اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

بهترین کتاب ها برای 100 زدن در شیمی

 

مبتکران (بهمن بازرگانی):

شیمی مبتکران بازرگان برای درس شیمی کتاب های مختلفی تحت عنوان ۱-کتاب واجب شیمی، ۲-کتاب آموزشی شیمی، ۳-کتاب فیل شیمی و ۴-کتاب تکمیلی شیمی داره که از بین این ها پرطرفدارترین کتاب ها مجموعه کتاب های واجب شیمی یا به اصطلاح کتاب پرسش های چهارگزینه ای شیمی هستند.

شیمی خیلی سبز:

برای سال دوم مبتکران حداقل از نظر درسنامه تا حدودی قوی تره. اما برای سال سوم و پیش دانشگاهی انتخاب با خودتون هست و تفاوت زیادی بین کتاب شیمی مبتکران و شیمی خیلی سبز نیست. تست های سری Z کتاب شیمی خیلی سبز تست های نسبتا سخت تری هستند و کسانی که قصد دارند شیمی رو بالا بزنند بهتره حتما این تست ها رو هم کار کنند.

کتاب های آموزش شیمی مبتکران صرفا مخصوصا یادگیری مفاهیم و آموزش درس شیمی هستند هر چند تعدادی سوال تشریحی و تستی هم دارند اما به عنوان تنها منبع تست شیمی برای کسانی که درصد بالایی در کنکور نیاز دارند کافی نیست.

کتاب های فیل شیمی مبتکران کتاب های کم حجم تری هستند که بیشتر نکات مهم مد نظر طراحان سوالات کنکور سال های اخیر رو پوشش داده. کتاب تکمیلی هم تقریبا ساختارش مشابه کتاب واجبه اما کمی سطح تست هاش بالاتره به خصوص تست های نوادگان مندلیف.

مبتکران برای هر پایه کتاب شیمی واجب جداگانه ای داره. برای پیش دانشگاهی هم دو کتاب شیمی پیش ۱ و ۲ داره.  در کتاب شیمی واجب، درسنامه ها داخل قسمت پاسخ های سوالات هستن و هر فصل بین حدود ۲۰ تا ۵۰ درسنامه داره. تست های مخصوص مباحث حفظی مشخص هستن و تست هایی هم به نام VIT داره که واجب ترین تست ها هستن و اگه کسی وقت نداره تعداد زیاد تست های این کتاب رو کار کنه همون VIT رو حداقل باید بخونه. کتاب تکمیلی هم تست های سطح بندی داره و در آخر یه سری تست سخت تر به نام ویژه نوادگان مندلیف هم داره برای کسانی که خیلی قوی شدن و دنبال تست های جون دار شیمی هستن! درسنامه های شیمی مبتکران معروفن مخصوصا در مقایسه با کتای گاج.

آزمون شیمی فار:

کتاب های شیمی فار شامل آزمون شیمی پایه و شیمی پیش دانشگاهی منبع خوبی برای تست زدن و مخصوصا تست های قوی هستند. دقت کنید که اگر فقط منبعی برای آموزش شیمی نیاز دارید کتاب های فار انتخاب مناسبی نیستند اما برای تست زدن یکی از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور محسوب میشن. ضمنا خواندن این کتاب ها به دانش آموزانی که در درس شیمی خیلی ضعیف هستند توصیه نمیشه. این افراد بهتره از کتاب های آموزشی سطح پایین تر یا کلاس کنکور و یا فیلم های کنکوری استفاده کنند.

موج آزمون شیمی نشر الگو:

کتاب موج آزمون شیمی انتشارات نشر الگو به خاطر آزمون های جمع بندی که داره معروفه و منبع خوبی برای دوران جمع بندی به حساب میاد یعنی زمانی که کل کتاب های شیمی هر سه پایه رو حداقل یک بار خوندین.

منابع کمک درسی شیمی بعضی رتبه های برتر کنکور:

رتبه های برتر کنکور هر کدوم از منابع خاصی برای درس شیمی استفاده کردن. برای کسانی که در درس شیمی ضعیف هستند بهتره اول روی آموزش و یادگیری مفاهیم خوب تمرکز کنن و با دی وی دی های آموزشی کنکور، کلاس خصوصی یا کتاب های آموزشی که درسنامه خوبی دارند مثل مبتکران، خیلی سبز و … شروع کنند. اما کنکوری هایی که قوی هستند و به درصدهای بالا در درس شیمی کنکور فکر می کنند بهتره از تست های قوی تر مثل تست های سری Z خیلی سبز، تست های نوادگان مندلیف کتاب تکمیلی شیمی مبتکران، تست های فار آزمون شیمی، تست های دشوارتر کتاب سه سطحی قلم چی و یا سایر مجموعه تست هایی که در حد اینها سخت و قوی هستند هم حتما استفاده کنند. مخصوصا دوستانی که در گروه ریاضی قصد انتخاب رشته هایی مثل مهندسی نفت و شیمی رو دارند حواسشون باشه شیمی مثل فیزیک در این زیرگروه ضریب ۳ داره. دوستان گروه تجربی هم که قصد انتخاب رشته داروسازی دارند شیمی براشون مثل زیست شناسی ضریب ۴ داره و فوق العاده مهمه.

امیدوارم این توضیحات بهتون کمک کنه از بین منابع کمک درسی شیمی کنکور بهترین کتاب کمک آموزشی رو انتخاب کنید. در کنار کتاب کمک آموزشی، میتونید از فیلم آموزش شیمی هم استفاده کنید البته نه هر  فیلمی، بلکه باید بهترین سی دی های آموزشی کنکور رو انتخاب کنید تا بازدهی کافی رو برای شما به همراه داشته باشه و بیخودی وقت و هزینه شما رو تلف نکنه. علاوه بر این، برای انتخاب هر کدام از دی وی دی ها و منابع کمک درسی شیمی بهتره با خودتون هم مشورت کنید.

توه: توضیحات این صفحه مربوط به کتاب های کنکور نظام قدیم است.

ارتباط با رتبه های برتر:

? روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه های مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند.

☎️ روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

? روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست خود را در زمینه برنامه ریزی درسی و مشاوره برای کنکور به آیدی تلگرام یا به شماره واتساپ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا