عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین روش بازی تخته نرد

برای اینکه بتوانید به بازیکن حرفه‌ای تخته نرد تبدیل شوید لازم است نکات آموزش تخته نرد حرفه‌ ای و استراتژی‌های کاربردی این بازی را فرا بگیرید. این بازی تلفیقی از شانس، تجربه و مهارت است. با می توانید نکات حرفه ای تخته نرد را به صورت عملی تمرین کنید. اموزش حرفه ای تخته نرد به شما کمک می کند تا حریفان خود را در این بازی مهیج شکست دهید.

ازمیز تخته نرد در موارد متعددی استفاده می شود. امروزه از این نوع میز ها بیشتر برای دکوراسیون خانه ها و منازل مسکونی و واحد های تجاری استفاده می شود. علت این امر نیز این است که این میز ها بسیار زیبا و چشم نواز هستند. بعلاوه می توان از آن ها برای بازی کردن نیز استفاده کرد.

قوانین حرفه‌ای تخته نرد

اگر می خواهید به یک بازیکن حرفه ای در بازی تخته نرد تبدیل شوید باید بدانید که ممکن است همیشه شانس با شما همراه نباشد و با یک گردش نامناسب تاس تمام نقشه هایتان نقش بر آب شود. افرادی که از مهارت و تجربه بیشتری برخوردارند برنده بازی خواهند بود. اما اگر جزء افراد تازه کار هستید باز هم فرصت برنده شدن دارند. اگر خوش شانس باشید به راحتی می توانید در مقابل یک بازیکن حرفه ای به پیروزی برسید. در هر سن و سالی که هستید کافیست اصول اولیه و را فرابگیرید و وارد بازی شوید.

بازی تخته نرد، بازی دونفره است که در آن، بازیکنان مهره‌های خود را بر اساس اعداد تاس، در جهت یا خلاف عقربه‌های ساعت حرکت داده و بازیکنی که زودتر مهره‌های خود را به طور کامل از تخته خارج می کند، برنده بازی خواهد بود. اگر به تازگی با بازی تخته نرد آشنا شدید بهتر است ابتدا نکات لازم درباره را فرابگیرید.

در ادامه می‌توانید برخی از قوانین حرفه‌ای بازی تخته نرد را که در آموزش تخته نرد حرفه ای موثر است مشاهده کنید:

  • بازیکنی که عدد رو آمده تاس او بیشتر باشد، آغازگر بازی خواهد بود و اگر عدد تاس مساوی بود، پرتاب تاس مجددا انجام خواهد شد.
  • خانه بازی، در واقع خانه‌ای است که از دو مهره یا بیشتر، از مهره‌های حریف پر نشده باشد.
  • خانه بسته، نیز خانه‌ای است که دو مهره یا بیشتر از مهره‌های حریف در آن قرار داشته باشد.
  • مهره‌های بازی متناسب با عدد تاس می‌توانند در خانه باز حرکت کنند.
  • حرکت مهره‌ها می‌تواند متناسب با تصمیم بازیکن به‌صورت پیوسته یا مجزا باشد.
  • درصورتی‌که اعداد هر دو تاس بازیکن مانند هم باشد، حرکت مجاز مهره‌های بازیکن دو برابر خواهد شد.
  • بازیکن اجبارا باید حداکثر میزان حرکت مهره‌ها را، متناسب با عدد تاس و نوع حرکت مجاز داشته باشد.

قانون شگفت انگیز مارس در تخته نرد !

حرکت مارس در بازی تخته نرد به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن بازیکن پیش از خارج‌کردن حتی یک‌مهره توسط حریف، تمام مهره‌های خود را از تخته خارج می‌کند. در این صورت بازیکن از برد مضاعف برخوردار شده و برای دودست بازی برنده خواهد بود.

مارس سیاه در تخته نرد چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که در آموزش تخته نرد حرفه ای مورد توجه قرار می گیرد مارس سیاه است. مارس سیاه از دیگر نتایج بازی تخته نرد است که در آن بازیکن ضمن خارج کردن تمام مهره‌های خود، پیش از خارج کردن حتی یک‌مهره توسط حریف، حداقل یکی از مهره‌های او را نیز در خانه‌های خود داشته باشد. در این وضعیت نیز مانند حرکت مارس، ضریب برنده شدن بالا خواهد رفت، اما این بار به‌جای 2 بار، 3 دست برنده بازی خواهید بود.

4 استراتژی برد 100 درصدی در تخته نرد

در ادامه می‌توانید با نمونه‌ای از استراتژی‌های مؤثر که می‌تواند برد شما را در این بازی تضمین کند آشنا می شوید.

تناسب عدد تاس با حرکت مهره‌ها

این مورد یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های برد در بازی تخته نرد است. درواقع باید بتوانید نقطه‌ای که با دو مهره یا بیشتر اشغال‌شده است را به خود اختصاص دهید؛ در ادامه می‌توانید با چند نمونه کاربردی حرکت مهره را مشاهده کنید:

تاس 5-3

در این صورت حرکات 8/3 و 13/7 می‌تواند شما را به برد نزدیک کند.

تاس 6-1

برای این اعداد لازم است که از حرکات 8/7 و 7/13 استفاده کنید.

تاس 4-2

حرکت توصیه‌شده برای این اعداد نیز 8/5 و 6/5 است.

انتقال مهره‌ها

در واقع برای به‌کاربردن این استراتژی تنها لازم است که مهره‌ها را با تمرکز بر انتقال مهره‌ها و بستن خانه‌ها، دور تخته بچرخانید. در چنین شرایطی باید به زدن و خوردن مهره‌های حریف توجهی نداشته باشید و روی تاس‌اندازی خود تمرکز کنید. اگر میخواهید از تاس اندازی بیشتر لذت ببرید تجربه هیجان انگیز شما از بازی را چند برابر می کند.

مسدود کردن راه حریف

در واقع باید تا جای امکان ردیف جلویی حریف را اشغال کنید و راه فرار را بر او ببندید؛ برای این سازوکار با تمرکز بر اشغال نقاط 5،4 و 7، حاکمیت بازی را به دست بگیرید. در این مرحله مراقب باشید تا مهره های خودی را از دست ندهید. برای این منظور باید حواستان باشد تا مهره تک نیاورید.

حمله رعدآسا

در این استراتژی شما مهره‌های حساس و آسیب‌پذیر حریف را مورد هدف قرار خواهید داد و لازم است که با مهارت خود، تا حد امکان مهره‌های او را به “بار” انتقال دهید.

با حرفه ای شدن در بازی تخته نرد شما به برخی از تکنیک های استراتژیکی این بازی مسلط خواهید شد و می توانید از این تکنیکها در سایر بازیهای فکری نیز استفاده کنید. تکنیکهایی که در این بازی یاد میگیرید شامل مدیریت و کنترل بازی، حملات به موقع، دفاع در برابر حریف، امن کردن خانه های خود و نام امن کردن خانه های حریف، کری خواندن برای حریف و … می باشد.

جمع بندی

برای آنکه به یک بازیکن حرفه ای تخته نرد تبدیل شوید باید تمامی نکات بالا را بکار ببندید و مهارت خود را در بازی افزایش دهید. فراموش نکنید هرچه بیشتر بازی کنید تبحر بیشتری کسب می کنید و تخته نرد حرفه ای را می آموزید. با یادگیری تخته نرد و آموزش حرفه ای تخته نرد باید بتوانید مهره های خود را در زمین بازی حفظ کرده و مهره های حریف را به خارج از صفحه بازی منتقل کنید. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه تخته نرد مورد علاقه خود را پیدا کنید و تمرینات خود را از همین امروز آغاز کنید.

مارس سیاه در تخته نرد چیست؟

اگر یک بازیکن تمام مهره های خود را از زمین خارج کند و حداقل یک مهره حریف در خانه های خود داشته باشد. در حالی که بازیکن دوم حتی یک مهره را از زمین خارج نکرده است، مارس سیاه اتفاق افتاده است.

بازی توسط چه کسی آغاز می شود؟

بازی توسط شخصی شروع می شود که عترفند های تخته نرد

در مقاله به این مبحث پرداختیم که حال میخواهیم این مقاله را به ترفند های تخته نرد اختصاص دهیم که قطعا خیلی جذاب خواهد بود. تخته نرد جزء بازی های محبوبی است که اکثر افراد آن را انجام می دهند؛ اما شاید خیلی از شما در این زمینه مسلط نباشید و تخصص کافی نداشته باشید. به همین دلیل بسیار مهم است که ترفند های تخته نرد را بدانید تا برنده شوید.

آیا به کارگیری ترفندهای بازی تخته نرد لازم است؟

برخلاف تصور عموم در شما می توانید از سیاست‌ هایی استفاده کنید. البته همه چیز به روش و استراتژیِ بازی شما هم بستگی دارد‌ که شانس برای ریختن تاس هم بی‌تأثیر نیست؛ اما اگر تجربه کافی داشته باشید و فوت و فن ها و ترفندهای بازی تخته نرد را بشناسید، قطعاً وضعیت بهتری پیدا می کنید و احتمال اینکه بازی را ببرید، افزایش پیدا می کند.

ریسک کنید

اگر می خواهید یکی از بهترین ترفند های تخته نرد را یاد بگیرید، این است که حتماً باید ریسک کنید اما این ریسک کردن باید به جا باشد. خیلی از افراد ریسک نمی کنند و مهره تک رقیب را در بازی نمی زنند و در نهایت هم خودشان می بازند‌. در واقع شما باید سیاست داشته باشید و بستگی به موقعیت مهره ای که می بینید، با خارج کردن یک مهره، کاری کنید که حریف از بازی عقب بماند.

اگر خودتان اکثر خانه ها را پر کرده اید، راحت تر می توانید حریف را بزنید که با انجام این کار طرف مقابل را ناامید و عصبی می کنید و به اصطلاح سوار بازی می شوید و در نتیجه احتمال برد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

اعتماد بنفس داشته باشید

یکی دیگر از ترفندهای بازی تخته نرد این است که اعتماد بنفس کافی داشته باشید. در واقع باید به رقیب نشان دهید که این بازی را بلد هستید و قوانینش را می دانید و او با یک حریف قَدَر مواجه است. زمانی که حریف استرس بگیرد و بار روانی داشته باشد، قطعاً بهتر می توانید بازی را مدیریت کنید.

اهمیت تاس را فراموش نکنید

اگر تاس های جفت و شماره بالا بیاورید، قطعاً کارتان راحت تر و سریع تر انجام می شود و می توانید بدون استرس بازی را ادامه دهید. همه توان و انرژی خود را به کار بگیرید تا زودتر خانه ها را پر کنید و مراقب باشید که توسط حریف مهره هایتان زده نشود.

دقت را فدای سرعت نکنید

مورد دیگر از ترفند های تخته نرد؛ درست است که سرعت اهمیت بسیار زیادی دارد و احتمال برد شما را افزایش می دهد؛ اما باید حواستان را هم جمع کنید. کوچک ترین جابجایی مهره در بازی نقش مهمی دارد‌. باید با دقت، رقیب را زیر نظر داشته باشید؛ تمام جوانب را بسنجید و با درایت بازی را به گونه ای پیش ببرید که بتوانید به برد برسید. گاهی اوقات بعضی از بازیکنان وسط بازی خیلی زیاد صحبت می‌ کنند که هدف آنها حواس‌پرتی شماست؛ پس نباید گول بخورید.

نکات مهم در ترفندهای تخته نرد

  • یکی از نکاتی که به عنوان ترفند های بازی تخته نرد باید آن را بلد باشید، این است که بازیکنانی که کمتر بلد هستند، دو مهره خود را داخل زمین رقیب نگه می دارند تا بتوانند در آخر بازی یکی از مهره ها را بزنند و در چنین حالتی می خواهند که رقیب را عقب بیندازند تا سریع مهره های خود را به خانه برسانند و بازی را ببرند اما این سیاست اشتباه است‌. شاید گاهی اوقات جواب بدهد اما همیشگی نیست و باعث مارس شدنتان می شود.
  • بهترین تاسی که می توانید در این بازی بیاورید، تاس جفت است. یعنی اگر تاس جفت بیاورید، می توانید چهار بار آن شماره را بازی کنید. وقتی جفت شش بیاورید، می توانید ۴ بار شماره ۶ را بازی کنید و مهره هایتان را جابجا کنید‌.
  • کاری که باید انجام دهید، این است که سریع تر خانه خود را با مهره هایتان کامل کنید.
  • سرعت خود را بالا ببرید و خانه هایتان را خالی کنید تا برنده نهایی بازی خودتان باشید.

منبع : gammonvillage.com

 

دکمه بازگشت به بالا