمیت است. دستگاه حضور و غیاب؛ در واقع یک سیستم الکترونیکی مبتنی بر تکنولوژی های پیشرفته بوده که قادر است وضعیت حضور یا عدم حضور(غیاب) افراد را مشخص کند. تعیین بهترین سیستم حضور و غیاب برای یک مجموعه به فاکتورهای متفاوتی وابسته است.

در ادامه این بخش قصد داریم به بررسی انواع دستگاه های حضور و غیاب پرداخته و ویژگی های بهترین سیستم حضور و غیاب را به همراه شما عزیزان بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

در این مقاله خواهید آموخت

آشنایی با انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب

سیستم های حضور و غیاب بخش جدایی ناپذیر شرکت های امروزی بوده و سال ‌های سال است که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موضوع حضور و غیاب کارمندان و پرسنل یک مجموعه جزو موضوعاتی است که از گذشته تاکنون مطرح بوده و در زمان‌های دورتر نیز، راهکارهای سنتی برای ثبت حضور کارمندان و اعضای یک مجموعه پیاده سازی می شد. این راهکارهای سنتی بسیار وقت گیر و زمان بر بوده و ضریب اشتباهات در آن ها بسیار بالا بود. به همین خاطر به مرور زمان، مدیران مجموعه سعی کردند راهکارهای جدیدتری را در این زمینه پیاده سازی نمایند.

راهکارهایی که در این زمینه عملی شدند، در ابتدا بسیار ساده بودند، اما کم کم تا جایی پیشرفت کردند که در نهایت به تولید دستگاه‌ های حضور و غیاب نیمه اتوماتیک منجر شدند. این دستگاه ها عملکرد حضور یا عدم حضور پرسنل را به صورت نیمه اتوماتیک ثبت کرده و عملکردشان به صورت پانچی و کارتی بود. اما امروزه اوضاع تغییرات بسیاری داشته و در حال حاضر چیزی که مورد استفاده قرار می گیرد و در سایت ایران اکسس به مشتریان ارائه می شود، دستگاه های هوشمندی هستند که بدون دخالت انسان قادر به ثبت و نگهداری تمام رکوردهای حضور و غیاب افراد می باشد. در حال حاضر 4 نوع از دستگاه‌های حضور و غیاب در بازار وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند:

هر شرکت و سازمانی با توجه به تعداد کارکنان و نیازهای سازمانی خود می تواند یکی از این دستگاه ‌های حضور و غیاب را برای نصب و راه اندازی در مجموعه خود انتخاب کند. در این بین هستند دستگاه هایی که عملکرد دو دستگاه را به صورت یکجا انجام داده و با خرید آن ها در واقع، با یک تیر دو نشان می زنید. به طوری که می توان از این دستگاه ها () هم به عنوان یک دستگاه حضور و غیاب کارتی استفاده کرد و هم دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی؛ طبیعی است قیمت این دستگاه ها نسبت به دستگاه هایی که عملکرد یکسان و تک حالته دارند کمی بیشتر باشد.

شما به عنوان مدیر یک مجموعه در ابتدا باید بدانید که کدام دستگاه متناسب با نوع فعالیت های مجموعه تان است و سپس اقدام به خرید محصول موردنظر نمایید. در بسیاری از سازمان ها، به دلیل نوع خاصی از فعالیت نمی توان از دستگاه های حضور و غیاب تک حالته استفاده کرد و به همین خاطر مدیریت مجبور است تا از سیستم هایی که دو معیار برای ثبت حضور و غیاب دارند استفاده کند. اگر مجموعه شما هم جزو این مجموعه هاست، همین حالا با شماره تلفن های شرکت ایران اکسس در تماس باشید تا با بهترین و باکیفیت ترین دستگاه های حضور و غیاب مناسب کسب و کارتان آشنا شوید.

مزیت دستگاه حضور و غیاب

به کمک دستگاه حضور و غیاب، می توان ساعات ورود و خروج کارمندان را به سادگی ثبت نمود و از این بابت کار مدیر را تسهیل بخشید. مدیریت یک سازمان می‌ تواند با خرید و استفاده از بهترین دستگاه حضور و غیاب، وضعیت حقوق و دستمزد پرسنل خود را به خوبی مدیریت کرده و از ورود افراد غیرمرتبط به بخش های حساس سازمانی جلوگیری کند. در کنار این موارد، ده ها ویژگی مثبت دیگر را نیز می توان برای دستگاه های حضور و غیاب در نظر گرفت. به همین خاطر وجود یک سیستم حضور و غیاب کاربردی و مناسب، برای بسیاری از سازمان ها واجب بوده و منافع بسیاری را برای شان به همراه خواهد داشت.

برای انتخاب مناسب و صرف درست هزینه در خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب چه عواملی دخیل هستند؟

در بین دستگاههای حضور و غیاب، مدل های مختلفی وجود دارد که شما می توانید بسته به نوع کاربری سازمان و مجموعه تان یکی از آن ها را انتخاب کنید. به طور کلی بهترین دستگاه حضور و غیاب دارای گارانتی معتبر و طولانی، سرعت پردازش و ثبت اطلاعات بالا، امنیت عالی و تضمینی، نداشتن امکان تقلب و اشتباه و بهره مندی از روش مناسب احراز هویت کاربران می باشد.

بهترین دستگاه حضور و غیاب چه دستگاهی است؟

یکی از سوالاتی که احتمالا برای بسیاری از مدیران پیش از خرید و تهیه‌ سیستم حضور غیاب پیش آمده، این است که بهترین دستگاه حضور غیاب چه ویژگی هایی داشته و چگونه می توان بهترین حضور و غیاب سازمانی را خریداری نمود؟ تمام افراد پیش از آن که محصولی را خریداری نمایند، ابتدا درباره‌ آن تحقیق کرده و سعی در انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول دارند. مدیران مجموعه های مختلف نیز با در نظر گرفتن این موضوع که قرار است هزینه زیادی را صرف خرید و راه اندازی اتوماسیون حضور و غیاب نمایند، به دنبال بهترین و کاربردی ترین نمونه موجود هستند که بیشترین مطابقت را با کاربردهای سازمانی شان داشته باشد.

در واقع آن ها می خواهند محصولی را انتخاب کنند که تا سالیان سال برایشان کار کرده و کمتر دچار مشکل شود. در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب، چند فاکتور مهم و اساسی وجود دارد که توجه به آن ها باعث انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب می شود. اگر شما بتوانید با ویژگی‌ های بهترین دستگاه حضور و غیاب سازمانی آشنا شوید، می توانید مناسب ترین نوع دستگاه را برای مجموعه تان انتخاب کنید. دستگاه حضور و غیاب، دستگاهی است که برای کنترل تردد کارمندان یک سازمان از آن استفاده شده و وجود آن امری ضروری است.

بهترین دستگاه حضور غیاب از نظر قیمت

اگر جزو کسانی هستید که قیمت دستگاه مهم ترین اولویت خریدتان است، بد نیست بدانید مناسب ‌ترین دستگاه حضور و غیابی که می توانید آن را خریداری کرده و علاوه بر پرداخت قیمت نسبتاً پایین‌ از کارایی خوب آن نیز بهره مند شوید، دستگاه‌ حضور و غیاب کارتی است. این دستگاه ها به نسبت مدل های دیگر (مثل دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یا تشخیص چهره) به دلیل ساختار ساده تری که دارند، قیمت کمتری داشته و برای سازمان هایی که مدیریت آن ها تمایلی به صرف هزینه های سنگین در این رابطه ندارد بسیار مناسب می باشد.

در همین راستا، گران ‌ترین نوع سیستم حضور و غیاب نیز دستگاه ‌های حضور و غیاب تشخیص چهره هستند. این سیستم دقیق‌ ترین عملکرد را داشته و از نظر کارایی بهترین بازدهی را بدون کمترین خطا برای شما به ارمغان می آورد. در مقاله دیگری از سایت ایران اکسس به بررسی این دستگاه ها پرداخته ایم.

بهترین دستگاه حضور و غیاب از نظر عملکرد

عملکرد یک سیستم حضور و غیاب مناسب بر مبنای عواملی چون سرعت تشخیص بالا، خطای کم، عدم امکان تقلب و دور زدن سیستم و حافظه آن سنجیده میشود.

دستگاه حضور و غیاب کارتی یک ایراد بزرگ دارد! به طوری که اگر فردی کارت خود را به همراه نداشته باشد، امکان ثبت حضور وی فراهم نخواهد بود. همچنین امکان استفاده افراد مختلف از کارت و کد شخص دیگر نیز به وسیله این دستگاه ها امکان پذیر است. این مسائل در سیستم های حضور و غیاب بیومتریک و به خصوص دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره وجود ندارد. تنها مزیت سیستم حضور و غیاب کارتی ساده بودن کار با آن هاست. در واقع همین مورد نیز موجب شده تا سیستم های حضور و غیاب کارتی محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا نمایند.

در دستگاه‌هایی که به صورت اثر انگشتی و یا بیومتریک فعالیت می کنند مشکلاتی که در دستگاه های کارتی وجود داشت دیده نمی شود و این دستگاه ها به راحتی می توانند با استفاده از هویت شخصی افراد، حضور وی را ثبت نمایند. همچنین این نوع از دستگاه ‎‌های حضور و غیاب سرعت بسیار بیشتری نسبت به دستگاه های کارتی دارند. به همین خاطر اگر مجموعه شما محیطی شلوغ و پرکاربر دارد، بهتر است به جای استفاده از دستگاه‎ های کارتی که سرعت عملکرد پایینی دارند، از سیستم های حضور و غیاب بیومتریک استفاده کنید.

بدین ترتیب دیگر شاهد صف ‌های طولانی برای کارت کشیدن کاربران نخواهید بود. در نتیجه شما بایستی با توجه به اینکه چه تعدادی از پرسنل در اختیارتان است، اقدام به خرید دستگاه حضور و غیاب نمایید. طبیعی است هرچقدر تعداد این دستگاه ها بیشتر باشد، فرآیند تشخیص هویت و ثبت حضور و غیاب کاربران سریع‌تر انجام خواهد شد.

ویژگی های بهترین سیستم حضور و غیاب

اداره‌ جات و شرکت‌های مختلفی که در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند، همیشه مشکلات خاصی با ثبت عبور و مرور کارکنان خود داشته اند. در گذشته این مشکل با استخدام و بکارگیری یک یا چند نیروی نگهبان برطرف می شد اما امروزه به دلیل هزینه های بالای دستمزد نگهبان و البته خطاهایی که ممکن است در این زمینه رخ دهد، این ایده چندان منطقی به نظر نمی رسد. به همین خاطر خرید و استفاده از دستگاه های حضور و غیابی که به شکل کاملاً اتوماتیک و بدون خطا عبور و مرور کارکنان و افراد داخل یک مجموعه را ثبت می کند، به راهکار جایگزین این کار شده است.

چه فاکتورهایی تعیین کننده بهترین دستگاه حضور و غیاب است؟

با توجه به رشد روزافزونی که فن آوری های نوین و دستگاه های حضور و غیاب و ثبت تردد در این سال ها داشته اند، خرید برترین دستگاه حضور و غیاب که تمامی نیازهای مدیریت را برطرف سازد کمی سخت شده است. اگر مایلید با ویژگی های بهترین دستگاه حضور و غیاب آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید؛ شایان ذکر است این معیارها می توانند به عنوان معیارهای اصلی خرید دستگاه حضور و غیاب استفاده شوند.

16 نکته طلایی مهم انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای شما

در ادامه موارد مهمی که راهنمای خرید شما برای برگزیدن بهترین و مناسب ترین سیستم حضور و غیاب هستند را بیان میکنیم:

1:تعیین روش احراز هویت قبل از انتخاب دستگاه حضور و غیاب

با توجه به نیاز سازمان‌ها، مؤسسات و مجموعه‌های بزرگ و کوچک با کاربری متفاوت، دستگاه‌های مختلفی برای احراز هویت طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شود. هرکدام از این دستگاه‌ها، روش‌های مختلفی برای احراز هویت کارکنان دارد:

  • دستگاه رمزی یا کد: در این دستگاه برای هر شخص، رمز عبور (Password or Code) و عدد خاصی در نظر گرفته می‌شود که برای عبور و مرور باید ابتدا شناسه و سپس پسورد خود را وارد کند.
  • دستگاه تشخیص اثرانگشت: در این حالت افراد برای ثبت تردد و عبور و مرور از اثرانگشت (Finger Print) استفاده می‌کنند که شناسه‌ای منحصربه‌فرد است. اگر دستگاه از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است براثر عواملی مانند ایجاد آلودگی یا تابش مستقیم نور بر روی حس‌گر اثرانگشت، احراز هویت با مشکل روبرو شود.
  • دستگاه احراز هویت با الگو کف دست: دستگاه اسکن کف دست (Palm Scanner)  با شناسایی خطوط کف دست، هویت افراد را تشخیص داده که این مورد نیز برای هر فرد منحصربه‌فرد است.
  • دستگاه تشخیص چهره: در  (Face Detection) فرد برای احراز هویت باید مقابل دستگاه قرار گیرد. با استفاده از دوربینی که بر روی دستگاه قرارگرفته است، چهره فرد شناسایی می‌شود و تردد او ثبت می‌شود.
  • دستگاه تشخیص عنبیه: یکی دیگر از دقیق‌ترین و بهترین دستگاه‌های احراز هویت،  (Iris) یا چشمی است که در این روش باید فرد در مقابل دستگاه قرار گیرد و با توجه به فاکتور عنبیه، چهره او شناسایی می‌شود.
  • دستگاه شناسایی کارت: در این مدل، به هر کاربر یک کارت مخصوص اختصاص داده می‌شود که در زمان تردد، فرد کارت را به دستگاه نزدیک کرده و سریال کارت توسط دستگاه خوانده‌شده و تردد فرد ثبت می‌شود. معمولاً از کارت‌های بدون تماس یا Rfid برای این منظور استفاده می‌شود. البته درگذشته مدل‌های دیگری چون کارت پانچی یا مغناطیسی نیز مرسوم بوده که در حال حاضر، دیگر استفاده نمی‌شود.

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، اولین فاکتور قبل از تهیه و خرید سیستم حضور غیاب، انتخاب روش شناسایی کاربر با توجه به تعداد کاربران، شرایط نصب و بهره‌برداری، نیاز، سلیقه و بودجه کارفرما می‌باشد.

2: نوع ارتباط و چگونگی انتقال داده‌ها

دستگاه‌های حضور و غیاب و کنترل تردد موجود در بازار ایران، چه ساخت داخل و چه سیستم‌های کره‌ای و چینی وارداتی، با توجه به محدودیت‌های کاربران، روش‌های مختلفی را برای انتقال اطلاعات از دستگاه به نرم‌افزار حضور غیاب ارائه نموده‌اند که از مرسوم‌ترین و پراستفاده‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از طریق وای فای (Wifi) یا بی‌سیم (Wireless)
  • فلش (USB)
  • به‌صورت آنلاین
  • از طریق شبکه LAN (TCP/IP)

به‌صورت کلی انتقال اطلاعات در سامانه حضور غیاب به یکی از روش‌های فوق صورت می­گیرد.

3: امکان دسترسی آنلاین به سامانه حضور و غیاب

اگر شرایط کاری شما به‌گونه‌ای است که نیاز دارید در هر ساعت و هر مکان، کارکنان خود را زیر نظر بگیرید و نحوه کار آن‌ها را ارزیابی کنید باید امکان دسترسی آنلاین به سامانه حضورغیاب را هم  مدنظر داشته باشید.
آیا دستگاه حضور غیاب امکان دسترسی آنلاین به سامانه حضوروغیاب را دارد؟

4: کشور تولیدکننده و برند دستگاه

باید قبل از خرید درباره برند، کیفیت، قابلیت‌ها و کشور سازنده دستگاه تحقیق کرده و از شرکت‌های معتبر خرید کنید؛ زیرا سرعت، کیفیت و فنّاوری محصول در میزان بهره‌وری سیستم، بسیار اهمیت دارد. در ادامه قصد داریم به معرفی چند برند معروف و معتبر رایج در بازار ایران بپردازیم.
از بهترین برندهای دستگاه حضور غیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند سوپریما (Suprema):  که یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه حضور غیاب است. این دستگاه دارای بهترین فناوری برای تشخیص اثرانگشت است.
  • برند ویردی (Virdi): یکی دیگر از بهترین برندها، که دفتر مرکزی آن در شهر سئول کره جنوبی واقع‌شده است و در بازار ایران بسیار پرفروش می‌باشد؛ برند ویردی است که سابقه ارائه آن در بازار ایران بیش از 15 سال است! سیستم‌های بیومتریک این برند ()، بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را در میان سیستم‌های مشابه در بازار دارد.
  • برند ZKteco: برند ZK یک برند چینی معروف است که با تولید دستگاه‌های تشخیص هویت بیومتریک، یکی از شرکت‌های برتر در این حوزه می‌باشد.

برندهای عنوان شده، 3 مورد از برندهای کره ای و چینی پرطرفدار و مطرح در بازار ایران هستند.

5: در نظر گرفتن محل نصب و شرایط محیط کار

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب دستگاه، محیط کار و نوع فعالیت شماست. برای مثال: اغلب در محیط‌های کارگاهی و صنعتی که کارکنان با مواد شیمیایی کار می‌کنند، امکان مشکل در تشخیص اثرانگشت وجود دارد. پس دستگاه‌های کارتی و تشخیص چهره و عنبیه بهترین انتخاب خواهند بود.
باید توجه داشته باشید که بهترین مکان برای قرار دادن این دستگاه، در قسمت ورودی است؛ زیرا افراد در هنگام ورود یا خروج می‌توانند به‌راحتی، اطلاعات تردد خود را ثبت کنند.

6: گارانتی، خدمات پس از فروش و نحوه پشتیبانی

به‌طورمعمول سیستم حضورغیاب اصلی و باکیفیت، باید دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشد. به همین منظور قبل از خرید دستگاه، توجه به شرایط ارائه خدمات و نحوه پشتیبانی شرکت فروشنده، ضروری است.
نمایندگی‌های معتبر فروش محصولات الکترونیکی و به‌ویژه سیستم حضور و غیاب و کنترل تردد، دستگاه را با گارانتی تعمیر یک‌ساله ارائه می‌نمایند.
شاید لازم باشد بدانید که در صورت آسیب دستگاه به دلایل زیر، دستگاه از اعتبار گارانتی خارج می شود:

  • ایجاد هرگونه خدشه یا وارد شدن هرگونه آسیبی به کارت گارانتی و هولوگرام دستگاه
  • عدم مطابقت شماره سریال کارت گارانتی با سریال دستگاه
  • وارد شدن هرگونه صدمه فیزیکی به دستگاه
  • نوسان برق
  • باز کردن و تعمیر دستگاه توسط افراد غیرمجاز
  • نفوذ مایعات به سیستم
  • به‌روزرسانی Firmware دستگاه بدون هماهنگی با شرکت و از منابع غیرمجاز
  • نصب و راه‌اندازی توسط افراد غیرمجاز

پس قبل از خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم، از ارائه خدمات کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به‌موازات آن، گارانتی معتبر دستگاه، اطمینان حاصل فرمایید.

7: قیمت مناسب و بودجه شرکت

بعد از بررسی نیاز مجموعه و تعداد کارکنان، عامل تأثیرگذار در انتخاب مدل دستگاه، قیمت و بودجه موردنظر کارفرماست! معمولاً دستگاه‌های تردد کارتی و رمز دارای قیمت‌های کمتر و سیستم‌های بیومتریک اثرانگشت، چهره و عنبیه دارای قیمت‌های بیشتری هستند.

نکته حائز اهمیت این است که انتخاب دستگاه باکیفیت، با توجه به عملکرد مناسب، دقت و سرعت در انجام محاسبات موردنیاز و امکان جلوگیری از تقلب و خطاهای کاربری، در بلندمدت در کاهش هزینه‌های کارفرما، چه ازنظر زمان و چه نیروی انسانی، تأثیر به سزایی خواهد داشت.
آیا قیمت دستگاه با بودجه ما هم‌خوانی دارد؟

8: داشتن نرم‌افزار حضور غیاب یا اپلیکیشن

برای راحتی کار مدیران و نظارت به عملکرد کارمندان ، نرم‌افزارهایی طراحی‌شده که با دریافت اطلاعات تردد افراد از دستگاه‌های حضور و غیاب، گزارش عملکرد هر کاربر را بر اساس برنامه و شیفت تعیین‌شده برای او، ارائه خواهد داد.
قیمت نرم‌افزار حضور و غیاب بر اساس امکانات، قابلیت‌ها و نوع نصب، گزارش‌های قابل‌ارائه، تعداد پرسنل، تعداد دستگاه ورود و خروج و نوع نرم‌افزار متفاوت می‌باشد.
به‌طورکلی، نرم‌افزارهای حضور و غیاب در 3 نوع تحت وب، ویندوز و آنلاین ارائه می‌شود که جزئیات هرکدام به شرح زیر می‌باشد:

  • نرم‌افزار تحت وب در نسخه وب نرم‌افزار، الزامی برای نصب برنامه روی سیستم کامپیوتری شخص وجود ندارد و کاربران با واردکردن لینک دسترسی در مرورگر خود، می‌توانند به محیط نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.
  • نرم‌افزار آنلاین این نرم‌افزار مشابه نرم‌افزار تحت وب است با این تفاوت که شما با داشتن اینترنت می‌توانید در هر زمان و مکانی از سیستم حضوروغیاب خود استفاده کنید.
  • نرم‌افزار سیستم‌عاملی یا ویندوزی در این حالت، برای دسترسی به محیط نرم‌افزار، لازم است که برنامه بر روی سیستم افراد (کامپیوتر یا موبایل) نصب شود.

9: کیفیت و سرعت سیستم حضور غیاب

در هنگام خرید دستگاه ابتدا به برند آن دقت کرده، سپس دستگاهی باکیفیت و سرعت قابل‌قبول را انتخاب کنید. اگر تعداد پرسنل شما زیاد است، بهتر است دستگاهی که دارای دقت و سرعت شناسایی بالا است را انتخاب نمایید. معمولاً در مکان‌های پرتردد از سیستم‌های تشخیص چهره یا اثرانگشت استفاده می‌شود.

10: اعتبار مجموعه‌ی فروشنده

باید دقت کنید که  هنگام خرید سیستم حضور غیاب به شرکتی مراجعه کنید که به‌اندازه کافی شهرت و محبوبیت داشته باشد تا گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری به شما ارائه دهند. همچنین خیال شما ازنظر کیفیت بالا و اصالت دستگاه راحت باشد.
اطلاع از ، میتواند کاربر را ترغیب نماید که خریدی مطمئن از مرجعی معتبر داشته باشد.

11: داشتن باطری داخلی یا امکان اتصال به (UPS)

اگر امکان قطعی برق در محل نصب سامانه ورود و خروج وجود دارد یا‌ نیاز است که به‌صورت سیار از آن استفاده کنید، بهتر است در هنگام خرید، سیستم انتخابی شما دارای  باشد و یا امکان اتصال به UPS را داشته باشد تا در هنگام قطع شدن برق، برق موردنیاز دستگاه تأمین‌شده و ثبت ورود و خروج کارمندان امکان‌پذیر باشد.

12: نحوه‌ی انجام تنظیمات و مدیریت سیستم حضور غیاب

از دیگر موارد مهم در انتخاب سیستم حضور و غیاب، منوی آسان و راحتی انجام تنظیماتی چون: تعریف و حذف کاربر، تنظیم ارتباط دستگاه و نرم‌افزار، دریافت اطلاعات تردد از دستگاه، تنظیم ساعت و تاریخ و… برای کاربر می‌باشد.
معمولاً در دستگاه‌های ساعت زنی، تنظیمات به دو صورت آنلاین (از طریق نرم‌افزار) یا به‌صورت آفلاین (دسترسی مستقیم به دستگاه حضوروغیاب) انجام‌پذیر است که با توجه به شرایط نصب و نیاز کاربر، سطح دسترسی و شرایط محیطی، می‌توانید در هنگام خرید یکی از دو حالت را انتخاب کنید.

13: امکان استفاده از دستگاه در سیستم تردد

اگر کاربر مایل به استفاده از سیستم حضور غیاب در کنار گیت کنترل تردد باشد، به‌طوری‌که در صورت شناسایی کاربر توسط سامانه حضورغیاب و تائید کاربر، امکان باز شدن مسیر تردد گیت امکان‌پذیر شود (مشابه سیستم گیت تردد در مترو)، در این صورت باید از سیستم حضور غیابی دارای خروجی (رله، سریال، ویگند و…) استفاده نماید که اصطلاحاً به این سیستم، دستگاه کنترل تردد، کنترل دسترسی یا اکسس کنترل می­گویند.

آیا دستگاه موردنظر امکان استفاده در سیستم کنترل تردد را دارد؟

این دستگاه‌ها امکان نصب و اتصال به انواع گیت کنترل تردد و یا کنترل باز و بسته شدن درب بااتصال به قفل‌های الکتریکی (مانند عابر بانک‌هایی که برای ورود به محل دستگاه، ابتدا باید کارت خود را بکشید و سپس درب برای شما باز می‌شود) رادارند. این ویژگی نوعی قابلیت محسوب می‌شود که در زمان خرید باید به آن توجه کنید و طبیعتاً سیستمی که این امکان را دارد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
آیا دستگاه موردنظر امکان استفاده در سیستم کنترل تردد را دارد؟

14: ظاهر دستگاه ثبت ورود خروج و قابلیت‌های جانبی آن

اگر شکل ظاهری دستگاه ثبت ورود و خروج ، ابعاد و امکاناتی مانند قابلیت شناسایی از طریق اثرانگشت، چهره، کارت، رمز، تشخیص عنبیه، ارتباط شبکه، خروجی Usb، امکان اتصال به سیستم Bms، اعلام حریق و… برای کارفرما اهمیت دارد باید در هنگام خرید به این فاکتورها بسیار توجه کنید.

15: نظرات و تجربه دیگر مشتریان

همان‌گونه که ذکر کردیم با توجه به قابلیت‌ها و کیفیت بالای این دستگاه‌ها، اکثر افرادی که آن‌ها را تهیه‌کرده‌اند، از خرید خود راضی بوده‌اند. به همین دلیل با توجه به رضایت یا عدم رضایت افراد، می‌توانید برای خرید دستگاه اقدام کنید. به‌طورکلی نظرات و تجربه دیگر مشتریان یکی دیگر از عوامل مؤثر بر فروش دستگاه و تصمیم‌گیری دقیق‌تر است.

16: نحوه تخمین تعداد دستگاه حضور غیاب موردنیاز

بر اساس تعداد کارکنان مجموعه، تعداد ورودی و خروجی مجموعه و زمان تردد، تعداد دستگاه موردنیاز مشخص خواهد شد. به‌عنوان‌مثال در کارخانه‌ها در هنگام رسیدن سرویس، ممکن است بیش از 500 نفر، به‌صورت هم‌زمان بخواهند تردد خود را ثبت کنند. درواقع تعداد سیستم موردنیاز، با توجه به بزرگی مجموعه و بودجه قابل‌تغییر است. درنتیجه باید به تعدادی در محل نصب شود که در زمان پیک تردد، از ایجاد بی‌نظمی و صف‌های طولانی جلوگیری نماید.

در واقع بهترین دستگاه حضور و غیاب ویژگی های زیر را دارد:

  • قیمت منطقی و متناسب با امکانات و کاربردهای دستگاه حضور و غیاب
  • قابلیت ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به رفت و آمد کاربران در بلندمدت
  • قابلیت اتصال به نرم افزارهای مختلف جهت ارائه آمارهای کاربردی برای مدیریت
  • استحکام بدنه و بهره مندی از متریال های درجه یک در ساخت دستگاه
  • بهره مندی از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از سمت شرکت ارائه دهنده
  • امکان سرویس و تعمیر دستگاه توسط نمایندگی رسمی داخل کشور
  • بهره مندی از آخرین تکنولوژی های روز دنیا
  • استفاده از متدهای پیشرفته اعتبارسنجی جهت به حداقل رساندن خطای دستگاه حضور و غیاب
  • امکان تعریف حالت های مختلف برای کاربران و انعطاف پذیری دستگاه ها

شایان ذکر است این معیارها می توانند به عنوان معیارهای اصلی خرید دستگاه حضور و غیاب استفاده شوند. پس در حین خرید حتماً این موارد را در نظر داشته باشید.

سوالات متداول

در ادامه به سوالات مهم و پرتکرار کاربران در خصوص انتخاب بهترین سیستم ورود و خروج می پردازیم:

  • بهترین سیستم­های حضور و غیاب موجود در ایران متعلق به کدام برند است؟
  • آیا منظور از بهترین دستگاه حضور و غیاب، گران ترین دستگاه حضور غیاب است؟

خیر، الزاما گران­ترین سیستم ثبت تردد، بهترین نیست! بر اساس نیاز مجموعه، تعداد کاربران و تکنولوژی مورد نیاز میتوان بهترین سیستم حضور و غیاب مورد نیاز را انتخاب نمود.

  • شرایط محیط کار چگونه در انتخاب دستگاه حضور غیاب تاثیر میگذارد؟

برای مثال اگر در محیط کار شما گرد و غبار و رطوبت زیاد است بهتر است دستگاهی انتخاب کنید که در برابر این موارد مقاوم باشد. یا اگر تعداد پرسنل زیاد است دستگاهی با سرعت و ظرفیت ثبت اطلاعات بالا انتخاب کنید. پوشش کارکنان هم یک پارامتر تاثیرگذار در انتخاب دستگاه های بیومتریک است.

  • در صورت دور کار بودن کارمندان چه سیستم حضور و غیابی انتخاب کنیم؟

در این حالت دستگاه ساعت زنی کاربردی نخواهد داشت و میتوان از نرم‌افزار حضور و غیاب آنلاین استفاده کرد.

  • چگونه دستگاهی انتخاب کنیم که کمترین خطا و امکان تقلب را داشته باشد؟

دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک کمترین امکان دور زدن را دارند. توجه کنید که دستگاه انتخابی مجهز به تکنولوژی شناسایی افراد زنده باشد.

سخن پایانی

بهترین سیستم حضور غیاب ممکن است برای هر مجموعه به تناسب فعالیت هایی که می کنند تفاوت داشته باشد. بهترین دستگاه حضور و غیاب را با توجه به شرایط فعلی بازار ایران و نیاز های مشتری ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از موردنظرتان، با کارشناسان فروش ایران اگسس در تماس باشید.

 

 

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا