عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین یو پی اس خانگی

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید و انتخاب یو پی اس، قصد داریم تا در مورد انتخاب یو پی اس مناسب برای خانه و لوازمی که در زمان قطع برق نیاز به برق پشتیبان در خانه دارند و همچنین شما را با مفاهیم اصلی صحبت کنیم. یک اینورتر و به شما کمک می کند بهترین اینورتر خانگی را انتخاب کنید.

در سال های اخیر، تعداد افرادی که از خانه کار می کنند به طور چشمگیری افزایش یافته است و استفاده از یو پی اس خانگی به افراد این امکان را می دهد که با خیال راحت کار و اطلاعات خود را در زمان قطع برق ذخیره کنند. تجهیزات UPS می تواند به محافظت از انواع سیستم های خانگی، مودم های بی سیم، دوربین های مدار بسته، تلویزیون های هوشمند و دستگاه های خانه هوشمند، کنسول های بازی و سایر لوازم الکترونیکی خانگی کمک کند.

توضیحات مختصری در مورد یو پی اس

به طور کلی، یو پی اس یک سیستم برق پشتیبان است که در هنگام قطع برق، برق 220 ولتی را برای دستگاه های متصل به آن با استفاده از باتری یو پی اس تامین می کند. با یک یو پی اس، دستگاه های متصل به آن در صورت قطع ناگهانی برق خاموش نمی شوند و می توانید کامپیوتر را به درستی خاموش کنید و از خطر از بین رفتن اطلاعات یا نیمه تمام شدن کار جلوگیری کنید. کامپیوتر شما به حداقل نمی رسد. به دلیل قطع ناگهانی برق، خاموش شدن ناگهانی دستگاه های الکترونیکی مانند کامپیوتر و لپ تاپ می تواند برای این دستگاه ها خطرناک باشد و باعث آسیب به هارد یا CPU کامپیوتر شود.

یو پی اس وسیله ای محافظ در برابر نوسانات ولتاژ و انواع مشکلات برق شبکه است که از دستگاه های متصل در برابر ولتاژهای زیاد و غیرعادی محافظت می کند و از کوتاه شدن عمر وسایل الکترونیکی در منزل جلوگیری می کند.

چند نوع یو پی اس وجود دارد؟

دستگاه های یو پی اس در سه دسته یا توپولوژی اصلی قرار می گیرند که هر کدام سطحی از حفاظت الکتریکی را برای تجهیزات متصل به خود ارائه می دهند:

✅ یو پی اس آفلاین

✅ سری یو پی اس های تعاملی

یو پی اس آنلاین آنلاین

کدام نوع یو پی اس برای مصارف خانگی مناسب است؟

تعاریف فوق فهرستی از مشکلات رایج برق در شبکه سراسری است. از تصویر زیر می بینید که کدام نوع یو پی اس می تواند هر مشکل برق را حل کند. همانطور که همه ما می دانیم، یو پی اس آنلاین بالاترین سطح حفاظت را برای مشتریان مرتبط با آنها فراهم می کند. و بله، آنها گرانتر از یو پی اس های آنلاین هستند و به ندرت برای مصارف خانگی استفاده می شوند. و عمدتاً برای تجهیزات الکترونیکی پیچیده مانند تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی استفاده می شود. و لوازم الکترونیکی گران قیمت

اختلالات الکتریکی رایج چیست؟

اکثر مردم فقط یک نوع مشکل برق را می شناسند: قطع برق. این مشکل زمانی رخ می دهد که برق متناوب قطع شود و برای چند دقیقه تا چند روز خاموش بماند. اما مشکلات رایج دیگری نیز وجود دارد که در تمامی شبکه های توزیع انرژی در سراسر جهان قابل حل نیست.

اختلالات و مشکلات عمومی که در شبکه های توزیع برق در ایران و سراسر جهان وجود دارد در زیر آمده است. اگر می خواهید در مورد اختلالات و مشکلات الکتریکی بیشتر بدانید، مقاله انواع اختلالات الکتریکی که یو پی اس می تواند برطرف کند را مطالعه کنید.

⚠️ یک لحظه تنش افزایش یافت

یک موج ولتاژ کوتاه، ناگهانی، اما بسیار قوی که معمولاً در اثر رعد و برق ایجاد می شود. این افزایش ولتاژ می تواند برای چند میلی ثانیه باشد، اما ولتاژ می تواند چندین برابر در مقایسه با شرایط عادی افزایش یابد (حتی تا چند هزار ولت) افزایش ناگهانی ولتاژ می تواند تمام وسایل برقی گران قیمت خانه را از بین ببرد، به عنوان مثال یخچال، تلویزیون ها، آسیب رساندن و آسیب جبران ناپذیری به گیرنده های ماهواره یا رایانه های خانگی، افزایش ناگهانی ولتاژ مطمئناً به مدارها و قسمت های داخلی لوازم الکتریکی مورد استفاده در خانه آسیب می زند.

⚠️ خاموشی کامل خاموشی

نیروگاه ها برق شهرها و مناطق مختلف کشور را تامین می کنند و مهم نیست که در کجا زندگی می کنید، برق پریز شما توسط یک نیروگاه خاص تامین می شود. قطع برق می تواند از چند ثانیه تا چند روز ادامه داشته باشد. این گونه قطعی ها معمولاً به دلیل بدی آب و هوا، خرابی نیروگاه یا کمبود سوخت در نیروگاه و همچنین حوادث مختلف یا آسیب به شبکه توزیع بین مصرف کنندگان و نیروگاه ها ایجاد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت یو پی اس با ما تماس بگیرید.

⚠️ ولتاژ قهوه ای زیاد

این اختلال الکتریکی به عنوان افت عمدی یا غیرعمدی ولتاژ در یک دوره زمانی طولانی تفسیر می شود. در مواقع اضطراری، شرکت توزیع برق می تواند ولتاژ را کاهش دهد تا منابع خود را مدیریت کند و از قطع کامل برق در شهرهای بزرگ جلوگیری کند. علائم ولتاژ پایین شامل کم نور شدن لامپ ها و کند شدن موتورهای الکتریکی است که منجر به آسیب دیدن اکثر وسایل برقی می شود.

⚠️ افت ولتاژ موقت افت ولتاژ

این نوع اختلال به افت ولتاژ کوتاه مدت و ناگهانی معروف است که بر خلاف افت ولتاژ برون اوت کوتاه مدت بوده و به صورت تصادفی اتفاق می افتد.

⚠️ هیجان انگیز آن را ساخته است

نوسان زمانی اتفاق می‌افتد که ولتاژ ورودی به مصرف‌کننده‌های خانگی و خانگی بالاتر از حد معمول باشد و بیشتر از یک نوسان دوام داشته باشد، اما نوسان آنقدر زیاد نیست که بتوان آن را به عنوان یک نوسان طبقه‌بندی کرد.

⚠️ نویز فرکانس

این تداخل به عنوان نویز الکتریکی نیز شناخته می شود. نویز فرکانس می تواند با انتقال ناهنجاری ها به سیستم، عملکرد مدارهای الکتریکی را مختل یا از بین ببرد.

⚠️تغییر فرکانس

این تداخل الکتریکی زمانی که منبع تولید برق پایدار است، مشکل رایجی نیست، اما زمانی که از ژنراتورها برای تامین برق استفاده می‌شود، می‌تواند رخ دهد و باعث می‌شود فرکانس جریان الکتریکی بیش از حد لازم تغییر کند. اگر از دیزل ژنراتور استفاده می کنید حتما مقاله چرا باید از یو پی اس نزدیک ژنراتور استفاده کنیم؟ خواندن

⚠️ هرج و مرج سازمان یافته

اعوجاج هارمونیک انحراف از شکل موج صحیح و سیگنال الکتریکی ایده آل در منبع تغذیه است.

ظرفیت یو پی اس برای مصارف خانگی چقدر است؟

برای اینکه یو پی اس شما به درستی کار کند، باید ظرفیت پشتیبانی از تمام تجهیزات متصل را داشته باشد. ابتدا باید ظرفیت یو پی اس را با توجه به مشتریانی که می خواهید به آنها برق بدهید محاسبه کنید. ظرفیت به میزان قدرتی که سیستم یو پی اس می تواند در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد اشاره دارد. هرچه ظرفیت یو پی اس بیشتر باشد، وسایل الکترونیکی و وسایل برقی بیشتری را می توانید به یو پی اس متصل کنید. برای یافتن ظرفیت یو پی اس، ابتدا باید بار خود را محاسبه کنید که مجموع ظرفیت تجهیزاتی است که قصد دارید به یو پی اس متصل شوید.

برای محاسبه بار مصرفی، لیستی از تجهیزاتی که می خواهید برای آنها برق بی وقفه تامین کنید تهیه کنید و توان مورد نیاز برای هر کدام را یادداشت کنید. اگر یکی از تجهیزات شما چندین منبع تغذیه یا منبع تغذیه دارد، فقط توان (وات) یکی باید منبع تغذیه را محاسبه کند.

در هنگام قطع برق چه مدت به UPS نیاز دارم؟

در این مرحله شما در مورد نوع یو پی اس بهراد  ظرفیت آن تصمیم گرفته اید. اکنون باید به این فکر کنید که در صورت قطع برق چه مدت باید تجهیزات خود را روشن نگه دارید. آیا می خواهید کار خود را در نرم افزار رایانه ذخیره کنید و رایانه خود را خاموش کنید؟ آیا در هنگام قطع برق باید دوربین مداربسته یا تلویزیون خود را روشن کنید؟ آیا می خواهید بخشی از بازی ویدیویی را که در آن هستید به پایان برسانید یا جایی که هستید را ذخیره کنید؟

اکنون باید مدت زمان پشتیبان گیری UPS خود را تنظیم کنید. زمان پشتیبان گیری UPS تعداد دقیقه هایی است که سیستم UPS می تواند با استفاده از باتری خود برق 220 ولتی را برای دستگاه متصل فراهم کند. حداقل زمان پشتیبان گیری که باید در نظر بگیرید باید زمانی باشد که باید دستگاه خود را به درستی خاموش کنید.

آیا به یک یو پی اس با محافظ برق نیاز دارم؟

جریان الکتریکی در نیروگاه ها به صورت جریان متناوب با موج سینوسی تولید می شود. هنگامی که یو پی اس در حالت عادی است، یعنی برق شهری وجود دارد، همان موج سینوسی را به دستگاه های متصل منتقل می کند. اما زمانی که در حالت باتری کار می کند، بسته به نوع یو پی اس، برق با موج سینوسی یا شبه موج سینوسی تولید می شود.

همانطور که می بینید، هر چرخه حرکت افقی خروجی موج سینوسی شبه دارد، نیرو یا شکافی که موج سینوسی ندارد. بسته به مصرف کننده شما، وجود این شکاف ها می تواند به منبع تغذیه یا منبع تغذیه دستگاه های الکترونیکی حساس استرس وارد کند و به آنها آسیب برساند.

تصحیح ضریب توان فعال (PFC فعال) روش یا تکنیکی برای بهبود ضریب توان است. امروزه اکثر برندهای پیشرو منبع تغذیه محصولات خود را با PFC فعال تولید می کنند که به دستیابی به ضریب توان 0.99 کمک می کند. هنگام استفاده از یک یو پی اس با خروجی شبه سینوس، کامپیوترها و تجهیزات الکترونیکی با منبع تغذیه فعال PFC ممکن است به طور غیرمنتظره ای خاموش یا راه اندازی مجدد شوند و منجر به از دست رفتن داده ها یا آسیب به تجهیزات شود.

دکمه بازگشت به بالا