عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین دستگاه پرینتر سه بعدی

از مهم ترین ویژگی که در این محصول یافت می شود، امکان پرینت بدون وقفه و طولانی مدت است. از طرفی سنسورهای فوق حرفه ای به کار رفته در این محصول باعث شده تا به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی، هر فردی با هر میزان مهارتی بتواند از آن استفاده کند. این پرینتر انتخابی عالی برای ساخت نمونه طرح ها می باشد.به زبان ساده، پرینترهای سه بعدی دستگاه‌ های ساخت کامپیوتری هستند که به کمک آن می‌توان طیف گسترده‌ای از اشیاء طراحی و تعریف شده در نرم افزار را به صورت سه بعدی در دستگاه چاپ از پلاستیک ها و پلیمرهای مختلف ایجاد کرد. استفاده از این امکانات به اندازه و مدل چاپگر مورد استفاده بستگی دارد.

اجسام از طریق افزودن سریع چندین لایه از مواد تشکیل می شوند که هر کدام لایه قبلی را می پوشانند. مواد چاپی از طریق نازلی به نام “اکسترودر” بر روی اعمال می شوند. موادی که برای ساخت وسایل استفاده می‌شوند، با اعمال گرما نرم و قابل قالب گیری شده و پس از سرد شدن دوباره جامد می شوند. این فرآیند ساخت و ساز اصطلاح دیگری است که برای توصیف بهترین پرینتر سه بعدی در زمینه صنعتی استفاده می شود.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

با ارائه نکاتی که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، می‌توانید به سرعت یک چاپگر سه بعدی را انتخاب کرده و تا مقدار زیادی در زمان صرفه‌جویی کنید. از این رو بهتر است پیش از خرید بهترین پرینتر سه بعدی این نکات را مدنظر قرار دهید.

  1. بدانید چه چیزی را می خواهید چاپ کنید: قبل از خرید بهترین پرینتر سه بعدی، دانستن آنچه می خواهید چاپ کنید، کمک زیادی به انتخاب یک مدل درست می کند. فاصله زیادی بین ابزارهای چاپ سه بعدی برای میز شما و قطعات تولیدی در مقیاس صنعتی وجود دارد. در نظر بگیرید که هر چند وقت یکبار قصد چاپ محصول دارید. همچنین محل استفاده از اشیاء چاپ شده و میزان زمان سرمایه گذاری در هنگام چاپ را در نظر بگیرید.
  2. سبک پرینتر سه بعدی ایده آل خود را شناسایی کنید: بسیاری از علاقه مندان از آنچه به عنوان چاپگر مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) معروف است استفاده می کنند. این چاپگرها مواد داغ و پلاستیک معروف به فیلامنت را اکسترود می کنند تا اشیاء چاپ سه بعدی ایجاد کنند. سبک‌های دیگر هستند که هنگام چاپ از رزین مایع استفاده می‌کنند. این مدل‌ها شامل پردازش نور دیجیتال (DLP)، استریولیتوگرافی (SLA) و اتصال جوشی لیزری انتخابی (SLS) است که در واقع از پودر به جای رزین استفاده می‌کند.
  3. به دنبال ویژگی های ایمنی باشید: بهترین پرینتر سه بعدی با ویژگی های ایمنی عموماً به خوبی طراحی شده اند. به عنوان مثال، یک چاپگر FDM ممکن است نازل و بستر گرم شده را پس از اتمام کار چاپ خنک کند. برخی از چاپگرها هنگامی که کار را متوقف می کنید یا چاپ به پایان می رسد، نازل را از جسم دور می کنند. این کار باعث می‌شود از آسیب حرارتی و تشکیل رشته اضافی جلوگیری می کنند.
  4. به دنبال ویژگی‌های باکیفیت باشید: به راحتی می‌توان از چند ویژگی باکیفیت چشم‌پوشی کرد که ممکن است تجربه چاپ سه بعدی شما را کاملاً تغییر دهند. مراقب مواردی مانند رابط کاربری صفحه لمسی، پشتیبانی از رشته دوگانه و تخت های شیشه‌ای گرم شونده باشید. حتی چیزی به سادگی حجم ساخت، یا فضایی که برای چاپ دارید، می تواند یک چاپگر ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.
  5. وضوح را فراموش نکنید: وضوح بهترین پرینتر سه بعدی برحسب میکرون اندازه گیری می شود. با دستگاه های FDM در انتهای پایین 25 میکرون و چاپگرهای مبتنی بر رزین در انتهای بالاتر حدود 100. وضوح چاپ نهایی شما به راحتی در چاپگر FDM تنظیم می شود. ارتفاع لایه و کشش تسمه مهمترین فاکتورها برای چاپ صاف هستند. چاپگرهای رزینی به دلیل دقت لیزرشان محدود هستند. به دنبال چاپگری باشید که تنظیم آن با تعداد میکرون بالاتری که در مشخصات ذکر شده است، آسان باشد.
  6. مارکی با خدمات پشتیبانی خوب پیدا کنید: قبل از خرید بهترین پرینتر سه بعدی، به سیستم پشتیبانی مشتری نگاهی بیندازید. آیا این شرکت یک سیستم پشتیبانی حرفه ای دارد؟ آيا گارانتی ضمانت را ارائه می‌دهد؟ این موضوع می‌تواند باعث انتخاب یک محصول زیبا و درجه یک شود.

کاربرد بهترین پرینتر سه بعدی صنعتی و خانگی در ایران

در بازار ایران، مهمترین کاربرد پرینترهای سه بعدی در ایران شامل طراحی اشیاء و قطعات به عنوان نمونه و ماکت، ایجاد آثار هنری، ساخت ابزارها و پرینت محصولات حرفه ای و پیشرفته می باشد.

  • اشیاء خانگی: اشیاء خانگی محصولاتی هستند که می توانید در خانه یا دفتر خود پیدا کنید. بهتر این اقلام در معرض نور یا رطوبت زیاد قرار بگیرند. بهترین گزینه شما در اینجا استفاده از چاپگر FDM با پلی لاکتیک اسید (PLA)، آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) یا پلی اتیلن ترفتالات گلیکول (PETG) برای فیلامنت است.
  • آثار هنری: در حالی که امکان ساخت آثار هنری زیبا با چاپگر FDM وجود دارد، بهترین کار شما این است که روی چاپگرهای رزینی سرمایه گذاری کنید. این چاپگرها با در نظر گرفتن جزئیات و پیچیدگی بالا طراحی شده اند.
  • ابزارها: وقتی صحبت از ابزارهای چاپ می شود، بستگی به محل استفاده دارد. پرینت های ABS روی یک چاپگر FDM می توانند قابل توجه باشند. اما اگر به چیزی در یک محیط حرفه ای نیاز دارید، ممکن است چاپگر FDM آن را قطع نکند.
  • محصولات حرفه ای:‌ تولیدکنندگان اغلب از مزایای چاپ سه بعدی برای ایجاد اجزای اصلی یک محصول استفاده می کنند. شما می توانید اشیاء پرینت سه بعدی را در صنایع مختلفی پیدا کنید. از خودروسازی و هوافضا گرفته تا دندانپزشکی. یافتن چاپگرهای رزینی در محیط های حرفه ای رایج تر است.

انواع پرینترهای سه بعدی

  1. FDM: چاپگر مدلسازی رسوب ذوب شده، اشیاء را با گرم کردن رشته که تغذیه آن از طریق یک لوله و اکسترود کردن در امتداد محورهای X، Y و Z ایجاد می کند. این چاپگرها به خاطر خطوط لایه افقی و کار مورد نیاز برای صاف کردن چاپ های نهایی بدنام هستند. می توانید انتظار ساخت قاب به سبک دکارتی یا دلتا را داشته باشید. بیشتر علاقمندان به چاپ سه بعدی از چاپگر FDM دکارتی استفاده می کنند.
  2. SLA: چاپگرهای استریولیتوگرافی از فرآیندی به نام انجماد عکس استفاده می کنند که در آن یک واکنش شیمیایی لایه هایی را تشکیل می دهد. فوتون ها روی یک نقطه خاص متمرکز می شوند و رزین SLA را جامد می کنند. از آنجایی که چاپ SLA می تواند بسیار دقیق باشد، می توانید منتظر چاپ های صاف و با کیفیت بالا با جزئیات بسیار ظریف باشید.
  3. DLP: پردازش نور دیجیتال بسیار شبیه به چاپ سبک SLA است. هر دو از پلیمریزاسیون vat برای ایجاد هر لایه از جسم استفاده می کنند. هنگامی که نور نقطه ای از رزین را هدف قرار می دهد، پلیمرها با سخت شدن در محل خود واکنش نشان می دهند. اشیاء چاپ شده بر روی یک چاپگر DLP در مقایسه با چیزهایی که روی یک دستگاه FDM چاپ می شوند بسیار روان هستند.
  4. SLS: پرینترهای زینترینگ لیزری، با متمرکز کردن لیزر به نقطه ای در داخل یک مخزن پودر، لایه های جدیدی ایجاد می کنند. با حرکت لیزر به محل بعدی، پودر جامد می شود. این فرآیند برای چاپ قطعات پیچیده صنعتی و اشیاء دقیق ایده آل است.

مدل‌های زیادی از بهترین پرینتر سه بعدی صنعتی تراست ایکس در بازار وجود دارد، اما بسیاری از مردم از چاپگر FDM به عنوان اولین چاپگر سه بعدی خود استفاده می کنند.

برای چاپ محصول، پرینتر سه بعدی از چه موادی استفاده می‌کند؟

  • PLA: پلی لاکتیک اسید یک پلاستیک مشتق شده از گیاه است. پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید تخریب می شود و به راحتی با رطوبت بیش از حد خراب می شود. برای اکثر برنامه های داخلی عالی است اما بهتر است استفاده از PLA برای نیازهای فضای باز خودداری کنید.
  • PETG: پلی اتیلن ترفتالات گلیکول یک پلاستیک ایمن برای مواد غذایی است، اما این بدان معنا نیست که جسم چاپ شده سه بعدی شما ایمن برای غذا است. چاپگرهای FDM لایه هایی ایجاد می کنند که به راحتی رطوبت و باکتری ها را به دام می اندازند. اجسام PETG باید قبل از تماس با مواد غذایی در یک اپوکسی درجه مواد غذایی به خوبی تکمیل شوند.
  • ABS:‌ آکریلونیتریل بوتادین استایرن یک پلاستیک بسیار محکم است. برای تنظیم صحیح به گرمای زیادی نیاز دارد و با چاپگر سه بعدی بسته به بهترین شکل کار می کند تا دمای محیط را گرم نگه دارد. فقط زمانی باید از این فیلامنت استفاده کنید که اتاق به خوبی تهویه شود. برخلاف PLA، ABS یک گزینه عالی برای چاپ در فضای باز است.
  • رزین استاندارد اغلب در رنگ های شفاف، سفید و خاکستری عرضه می شود. برای ایجاد نمونه های اولیه یا ابزارهای کوچک بسیار عالی است اما برای محصولات نهایی به اندازه کافی محکم نیست.
  • رزین سخت اغلب در تنظیمات حرفه‌ای و کاربردهای مهندسی استفاده می شود. این رزین ها از نظر فیزیکی مقاوم تر از رزین های استاندارد هستند و برای مصارف حرفه‌ای تر ایده آل هستند.
  • رزین درجه پزشکی برای انواع رشته های پزشکی، از ساخت سمعک گرفته تا ایجاد کارهای دندانپزشکی سفارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرینتر سه بعدی از چه نرم افزاری استفاده می‌کند؟

بهترین پرینتر سه بعدی از نرم افزار دو منبع اصلی استفاده می کنند: خود چاپگر و رایانه ای که برای ایجاد فایل های چاپگر سه بعدی استفاده می کنید. نرم افزار رایانه شما یک برش دهنده است. برش زمانی است که فایلی را برای چاپ ایجاد می کنید (متداول ترین نوع فایل چاپگر سه بعدی gcode است). برنامه های برش زیادی به صورت آنلاین موجود است که دو مورد از محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • Cura: یک برنامه برش چاپگر سه بعدی منبع باز که توسط Ultimaker توسعه یافته است.
  • Slic3r: یک برنامه رایگان برش کد gcode که توسط الساندرو رانلوچی ایجاد شده است.
  • Blender: نرم افزار رایگان و منبع باز ایجاد مدل سه بعدی
  • زیمنس NX: برای طراحی و ایجاد مدل های پیشرفته سه بعدی
  • Solidworks:‌ برای طراحی و ایجاد قطعات حرفه ای برای مصارف صنعتی.
  • Catia: نرم افزار طراحی پیشرفته که برای ایجاد سطوح و سیستم های مهندسی استفاده می شود.

سفت‌افزار نرم‌افزاری است که روی بهترین پرینتر سه بعدی قرار دارد. بسیاری از چاپگرهای سه بعدی از سیستم عامل مارلین استفاده می کنند، اما برنامه های کاربردی دیگری برای تراشه های مختلف وجود دارد. سفت‌افزار دقیقی که چاپگر شما استفاده می‌کند متفاوت است. به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید دیگران در مورد مدل مورد نظر شما چه می گویند.

جمع بندی

چاپگرهای سه بعدی مقرون به صرفه تر از همیشه هستند، اما باید مدل مناسبی را تهیه کنید. بدانید چه چیزی را می خواهید چاپ کنید و از آن برای تعیین انتظارات برای چاپگر جدید خود استفاده کنید. به دنبال ویژگی‌های باکیفیت مانند حجم ساخت بیشتر و یک رابط کاربری آسان برای استفاده باشید. یک چاپگر با کیفیت شامل یک سیستم پشتیبانی با کیفیت و گاهی اوقات پروتکل های امنیتی داخلی است. هنگام بررسی بهترین پرینتر سه بعدی، در مورد تجربیات دیگران تحقیق کنید. با کمی تلاش می توانید به راحتی بهترین پرینتر سه بعدی را با قیمت مناسب پیدا کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا